Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Z Holešova do Prahy létalo devět spojů denně, tam a zpět za 210 korun

Před 70 lety vznikl v Holešově aeroklub, který je těsně provázaný se stavbou bývalého letiště. Svého času z něj denně létaly pravidelné linky do Prahy a růst mělo dál. Zájem měl i Agrokombinát Slušovice.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

D18e11n36i88s40a 73P16r25o77c37h40á83z34k71o88v66á 9828773916

Pamatuji, dědeček, zaměstnanec blízkého strojírenského podniku odtud létal na služební cesty pravidelně. Byla jsem malá holka a přišlo mi to hrozně zajímavé...

+2/0
29.10.2016 19:47

P87a24t11r54i72k 48E25g30e88r 2748520919771

Jestli se ze lítalo za 210 korun tak to nebylo v té době levné. Psal se rok 1946 a jestli i v té době byl průměrný plat 1300 korun. Dnes letenka Ostrava - Praha stojí 650 korun, ale spíše více i 2000 až 8000 korun!

0/0
29.10.2016 17:12

R59a95d86e73k 25Č84e35r97v29e78n66k85a 5744661424592

v 70.tých letech - druhý odstavec

0/0
29.10.2016 18:09
Foto

J94a19n 77A91d60l15e88r 2306851346436

V roce 1946 míval takový pohodlnější dělník cca 3000 Kčs, aktivnější, např. úderník, tak 8000 Kčs. To až do měnové reformy.

Mimochodem, dělnické platy až do pádu režimu byly vyššší nežli u techniků nebo administrativy.

0/0
30.10.2016 19:26

J67a35n 89L94y87s62á87k 3914567210927

Věčná škoda...Rv

+3/−1
29.10.2016 13:18

K78a18r62e17l 61C25h81r75a16s62t49i63n56a 4253564810985

Jenže dnes nemáme letiště, ani průmyslovou zónu, což značně omezuje rozvojové možnosti. Navíc je v klidu i Bořkov, takže co dělali strategičtí plánovači, mi vůbec není jasné.

+7/0
29.10.2016 10:38

K67a45r80e84l 94C97h11r64a61s53t75i89n85a 4143534660485

Oprava: nikoliv Bořkov, ale Bochoř. Omlouvám se !

+3/0
29.10.2016 10:41

M97i84r22e51k 52B81u67c70h52t66í61k 7719504414419

Zrušit holešovské letiště byl enormní zájem malého Napoleona Lukáše, který se mu bohužel podařil.

+4/0
29.10.2016 12:12

K47a40r19e56l 53C57h96r32a66s19t60i59n29a 4323394710625

Slyšel jsem, ale pozadí neznám. Pokud by to byla pravda, je to čin rovnající se vážnému poškození rozvoje kraje.

+2/0
29.10.2016 12:39

V58á12c57l18a83v 23P54o92u38s12t37k36a 3580961102

Ten člověk ve Zlínském kraji napáchal nenapravitelné škody...

+10/0
29.10.2016 12:41

J80i34ř58í 54K65o23c56u90r53e37k 6255284855728

Popravdě ... třčel byste autem v zácpě na Třídě T. Bati než byste se na letiště dostal. Potom zase v zácpě na Evropské, kdybyste chtěl opravdu jen do Prahy. Autem je to cca 3 hodiny, když to jde dobře. Tehdy nebyla dálnice, takže to zabralo 5 hodin. Vlakem do Prahy to spojení stojí za starou belu - 2 přímé spoje za den. Až na Ruzyň to vlakem stojí za vyliž "sto dukátů".

Ostatně když člověk potřebuje ze Zlína letět někam dál, tak Vídeň je blíž, autem cca dvě hodiny. Vlakem je spojení také velmi dobré, EC jezdí co dvě hodiny.

0/0
29.10.2016 18:40

V16á21c32l44a31v 10P86o81u38s88t31k35a 3430971632

Tedy já nevím, ale dostat se na vlak do Otrokovic je z většiny Zlína otázka několika málo bezproblémových minut. A z Otrokovic jede přímý spoj snad každou hodinu. ;-)

+2/0
30.10.2016 7:23

M68a30r39t81i12n 62K29o50n15e22č18n92ý 3880114279395

Jenže v 70.letech nic přímo nejelo. Z Otrokovic jste musel parním/dieselovým vlakem do Přerova a tam přestoupit na rychlík. A samozřejmě zaplatit rychlíkový příplatek :-)

0/0
30.10.2016 13:55

M85i39c73h51a39l 30J25a35r61o78š 7804460762255

Nevím, jestli 210 Kčs bylo v sedmdesátých letech pro běžné lidi - kdo tím vlastně tolik létal? Například ještě v druhé polovině 80. let stála zpáteční do Berlína 240 Kčs.

0/0
29.10.2016 8:44
Foto

T76o90m31á57š 54D72v55o97ř56á89k 7145576137931

Já jsem jezdil cca v 1985 do Berlín a Budapeští a myslím, že jsem platil 120,-Kč za I. třídu.

Ale pamět už není co bývala. :-P

0/0
29.10.2016 9:18

M26i86c78h88a49l 87J14a94r56o68š 7894260892185

Nevím, zpáteční business z Prahy do Budapešti jsem platil (v roce 1987) 790 Kčs, to byla jedna z dražších letenek. Nutno podotknout, že business class byla normální trojsedačka, jen jídlo bylo jiné.

0/0
29.10.2016 9:32
Foto

T66o75m10á50š 69D67v45o91ř25á96k 7785696847231

Já jezdil vlakem, což jsem zapomněl zmínit...

0/0
29.10.2016 9:33
Foto

T82o74m94á48š 26D66v32o67ř61á93k 7675876747881

...a matlat to do diskuze o letecké dopravě, je také ode mě normální...

+2/0
29.10.2016 9:37

M85i35c10h84a82l 39J17a47r33o38š 7574620342575

Aha :-)

0/0
29.10.2016 9:53

R51a85d72e51k 18Č44e20r43v85e24n30k51a 5914981524412

nejsem pamětník, ale někde jsem četl, že průměrný plat v dělnických profesích v sedmdesátých letech byl 1.200 kčs.

+1/0
29.10.2016 14:14

Z87d74e10n56ě27k 36S21k53ř68i98v39a53n 5674570259866

Tak víc si vydělala i moje matka jako prodavačka. Dokonce i já jako brigádník o prázdninách.

0/0
31.10.2016 7:13







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.