- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Sám jsem měl párkrát problém s kusy ledu padající z kamionu přede mnou, ale je prakticky nereálný aby to nějak očistili a tak moc garaží pro kaminy u nás není.
Navíc ten led a sníh se tam usazuje i za jízdy a když je ho tam moc nebo auto najede na hrb nebo díru tak se uvolní a spadne. Je to blbý, ale co s tím?
já mám nápad: dejde všechny malé piksly do šrotu a přestaňte je vyrábět. Kupujte tahače, mají bejvák a hlavně... všichni budete jezdit devadesát: A když u nás schválí zákaz předjíždění, pohřebním službám ubyde dost zbytečné práce!
Zakládám firmu na výrobu Áčkových nástaveb na vozidla na míru, včetně kamionů a bude po problému
Je to jednoduché.
Pane řidiči - máte na střeše vozidla sněhovou čepici - ukládám vám pokutu ve výši ...
Nesouhlasím. není to čepice, ale klobouk.
Vazeni ridici, nenechte se rozhodit. Cituji §5 z.c. 361/2000:
Ridic nesmi: i) řídit vozidlo, na němž jsou nečistoty, námraza nebo sníh, které zabraňují výhledu z místa řidiče vpřed, vzad a do stran, j) řídit vozidlo, na němž nebo na jehož nákladu je led, který by při uvolnění mohl ohrozit bezpečnost provozu na pozemních komunikacích.
Cili - staci ocistit skla tak, aby vam snih, namraza a jina necistota nebranily ve vyhledu a snih na strese nebo na kufru muzete nechat lezet. Z vozidla nebo nakladu je ridic povinen odstranit LED, nikoliv nic dalsiho.
až dostaneš ledem který byl schován pod sněhem tak mudruj a cituj paragrafy
Tak to jsem zvědavá co budu dělat.. když bude návěs naložený, dovnitř se nedostanu, takže mohu vyloučit teorii šťárání bidlem. Na návěs po žebříku to taky nepůjde - nejsem odborně vyškolená na práci ve výškách a navíc bych tam ani strachy nelezla..pak přichází v úvahu jen ty rampy.. naše firma má pět aut a malinký parkovací plac, tak nevím jak by se to dalo realizovat. V zahraničí tyto rampy bývají přistavené na odpočívadlech, takže nejlepší řešení, nejezdit v ČR. Asi to zlehčuju, ale než tento zákon vyšel v platnost, mělo se vymyslet jak ho praktikovat..
To je věc dopravce potažmo řidiče. U žádného zákonného předpisu není podrobný návod na realizaci!
Včera ráno jsem viděla něco neuvěřitelného: ženská vyjížděla s autem. Čelní sklo zamrzlé, snažila se to za jízdy (!!!) sundat pomocí ostřikování a stěračů. Když to nešlo, tak opět za jízdy (!!!) z okénka na čelní sklo stříkala nějakou modrou tekutinu - jestli to byla nějaká Okena nebo co, těžko říct. Každopádně tím čelním sklem nemohla nic vidět a všechno toto dělala za jízdy! Neuvěřitelné, lež stalo se doopravdy...
Třeba to byla ta, co už jednoho chodce zabila dík stejně průhlednému oknu!
Já tedy nechci nějak dělat vlny, jsem jenom zvědav, jak se to bude řešit. Pokud má někdo na osobáku pár centimetrů sněhu (řekněme do pěti centimetrů prachového sněhu) a má čistá skla, tak dle mého názoru nejde o nic dramatického - nejhorší jsou kamiony a to především ty s plachtami. Docela by mne zajímalo, jak policista pozná, že na plachtě přívěsu (ve výšce okolo tří metrů) je sníh a nebo kusy ledu. Další věcí pak je to, jak má sníh a nebo led před vyjetím odstranit řidič nějakého vysokého vozidla - například řidič autobusu by s sebou musel vozit nějaký žebřík a škrábat se třeba ve čtyři hodiny ráno na zasněžený a omrzlý autobus (což není zrovna optimální z hlediska bezpečnosti práce) a rovněž odstraňování sněhu z plachty návěsu může být velký problém (pokud je návěs prázdný, dá se to do určité míry udělat zevnitř nějakým bidlem, nicméně pokud je na ložné ploše zboží a plachta je zapečetěná, bude to (někde v polích na odstavném parkovišti) docela těžko proveditelné. Takže jak já to vidím, tak poldové budou ve finále prudit nějakého strejdu za to, že má na Favoušovi dva cenťáky sněhu a tím to celé zhasne.
Kamera na tyči. Kameru již mají a skládací tyč také. Žádný problém. Hledáte ho. Proč.
Tak se tu opět otevírá prostor pro buzeraci od PČR. Pokud jde o tankisty, jsou to ignoranti, to je jasné. Ale kdo bude a jak měřit tloušťku a pokrytí střechy a skel sněhem, jak se bude měřit viditelnost skrz sklo? Použije příslušník opět tzv. mozkové myšlení?
Každému radím dvě věci: nebavit se s policistou a dát to do správního řízení.
Policistovi bude stačit pár snímků auta - tankistický průzor na čelním skle, nulový průhled bočními skly, zasněžené světlomety, vrstva sněhu na střeše atd., to vše lze zaznamenat během pár sekund a ve správním řízení se z toho už nevylížete.
U osobáků bych to omezil skutečně jen na "tankisty" a sníh na střeše.
Špatný výhled je průšvih, ale pár cm prachového sněhu na střeše osobního auta vadí podstatně méně, než třeba led na kamionu. Ten sníh se ze střechy odfoukává postupně. Pokud by auta neměla zhoršovat výhled těch, co jedou za nimi, tak by se především měla vrátit povinnost zástěrek za zadními koly.