- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Stávající stav mi přijde zajímavější a velkorysejší..
Já osobně bych dal přednost modernímu dopravnímu řešení Zlína. Obnovou vzletně vypadající dožité prosklené šopy, v budoucnu bez WC, ve které bude +50 a - 20 stupňů C se tato možnost ruší. Každopádně by se mělo počkat na návrhovou část nového Generelu dopravy města Zlína.
Tak sem to dočetl - jedná se o rekonstrukci památníku, Ok, ale o architektonickém skvostu ani slovo.
Jméno Tomáše Bati st. mělo být komunisty navždy vymazáno z paměti lidí. Nepodařilo se ! Památník TB bude dál sloužit jako pocta největšímu Zlíňanovi a připomenutí zrůdnosti komunizmu, který cíleně likvidoval genialitu, odvahu a činorodost, již nahradil průměrem a diktátem svých představ o štěstí. V tomto smyslu zůstane památník nadčasovým monumentem s trvalým odkazem.
S tím mazáním Tomáše bych nespěchal - upadnout v zapomění samozřejmě měl (např. v článcích doc. Vojty se zásadně nazýval "majitel továrny"), ale předtím posloužil jako odstrašující příklad vykořisťovatele.
J.A. Baťa - to je jméno, které mělo být totálně zapomenuto (předtím zmanipulovaně zavrženo).
Novinářská faktografie:
" .... V původním Památníku Tomáše Bati bylo pod stropem zavěšené letadlo, ve kterém v roce 1932 Tomáš Baťa havaroval ...." (text pod jednou fotografií).
Drahá Babišátka, na té samé (i přidružených) fotografii lze vidět, že letadlo stojí na čtyřech ocelových tyčích.
Jistě, zajímavé, ale zavání mi to kultem osobnosti. Opravdu by s tím prostý Baťa souhlasil? Nešel by víc s dobou? Nové technologie, nové materiály a tak?
Ten památník navrhli a zaplatili lidé kteří Tomáše Baťu dobře znali. Gahura a J.A.Baťa.
Nechci moc rýpat, přestavbu samozřejmě zaslouží. Ale původně prez 60 mega se stáhlo na polovinu za stejné prace ? Hmmm...