Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Odborníci Zlínu navrhli silniční tunel pod hlavní třídou, stál by miliardu

Po letech marných snah o to, jak pohnout s ucpanou dopravou ve středu Zlína, má magistrát konečně na stole konkrétní návrhy a plány odborníků. V rámci takzvaného generelu se zabývali dopravou v celém městě, od automobilové až po pěší. Přinášejí její možná řešení až do roku 2035.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

D98a53n26i21e22l 65V93a42h81a88l30a 3878584308

Tunel byl je a bude. Miliarda za cestu do Otrokovic??? Tady si někdo pořádně namastil kapsu.

0/0
19.12.2016 10:34

L21u74c14i61a18n 47P69a53p33a48z57i92a56n 5824707721275

Ve světě běžné, doprava musí do nitra Země. V Praze tunel Blanka velmi pomohl průjezdu Prahou, škoda, že další podobné stále chybí. Držím palce Zlínu, aby se také dočkal. Cena se mi zdá velmi nízká..., ale přesto bych do toho šel.

0/0
17.12.2016 23:02

T68o40m 80P46á43l41e50k 1701106939418

Ideální by byl dlouhý tunel pod celým hřebenem jižně od Zlína pod majákem. Od Malenovic až před Želechovice. R^R^

0/−1
15.12.2016 13:15

A61n77t37o25n58í71n 60Z57e56l24i67n50k51a 5554298765630

A vtom jsem se probudil.

+1/0
15.12.2016 17:58

M29i18r21o70s19l70a61v 57T76i83š76e43r 4639909184532

Když už jsme u těch snů, kdo by v tomto případě tunel - nebo obchvat - ukončil před Želechovicemi a ne až za Lípou, kde by so doprava výhledově rozdělilla na regionální na I/49 a dálkovou na D49?

Ale zní to krásně, ne? :D

+2/0
16.12.2016 13:47

A37n91t55o21n41í44n 83Z32e23l25i13n10k89a 5384908245630

Ano. V jednom případě je to naprosto rozumné a reálné.

0/0
16.12.2016 17:24

A86n51t90o82n70í51n 16Z74e67l80i87n83k24a 5924338595960

Má to jediný háček. Jak to navléct, aby to prošlo!!!!!!!

0/0
16.12.2016 18:25

J24a63n73a 65K32r83ů33č87k57o93v67á 4604660480925

Tak si matně vybavuji, že mi v dětství říkali, že T. Baťa měl v plánu vést obchvat Zlína po mostě, který by byl na pylonech nad řekou Dřevnice.

0/0
15.12.2016 7:47

M62i78r75o48s26l69a66v 50M48a45t73ě62j95k47a 8970322781504

Toto řešili i za komunistů. Most, který je přes Čepkov se neměl stáčet do centra, ale měl jít nad Dřevnicí a napojit se na hlavní tah na Vizovice až v kopci za křižovatkou v Příluku u Přístavu. Na druhé straně to neměl být z mostu hlavní tah na JS, ale pokračovat měl přes rybníky. Toto měl být obchvat Zlína. Zcela nechápu proč porevoluční vlády Zlína tuto variantu zavrhli a rozprodali areál na rybníkách. Takhle už se to bude těžko řešit, jelikož by museli draze vykupovat jak některé pozemky tak hlavně nemovitosti.

Také by se soustředil na dokončení východního obchvatu přes Zálešnou. A až potom jak by to ulevilo centru bych řešil nějaký drahý tunel.

+1/0
15.12.2016 10:05

K91a24r36e49l 97C64h67r66a94s22t56i48n23a 4103424940315

Nejsem odborník na komunikace, ale proč by mělo být investorem město, když jde o státní komunikaci? Za druhé navrhovaný tunel je dílčí a polovičaté řešení, není mi jasná jeho logika, návaznosti a časová perspektiva. Za třetí - pokud z města nedostaneme tranzit, je každé jiné řešení liché. Tady se ukazuje, jak úzkoprsé a nedomyšlené je kverulantství ekoteroristů, kteří znemožňují systémové řešení D49, nehledě k tomu, že za pár let budou eurodotace zrušeny a my budeme platit celou stavbu z vlastních peněz, které mohly být použity na příští investice. Za čtvrté - škoda řeči, když odpovědné orgány a správci jsou statisté, kteří čekají, až někdo něco vymyslí a vyřeší za ně.

+7/0
14.12.2016 16:52

A44n26t84o42n37í57n 23Z34e29l58i30n37k49a 5584708875200

Nový Generel zjistil, že tranzit Zlínem tvoří pouhých 8%. Z těchto 8% je cca 4% schopna odvést D49 Hulín - Lípa. Není ale schopna VYŘEŠIT vnější dopravu Zlína. Na to je příliš vzdálená. Na druhé straně ale nelze popřít, že by nezajistila jednu z možností dostat se do centra Zlína přes obchvat Zálešné, Podvesné, Věžových domů a Lidl Obeciny. Jenže eventuálně, jednou, možná, za hodně dlouho.... Jedno je jisté. Nikdy to nebude to pravé ořechové cestování z D1 a D49 přes východní Zlín do centra města.

0/−1
14.12.2016 22:59

T74o34m 65P22á80l21e80k 1581746539928

Troll se opět probudil a lže jako když tiskne.

0/0
15.12.2016 13:10

F10r31a72n30t11i26š63e15k 93M17ü64c66k 3234247778

To zas bude tunel........

+3/−1
14.12.2016 16:31

F16r46a39n54t63i85š59e13k 35M18ü38c18k 3634157138

To zas bude tunel.....

0/0
14.12.2016 16:29

A83n62t13o29n34í96n 84Z10e35l33i94n65k92a 5124198665510

Kam se poděl můj příspěvek a celý článek o nových preferencích kraje????

0/0
14.12.2016 14:54

P97e12t14r 43B28á29č89a 8175496285465

Miliardu? To vynasobte tak trema.

0/0
14.12.2016 14:30

T22o71m 17P98á10l89e33k 1121626929888

Miliardu na úplatcích, to je tou miliardou myšleno. Jinak máte pravdu.8-o

0/−1
15.12.2016 13:11

A79n30t45o13n31í67n 29Z66e10l25i50n86k20a 5604108695640

Je to jinak. 1 km tunelu v zahloubené jámě je neproveditelný z důvodu chybějících objížděk budovaného 4 proudého úseku státní silnice 1/49. Generel dopravy varianta C navrhuje "Přeložku státní silnice 1/49 a obchvat města Zlína" již podle názvu na náklady státní kasy. Nikde se tam nemluví o tunelu pod Tlustou horou, protože je kolem města 1,2 km široký pás lesa. Variantu najdete na stránkách Zlína, dopravou v návrhové části, GDZ Návrhová část IAD strana 40. Návrh vychází z toho, že hluk a jedy jsou ve vzdálenosti 300 m od osídlení přijatelné. Buď budeme dýchat jedy na ŠTEFÁNIKOVÉ MY /specielně při pocukávání dopravy ve špičkách/, NEBO 70% PRŮJEZDŮ MĚSTEM PROJEDE rychlostí 110 km/hod na nejvyšší převodový stupeň kolem města. 70% DOPRAVY PODLE ANALYTICKÉ ČÁSTI GENERELU TOTIŽ TVOŘÍ TRANZIT A VNĚJŠÍ DOPRAVA MĚSTA která začíná a končí ve městě. V generelu se nikde nedovíte intenzitu dopravy přivaděče Zlín centrum. Přivaděč Zlín západ vezme cca 35% ze 70%odkloněných průjezdů, Zlín východ 15% a Zlín centrum 50%. které se ihned rozpráší do všech světových stran na Gahurové, Štefánikové a T. Bati. Císařským řezem se dostane Zlín do 21 tisíciletí zdravější, atraktivnější a na prahu nové prosperity.

+3/−1
14.12.2016 14:22

A42n22t22o83n78í47n 87Z63e25l95i64n13k78a 5174148575180

Opravuji. Máme 21.století..

+1/0
14.12.2016 14:50
Foto

J31a83n 97A25d97l31e86r 2826271306706

Odborníci navrhli, realita zavrhla. To si můžeme napsat po deseti letech.

+5/0
14.12.2016 12:57

P83e96t47r 10S30t68a68r49o79s14t11a 6826578490158

miliarda? spíš několik miliard

+5/0
14.12.2016 12:56

S71t64a62n31i18s46l39a11v 39P26i71š48t43ě89k 1356118609265

Me by se sice vic libil tunel pod Tlustou horou. Ale i toto neni spatne. Jenze je tu ten podchod, kde jsou obchody co to maji pronajate jeste myslim do roku 41. A s temi nic nehne.:-/

+2/0
14.12.2016 12:02

J26a78r27o57m64i81r 19C47h63a76l13o30u11p49k75a 4919597325297

Klid, ještě se nestaví... ;-)

+1/0
14.12.2016 12:04

S94t22a34n54i94s18l83a58v 29P35i58š54t13ě49k 1656418699875

Ja vim:-) A hned tak urcite nezacne. Coz je skoda. Zatim by stacilo zacit ze stavbou privadece k Frystaku. Ale i to asi chci moc.

+1/0
14.12.2016 12:07

P23e98t80r 21Š70t81ě61p 2973193240316

Co by Zlín opravdu potřeboval není tunel, ale obchvat. Třída T. Bati je něco jako magistrála přes Václavák v Praze; všechen tranzit i místní doprava projíždí tudy, protože jinak to vzhledem k terénu kolem města nejde. Postavit za miliardy tunel v centru (už tušíme, že konečná cena = slibovaná cena krát koeficient korupce) jenom proto, aby se na 1 kilometru v centru ulevilo dopravě a místo ní se udělala pěší zóna jsou vyhozené peníze.

+9/−1
14.12.2016 11:51

J72a50r40o13m80i65r 14C90h34a31l49o80u32p89k22a 4149327105797

Není to tak, většina aut jezdící po Zlíně jede do nebo ze Zlína, tomu obchvat nijak nepomůže...

+5/−1
14.12.2016 12:03

A44n17t15o14n45í32n 48Z82e51l51i91n96k98a 5684368555830

Omyl. právě kvůli 70% tranzitu a VNĚJŠÍ dopravy se staví obchvaty,

+3/0
14.12.2016 13:48

J28a50r31o83m61i50r 45C65h73a27l57o31u57p77k39a 4979387785247

A když je tranzit 11,7%?

0/−1
14.12.2016 13:55

A66n46t94o79n42í81n 62Z48e41l34i49n22k95a 5444388845800

Chyba tisku. odpověď najdete nyní odtud pod 3. diskutujícím.

+1/−1
14.12.2016 14:36

A77n95t82o66n69í47n 70Z15e89l61i92n73k62a 5984698885220

Uvítal bych argumenty, ne mínusy.

0/0
14.12.2016 14:51

V87á46c33l69a88v 11P97o11u13s41t34k15a 3610861292

Pane Zelinka, dokud nepochopíte, že ta vnější doprava začínající a končící ve Zlíně a tvořící cca 60% veškeré dopravy ve Zlíně prostě obchvat nepotřebuje už jen ze své podstaty, pak nic jiného než mínusy čekat nemůžete.

+1/0
14.12.2016 14:57

A57n30t42o95n57í96n 97Z33e74l51i30n68k74a 5774358785330

Pane Poustko. Doprava, která končí nebo začíná ve Zlíně samozřejmě obchvat potřebuje stejně jako tranzit. Každý takový řidič se potřebuje dostat na určené místo ve Zlíně z vnějšího okolí co nejrychleji a co nejkomfortněji BEZ ZBYTEČNÉHO PROJÍŽDĚNÍ CENTEM A ČÁSTÍ ZLÍNA. No a to se právě děje tak jako všude jinde 3 plánovanými zlínskými přivaděči. V případě varianty C západním sjezdem na tř. T Bati v Loukách, východním na Přílukách a centrálním přivaděčem Gahurova.

+3/0
14.12.2016 19:03

B83o55h90u61m21i87l 93S83t64e66j16s46k98a38l 5733724801153

Ono by stačilo nedělat každých deset metrů přechod pro chodce.

+2/−4
14.12.2016 11:44
Foto

P77r37e92m63y90s48l 98K94y46s79e39l35a34k 5155543814779

Zlín byl je a bude obydlená zatáčka a ještě v soutěsce mezi kopci. To skoro nemá řešení. Jakýkoliv obchvat je k ničemu, jelikož doprava která by jela do Zlína by stejně musela zase do centra. A tunel od náměstí k divadlu? Co to vyřeší? Ano vyhnete se dvěma křižovatkám, ale to co je před ním a za ním na tom bude pořád stejně. ideální by bylo odklonit hlavní dopravu, která nejede do Zlína někam mimo, třeba na druhý břeh Dřevnice, ale to se dostáváme zpět k bodu 1. Ten tunel by musel být už z Čamlíkova a končit u Tescomy.

+16/−1
14.12.2016 11:43

K40a38r40e46l 41Š47o21u91m40a90l 1864743238

Přesně tak. Je třeba odklonit tranzitní dopravu mimo město, ale to nevyřeší Zlín sám. A jednoduché řešení to není v každém případě. Zlín je skutečně úzké údolí sevřené prudkými kopci

+1/0
14.12.2016 11:47

A55n94t92o72n56í50n 39Z29e64l52i61n26k51a 5234548385410

Když jsem poprvé studoval analytickou část Generelu, stálo tam černé na bílém: vnitřní doprava 30%, tranzit 8%, vnější doprava, která začíná a končí ve Zlíně 62%. Čili TÉMĚŘ 3 dopravní prostředky ze 4 se potloukají ve Zlíně ZBYTEČNĚ. Takže Zlín tak jako všude jinde ve světě potřebuje OBCHVAT.

+1/−1
14.12.2016 14:33

J11a90r27o60m43i44r 50C67h46a89l80o70u60p56k22a 4299337345437

Ty 3 dopravní prostředky ze 4 do Zlína přijely nebo ze Zlína vyjíždějí. Na co jim bude obchvat?

+3/0
14.12.2016 14:42

A41n60t57o13n51í57n 75Z85e77l30i88n33k65a 5634978895940

Najíždět a vyjíždět budou moci ze 3 míst ve Zlíně. V tom je právě ten fígl, že na ŠTEFNIKOVÉ sešlápnou pedál na podlahu a na dobře vyřešeném přivaděči dojedou na jedno sešlápnutí plynu až do Prahy. A vo tom to právě je.

+2/0
14.12.2016 19:13

J57a62r22o60m52i15r 19C60h58a57l14o94u49p95k27a 4889217955797

Tranzitní doprava čamlíkov - tescoma je pár procent, v tomto směru tunel smysl má. Prostudujte si ten generel. Aspoň trochu...

+2/0
14.12.2016 12:01

M52i87r75o12s67l58a72v 47T56i66š25e17r 4619669274702

Ano, tranzit je sice jen pár procent. Ale tunel po celé této délce s někollika vyústěními na vhodných místech, by přeci jen velkou část i této "lokální" dopravy dostal alespoň pod zem.

0/0
14.12.2016 12:57

J70a21r81o88m55i48r 52C92h10a70l89o38u33p70k43a 4539667275467

Jasně, tak to můžeme současně postavit i dvě - tři linky metra, ne?

0/0
14.12.2016 13:04

M16i81r60o54s12l79a66v 62T92i42š49e51r 4379319354562

Metro Zlín nepotřebuje, alternativní průtah západ-výhod ano. Jenomže krom podzemí není, kde ho postavit.

+1/0
14.12.2016 13:29

J76a39r17o33m14i45r 81C11h95a67l44o24u84p32k70a 4509437305207

Jaktože ne? Může se postavit v podobě estakády.

0/0
14.12.2016 13:34

M88i20r66o79s19l88a84v 58T59i59š28e62r 4169979244652

Hm, ale to by mě zajímalo, kdo to bude trpět nad barákem...po celé délce údolí. Přesunete dopravu k barákům v lokalitách, kde je teď relativní klid. :-(

0/0
14.12.2016 13:51

J24a59r93o42m70i98r 58C58h43a44l52o76u69p70k98a 4189177205457

Vždyť je to stejná utopie jako tunelový systém velikosti pražské Blanky...

0/0
14.12.2016 13:56

M46i20r58o96s44l28a85v 32T50i76š14e37r 4269709664562

Však já nereaguji na reálnost. Já jen napsal, že souhlasím s pisatelem ohledně funkčnosti a přidal jsem své zdůvodnění. Samozřejmě, že to tady nikdy nikdo nepostaví. Šlo jen o to, že věřím, že by to pomohlo o víc, než o pár procent a napsal jsem proč.

0/0
14.12.2016 14:45

A89n49t86o49n89í60n 18Z45e73l45i18n87k88a 5604208555940

V Povážské Bystrici jsou spokojeni.

0/0
14.12.2016 14:37

M61i76r54o65s62l58a24v 83T76i17š80e39r 4179369154132

Myslíte ten vysoký dálniční most nad pár domy? Vždyť je to trochu jiná situace, než estakáda a zářezy po celé délce zlínského údolí. Navíc to spoustě z těch lidí v Bystrici odvedlo tranzit ze silnice, která jim vede přímo pod okny, je to naprosto jiná situace. Mimochodem, Považskou Bystricou jsem projížděl naposled před cca měsícem, tak jsem to tam viděl na vlastní oči.

0/0
14.12.2016 14:54

A24n18t68o29n70í55n 85Z12e23l32i97n19k97a 5434898665580

Vemte si Vsetín. Na obchvat stačí doslova pár desítek metrů. A v Zůru a Půru mají další dva pruhy. Zlín nemá ani ty dva první.

Jaké velké zářezy a estakády kolem Zlína? Něco se odkope, něco přihrne, nejnutnější přemostí v tubsu, něco nahoru, něco dolů, trošku doprava a pak zase doleva v rámci norem pro 110 km/od a máme to v kapse nejenom pro nás, ale také pro VŠECHNY další generace PO NÁS. Nejsme v Alpách, ale ve valašské krajině.

+2/0
14.12.2016 19:30

K41a64r93e21l 90C37h89r72a64s22t53i36n16a 4653194130835

Přemku, každé město - snad s výjimkou New Yorku, Tokia nebo Londýna - je obydlená zatáčka. Je věcí jejich obyvatel, co se svým městem udělají, aby se jim v nich žilo dobře a hosté k nim rádi přijížděli. Baťův Zlín byl o hodně menší, ale podávali si tady kliku dveří význační lidé ze světa. V čem je tedy velikost měst? Nikoliv v počtu lidí žijících na jednom místě, ale v tom, co mají v hlavách a v rukou.

+6/−1
14.12.2016 17:43







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.