Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Ve Zlíně stačí k úspěšnému vládnutí lepší chodníky a žádné skandály

Koalice STAN a ANO, která vládne zlínskému magistrátu, je v polovině volebního období. Jak si zatím vede? MF DNES připravila analýzu úspěchů i průšvihů.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

D79u18š51a15n 33P94e56t25ř43í22k 9100783445871

No mně přijde docela skandální, když si Kamas přihraje 5 mega do hokeje, jelikož prý není tolik sponzorů... Rozumím tomu, že zavřeli Zarembu (snad už konečně darebák sedí) nebo, že WSM je letadlo, ale proč se to dotuje z rozpočtu města? Ať si má průměrný útočník týmu na konci tabulky měsíčně 200 tisíc, ale proč na to moje čtyřčlenná rodina musela doplatit nějakých 280 Kč?

+4/0
7.12.2016 9:09

K62a92r48e61l 92C98h57r50a23s18t91i71n29a 4933334950465

Pane Dušane, chápu Vás, ale na druhé straně město dotuje divadla, filharmonii, městskou dopravu, školky, kulturu obecně, poskytuje sociální příplatky různým kategoriím občanů... Sport nemůže zůstat stranou. Z daní jiných občanů zase těží Vaše rodina. Myslím si, že tento systém není ideální, ale relativně spravedlivý.

+1/−1
7.12.2016 10:14

J23i97r33i 98C94i20z 6854578250237

Pravidla EU zakazuji poskytovat penize danovych poplatniku na profesionalni sport. Na cinnost kultury, socialni nebo vzdelavaci naopak EU podporuje jejich vydej, proto Vase srovnani nesedi. Jedine pokud nejsme v EU, pak si delejme s penezi danovych poplatniku co chceme.

+1/0
7.12.2016 12:56

I22v22a80n96a 16M50o37t31a93l70í59k78o38v36á 5434941530812

Se dvěma dětmi, na které jistě uplatňujete slevu na dani nebo dokonce je vám vyplácen bonus z daňového zvýhodnění, třeba ještě nějaké to školkovné atd., máte-li manželku, co nechodí do práce, ještě slevu za ni, byste neměl moc křičet, že ze svých daní někoho dotujete.

0/−2
8.12.2016 7:45

D34u10š45a38n 85P96e86t65ř32í16k 9650863975341

Já určitě nekřičím, pouze mám názor, že ty peníze měly být použity jinak. Pokud do hokeje, tak na mládež, nikoliv otevřeně na doplnění rozpočtu prvního mužstva. Máme dvě malé děti, manželka pracuje jako ošetřovatelka v sociálních službách, já po mnoha letech práce pro stát i v soukromé sféře, makám ve fabrice a k tomu se snažím každý podzim podnikat. Trošku jste si naběhla:-)

+2/−1
8.12.2016 8:17

M70a15r85t89i43n 78P64e38t33r 2494504714463

A i v té době se hlavně opravovalo: například podchod u náměstí Práce či park Komenského.

To jsme mohli na vlastní kůži poznat při prvních větších deštích.

Podchodem tekla řeka a kůra z parku ucpala kanály tak, že se zastavila doprava.

Při dalších to samé.

Podchod je kapitola sama o sobě. Temná díra, u které při východu (nebo vchodu) na vás prší.

Místo střechy jednorázově zaplacené, je tam vyhřívané schodiště, které se bude platit dokud bude fungovat.

+1/0
7.12.2016 8:46

A76n68t46o11n18í54n 63Z50e59l36i24n87k20a 5904308595920

Jak může nový Generel dopravy čekat na realizaci dlouhé roky, když se ve špičkách doprava sukuje v současné době a přitom meziroční nárust činí 1,8ˇ%. Preferovaná varianta "A" s 1 km tunelem je nerealizovatelná kvůli chybějící objížďce budovaného úseku a navíc absolutně neřeší to co se ve špičkách odehrává mezi Prštnýn a odbočkou na Slušovice. Jde o to PROMTNĚ OBJEDNAT DALŠÍ STUPEŇ VARIANTY "C" A JE VYMALOVÁNO. Jedině tato varianta jako přeložka st. silnice 1/49 ze středu města dokáže odstranit 70% dopravy tranzitní a vnější - města Zlína viz analytickou části Generelu dopravy. A tomuto problému za zdravější město, jeho atraktivitu a celkovou prosperitu nepomůže ani D49 Hulín - Fryšták. Tato může Zlínu odlehčit POZE cca 4% ze stávajícího 8% tranzitu. A to je počertech málo.

+4/0
6.12.2016 19:17

K51a38r42e35l 39C87h63r96a27s83t45i32n90a 4903744440475

Antoníne, u D49 nejde jen o odlehčení městům a obcím na šňůře trasy. Ta komunikace by měla splňovat více úloh, mj. být součástí skeletu hlavních evropských tahů, v tomto případě západ - východ nebo jinak - řekněme Paříž - Lvov. V tomto smyslu je její úloha zcela nezastupitelná.

+4/−2
6.12.2016 19:31

A59n50t43o95n73í65n 47Z40e28l76i52n64k14a 5904118405160

Jistě. Jednou se ve Valašské Polance budeme rozhodovat, jestli z Kyjeva na Val. Meziříčí, nebo na D1 a Brno. Ministerstvo na tom trvale pracuje - viz dálnice Semetín, Jablůnka, Plánovaný čtyřpruh ve Vsetíně a Střelné. To bez diskuze, ale za hodně dlouho. Stejně tak se jednou budou naši pravnuci rozhodovat v Lípě jestli na D1 Hulín, nebo na D55 Otrokovice po Balticko - Adriatické magistrále na jih, ev. Jadran. I za 100 let to totiž bude z Lípy do Otrokovic 14 km a tamtéž přes Hulín 44 km.

0/0
7.12.2016 9:10

K64a15r48e54l 84C93h11r63a57s13t29i53n84a 4693764560905

Tvrzení, že ve Zlíně stačí k úspěšnému vládnutí lepší chodníky a žádné skandály, je méně než málo. Budoucí vize musí být odvozena od programu, čím chce město být, jaký chce mít charakter. Jestliže chceme, aby po úpadku největšího zaměstnavatele - Svitu - nabyl Zlín charakter města vědy, vzdělání, všestranného rozvoje občanů a prostředí, věděl kam jde, co chce znamenat a dokázat, tedy jakou má mít nosnou myšlenku - vizi, pak k tomuto směřování nemůže stačit mít dobré chodníky a žádné skandály. Je to sice nutné, ale musíme po Maslowově pyramidě vystoupat výš: potřebujeme mít kvalitní služby, zdravotnictví, dopravu, pocit bezpečí, možnost kvalitního vzdělání, občanské společnosti až po podporující seberealizaci - tedy projev a uplatnění nejlepších lidských vlastností. A tady cítíme, že máme stále rezervy, což sice není zásadní chyba, neboť bychom už dnes byli ideální komunitou, ale je třeba prásknout do koní, aby se hlavní strukturální cíl dal do svižnějšího pohybu a neustrnul na rovných chodnících a spokojeném přežívání.

+10/0
6.12.2016 18:23

K24a76r94e88l 60E37h11l 5296731826257

Souhlasím s vámi ale také si musíme přiznat, že té necílevědomé většině stačí zabezpečení těch základních potřeb, které se právě projevují v těchto chodnících.

Ukazuje to, že potřeby z pohledu politiky se neprotínají s potřebami běžných smrtelníků.

+5/0
6.12.2016 19:05

K52a41r89e43l 68C43h87r54a90s61t89i73n86a 4153594880525

Zdravím, už nějakou dobu si všímám, že jsme duchovně spřízněni - často hlasujeme nebo se vyjadřujeme podobně, i když nemám tu čest Vás znát osobně (víc by se mi líbilo tykání). Chci jen pozdravit a popřát dobrou mysl v poblázněném světě.

+1/−1
6.12.2016 19:23

T51o67m49á50š 44J39u17l85í87č73e74k 9701791202963

Naprosto přesné!

+1/0
7.12.2016 9:35

P20e11t67r 38S42t47a35r79o34s14t33a 6736358590588

To je sice pravda, ale ty "chodníky" jsou základ i když je to málo. To ostatní by bez těch chodníků nešlo.

0/−1
7.12.2016 11:55

K53a51r23e54l 97C21h44r41a44s49t33i66n75a 4583214520355

Pane Petře, trochu pravdy má každá myšlenka, i když se a priori zdá být špatná. Máte pravdu v tom, že mít hlavu v oblacích, ale každým druhým krokem zakopávat o křivý chodník, by se nám brzy nevyplatilo. Jenže právě proto jsme lidmi, že rovné chodníky a plný žaludek pokládáme za normální, ale už nám nestačí. Nechceme bydlet v jeskyni, nechceme se spokojit se základním vzděláním, nechceme sedět doma, ale podívat se po světě... Vyspělý svět je dnes natolik bohatý, že prakticky nikdo nemusí bojovat o holý život. Ti nejnápaditější z nás vystoupají až na vrchol svých životních možností, aby splnili své poslání a přispěli také jiným, kteří nemají tolik štěstí. Řečeno obrazně - prvním stačí, když si naplní žaludek. Druhým, když zajistí vlastní rodinu, ale třetí najdou klid teprve, když co nejlíp naplní své možnosti a podpoří jiné, aby jich dosáhli také. To jsou skuteční velikáni typu Ježíše, Sokrata, Konfucia, Lincolna či Masaryka.

+1/0
7.12.2016 16:39







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.