Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Designér legendární Tatry 603 studenty nechválil, ale inspiroval

Má neoficiální označení 1, vpředu tři světla místo obvyklých čtyř a kulatou „kapličku“ kolem tachometru. Tyto detaily odlišují model obdivovaného vozu Tatra 603 od všech ostatních. Navrhl jej zlínský průmyslový designér a sochař Zdeněk Kovář, který by se právě dožil 100 let.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

K61a11r41e46l 92C36h66r80a96s22t72i28n11a 4923604100495

Pan Kovář byl výjimečnou osobností, jemuž základy uměleckého řemesla a technologický cit vštěpovaly Baťovy závody, když u své práce šel trochu dál než průměrný řemeslník. Je až neuvěřitelné, kolik vynikajících vědeckých, uměleckých i sportovních osobností se ve Zlíně objevilo díky Tomáši Baťovi st. Zlínský génius loci je přitahoval jako magnet. Dnes máme nač navázat, přesto jsme Baťovu odkazu stále hodně dlužni hlavně pro lenost, které Tomáš Baťa vyhlásil nesmlouvavý boj; nebýt války a reálného socializmu, všechno by vypadalo jinak, ale byla by chyba udělat z odkazu modlu a nejít dál. Dnes Baťovo nehmotné dědictví chrání a rozvíjí univerzita pojmenovaná po tomto zakladateli moderního Zlína. Profesor Kovář patřil k tomu nejlepšímu, co se zrodilo s přispěním Baťova génia.

+7/0
29.1.2017 12:03







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.