Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Policie překvalifikovala nehodu vláčku ve zlínské zoo, řidiči hrozí vězení

Z přestupku na trestný čin překvalifikovali policisté srpnovou nehodu vláčku ve zlínské zoo. Řidiči hrozí až roční vězení. Při nehodě se lehce zranilo šest lidí.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P49e42t92r 48V38o47n97d95r37a94c22e10k 7485301513380

Mě by zajímalo, proč vláčky provozuje nějaký mafián - proč například to neprovozuje sám řidič ........ nebo mi snad chcete namluvit, že když si koupím vláček, že také budu moct jezdit po nějaké ZOO ???

+2/0
19.10.2016 6:05

V30í69t 90B68r75z50o85b59o55h41a21t32ý 7710622683401

Pokud budete mít veškeré náležitosti a uzavřete se Zoo smlouvu, tak jistě budete moct ́po Zoo jezdit.

0/−3
19.10.2016 8:28

J87a90r54o32m83i26r 51C28h87a91l11o85u67p89k56a 4209117625167

Vsadím se že ne, protože tady už přece jezdí pan Lutha...

+2/−1
19.10.2016 8:31

V55í90t 83B40r63z81o47b16o27h25a36t43ý 7670632343181

A proč by nemohl, když se mu podaří uzavřít se Zoo smlouvu? Obávám se, že tady řešíte naprosto absurdity. Jasně - spousta věcí funguje stylem já na bráchu, brácha na mě, nicméně vidět za provozováním vláčků v zoo nějaké spiknutí je dosti absurdní.

0/−2
19.10.2016 9:21

J93a96r66o21m77i51r 12C76h74a64l27o69u98p31k19a 4689647165767

Jasně no, když se mu to podaří... A to má pan Lutha jistě dobře pošéfované, aby se to nepodařilo. Nicméně spiknutí se tomu neříká. ;-)

+1/−1
19.10.2016 9:29

V56í57t 36B71r84z77o97b36o91h54a33t46ý 7610582953581

Jojo takový mafián v oboru vláčků v zoo, ten pán bude díky tomuto podnikání nejspíše miliardář s úzkými vazbami na nejmocnější lidi světa.

0/0
19.10.2016 9:39

J52a88r84o64m53i24r 19C74h46a21l47o83u17p55k70a 4369907175757

To ty se tady pořád oháníš nějakým spiknutím, tak to tady ostatním nepodsouvej... Selským rozumem se dá odhadnout, že jen z Lešné je za jeden "dobrý" den příjem zhruba sto tisíc a to je sakra dobrý důvod si tenhle kšeftík hlídat.

+1/0
19.10.2016 9:51

V81í31t 22B88r22z50o59b57o53h37a13t68ý 7730492783301

příjem je docela nepodstatný, důležitý je zisk a ne jen za "dobrý" den, ale za celý rok

+1/−1
19.10.2016 10:02

J83a10r62o62m46i81r 88C60h46a92l90o79u30p27k41a 4389847755737

Správně, takže si to taky umíš dopočítat a souhlasíš se mnou. No vida.

0/0
19.10.2016 10:11

V46í62t 75B43r15z94o69b80o70h76a47t97ý 7150862713701

nesouhlasím, protože neplácám čísla podle závisti, ale když už něco počítám, tak vycházím alespoň z toho co lze dohledat nebo alespoň odvodit

1. do vagonku se vejde 12lidí, vláček má 3 vagony, tedy 36míst.

2. jízda vláčkem stojí 40Kč

3. neznám jízdní řád, ale předpokládám, že častěji než 1x za půl hodiny to jezdit nebude

4. dle článku tam jezdí dva vláčky

z toho prostým výpočtem vyjde při dvou vláčcích co půl hodiny při otevírací době 8:30-18:00 kdy 8:30 je první jízda a 18:00 poslední je 40(2x20) jízd, celkový maximální denní příjem 57600,- ve skutečnosti bude maximální příjem ještě nižší, jelikož těsně při otevření vláčky buď nejedou vůbec, nebo jede maximálně jeden a to samo při zavření a to už jsme na polovině Vámi od boku střelené částky, roční průměr příjmů u těchto atrakcí je běžně cca 10-30% maxima

ano jistě může to být pěkný příjem pro majitele a určitě by se nechtěl nechat o tenhle kšeft připravit, to je ovšem smysl podnikání nebo si myslíte, že by mu mělo být lhostejné jestli mu kšeft zůstane či ne?

0/0
19.10.2016 12:42

J73a37r70o93m91i70r 75C95h31a70l38o39u21p98k28a 4919987135267

Tomu nerozumím. Nesouhlasíš, ale pak potvrzuješ to co píšu já...

Jen drobné korekce, vláčky jezdí v sezóně čtyři a jezdí tam a zpět a jezdí když jsou lidi (ne podle jizdního řádu), takže klidně počítej ve špičce jednu jízdu za pět minut.

0/0
19.10.2016 12:57

V54í49t 94B66r92z65o21b22o22h48a87t13ý 7180592533141

Nerozumíš tomu, že ty jen střílíš nějaké částky od boku a já jsem své tvrzení něčím opřel? ... podívej buď přines konkrétní čísla a můžem se tu bavit na úrovni, nebo nemá diskuze s tebou smysl, protože neděláš nic jiného, než že si vymýšlíš.

A taky jsi mi neodpověděl co je v zásadě špatného na tom, že nějaký chlápek se snaží udržet si své podnikání??

Taky by mě zajímalo proč to teda nezačneš dělat líp, za míň peněz, když je to takový vývar? Zkusil jsi to aspoň nebo máš jen plná ústa takových hospodských keců na téma proč to nejde?

0/−1
19.10.2016 13:09

J67a90r82o13m70i65r 53C72h76a64l57o81u52p84k47a 4939877425327

Těmi vláčky jezdím mnohokrát do roka, přesto ty výpočty mají stejnou hodnotu jako tvoje, na tom se můžeme shodnout.

Nikdy jsem ovšem nepsal, že je na tom něco špatného. Jen nesouhlasím, že může kdokoliv přijít a uzavřít se ZOO smlouvu na vláčky. A je to proto, že si nějaký chlápek snaží udržet si své podnikání, k čemuž jsi došel přes svou původní naivitu i ty. Blahopřeji.

+1/0
19.10.2016 13:25

V75í16t 43B14r82z79o57b36o18h28a61t77ý 7850172403371

Můžeme se shodnout v tom, že můj výpočet je k ničemu stejně jako Tvůj odhad. Nemůžeme se ale shodnout že naše výpočty mají stejnou hodnotu, protože tys nic nepočítal, jen plácl číslo od boku.

Stojím si za svým tvrzením, že kdokoli, kdo má patřičné oprávnění na jezdění vláčky, může se zoo uzavřít smlouvu. Možná nerozumíš slovu může, takže vysvětlím - tím, že může mu nevzniká nárok na to, že smlouvu uzavře, pouze to znamená, že je způsobilý tuto službu nabízet a je jen na Zoo, zda s ním smlouvu uzavře. A to je právě to, co jsem psal v prvním příspěvku - pokud má někdo veškeré náležitosti a uzavře smlouvu = může jezdit. Toť vše.

0/0
19.10.2016 13:57

J18a95r42o59m10i75r 27C12h44a82l67o36u74p53k98a 4709857835477

Že si můžeš být tak jistý. ;-) Jedna jízda vláčku 1000,- (25 lidí = cca 75% kapacity), jeden vláček co pět minut osm hodin denně. Takhle jsem k tomu číslu přišel, střílení od boku není můj koníček.

Co se týká toho "může", tak to je pravda, jistě může. Ale vsadím se, že nebude. A kruh se uzavírá...

0/0
19.10.2016 14:14

P69e62t17r 13V54o43n57d35r20a97c78e50k 7505241753500

Víťo - to máš jak s taxíky - mám auto - přišroubuju si nápis taxi , vyřídím papíry , ale v praxi si ani neškrtneš ....... podle mě trávíš moc času ve virtuální realitě ........ nebo si myslíš že by ten řidič vláčku nerad jezdil sám za sebe ??

0/0
19.10.2016 9:35

V60í38t 41B55r57z13o98b30o24h52a82t81ý 7180572753921

Petře, věřím tomu, že začít jakékoli podnikání je velmi těžké a to i v případě, že odvádíš kvalitní práci. Zavedené firmy mají jistě situaci podstatně jednodužší, už jen proto, že mohou doložit své zkušenosti. Jistě taky vidím, jak ve spoustě věcí je korupce, jak jsou někteří zvýhodňováni, protěžováni a jak se daří konkurenci likvidovat i za státní podpory, kdy se dotace a jiná podpora přidělí jen spřáteleným firmám a konkurenci ne, tak aby ji to přivedlo časem do problému. Každopádně i tak nevidím za každým podnikatelem mafiána a za každým zaměstnancem někoho kdo by rád dělal "sám na sebe".

0/−2
19.10.2016 9:45

J48a46n 77Č29u15p 9517986112747

A proč jej propustili z práce, když nic nezavinil a nebo mu nebylo zatím prokázáno, že něco zavinil? Ten zaměstnavatel je také pěkný..........

+13/0
18.10.2016 20:56

B65o29h33u93s42l52a60v 33K92r69á38l40í36k 2431700419926

Ono se asi celkově tak nějak předpokládá, že řidič odpovídá za jízdu vozidla. Nesvéprávný člověk, který neodpovídá za svoje jednání, ani člověk, který není schopný vozidlo ovládat, by neměli řidičák dostat, natož něco řídit.

0/−4
18.10.2016 21:01

J59i70ř60í 48K77o44c14u39r14e72k 6945704985618

Takže až vám někdo nedá přednost, vběhne vám tam pes, děcko, vy budete muset zadupnout brzdy a někdo se vám v autě zraní, nebo to do vás napálí zezadu, tak vraťte papíry.

+10/0
18.10.2016 21:16

M36i66r88o37s79l14a87v 70B91u58d88a 9472282457662

Králík perlí v každé diskusi o nehodách. Předpokládám, že vůbec nemá řidičák ale "chytrý" je až na půdu.

+1/0
19.10.2016 8:04

J15a74n 45N35o55v79ý 3478623959307

Bude souzen za stejný trestný čin i chlápek který dnes překročil v místě kde se opravuje dálnice rychlost o 90 km/? To mi přijde víc obecné ohrožení než to co je popisování zde v článku...

+1/−4
18.10.2016 20:43

P24e92t89r 68K57o89l34d40u43š70e50k 7979627668

Když je to vláček, tak by to měl řešit drážní úřad, ne?

+3/0
18.10.2016 19:24

B52o32h66u22s70l10a58v 97K46r34á38l37í68k 2241290239736

Ne každý vláček jezdí po dráze. Spíš je zajímavé, že když se trolejbus nabourá v úseku, kde jezdí bez drátů na agregát, tak se to řeší jako drážní nehoda.

0/0
18.10.2016 20:50

J69i67ř23í 86K24o28c23u12r34e58k 6145564945688

Pořád je to drážní vozidlo.

Dokonce když stáhne faje a objede s lidmi místo nehody jinou ulicí, tak je z toho nedovolené provozování drážní dopravy.

+1/0
18.10.2016 21:17

M51a18r91e13k 87M67a76r61t47i31n 8769674606410

I kdy� se tomu ��k� vl��ek, tak jde o silni�n� vozidlo, nikoliv �elezni�n�.

0/0
21.10.2016 9:58

O87t74a15k27a68r 10F81u84k75a 8511343181634

Nerozumím. Jaké řidičské oprávnění, jaká dopravní policie? Nestalo se to na veřejné pozemní komunikaci a pro jistotu je to i v uzavřeném areálu

+8/−1
18.10.2016 17:05

O86n22d95ř11e13j 77Z81e29m44a64n 5350604468219

Nehody se takto vyšetřují ikdyž jde o uzavřený areál, kde mohou normálně platít i jiná pravidla, být úplně jiné značky, než na veřejných komunikacích. Navíc došlo ke zranění lidí, to se volá policie vždy.

0/0
18.10.2016 17:32

O32t46a45k28a62r 86F34u37k29a 8401443561224

policii rozumím, ale ne dopravní :-/

0/0
18.10.2016 20:25

B83o75h65u67s94l34a80v 63K65r45á28l98í84k 2411960329486

Zákon o pozemních komunikacích platí i na pozemních komunikacích v uzavřeném areálu.

0/0
18.10.2016 20:51

O53n80d57ř77e45j 48Z56e88m46a82n 5360664808609

Pokud si tam vymyslí vlastní pravidla a s těmi prokazatelně seznámí ty, kterých se to týká, tak v tom areálu, neveřejných komunikacích platí tato jejich pravidla.

0/0
18.10.2016 23:54

V54í90t 93B16r63z76o69b11o79h81a55t85ý 7280462423311

no to je trochu jinak ... jsou neveřejné komunikace, které mají výjimku jako například závodní okruhy, polygony apod.... bez této výjimky se provoz na neveřejných komunikacích řídí zákonem 361/2000 Sb. Majitel v takovém případě má právo nad rámec tohoto zákona stanovit další (speciální) pravidla jako např. provozní dobu areálu, místa vjezdu, výjezdu či parkování, maximální povolenou rychlost apod. Na dopravní nehody pak není nahlíženo dle zákona jako na dopravní nehody, ale na škodní události a policie taky nemůže uplatňovat sankce dle výše uvedeného zákona (tzn. nemůže pokutovat)

0/0
19.10.2016 0:10

O88n12d87ř75e59j 86Z77e76m44a29n 5760304218969

No, já to myslel tak, že pokud se to tam stanoví, tak se tam může klidně jezdit vlevo, můžou tam být vlastní dopravní značky, apod. Podmínkou je, aby s tím ti lidé, co se tam pohybují s tím byli prokazatelně seznámeni.

0/0
19.10.2016 0:24

O23n81d14ř90e36j 15Z78e76m30a61n 5460724978119

Alespoň tak nám to na pravidelném školení řidičů ten školitel objasňoval.

0/0
19.10.2016 0:26

V90í27t 12B24r67z56o80b48o90h31a72t76ý 7230582863851

Co přesně může a nemůže majitel stanovit teď z hlavy nevím, ale principielně máte pravdu.

0/0
19.10.2016 8:27

J55i58r14i 65O98s50v94a90l40d 2625534686497

Pravidla silničního provozu platí taky na účelových komunikacích. „Účelová komunikace je pozemní komunikace, která slouží ke spojení jednotlivých nemovitostí pro potřeby vlastníků těchto nemovitostí nebo ke spojení těchto nemovitostí s ostatními pozemními komunikacemi .....“ „Účelovou komunikací je i pozemní komunikace v uzavřeném prostoru nebo objektu, která slouží potřebě vlastníka nebo provozovatele uzavřeného prostoru nebo objektu." Pokud si chcete být jistý jestli se nehoda stala na účelové komunikaci, tak pošlete dotaz na místní obecní úřad který vede seznam účelových komunikací.

0/0
18.10.2016 18:59

V50í12t 60B85r85z59o41b14o18h72a39t58ý 7320602413231

to zda je komunikace účelová je bezpředmětné, důležité je zda je veřejná nebo neveřejná

0/−2
18.10.2016 19:20

B23o55h91u89s73l13a42v 16K98r59á95l36í70k 2601230869416

Na veřejných komunikacích platí úplně stejná pravidla provozu jako na neveřejných.

0/0
18.10.2016 20:53

V96í87t 69B86r89z63o26b81o77h82a29t54ý 7430472193801

To může být pravda ale i nemusí. Majitel má právo na neveřejných komunikacích stanovit speciální pravidla.

+1/0
18.10.2016 21:17

J77i84r70i 62O94s45v17a94l61d 2355894336707

Rozporujete citaci zákona :)) Pravidla silničního provozu platí na pozemních komunikacích. Mezi pozemní komunikace podle silničního zákona patří účelová komunikace. Zákon neřeší jestli komunikace je nebo není veřejná. Pokud chcete vědět jestli nějaká komunikace je nebo není účelová, tak odpověď zná místní obecní úřad. Na účelové komunikaci nemáte právo provádět místní úpravu silničního provozu i když jste vlastníkem.

0/0
18.10.2016 23:29

V53í94t 84B96r60z44o90b53o33h58a39t20ý 7220902823871

Nerozporuji. Provoz na pozemních komunikacích i účelových neveřejných se řídí dle

Zákona 361/2000 Sb. Vlastník/provozovatel uzavřeného objektu/prostoru má však právo nad rámec tohoto zákona stanovit další (speciální) pravidla jako např. provozní dobu areálu, místa vjezdu, výjezdu či parkování, maximální povolenou rychlost apod, pokud se jedná o NEVEŘEJNOU komunikaci není potřeba dalšího souhlasu!!!! Na veřejných účelových komunikacích musí k místní úpravě mít vlastník souhlas příslušného obecního úřadu obce s rozšířenou působností po předchozím písemném stanovisku příslušného orgánu policie.

0/0
18.10.2016 23:45

O72t60a50k24a58r 85F88u60k91a 8951883911184

aha, díky za vysvětlení R^

0/0
18.10.2016 20:26

B61o98h40u55s37l82a96v 32K92r97á56l64í57k 2281540609496

Vy byste zase mohl vědět, že účelové komunikace - na rozdíl od místních komunikací a silnic - nepodléhají žádné evidenci.

0/0
18.10.2016 20:53

V14í61t 29B31r10z83o75b74o83h64a43t92ý 7110712513811

opět nemáte pravdu - obce jsou povinny vést přehled o veřejně přístupných účelových komunikacích dle § 63 odst. 1 zákona 114/1992 Sb. O tom zda se jedná či nejedná o účelovou komunikaci v tom, kterém případě pak posuzuje Silniční správní úřad.

0/0
18.10.2016 23:51

J91a33n 28N82o81v39ý 3928603939737

mmj. na vláček je potřeba většinou B řidičák...

0/0
18.10.2016 20:49

B14o84h65u39s40l38a20v 86K43r69á69l18í76k 2331650709726

Pokud ne déčko s éčkem. A vláček zřejmě musí být registrován jako jedno kloubové vozidlo, protože jinak je přeprava osob v přívěsech zakázána.

0/0
18.10.2016 20:55

B31o56h73u72s33l10a70v 78K19r20á11l35í57k 2941980209446

A vy máte řidičák, že nevíte, že pravidla provozu pozemních komunikací platí i na neveřejných účelových komunikacích? Natož na veřejně přístupných jako jsou ty v zoo.

0/0
18.10.2016 20:51

V52í36t 32B15r67z11o80b73o25h10a61t21ý 7190902883391

v Zoo je nějaká veřejně přístupná komunikace????

+1/0
18.10.2016 23:52

V71í27t 39B22r41z39o69b59o10h75a42t44ý 7220222763231

jenom se tedy ještě doplním - Neveřejně přístupné účelové komunikace jsou takové, které se nacházejí uvnitř uzavřeného prostoru nebo objektu. Uzavřenost objektu či prostoru musí být zjevná - buď fyzická (plot, závora) nebo právní (dopravní značka zákaz vjezdu). Pokud tedy vjedete do nějakého prostoru či objektu, který je oddělen tak jak je popsáno výše - nacházíte se na NEVEŘEJNÉ komunikaci. A Zoo bezpochyby takovým místem je, nebo máte pocit, že v zoo nemají žádnou závoru, bránu, plot ani značku, která by zakazovala vjezd a může si po ni jezdit kdo si zamane?

0/0
18.10.2016 23:58

J30a28k46u25b 98F62e30i74f10a56r 7339479586689

Proč to řeší dopravní policie? Uzavřený areál Zoo je snad veřejnou komunikací?

+2/−1
18.10.2016 16:58







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.