Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Stát chce pro kamiony a autobusy zpoplatnit silnici přes Buchlovské hory

Ministerstvo dopravy chce zpoplatnit pro nákladní auta a autobusy silnici I/50, která vede od Brna přes Buchlovské hory kolem Uherského Hradiště do Starého Hrozenkova. Starostové okolních obcí se ale bojí, že kamiony budou jezdit po okreskách, aby se vyhnuly mýtnému. Hrozí i zdražování jízdného v autobusech.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

J88a28n 48A63d68l97e59r 2806891786786

Takže budeme potkávat patrové polské autobusy a kamiony v lesích nejen jihozápadně od Brna, ale také na okreskách a místních komunikacích Buchlovicka a Hradišťska. To musela býti velmi pomazaná pražácká hlava, co tohle vymyslela.

+2/0
16.1.2017 12:35

V73í26t 51B71r41z70o47b70o11h74a11t88ý 7210532163501

nene spíš na komunikacích kyjovska (tedy silnice I/54), protože na hradišťsku si objížděním I/55 nikdo moc nepomůže

0/0
16.1.2017 12:48

M40a59r22e13k 33G33a73j90d47a 4983864366612

Všichni budou jezdit po 1/54, za občany na této trase děkuji. Stupidní nápad. Více kamionů do obcí.

+2/0
16.1.2017 10:58

M41i61r23o37s22l20a66v 24T96i64š88e48r 4579239884872

I/54 je pro velké kamiony mnohem horší silnice než I/50, párkrát jsem po tom jel od Slavkova u Němčí po SK hranici a je to sotva taková lepší dvojka. Jestli se na to nahrnou ve velkém kamiony, tak to potěš.

0/0
16.1.2017 11:08

A38n37t20o61n56í28n 31Š77o75b55á49ň 1528591341413

Na Strání je přeci zákaz jízdy nad 3.5 tuny

0/0
16.1.2017 12:26

M82i21r19o69s23l86a61v 98T42i48š36e43r 4939339644752

To z hlavy opravdu nevím, jezdím tam osobákem :)

0/0
16.1.2017 12:31

A20n83t13o18n71í76n 73Š14o22b39á45ň 1608651691243

Jednou jsme dělaly pod Javořinou na Slovenské straně a stroje jsme musely dovést přes Hrozenkov

0/0
16.1.2017 12:44

V63í72t 33B15r36z47o52b75o10h75a37t76ý 7220302843361

není to 3,5tuny ale 7,5tuny

0/0
16.1.2017 13:25

I53v21o 79S39t67u56d25é69n16k47a 3144574821514

A kdy se už konečně začne stavět rychlostní komunikace od Otrokovic přes Staré Město na Břeclav. Všichni jenom žvaní, jak např. předseda vlády Sobotka před komunálními volbami.

+7/0
16.1.2017 10:40

M10i42r72o34s71l69a70v 27T37i37š66e18r 4129429434982

A je vůbec potřeba? Pokud se dostaví D/49 a významná část dopravy z I/50 se na ni přesune, upraví se intervaly na semaforech v Kunovicích, zvládne to i stávající silnice první třídy. D55 je nutná možná tak po Staré Město, dál stačí obchvaty. Ale je to jen názor. Provoz na I/50 a I/55 vidím z okna denně. Mimochodem, třeba provozu v Kunovicích by HODNĚ pomohlo vybudování přímého nájezdu na I/50 od UH směr Brno, aby se neucpávala ta křižovatka u sjezdu v Kunovicích.

+3/−1
16.1.2017 11:14

P60a83v36e13l 90M49a85l40i55n17a 9579623979889

D55 by měla být spojnice Sever-Jih potřeba určitě je. Hodně by to zrychlilo cestu na Bratislavu a Vídeň.

+1/0
16.1.2017 11:44

M42i94r92o58s74l94a14v 86T57i24š65e36r 4829519714582

To jo, ale podle posledního sčítání je od Kunovic dolů denní průjzd cca 8-9 tisíc vozidel. Sice to není úplně málo, ale na to opravdu není třeba budovat dálnici za desítky miliard. Reálný smysl to má tak po to Staré město, kde jsou průjezdy přes 10 000. Dál dolů už je to méně a méně. Až na pár úseků je ta silnice 1. třídy pěkná a široká, takže obchvaty a je to :)

Samozřejmě souhlasím o té spojnici na Vídeň, ale pro napojení severní Moravy stačí dostavit R52, která přímo naváže na rakouskou dálnici a zároveň obslouží i Brno - pro zlínsko, hradišťsko a hodonínsko stačí na Vídeň silnice 1. třídy ;) Pod UH už pak žádná velká sídla nejsou. Navíc D55 by stejně nevedla až na Vídeň, má končit u Břeclavi a napojení Rakouské dálnice má být u Mikulova, takže s D55 byste ušitřil doslova pár minut - za desítky miliard.

0/0
16.1.2017 11:58

V54í82t 35B17r85z30o30b78o59h60a55t41ý 7770642223171

Jo takže budeme veškerý transit směrovat přes Brno a čekat, že to již nyní přetížená část D1 bez problémů ustojí ... jojo to je moooc fajn nápad :-D

0/0
16.1.2017 13:07

M28i48r93o71s25l52a66v 48T93i72š36e21r 4469639654432

D1 okolo Brna se má rozšiřovat na 3 pruhy. Pak toto bude bez problému. D1 0-21 km má 3 pruhy a nějakých 80-90 000 aut denně zvládá.

0/0
16.1.2017 14:21

V68í96t 62B74r37z90o12b22o74h23a98t24ý 7480722183921

A s tou pěknou širokou silnicí první třídy I/55 jste mě taktéž pobavil, protože pěkná a široká je možná poslední třetina od Hodonína, která je sice opravdu pěkná a široká, nicméně to svádí ke svižnější jízdě, což není kompatibilní s tím, že je daná cesta plná až zbytečných dopravních omezení, čehož využívají vybírači daně z tachometu. Nicméně ty první dvě třetiny Uh. Hradiště - Hodonín, rozhodně nejsou široké ani pěkné, byť uznávám, že krajina kolem je docela malebná :)

0/0
16.1.2017 13:11

M11i58r17o44s57l10a42v 11T25i85š22e23r 4929189424942

Už jsem po té silnici několikrát jel. Krom úseku před Veselí-Strážnice je to pohodová cesta. Nepočítám průjezd třeba Veselím, tam by, jak jsem psal dříve, byl třeba obchvat.

0/0
16.1.2017 14:23

V94í22t 72B80r11z47o78b37o46h80a96t12ý 7520522103311

Já po té silnici jezdím pravidelně, z Veselí do Strážnice už to naopak začíná být vašimi slovy "pohodové" a od Hodonína je to opravdu kvalitní cesta, tady jsou ovšem (mnohdy nesmyslná) rychlostní omezení. Nicméně nemůžete myslet vážně, že cesta Uh. Hradiště - Veselí n. Moravou, která se neustále točí a vede řadou dědinek je pohodová cesta! - Je to nejpomalejší a nejhorší část trasy.

0/0
16.1.2017 14:57

M63i42r19o87s56l31a85v 67T63i60š58e51r 4779879294652

V tomto se ale s vámi nepřu, říkám, že to chce obchvaty všech sídel po cestě, což je ale levnější, než dálnice. Uvědomte si, že současně tam je průjezd jen 6500-10000 (jak kde) v úseku Kunovice-Hodonín. A to funguje jako spojnice sever-jih již teď. Dálnce by jistě stáhla něco z okolí, ale pořád mi to nepřijde moc ekonomické.

Co se týká pohodovosti, asi jsme z jiného kraje. za "nepohodovou" silnici první třídy považuji třeba úsek Vizovice-Vsetín (ať již přes Liptál či Polanku, hned pod I/50 třeba právě tu I/54, nic moc silnici I/57 Klobouky-SK, katastrofální I/57 Vsetín-ValMez atp. Proti tomu je úsek Kunovice-Strážnice opravdu balada ;-)

0/0
16.1.2017 15:07

V80í13t 28B35r98z37o90b63o78h79a96t76ý 7130402573721

obchvaty jsou jen dočasné řešení, ono Vy vůbec máte rád taková polovičatá řešení. Díky podobnému myšlení vznikla pražská magistrála naprostým centrem města bez absolutního plánu na nějaký městský okruh. Bavíme-li se o D55 v JM Kraji, tak je to výhled a provoz se ani do budoucna těžko zalepí nějakými obchvaty. To samé jako Vámi navrhované tahání veškerého tranzitu ze severu, středu moravy a částečně i východu Moravy směrem do Rakouska přes Brno. Zamyslel jste se, co se asi stane, když na tomto uzlu vznikne sebemenší problém? - Dopravní kolaps.....

0/0
16.1.2017 15:16

M84i90r58o60s97l53a48v 73T36i14š27e50r 4889379584572

Netahám veškerou dopravu na Vídeň přes Brno. Jen od Přerova nahoru. Ze zlínska a hradišťska už je to velká zajížďka a pro tyto relativně malá sídla stačí v tomto směru zkapacitněná I/55.

K těm "polovičatým řešením". Já tomu říkám úsporné řešení odpovídající současným potřebám. Všiml jste si třeba detailu, že ty "polovičaté obchvaty" by MOHLY z velké části vést jako půlpofil budoucí D55? Která by se v případě nutnosti z I/55x prostě rozšířila o dva pruhy na plnotučnou D55? Ale jen v případě nutnosti. Nebo tomu neříkejte obchvat, ale nová I/55, zatímco stávající trase by se ponížila na II/55x, stejně jako se to udělalo s I/55 v trase Otrokovice-Říkovice.

Já bydlím v obci, kde je denní průjezd 15 000 a prostě to funguje - není to příjemné, vadí mi to, a proti tomu je doprava v Kunovicích opravdu malá, i když kvůli těm zácpám to vypadá hrozně - problém tam ale dělá zejména ten sjezd z MÚK. Proto píšu, že pro sotva 2/3 dopravu, která je v trase Kun.-Strážnice,, stačí obchvaty.

0/0
16.1.2017 15:32

V61í40t 31B49r33z73o31b36o51h55a19t75ý 7330182643321

No vždyť říkám, sever, střed a částečně východ moravy což od Přerova docela sedí, nicméně se obávám, že spíše od Kroměříže, protože spousta lidí raději zvolí trasu u které hned najede na dálnici a dojede až do Rakouska, časově to vyjde snad líp a cesta je pohodlnější (navíc kamiony se přes Poštornou do Rakouska nedostanou a musí využít buď Valtice, kde ovšem není pořádná cesta, takže spíše Mikulov a to už časově vyjde hůře než jet do Brna po D1 a po D52 do Rakouska)

Úsporné řešení odpovídající současným potřebám je už ze své podstaty hloupost - co se týče dopravní staveb, tak ty se natolik časově protahují, že se NIKDY nemůže počítat se současnými potřebami, ale musí se plánovat do budoucna. Další věcí jsou Vaše mylné vize o obchvatech - pokud uděláte obchvaty na současně kapacitně nevyhovujících silnicích, tak je nikdy nenahradíte v daném profilu dálnicí, protože by Vám po dobu výstavby jaksi chyběla komunikace a způsobil byste dopravní kolaps a za další jak to dopadá s takovými polovičatými řešeními se dá krásně vidět na situaci I/52 v obci Mikulov, kde právě I/52 byla vybudována jako obchvat a nyní se plánuje obchvat obchvatu. Mimochodem D55 se plánuje na opačném břehu řeky moravy, tedy na uplně jiném místě, než by byl profil I/55 s obchvaty obcí.

Pokud jsou někde zácpy na denním pořádku tak to nelze považovat za fungující dopravu a je bezpředmětné sem házet absolutní čísla o průjezdu - zkrátka je tam něco špatně. V Kunovicích jsou zácpy v obou směrech a jedná se víceméně o tranzit, který by šel svést na I/50 právě mimo komunikace, s čím jak jsem již napsal je počítáno jak v územních plánech tak v původním projektování I/55, která v místě plánovaných nájezdů a sjezdů má znatelně širší profil.

0/0
17.1.2017 9:41

V12í84t 65B86r39z67o66b36o64h54a98t93ý 7190502733501

A to myslíte vážně, nebo je to jen vtip? Silnice vedoucí na východ konkrétně na Slovensko zásadně uleví silnici vedoucí na jih konkrétně do Rakouska, tedy jiný směr a jiná země? :-D I s těmi Kunovicemi jste mimo - těm by zásadně pomohl sjezd z I/50 na úrovni polí mezi starým a novým letem směrem jak na UH (Průmyslová ulice) tak směrem na Hodonín (napojení před Ostrožškou Novou Vsí) Vámi popisovaná varianta nic moc neřeší, protože zajedno by pomohla jen zlomku dopravy v tomto "uzlu" a navíc průjezd na Kunovice je v jiném pruhu (pravém), kdežto nájezd na I/55 v levém pruhu, který je dostatečně dlouhý, takže čekající auta na semaforu těm jedoucím do Kunovic nepřekáží.

0/0
16.1.2017 12:47

M31i49r25o71s18l18a49v 21T68i32š18e51r 4439729494272

Nikde jsem nenapsal, že D49 (o které stejně nevěřím, že někdy povede až na SK) pomůže silnici I/55, ale pomůže silnici I/50.

S Kunovicemi jste mimo vy. Stávající silnice kapacitně stačí a kvůli kilometrové koloně v nějaké vesnici na Moravě (z pohledu Pražana) v Praze nikdo peníze na novou MÚK někde v polích, která by navíc významnou část problému přenesla skoro doprostřed UH, nepustí. V Kunovicích je to sice zasekané, ale jezdí se pomalu, takže bezpečnostní problém to není a lidi už si docela zvykli, takže je to nereálná stavba. Co by ale pomohlo a bylo docela levné je ten nájezd. Nemusíte na mě hned útočit, pouze jsem navtrhl levně realizovatelný způsob, jak problém významně snížit. Navíc nezapoměňte, že tímto se zbavíte špuntu ze všech směrů, protože auta od UH na Brno nyní zcela zastaví provoz od jihu. Další omezení dopravy přinese snížení počtu vozidel na SK. Pokud bude D49 na SK a D55 po Staré Město, na směr SK budou ze severu na Kunovické MÚK najíždět v podstatě jen místní. Od Napajedel nahoru už se oplatí jet D55->pravčícká MÚK->D49->D1(SK).

A i toto jsou pouze MOŽNOSTI, nikde není psané, že je to nejlepší řešení, ani já si to nemyslím. Ale rozhodně je ten nájezd na Brno menší scifi, než ta vaše nová křižovatka a kilometry silnic vedoucí k ní ze všech směrů. Má původní myšlenka byla jen o tom + D55 po Starák, po který se časem určitě postaví.

0/0
16.1.2017 14:37

V49í93t 47B13r71z71o28b92o72h93a83t77ý 7730372263101

Psal jste na začátku vlákna, že po postavení D49 zmizí nutnost mít D55, z čehož dost jasně vyplývá, že výstavba D49 pomůže silnici I/55 kvůli jejíž nedostatečné kapacitě má být stavěna I/55.

S Kunovicemi nejsem mimo a mnou popsaná varianta je plánovaná od samé stavby I/50 UH-Kostelany a počítá s ní i územní plán města Uherské Hradiště schválený tuším loni, navíc jsem nikde nemluvil o MÚK, psal jsem o sjezdech/nájezdech. Nicméně už jsem pochopil co tu píšete - Vy totiž máte namysli nájezd od KUNOVIC (nikoli od Uh. Hradiště) směrem na I/55 (od Uh. na Brno se stojí v opačném směru) - nicméně Vámi zmíněná varianta se stavět nebude, protože se plánuje nájezd tam co píšu já, který je daleko vhodnější tím, že mine vytížené centrum Kunovic.

Ale těžko Vám něco vysvětlovat, když na neutěšenou situaci napíšete "lidi už si zvykly"

0/0
16.1.2017 15:08

M81i67r54o83s92l92a23v 92T44i53š28e16r 4599259914912

No, já to nenapsal jako můj pohled na problém těch lidí. Napsal jsem to jako reálný odhad pohledu odjinud - a v Praze na ministerstvu dopravní problémy mimo Prahu nikoho opravdu moc nezajímají, dokud to nezačne reálně brzdit ekonomiku dané lokality anebo tam povážlivě nestoupne nehodovost. Stačí si vzpomenout na to, jak Bárta zrušil všechny dopravní stavby všetně rozšíření I/49, pak přijel do Zlína a divil se, že ta silnice opravdu je potřeba. Sice hodně zjednodušený příklad, ale ukazuje mnohé. Není to můj názor.

Co se týká toho nového nájezdu - víte moc dobře, že to, že je něco v územním plánu, ještě neznamená, že to bude postaveno. ;-) Fakt bych vám tu novou křižovatku přál a doufám, že bude stát. Ale opravdu tomu nevěřím. Když si vezmu, jak dlouho se stavěl (a hlavně předtím "plánoval") obchvat Bánova nebo Lhotska, tak toto prostě není možné, aby postavili za našich životů.

0/0
16.1.2017 15:22

V15í81t 54B24r12z69o78b58o30h31a97t24ý 7330712463411

Mě to přát nemusíte, nejsem ten koho by to pálilo, nicméně jsem si jist, že napojení na I/55, tam co jsem psal bude jistě dříve než D55 už jen z podstaty věci, že je na to defakto vše připraveno, kdežto u D55 se neustále vedou spory, kudy vlastně povede.

Každopádně jste napsal jednu věc, kterou jsem chtěl vypíchnout už dříve, nevybuduje-li se D55 a trasy se odkloní na D1, D52 a D49 tak se tím celé Hradišťsko, Veselsko a částečně i Kyjovsko pohřbí.

0/0
17.1.2017 9:49

P15a18u69l 75J27a65r33o56s 2793538680

Ono to je problem,je to na Morave.Kdyby to bylo v cechach a nedej boze v okoli Prahy,tak je to hotovo.Na Moravu ta banda v Praze kasle...;-O;-O;-O.

0/0
17.1.2017 9:15

P27e53t21r 43R57i11h91a71k 7911818118976

A jak asi tak mají na to Slovensko jezdit? Litat vzduchem? Tohle, ze je "socialni" prej pro lidi pracujici vláda?? Jo socialni je, akorát tak jen se svoji penezenknou, ze jo "mambytznahrad" Bohousku?

0/0
16.1.2017 10:31

J21i88ř94í 62S71m93e98t68a72n17a 7855119502548

Prostě to zaplatí pracující občan. Vláda nás neustále oškubává, jako slepice.RvRvRv

+1/−1
16.1.2017 10:08

M26a73r49e57k 97G44a57j11d60a 4153194876492

O ty peníze až tak nejde, ale jde hlavně o to, že silnice která vede skoro mimo obce se zpoplatní a kamiony budou trasu objíždět přes obce.

+2/0
16.1.2017 11:00

V22í41t 98B53r58z13o19b57o86h32a12t61ý 7610802833941

vzhledem k tomu, že I/55 už přes hromadu obcí vede (Bučovice, částečně Slavkov, Nesovice, Malínky ... ) tak už moc objet nejde a tam kde by to šlo Nesovice - Koryčany - Stupava případně Buchlovice - Zlechov, to už moc smysl nemá. Spíše bych to viděl, že se hodně tranzitu odkloní na Jižní Moravu tedy na silnici I/54 Slavkov-Kyjov-Veselí a odtud po již nyní přetížení I/55 přes Uh. Hradiště na Uh. Brod, případně auta menší jak 7,5tuny na Strání

0/0
16.1.2017 13:22







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.