Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Ministr uspěl se stížností v kauze rallye v Lopeníku, řízení ale začne znovu

Kauza nehody při rallye v Lopeníku na Uherskobrodsku, při níž zemřely čtyři dívky, se definitivně vrací na začátek. A to přesto, že ministr spravedlnosti Robert Pelikán uspěl u Nejvyššího soudu se stížností proti tomu, aby šel případ znovu do přípravného řízení.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

T44o20m 88P68á34l58e34k 1951796119168

Potrestaní už jsou všichni. Jak pilot, tak spolujezdec tak pořadatel mají velké trauma do konce života nejen z té samotné události, ale i ze soudních tahanic. :-(

0/0
19.1.2017 14:08

R91a61d29e72k 46N72o64v24o43t83n25ý 5488842376935

Je smutnou vizitkou české justice, že tento v podstatě banální případ nedokáže během čtyř let vyřešit...

+2/0
18.1.2017 14:19

T84o94m 74P43á59l82e82k 1901406619928

A teď si vemte, že se to ješte min. 2 roky povleče. 8-o

0/0
19.1.2017 14:06

P47e35t42r 44A67g22u71l27á66r 4367128330884

Pořád si hrajeme na to, že patříme na západ. Ale když se má ukázat, že tu jsou lidé stejně zodpovědní, tak to hodí na nejmenší kolečko v soukolí a dělají, e je to v pořádku.

+3/−1
18.1.2017 13:43

M71i22l92o52š 16B29é70m 6134419392723

Nechápu na koho jiného by se to mělo házet. Můžou si za to ty holky samy, že stály, kde neměly, a může za to ten kluk, který byl proškolen a zaplacen za to, že odtamtud bude lidi vyhánět a nevyhnal je. Kdo jiný udělal co špatně?

+6/0
18.1.2017 13:48

P38e31t46r 51A32g19u69l87á20r 4537358380804

Jenže problém je v tom, že proškolen nebyl. To se tu řešilo už před léty. On jen dostal podepsat papír, že byl proškolen. To je něco, co normálně inspektoráty práce kontrolují a trestají. Ale v případě závodů moc nemají šanci. Ve firmách se to dokládá třeba tím, že zaměstnanec dostal k vypracování kvíz, aby se vědělo, že poslouchal. A když se to nedá podobným způsobem doložit, jako by to nebylo.

0/−2
18.1.2017 13:52

M97i25l13o76š 67B70é66m 6814719842713

No jestli podepsal papír, že byl proškolen a ví co má dělat a přitom nebyl, tak je to spíš tím víc jeho chyba, že se hrnul do něčeho, o čem prd věděl. Velmi však pochybuji o tom, že mu nikdo neřekl, co má dělat (vyhánět z tama lidi).

+4/0
18.1.2017 13:56

P47e89t39r 83A21g89u88l15á94r 4697168460744

A to je právě to pokřivené myšlení. Blbců, kteří vám podepíší nějaký papír, aniž by měli jakékoliv povědomí o důsledcích svého jednání je hromada. A vedoucí pracovníci za ně právě proto nesou zodpovědnost (čemuž se v tomto případě vyhýbají), jsou za to lépe finančně ohodnoceni a musí se postarat o to, aby ti blbci věděli co mají dělat. Ne si jenom nechat podepsat papír. Pak to právě nefunguje, jako v tomto případě.

+1/0
18.1.2017 14:49

M30i93l56o66š 24B22é45m 6464829212533

No to ale já jsem právě pro to, ať si to ty blbci pořádně vyžerou. A ne je ještě motivovat k většímu lajdáctví tím, že jejich faily za ně nějakým způsobem vyžere jejich vedoucí. Přece jen se nebavíme o dětech, nýbrž o svéprávných dospělých lidech. Vedoucí odpoví za své zaměstnance před zaměstnavatelem, nikoliv však v trestně právní rovině před soudem – to by byla cesta do pekel.

+2/0
18.1.2017 15:04

P90e25t93r 45A70g72u89l65á46r 4747148420794

Jenže tohle byl fail jeho nadřízeného. On je neproškolil, chápete to? A teď to omlouvá tím, že to podepsali. To je ale v podstatě podvod. Podívejte se, když si v obchodě u pultu koupíte pár věcí a po zaplacení uděláte pár kroků a zjistíte, že vám jedna z těch věcí chybí, protože vám ji sice prodavačka namarkovala, ale nepodala, tak je to vaše vina. Ale stejně půjdete a řeknete - paní, zapomněla jste mi dát xy. A ona vám to podá. Podle toho co říkáte už jste ale převzal účtenku, zaplatil a tím vlastně souhlasil s tím, že vám to předala. Nebo jiný příklad - většina lidí se rozhodne, že bude v zaměstnancem, místo toho, aby byli živnostníci nebo podnikatelé a jejich zaměstnavatel za ně nebude platit pojištění. Oni to zjistí až po roce, když zaměstnavatel krachuje. Jak často si vy kontrolujete, jestli za vás zaměstnavatel platí pojištění?

0/0
18.1.2017 20:32

D84a75v29i63d 29N42o21v91o77t37n56ý 2727232105679

Pokud je neproškolil tak to neměli podepisovat a toho traťového komisaře nedělat! Nebo snad měl u hlavy pistoli když to školení podepisoval a k tý trati ho dovedli násilím ? No a ten příklad s tou prodavačkou - to snad nemyslíte vážně ... a to s neplacením pojistného je už vážně úplně mimo

0/0
18.1.2017 20:53

J59a48n 35K63o78v84á92ř 8954951539447

Myslím, že se na to díváte klasickým českým přístupem. Mám papír, je to OK. Jenže soud se na to takhle dívat nemůže. Pravidla vyžadují proškolení a nikoliv podpis, že bylo proškoleno. Pokud se povede prokázat, že k žádnému proškolení nedošlo, tak je jakýkoliv podpis k ničemu a odpovědnost je prostě na tom vedoucím.

0/0
19.1.2017 9:18

D32a78v49i10d 10N26o61v76o80t48n91ý 2817262495989

Myslím, že klasický český přístup předvádí právě ten mladý pořadatel. Já nic, já muzikant. A popravdě - nedivím se mu. Musí to být pro něho vážne dost nápor na nervy, nevím, jak bych to zvládal já. No a k těm papírům... nějak to spíš začíná (nebo už je) evropskounijní klasika. Papír potřebujete na všechno. S malou nadsázkou - když koupíte dveře s klikou tak potřebujete papír na ty dveře, papír na tu kliku, papír nato, že ta klika je namontovaná na těch dveřích a papír na to, že ty dveře s tou klikou můžete používat. Pracuju ve firmě, která má většinu zakázek pro zahraniční firmy a když má firma zakázku přebrat tak chce protokol na tohle, protokol na tohleto, protokol na támhleto, protokol na kladivo, protokol na člověka že to kladivo může držet, protokol že tím kladivem bylo někam udeřeno a protokol, že ten úder vedl ten správný člověk tím správným kladivem. Je to sice nadsázka, ale ne moc velká, to mi věřte.

0/0
19.1.2017 11:10

D61a22v86i47d 71N56o72v32o16t96n49ý 2497632935919

Začal jste dobře, ale pokračoval hůř. Správně by to (podle mě) mělo být : Pořád si hrajeme na to, že patříme na západ. Ale když se má ukázat, že dokážeme nést odpovědnost za svoje činy tak se to snažíme hodit na někoho jiného a dělat, že je to tak v pořádku. Podepsal školení na traťového komisaře ? Podepsal. Dělal to, co měl dělat dobře ? Nedělal.

+2/0
18.1.2017 18:47

P79e33t20r 83A20g42u52l77á37r 4397218460284

Já neříkám že je bez viny. Ale na lavici by vedle něj měl sedět i ten, kdo připustil, aby toho traťového komisaře dělal, i když tam neměl co dělat.

0/0
18.1.2017 20:33

D29a66v66i18d 23N78o33v79o18t57n80ý 2877592555439

Neměl tam co dělat ? A to jako proč ?? Přihlásil se dobrovolně, školení dostal, podepsal ho, k trati šel dobrovolně. Nic mu nevadilo, ani 500 kč za pořadatele. Vadit mu to začalo až když nastal průser - a pouze jeho vinou. Najednou nebyl proškolen dostatečně a bla bla bla - přesně jak píšete o té zodpovědnosti, dokud výhody (tady to mám pod palcem já, já to hlídám, já za to beru odměnu) bral, byl na západě (já), jak přišly za JEHO činy (nebo spíš nečiny) důsledky, najednou se z "já" stali "oni". On měl ohlídat, aby ve vymezeném úseku nikdo nebyl a pokud by se tam ocitl tak ho měl vykázat a pokud by dotyčný neuposlechl tak to oznámit vysílačkou (nebo mobilem) řediteli soutěže, že v jemu svěřeném úseku jsou lidé, kteří ho odmítají opustit. Jak dlouho by ho na tak triviální úkony měli školit ? Podle mě na to stačí max pět minut.

+1/0
18.1.2017 20:47

P12e60t75r 97A81g87u68l68á70r 4417398660194

Jistě že za to mohou svým dílem i ti pořadatelé. Copak závod pořádal ten kluk? Když aerolinkám spadne letadlo, tak nesou plnou zodpovědnost. Sice si najdou toho, kdo někde špatně utáhl šroub, ale to proto, aby se poučili. Za firmu je však zodpovědné vedení. Kde je v tomto případě zodpovědnost vedení firmy?

+2/−1
18.1.2017 13:41

A43n59t17o59n20í53n 13Z48e40l40i36n83k70a 5224708745380

Vím, že bych se nedokázal za horizontem při nadskočení a neovladatelnosti vozidla jenom držet volantu. Nedokázali to ani piloti tehdy 2 po sobě následujících havarií, kdy po dopadu vozidla vyletěli kolmo z dráhy.

0/0
18.1.2017 13:25

A95n60t85o18n75í75n 63Z23e63l40i60n97k94a 5754828215240

..vyletěla, -ly ..

0/0
20.1.2017 8:00
Foto

K45a58r49e30l 77K15u52b93a 6702294498237

Zabil ten, kdo řídil.Břídil.

+1/−10
18.1.2017 13:18

T21o75m96á92š 42Ž45i78t79n10ý 6671820531461

technicky vzato ano. Ale nemůže za to. Při závodě se prostě s havárií počítá, a je proto nezbytné zajistit aby tam kam ty kusy šrotu poletí nikdo nebyl.

To je jako kdyby si nekdo z diváku na kokeji stoupnul bez jakékoliv ochrany vedle brány a divil se že mu puk upraví úsměv...

+7/0
18.1.2017 13:29

J55i23ř52í 50H44a64v52á71č55e75k 1223350173

Měli už by toho nechat, kluk už si užil svoje a holkám to život stejně nevrátí!! Spíš měli řešit toho pilota, který si koupil rychlou káru a přitom ji neovládalRv

+4/−11
18.1.2017 12:46

R28a54d43e24k 14B55e24r98a51n64e62k 2158625404145

Co s tím má společného řidič - ten neporušil žádné předpisy (aspoň co vím) a jel v uzavřeném prostoru, kde neměl nikdo co dělat. Může se debatovat jestli byl ten prostor řádně uzavřen a jestli má smysl takové závody dělat.

+11/−2
18.1.2017 12:57

T41o23m76á74š 95Ž83i31t91n10ý 6531360641951

nevím jak bylo místo označeno, ale snad nebyli tak blbí, že by kolem trati nebyla natažená alespoň páska.

A pak pokud někdo vlezl za pásku - sorry, ale pak je hlavním viníkem on sám.

+2/0
18.1.2017 13:31

J50a64r98o84s67l34a26v 34K46a85d63l37e38c 5471149572881

To a no, akorát, že obžalovaný je tam pustil... což neměl...

+3/0
18.1.2017 13:48

J45o81s34e48f 40K42o98l46a38ř33í96k 9618425700776

sorry mělo bejt +

0/0
19.1.2017 6:43







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.