Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Diskuze

Zlín chce dostat auta z centra. Radnice podpoří MHD, cyklisty i chodce

Zlín plánuje přimět lidi, aby jezdili méně auty a více městskou hromadnou dopravou, na kole nebo chodili pěšky. Může to ulevit centru od návalu aut v dopravních špičkách.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
JS

Jak už tedy pár lidí psalo, představa je to sice pěkná, ale pro lidi z periferií města není často jiných možností, než jet právě autem. Např. poslední autobus do stále se rozšiřujících městských částí Kostelec, Štípa a Velíková (plus Lešná Zoo) jede před jedenáctou hodinou. Když si chce člověk zajít například do kina, kde představení v originálním znění začínají většinou 20:30 až 21:30, není jiná možnost, než auto. Některé spoje na těchto trasách (i přesto, že jsou doporučovány pro dopravu turistů do Zoo) jezdí klasicky narvané a s velkými prodlevami, ale ani snad po 20 letech to nikdo z vedení DSZO neřeší. Jestli se člověk autem do centra dostane za 10-15 minut, nebo bude hodinu čekat na narvaný autobus, pokud vůbec nějaký jede, tak je jasné, čím pojede.

0 0
možnosti
PJ

P42a13u76l 33J94a49r18o70s

27. 1. 2017 3:00

Kdyz,chce dostat chodce,do centra,tak je potreba,vybudovat podchody,nebo bude na prechodech nehod,ze policie nebude vedet kam driv.;-O

1 0
možnosti
PJ

P17a31u30l 94J55a40r21o90s

27. 1. 2017 2:54

Ta doprava trolejbusem,stoji pomalu ,tolik,jak benzin,co projedu.;-)

0 0
možnosti
PC

Jsem ridic i chodec...ale ten kdo "seridil" prechod pro chodce od mest.divadla ke Kom.bance patri min.zavrit!!! Dva kroky do cesty a uz sviti cervena...ac jsem celkem rychly chodec uz od divadla jedou auta a troubi na lidi co tam delaji kdyz maji cervenou! Naprosta katastrofa!! A potom chodte pesky....

6 0
možnosti
Foto

V46í26t 88M49a55c14h

25. 1. 2017 20:41

Serizeny je desne, ale pokud vim, tak zeleny panacek umoznuje vstup na prechod, ale neohranicuje dobu pro prechazeni

2 0
možnosti
DP

A proč se tedy povolují v rodinné zóně obrovská školicí střediska typu Profima na Tyršově nábřeží neboli desítky aut zaměstnanců a klientů denně znemožňující zaparkovat normálnímu člověku na této ulici a ulici Smetanova?

2 0
možnosti
Foto

J83a22n 14A71d72l64e51r

25. 1. 2017 14:34

Dnes jsem kolem Profimy šel.

Nic obrovského a hrozného, soukromá společnost si zakoupila jednu z čepkovských vil, zřejmě i s pozemky, a udělala z ní školící středisko. Zvenku vypadá identicky jako před přestavbou = nic na nějaké povolování - ta doba už minula.

P.S.

"Normální člověk" má zdravé nožičky a nemusí parkovat, protože dojde po svých.

2 1
možnosti

Pokud chcete přinutit lidi, aby po městě chodili pěšky, tak nestačí přidat pouze pár přechodů. Je nutné se snažit o pokud možno maximální bezpečnost chodců. Denně chodím do práce z Jižních svahů do města a zpět a je to o hubu. Shodou okolností mě zrovna dnes (a zdaleka ne poprvé) málem potrkalo auto u Zlínského divadla, přechod u Zelenáčovy šopy je také lahůdka. Přechod přes křižovatku na třídě Tomáše Bati u policajtů (ul. Hluboká) není přechod, ale jakási forma ruské rulety a paradoxně policajti na celou situaci z okna čučí, jak nohy ze seníku. S tímto je třeba něco dělat.

7 0
možnosti
Foto

Nechápu, proč aspoň večer nedojde k propojení Kudlova s Filmovými ateliéry busem. Na co 2 zvláštní linky, když tyto 2 satelity jsou od sebe vzdálené asi 400m. Víc spojů, víc lidí ve městě a to, jestli by člověk dorazil k Divadlu, na Náměstí Práce nebo Náměstí Míru, mi přijde večer dost jedno.

A myslím si, že je to i důvod, proč Zlín tak skomírá, lidem se večer do centra nechce.

Také nechápu, proč se neudělá noční linky, která by objížděla právě periferie, tak jak jsou například "rozjezdy" v Brně nebo okružní busy v Olomouci.

Přece jen lidé, kteří bydlí na periferiích, tak se dost rozmýšlí, jestli má cenu jet do města, protože buď pojedou zpátky autem a nemohou pít, nebo pojedou posledním busem o půl jedenácté a nebo taxíkem.

7 0
možnosti
VH

Lidé jsou zvyklí, že se na MHD nemohou spoléhat, proto přesvědčit je, aby nepoužívali auta bude těžké. V článku se píše o posílení MHD ve špičce. Ale Vy máte pravdu, že se to týká i jiné doby, hlavně večer. Na Lesní čtvrť jede po 22 hod jeden trolejbus, lidé, kteří mají odpolední nebo se zdrží ve městě to musí řešit jako Vy. Minulý týden jsem čekala na zastávce u škol v centru města po 15 hod. Ta obrovská kolona od 21 budovy po divadlo popojížděla krokem. Sice semafory u škol fungovaly, ale auta stála i přes přechod, proto se muselo kličkovat mezi auty. A v tom neskutečném chaosu a smradu čekat 20 minut na trolejbus je opravdu zážitek.

1 0
možnosti

P92a10v91e66l 97Ř29a26p45e88k

25. 1. 2017 12:08

Jakákoli iniciativa za vytlačení aut z měst je správná. To, jak dnes města pod náporem aut vypadají, je něco příšerného. Rv

11 1
možnosti
FM

Tak tady bych si dovolil nesouhlasit. Existují studie, které mluví o tom, že vytlačení aut z center měst doprovází následně úpadek podnikateských aktivit v těchto lokalitách. Pronajměte si tam například obchod, když vy ani vaši zákazníci se k němu autem nedostanou. Takže ne všechna auta jsou zlá a ne všechna kola hodná.

1 0
možnosti
ZS

Hlavně by to chtělo nové chodníky. Je sice pěkné, že v centru jsou, ale člověk se do toho centra musí nějak i dostat. Jít směrem z Mokré do centra je fakt chuťovka. Chodníky rozbité, samý kanál, vedle hlavní cesta, takže se náramně dýchá. Do toho cyklisti, kteří tam jezdí po chodníku, což jim absolutně nevyčítám (sama tak jezdím, nejsem sebevrah, abych jela po hlavní). Přejít u benzinky na druhou stranu je taky někdy o život, potom se vám na hlavu vyse*e pták u Kaufu a jste skoro v centru, kde jsou hurá nové chodníky. A to nemluvím o tom, že jsem celou dobu naštvaná, protože jdu do Svitu a zajdu si naokolo minimálně 20 minut, i když svou budovu vidím už od Lidlu. Chtělo by to mostek :-)

Dále by to chtělo konečně chodník na mladcovský hřbitov, nový chodník podél potoka na Paseky atd. A to píšu jen o čtvrti, kde bydlím. Jiní by určitě napsali více :-)

6 0
možnosti
AZ

Co k tomu říct. Snaha a kosmetické úpravy. Přitom stačí použít variantu "C" nového Generelu dopravy města Zlína. "Přeložku státní silnice 1/49 ze středu města a obchvat města Zlína" nic nemůže suplovat a to ani zdaleka. Možnost přivést dopravu tam kam je potřeba bez zbytečného projíždění městem pro 70% vozidel, to je téměř pro 3 ze 4 je jediná možná perspektiva pro krajské a univerzitní město Zlín.

A přitom je co zmeškat. Úplně jinak budou vypadat v nejbližší době naplánované úpravy na připojení výrobní zóny Příluky a propojení Mostní a Březnická, která by nejspíš přestala být výpadovkou.

2 1
možnosti

Neodvedla... rikam Vam to uz asi po padesate... Mozna tak stezi 2 z 10 a i to je moc. Jste na spatne strane kopce. Zamyslete se, kde jsou kulturni, nakupni, majoritni obytne casti. Vetsina vnitrni dopravy zacina/konci na severu a nejak se tahne pres mesto kdovi kam (kolikrat opet na sever) posunuto na zapad/vychod. Jak uz pise pan Chrastina nize a nechal tam rezervu - rada uprav by pomohla. Uz jen ta zabrzdena D49 odstrani tisice aut co se z Vizovicka/Zelechovic/Priluku a jinych vychodnich periferii tahnou pres Zlin na Otrokovice na dalnici a hura na Prerov/Ostravu/Olomouc/Brno. Obchvat zalesne a trosku kulturnejsi provedeni krizovatky (kruhac??) u cerpacky Shell by pomohl tomu, aby rada lidi nejezdila na relaci vychod-Jizni Svahy pres mesto, pravobrezka (i kdyz ta uz skoro existuje v podobe te pretizene uzke polni cesty u reky) by vice motivovala lidi jezdit relaci JS - Otrokovice tudy (znam radu lidi a neni jich malo, co tam kvuli problemum s namrazou, cyklisty, nemoznosti se vyhnout radeji nejezdi) atd... Ale nevim, jak chcete dostat lidi aby ze severni strany Zlina kdyz maji jet na SV-SZ smer treba taky do Zlina nebo dal se prehouplo pres cele udoli a vyuzilo Vasi neustale navrhovanou prelozku. Ja teda ne...

0 0
možnosti
  • Nejčtenější

Pikantní obrat a pomoc od rivala. Vsetín zvažuje možnost hrát baráž ve Zlíně

10. dubna 2024  18:51

Zimní stadion Luďka Čajky ve žlutozeleném hávu? Štípněte se, to vážně není sen. Hokejový Vsetín...

Hospodám vadí rostoucí poplatky pro OSA, volí raději instore rádia a web

15. dubna 2024  9:19

Poplatky, které musí od letošního roku platit Ochrannému svazu autorskému (OSA) a Intergramu za...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Prezident si vyzkoušel ohýbání dřeva, v obuvnické firmě vzpomínal na botasky

16. dubna 2024  5:15,  aktualizováno  17:32

Prezident Petr Pavel je na dvoudenní návštěvě ve Zlínském kraji. Postupně navštíví čtyři okresy,...

Zábranský: Uděláme maximum, aby se Vsetín cítil jako doma a oslavil postup

13. dubna 2024  10:45

Ačkoliv hokejisté brněnské Komety z extraligového play off vypadli již před časem, přísun zápasů s...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Papírová válka s ekologickými aktivisty brzdí dálnici z Hulína do Fryštáku

9. dubna 2024  16:20

Silničáři sice plynule pokračují ve výstavbě dálnice D49 z Hulína do Fryštáku, kde už stavějí...

Prezident si vyzkoušel ohýbání dřeva, v obuvnické firmě vzpomínal na botasky

16. dubna 2024  5:15,  aktualizováno  17:32

Prezident Petr Pavel je na dvoudenní návštěvě ve Zlínském kraji. Postupně navštíví čtyři okresy,...

Prudký nástup jara zrychlil probouzení stromů, včely je nestíhají opylovat

16. dubna 2024  17:30

Sadaři si už v posledních letech zvykají na to, že jaro přichází časně. Letošek je ale extrémní....

POHLED: Svědíkův čas ve Slovácku se naplnil. Ztrácel elán, perspektivu

16. dubna 2024  7:28

Nevyhnutelné se stalo skutečností. Veleúspěšná éra trenéra Martina Svědíka ve fotbalovém Slovácku...

Na Marsu potřebujeme těžit železo. Získat se dá z rozbitých hornin, říká vědec

15. dubna 2024

Premium Experimenty ho lákaly odmala, už jako dítě zkoušel například rozbít teploměr a rozpouštět rtuť v...

Kdy dát dětem první kapesné a kolik?
Kdy dát dětem první kapesné a kolik?

Kdy je vhodný čas dávat dětem kapesné a v jaké výši? To jsou otázky, které řeší snad každý rodič. Univerzální odpověď však neexistuje. Je ale...