Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Mladý řidič při předjíždění srazil cyklistku, žena na místě zemřela

Tragicky dopadl večerní předjížděcí manévr mladého řidiče nedaleko Zlína. V protisměru totiž srazil cyklistku, která nehodu nepřežila. Řidič ze srážky vyvázl nezraněn.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

D77a21n56i67e50l 14V77a62h39a56l88a 3368604758

V sobotu jsem taky málem srazil cyklistu. Cesta byla pod ledem, jen vyjeté koleje a ten blb, oblečený cely v černém (asi na funus), jel v té vyjeté koleji. Měl sice blikačku, ale takovou bludičku, které jsem si všiml na poslední chvíli, byť jsem svítil dálkovýma.

+1/−1
23.1.2017 14:33

P67a56v57e29l 88H19o50d69r 8719839537

Ve 23 letech , jsem měl Superba , jen jako angličáka, holt zřejmě bohatý kraj!

Ale v tomto počasí jezdit na kole? Dárcové orgánů...

+2/−2
23.1.2017 12:50

J60i52ř44í 87K30o76c53u50r77e35k 6445304225468

Tak zcela určitě si toho Superba koupil loni jako nového, žejo? Rozhodně ne jako ojetinu ...

0/0
23.1.2017 12:54

P60a60v56e15l 61H54o70d93r 8299589657

Taky do toho musím cpát náhradní díly atd, nejde jen o pořizovací cenu za ojetinu.

0/0
23.1.2017 13:02

P69e29t90r 92V55e26s44e88l21ý 7914835884528

provoz každého auta něco stojí...

0/0
23.1.2017 13:14

P88e85t26r 51V17e25s24e22l68ý 7984225654988

není špatné počasí, je jen blbě oblečený cyklista...;-) kolik myslíte, že stojí ojetý Superb?

+5/0
23.1.2017 12:54

F90r45a49n32t48i16š82e37k 73I70n91g95r 6172400247

Superb se dá dnes na operák pořídit kolem 8.000 měsíčně. Ve 23 letech by nebylo nic divného na tom, kdyby bydlel stále u rodičů. A pokud pracuje a má aspoň trochu slušný plat, pořád mu i po zaplacení zbude dost. Mimoto, nikde v článku nepíší, že to auto nebylo třeba rodičů..

+2/0
23.1.2017 13:05

P71e56t76r 40V68e62s59e44l19ý 7814825364748

Pokud to bylo na hlavní na Zlín, tak tam mi ta cesta přijde tak na 4 auta široká.

+1/−1
23.1.2017 12:48

P76e26t40r 14V75e13s19e29l73ý 7984335844758

sice nevím ve kterém místě ji trefil, ale na hodně úsecích je tam plná čára https://www.google.cz/maps/@49.1793406,17.657781,1497a,20y,44.68t/data=!3m1!1e3?hl=cs

0/0
23.1.2017 12:57

J86a88n 94J79o12r83d76a18n 5381407349

V tv rikali, ze ridic po nehode vyhledal psychologa...

Mel vyhledat psychologa predtim, nez mu dali ridicak!

+2/−12
23.1.2017 12:37

J50a73n 12J83o15r34d60a90n 5381517679

Na ceskych silnicich bezna vec.

Absolutni ignorace cyklistu!!

+3/−3
23.1.2017 12:34

P20e21t56r 85Ž34á57k 1877953798593

Ignorace je oboustranná. Spousta řidičů ignoruje fakt, že na silnici mohou potkat cyklistu, spousta cyklistů zase ignoruje existenci nebezpečí, plynoucích z toho, když cyklista vyrazí do normálního provozu na silnici.

+10/−2
23.1.2017 12:36

Ř64e86h55o34ř 89V17l82a12s89á10k 2394504191956

A to ignorování nebezpečí se projevuje jak? Že tam jedou?

0/0
23.1.2017 12:43

P10e35t52r 65Ž69á92k 1597353228853

V principu ano, v mnoha případech už to, že cyklista vůbec do provozu vyjede, považuji za naprostou ignoraci nebezpečí a pudu sebezáchovy.

+2/−3
23.1.2017 12:44

Ř20e74h77o32ř 84V78l85a71s23á39k 2264264591566

Aha. Tak to dojdeme shody těžko.

+3/0
23.1.2017 13:43

J46a64r20o78s51l13a33v 64L31e94b26e73d84a 3166799307580

Opravdu chcete vyjmenovávat všechny případy porušování pravidel cyklisty, které potkávám na silnici? Můžu začít třeba vjížděním doprava na hlavní bez rozhlédnutí - prostě se starejte.

+2/0
23.1.2017 13:05

J55a89n 55H98r47u51z23a 8194398749267

Ne, že si málo lidí uvědomuje jak špatně je vidět, chodec a cyklista v noci, zvláště je-li kolem, dostatek rušivých světel jak od protijedoucích vozidel tak i jiného osvětlení. Je sice bezva, když na mě blíkají výstražné oranžové třeba kvůli přechodu, ale odvádí to pozornost od bludičky na blatníku kola.

Ti co to ví nebo tuší si často přes černou bundu oblečou výstražnou vestu a to je pak jiná hudba. V noci je ale třeba aby velká barevně výrazná, světlá plocha byla co nejníže aby ji zachytily potkávačky. To vše ve směru jízdy. V protisměru, při předjíždění je bílé světlo baterky na kole také dobře postřehnutelné jen pokud nic jiného nesvítí. V dnešním provozu bych se v noci na kole po hlavní silnici vůbec neodvážil.

+1/0
23.1.2017 14:03

Ř63e97h30o32ř 12V66l85a83s30á46k 2954944691606

Hlavní je, aby si to uvědomil řidič. Společnost mu dala povolení řídit hromadu plechu pod podmínkou, že bude dodržovat pravidla.

Tedy například že svým nebezpečným předjížděním nesestřelí cyklistu, který jede podle pravidel....

+2/0
23.1.2017 16:12

J27i40ř67í 73K10o43c68u88r73e94k 6305424815608

A máme tedy v květnu předvídat běžkaře? Ono je totiž opravdu fajn počasí na ježdění na kole.

+4/−2
23.1.2017 13:01

Ř57e40h57o92ř 56V42l19a32s57á74k 2604744751156

To není vaše starost.

Když před růžovou zdí vrazíte do růžového automobilu, taky se nemůžete hájit, že růžová je hnusná barva a tak není vaše chyba, že jste ho přehlédl, protože jste čekal, že cokoliv proti růžové bude kontrastní.

Pravidla provoz cyklistů umožňují i v zimě, tak s nimi počítejte....

+2/0
23.1.2017 16:15

T13o93m56á68š 32K95u79c65h39a88ř 3927771308931

V takových případech se bohužel prakticky nedá dokázat, zda osvětlení kola fungovalo. :-/ Chyba řidiče je to téměř vždy, ale rozumní lidé, kteří svůj život mají rádi, by se měli chovat předpokládatelně a měli by řidiči dát šanci je vidět. Stále potkávám mimo obec potmě chodce v tmavém oblečení bez reflexních prvků, zákon nezákon, i cyklisty bez předního světla (a někdy i bez zadního). :-(

+8/0
23.1.2017 12:20

J47i12n90d44ř91i85c49h 60M56i31t10t49e28r 6444795191426

Bylo to včera v TV, paní měla reflexní prvky i osvětlení kola. Nicméně v dnešním provozu jezdit za tmy na kole po frekventovaných cestách je hazard.

+6/0
23.1.2017 12:28

F50r21a56n63t71i72š67e31k 84I80n35g54r 6982980727

a ještě v tomto počasí.. silnice plná zmrazků, na krajnici zbytky odhrnutého sněhu, takže není pořádně kam uhnout. Paní je mi líto, ať na nehodě měla nějakou vinu, nebo bylo zavinění výhradně na straně řidiče. Pokud se opravdu prokáže zavinění řidiče, měl by ho stihnout spravedlivý trest. Nicméně ani jako cyklista, ani jako řidič nechápu, že je někdo ochotný dobrovolně riskovat a na takovéto silnice vyšších tříd se na kole vydá, zejména v tomto počasí a po setmění.

+4/0
23.1.2017 13:01

J86i35n76d18ř31i85c82h 36M81i10t19t66e40r 6614875791886

Přesně tak, jezdím na kole hodně, ale do tohohle bych nešel. Pro mě je ale kolo sportovní nástroj ale pro někoho jediný dostupný dopravní prostředek.

0/0
23.1.2017 14:57

L37e46n56k30a 54G28r66a21h34a58m 8431987480

Je mi paní líto, ale v -15, potmě na kole v takovém úseku, to je skutečně šance tak 50/50 že to prostě nevyjde.

+8/−2
23.1.2017 12:01

Ř98e67h37o75ř 60V23l93a37s17á96k 2504224821766

Což nic nemění na tom, že ten, kvůli tomu to nevyjde, má být přísně potrestán.

To je stejné, jako když někdo znásilní samotnou holku v nočním parku. Lézt tam bylo nebezpečné, ale vina je furt na straně agresora.

+9/−3
23.1.2017 12:05

Ř46e94h58o10ř 98V97l98a71s98á89k 2164554731886

Kdo předjíždí, aniž by pořádně viděl do protisměru, ať klidně mínusuje. Mne to nebolí.

+2/−3
23.1.2017 12:09

P41e57t46r 78Ž61á54k 1907983298363

Nepředjíždím, aniž bych pořádně viděl do protisměru. Mínus máte za dle mého názoru úplně pitomé srovnání a také za volání po "přísném potrestání", protože na podobné věci jsem fakt alergický.

+3/−1
23.1.2017 12:10

P38e45t89r 88Ž46á88k 1917773678533

To není totéž. Na straně agresora je úmysl ublížit, řidič nic takového udělat nechce, prostě jen selže, protože člověk prostě není schopen při jízdě autem 100% času předpokládat všechno a být připraven vyřešit každou možnou situaci. Zákon to po něm požaduje a následně ho potrestá, když se mu to nepodaří a dojde kvůli tomu k průšvihu, ale faktem zůstává, že to prostě není v lidských silách a celá silniční doprava funguje jen díky tomu, že se člověk spoléhá na to, že i ostatní chtějí dojet v pořádku a podle toho se taky chovají.

+9/0
23.1.2017 12:09

Ř26e95h51o45ř 57V36l26a89s90á80k 2114234941396

V lecčems máte pravdu. Ale předjíždění je jaksi předem riskantnější situace a nebýt připraven na překážku v protisměru v tomto případě fakt neberu.

Na co už by měl být připraven, když se rozhodne předjíždět?

+1/0
23.1.2017 12:17

P18e35t51r 32Ž75á30k 1717163308673

Překážka v protisměru je hrozně široký pojem. U "překážky" v podobě účastníka jiného silničního provozu předpokládám, že bude patřičně osvětlen, vybaven reflexními prvky a bude se snažit, abych ho viděl a počítal s ním. Bez tohoto předpokladu by nebylo možné autem potmě jezdit, vidět včas neosvětleného cyklistu nebo chodce na krajnici je prakticky nemožné...

+3/0
23.1.2017 12:30

Ř50e60h29o19ř 53V97l17a36s47á60k 2914504681986

No muselo by se jezdit pomaleji, ale šlo by to.

Dnes jsou pravidla nastavena tak, že mimo obec chodec reflexní prvky mít musí, tak se může jet o něco rychleji než dřív.

Ale tenhle podle komentářů nepočítal ani s osvětleným cyklistou....

Co na tom lze obhajovat? Proč relativizovat vinu?

+1/0
23.1.2017 12:37

P89e69t76r 32Ž54á12k 1397853108423

Muselo by se jezdit tak pomalu, že by nemělo cenu jezdit vůbec.

Událost se stala, policie ji vyšetří a budou vyvozeny důsledky, to z našeho pohledu nemá cenu řešit...z pohledu nás ostatních je imho důležité se z takovýchto neštěstí poučit a poučení tady jsou dvě, a to nehledě na to, kdo je viníkem:

* Nepředjíždějte jako prasata, vždy se ujistěte, že do protisměru dobře vidíte a máte dostatek prostoru.

* Nejezděte potmě po silnici na kole. Pokud se tomu fakt nemůžete vyhnout, tak se pořádně osvětlete a vybavte reflexními prvky.

+4/−1
23.1.2017 12:41

Ř61e29h97o10ř 96V66l40a30s66á42k 2204154141506

Jste mimo. Zkuste si někdy v noci v zimě projít deset kilometrů z vesnice do vesnice a velice rychle přijdete na to, že i jet třicítkou je výrazný rozdíl a má to smysl.

A ať v noci nejezdí ten, kdo v noci nedokáže nedodržovat pravidla.

+3/−1
23.1.2017 12:49

J69i28ř73í 80K54o54c77u88r26e96k 6335674925348

Jenže i ve 30 km/h máte solidní šanci, že to nepřežijete, pokud vás takhle "rychlé" auto srazí. Zkuste nasprintovat do zdi... Bezpečná "rychlost" je pod 15 km/h a pro starší lidi, kterým řídnou kosti, ještě míň.

+1/0
23.1.2017 12:57

J55a37r27d81a 61K38a48n76í75k 5616339172733

Já p. Vlasáka pochopil tak, že když půjdu 10 km pěšky, strávím na cestě 2 hodiny, kdežto pokud pojedu na kole rychlostí 30 km/h (teda v týhle kose tak max. 20), tak jsem za 20 - 30 minut v cíli.

Krom toho, jako bonus na čtvrtinu snížím čas, kdy trvá riziko srážky od předjíždějícího nevidícího ichtyla.

+1/0
23.1.2017 13:10

P91e18t16r 79Ž91á69k 1797653248813

Jenže zároveň výrazně snížíte svoji možnost jít po krajnici nebo až za ní, stejně jako šanci reagovat na předjíždějícího nevidícího ichtyla úskokem do škarpy.

Jinak já osobně bych v dané situaci snížil riziko na nulu tím, že by mi ani nenapadlo se za daných podmínek motat po silnici ani pěšky, ani na kole.

0/−1
23.1.2017 13:16

J72a52r89d36a 57K78a38n80í32k 5846859752873

Šel jste někdy v noci pěšky po silnici vyšší třídy?

Párkrát se mi stalo, že jsem neměl zbytí, takže jsem si to vyzkoušel.

Jako pěšák jste schopen reagovat na to, co vidíte před sebou, avšak po pár kilometrech Vás přejde snaha ohlížet se za sebe pokaždé, když se odtamtud blíží hluk.

A bohužel, na předjíždějícího nevidícího ichtyla, který se řítí ve směru Vaší chůze, pak skokem do škarpy reagovat nestihnete.

+1/0
23.1.2017 13:28

Ř53e92h17o80ř 81V75l93a28s52á36k 2714264591776

Vy si chodce představujete buď jako supermany s neskutečnou reakční dobou a rychlostí, nebo jako paranoiky s ocelovými kotníky skákající do tmy do příkopu preventivně při každém záblesku světel.

Zvlášť v případě předjíždění (auto zezadu nečekaně měnící jízdní pruh) je to uskakování zcela nereálné.

0/0
23.1.2017 16:19

Ř30e56h15o69ř 26V80l45a18s74á80k 2464784951206

Myslel jsem to tak, že ve třicítce ten řidič stihne zareagovat...

0/0
23.1.2017 20:30

P47e51t44r 30Ž12á80k 1587113638873

Jasně, každý, kdo jede potmě autem, se dopravuje do pár kilometrů vzdálené vesnice a já jsem úplně mimo ;-D

A vaše fascinace pravidly a přesvědčením, že jejich dodržování člověku zajistí bezpečnost, je směšné, ale bohužel zároveň i extrémně nebezpečné. Spousta vážných nehod u nás vzniká z toho, že lidé mají pocit, že dodržování pravidel je činí nezranitelnými.

0/−1
23.1.2017 13:07

Ř57e79h37o15ř 84V98l95a28s75á95k 2614864131416

Obecný kvantifikátor jste tam měl vy, na vyvrácení stačí existenční.

0/0
23.1.2017 13:44

H58a13n70a 92V25l85a33d75í16k76o46v17á 8280963455236

Z Březnice do Zlína je komplikovaná doprava. 10 km se jede 45-60minut. Nedivím se, že lidé používají kola

0/0
23.1.2017 19:10

L98u34b46o67š 27P81o60s43p36í25š79i81l 6898484395

Zase škodovkář..ti se snad nikdy nenaučí řídit.

+1/−16
23.1.2017 11:55

J19a46n 59J31o15r62d81a15n 5111107539

Treba nauci, ale az si nasetri na auto.

0/−4
23.1.2017 12:36

Z48d78e11n23ě15k 80D41u51f29e55k 2204654338

Doufám, že Policie tento případ rozkryje. Doufám, že cyklistka měla veškerá osvětlení na kole, aby byla vidět, když už musela jet v tomto počasí a v noci na kole po silnici, kde se na krajnici tvoří led od tajícího se sněhu. Zbytečná tragédie.

+7/−1
23.1.2017 11:52

I40v16a35n78a 26M61o86t18a87l94í85k73o90v80á 5644411180842

měla světlo i reflexní prvky na oblečení a upřímně, nechápu, jak ji mohl při předjíždění na tak široké silnici srazit

+2/0
23.1.2017 12:00

Ř80e31h38o37ř 73V42l74a79s88á93k 2894404441456

Opravdu doufáte, že to byla chyba čistě řidiče? Proč?

0/−1
23.1.2017 12:07

P25e34t30r 40V84e55s89e86l24ý 7484945874358

protože ji sejmul v protisměru?

+2/0
23.1.2017 12:45

J63i78ř64í 20Z66ý24k79a 9599483341690

jak někdo může vlézt v tomto počasí na kolo a ještě navíc v noci? Vždyť je to o život. Přes hromady umrzlého sněhu není kam uhnout, silnice jsou těmi zmrazky zúžené, klouže to, ostatní řidiči jsou neopatrní, protože je to také stresuje. Leckdy není pořádně vidět přes čelní sklo, protože je neustále zapatlané od soli.

Ano, viníkem je dle zákona v tomto případě nejspíše řidič, ale nějak se nemohu zbavit dojmu, že si za to mohla cyklistka sama.

+18/−12
23.1.2017 11:43







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.