Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Průhledná stavba s letadlem uvnitř. Ve Zlíně začala obnova Baťova památníku

Dlouho připravovaná a tolik potřebná obnova Památníku Tomáše Bati ve Zlíně začala. Ještě letos dělníci budovu vyklidí, příští rok začnou s demoličními pracemi. Do dvou let by měl stát nad městem architektonický klenot, který budou obdivovat turisté.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

J34a85n 56A89d93l86e80r 2696681686136

Novinářská faktografie:

" .... V původním Památníku Tomáše Bati bylo pod stropem zavěšené letadlo, ve kterém v roce 1932 Tomáš Baťa havaroval ...."

Hlavně, že je na fotografii vidět, že letadlo stojí na čtyřech ocelových tyčích. Babišoviny dokola omílají ptákovinu.

+2/0
9.12.2016 15:20

K89a29r45e45l 56M38a80l46í71k 1853810835828

Do 2 let? To by se mel Zlinstav podivat,za jak dlouho to bylo postaveno. Kdepak,dnesni firmy ani s modernejsim vybavenim a planovanim nedosahuji ani 50% kvality

+2/0
8.12.2016 20:12

K78a78r74e29l 14C41h10r56a33s26t13i31n37a 4703684390125

Obnova památníku je minimum, co můžeme pro zakladatele moderního Zlína a někdejšího světového fenoménu - Tomáše Bati st. udělat. Návrat baťovských idejí je pro město, kraj i stát mimořádně prospěšný, vždyť se děje pravý opak toho, co Tomáš Baťa odsoudil a co vzešlo z křesťanských vlastností - nelhat, nekrást, nezabíjet, ctít řád, nebát se a pracovat. Obnova je také symbolickou tečkou vítězství pravdy nad komunistickým tmářstvím, které udělalo z génia invence, odvahy a podnikavosti kapitalistického lotra, na něhož se mělo navždy zapomenout.

+2/0
8.12.2016 17:50

A43n57t24o21n16í40n 20Z75e15l43i49n57k58a 5934518165770

Tak toto přesně je jedna strana mince. Buď budeme opravovat z dálky vzletně vypadající prosklenou zchátralou šopu, nebo uděláme císařský řez v dopravní srdci města a skokem budeme ze začátku 20. století ve století 21. Chybí nám jenom krůček. Stačí pokračovat v realizaci návrhové části nového Generelu dopravy města Zlína. To je zrealizování varianty "C" /s přivaděčem Gahurova/ jako přeložky státní silnice 1/49 z centra města. Jedině tato varianta může odvést 70% tranzitní a vnější dopravy města. To je TÉMĚŘ 3 ze 4 projíždějících automobilů středem města. Tato šance se nebude opakovat a my ji nemáme právo zahodit. Nesmíme ji zahodit z důvodu ozdravění města, zlepšení jeho atraktivity a nastolení celková prosperity Dopravní kapacita města je totiž vyčerpaná a průměrný roční nárust dopravy je1,8%. Co se děje v současné době ve špičkách od Prštného po odbočku na Slušovice všechno výše uvedené jenom potvrzuje.

0/−1
8.12.2016 18:33

A24n74t82o49n68í22n 44Z86e85l96i18n74k87a 5974778125230

Takovýto objekt je zcela výjimečnný, protože ocelové rámy oken na celou výšku budovy mají stejnou měrnou tepelnou roztažnost jako železobetonové sloupy, ale oproti těmto nulovou tepelnou setrvačnosl. Myslím si, že to nezachrání ani moderní plastické tmely.

+1/0
8.12.2016 18:47

K71a69r77e51l 67C12h68r84a63s82t51i62n81a 4193344160615

Pane Antoníne, nic ve zlém, ale to by bylo kulturní barbarství. Řada našich silnic a železničních koridorů nevyhovuje nebo jsou v havarijním stavu. Ponechejme tedy Svatovítskou katedrálu, Karlštejn nebo Lednický areál svému osudu a vrhněme se na koncepci a opravu komunikací. Kulturní barbarství začíná právě tam, kde pro jedno zaniká druhé. O kolik historicky cenných objektů jsme přišli právě proto, že z kostelů se udělala skladiště a z klášterů konírny ?

0/0
8.12.2016 19:35

A87n28t69o89n98í70n 37Z24e97l64i31n76k36a 5414368855870

Ale no tak. Italové vybořili středověký Řím kvůli moderní dopravě proto, že to bylo nutné Také pro mne je doprava nutným zlem křivící tváře našich měst. Barbarství naopak vidím vtom, že bychom řešení přenechali dalším generacím, protože odkládání této komunikace se ročně zdražuje o velké částky. Od Otrokovic po Lípu i o 100 milionů ročně. No a závěr bude takový, že to vůbec nepůjde. To byste vážně chtěl, aby se Vaše rodné město navždy zahnojovalo dopravou a nebylo úniku?

Nevím jestli znáte varianty nového Generelu dopravy Zlína. Béčko obnáší tunel dlouhý 2,5 km pod Jižními Svahy, na který nebudou nikdy peníze. Áčko je 1 km tunelu ve středu města, který nelze realizovat z důvodu chybějících objízdných komunikací. Tak jak dál s dopravou v centru Zlína? Odpovím si sám. Tak jako všude JINDE - přeložkou 1/49 ze středu města. Nebo Vás napadá něco přijatelnějšího???

0/0
8.12.2016 23:25

A26n98t48o74n54í89n 28Z65e27l58i61n77k61a 5904568865690

V mých očích je obětování Baťova památníku obětování pěšce za záchranu krále. Nebo dáme ve Zlíně Blanku, Dobrovského tunel, nebo na sloupech zavěšený průtah městem, tek jak to mají v Povážské Bystrici?

0/0
9.12.2016 10:01

J37a87r12o52m44i55r 79C86h46a34l42o52u37p96k62a 4469827705597

Jestli se děje opak toho, co Baťa odsoudil, tak je to dobře, ne?

0/0
9.12.2016 7:34







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.