Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

VIDEO: Předjíždějící řidič jel na zúžené dálnici proti kamionu

Duchapřítomnost řidiče kamionu odvrátila čelní srážku na dálnici D55 u Otrokovic. Zničehonic se proti němu vyřítilo auto, jehož řidič chtěl ve zúženém úseku předjíždět protisměrem.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

L28u20d60ě12k 33V26á56v88r13a 9892230579228

Asi Báča:-P

+1/0
14.10.2016 19:27

B27l82a59ž73e85j 49M55o40t49y80č37k32a 8817807385840

Tady je hezky vidět, že ani video nemuže objasnit pravdu. Jen řidič toho osobního auta nám muže říct proč to udělal.

0/0
14.10.2016 15:34

J46a62r64o19s80l94a16v 28L47e67b56e16d83a 3346769857670

Jenže kdyby měl kameru a dal záznam i řidič fordu, bylo by to určitě mnohem jasnější.

0/0
14.10.2016 16:17

J88o18s40e18f 94Š22á11t12a70v78a 2394321796519

Protože řidič osobáku je dement.Všude přeci.kde je doprava svedená do protisměru,jsou tam navíc sloupky,je zákaz předjíždění.A navíc tam bývá snížená rychlost.A to asi bylo to,co tomu pánovi vadilo,ta pomalá rychlost.A nějaká značka snížená rychlost,to hodně řidičů neregistruje.

reagovat

+1/0
14.10.2016 17:15

V44í27t 14B66r37z57o48b40o31h75a41t35ý 7270922483561

a všiml jste si, že ten řidič osobáku nikoho nepředjíždí, protože ten kamion je v připojovacím pruhu a snaží se ho vytlačit do kuželů?

0/0
15.10.2016 9:32

M24i14r51e64k 91P71r97a76ž50s50k62ý 7163202260769

No to jste se ale vyznamenal. Samozřejmě, že vždy a za všechno může řidič kamionu, že ? Jste...............no nic, to by mně smazali.

0/0
15.10.2016 11:43

V94í67t 26B21r88z78o67b48o37h28a57t85ý 7630752683931

Já jsem psal něco o tom, že vždy za vše může řidič kamionu? A co není pravda na tom co jsem psal?

0/0
15.10.2016 11:44

J17i63n23d64ř34i80c25h 59S71t28i37b25ů86r93e41k 2308151976451

....to jednou takhle bičuju mašinu někde mezi Mohelnicí a Hradcem do kopečku, za jehož horizontem je dlouhá rovinka. Vyjedu na horizont a proti mě vedle sebe 3 auta. Rychle jsem uhnul na pruh krajnice. Ta auta ne že by zpomalila a zařadila se, ani omylem. Když viděli, že jsem jenom úzká motorka, tak vesele pokračovali dál v hazardním předjíždění.

+1/0
14.10.2016 14:40

J67a11n 81H58á76j55e64k 9230457433858

No moc se chlubit nechci ale taky se mě stalo něco podobného jedu si takhle z Brna domů ve dvoupruhu pak se pruhy sjednotili do jednoho pak se zase rozdělovali a pak ..... dvoupruh skončil já si toho nevšiml a pořád se držel vlevo ale tím že už nikdo vpravo nebyl tak jsem si najel do pravého pruhu a najednou ve dvoupruhu proti mě auto. Dost mě to vyděsilo. Až pak jsem si uvědomil že to není už dvoupruh ale klasika s jedním pruhem.....

+1/0
14.10.2016 13:09

M81a55r55c52e95l 61S52t24a51r66ý 9488704513529

to chce koukat na značky, vždy tam je:

http://fotky-foto.cz/fotobanka/obousmerny-provoz(6463853)/

0/0
14.10.2016 13:13

P61e42t86r 37U80l64l40m10a92n35n 2147458187682

Tady jsou všichni moudří, ale kdyby jste se na to video podívali pozorně, tak vidíte, že automobil byl do protisměru "vytlačen" kamionem vedle. Takže se zachoval velmi duchapřítomně a rozhodně nejde o nějakého vynervovaného magiče.

+2/−9
14.10.2016 12:12

P66e78t25r 85U83r36b42á40n48e87k 4345533555312

To těžko 8-o

+1/−1
14.10.2016 12:41

M25i43l42a87n 35V13o13l79e58k 5169143786699

Kamion jel pořád stejně u kraje, akorát mu ten připojovací pruh končil. Řidič Fordu by neobstál s výmluvami ani před smrtí, ani před soudem. Že se z připojovacího pruhu vozidla připojují v rámci fyzikálních zákonů, je předvídatelné.

0/−1
14.10.2016 12:57

J80a62n 29D48l59o52u82h56ý 7714509610859

U soudu by prave obstal, jelikoz kamion omezil ridice Fordu a nasledkem toho ho dokonce ohrozil nedanim prednosti vjizde vozidlum v prubeznem pruhuR^. Vite az kvuli takovemu dukatovi v kamionu skoncite v betonove zdi s autem vejpul, budete mluvit jinak R^ Spousta kamionaku jezdi, jak kdyby ho ridila Sandra Bullock z nebezpecne rychlosti ;-D;-D

+2/−1
14.10.2016 13:04

J25a19r30o93s97l13a36v 19L18e83b58e92d25a 3206159657860

Jenže ten 'kraj' se zužuje na 3 metry, takže kamion už vjíždí do průběžného, což je vidět i na videu. A forďák nemůže tušit, jestli to hodí ještě víc doleva a vytlačí ho do kuželů, takže je raději objíždí.

V rámci psaných zákonů má dát kamion přednost, že je řidič fordu trdlo, není pro ně podstatné.

+3/0
14.10.2016 13:11

M30i19l81a14n 66V60o77l29e49k 5739113716749

Možná by se mohl odvolávat na takový striktní výklad zákonů v případě, že by jeli vedle sebe čelo-čelo. Pokud mohu z videa posoudit, tak o tom nemůže být ani řeč.

+1/0
14.10.2016 13:45

J53a92r80o11s19l92a81v 85L59e12b76e68d60a 3966139367320

Čelo-čelo není třeba (ačkoliv jsem tu už někde psal: v okamžiku, kdy ford přejede do protisměru, jsou jejich světlomety v jedné úrovni), neb zákon říká "Při zařazování z připojovacího pruhu do průběžného pruhu řidič nesmí ohrozit řidiče jedoucí v průběžném pruhu."

0/0
14.10.2016 14:26

M49i46l27a68n 50V40o79l80e57k 5579513746589

Tak já tedy světlomety v jedné úrovni nevidím, ale ani tak by si podle mého názoru, vzhledem ke vzdálenosti od mostu (a tedy od nájezdu na dálnici = délce připojovacího pruhu), řidič Fordu s tím 'nesmí ohrozit' naprosto nevystačil.

0/0
14.10.2016 14:52

V40í65t 21B23r10z22o82b10o70h16a14t45ý 7160632743911

Ten kdo z připojovacího pruhu najíždí na jinou komunikaci nesmí ohrozit ani OMEZIT, je to defakto jako u křižovatky kdy jede kamion z vedlejší a chce vjet na hlavní - taky musí dát přednost všem na hlavní než na ni vjede.

0/0
14.10.2016 15:11

B26l34a63ž53e15j 12M61o10t29y61č44k39a 8217117735500

pro poušťáky připomínám že toto pravidlo platí i při přejíždění doleva.

0/0
14.10.2016 15:28

M31i26l65a47n 24V18o48l34e44k 5689793336749

Ne, pan Lebeda to cituje dobře.

0/0
14.10.2016 16:06

J45a51r93o76s81l41a14v 71L92e38b38e14d20a 3936489767520

Nikoliv, omezit může. Jak případě připojovacího pruhu, tak v případě najíždění na hlavní.

"dát přednost v jízdě znamená povinnost řidiče nezahájit jízdu nebo jízdní úkon nebo v nich nepokračovat, jestliže by řidič, který má přednost v jízdě, musel náhle změnit směr nebo rychlost jízdy"

0/0
14.10.2016 16:12

V88í69t 42B62r23z88o97b37o77h18a85t38ý 7190452313371

"jestliže by řidič, který má přednost v jízdě, musel náhle změnit směr nebo rychlost jízdy" - a to je právě to omezit ;)

0/0
15.10.2016 9:29

J35a82r20o50s62l39a68v 69L78e38b87e37d42a 3136249987560

Nechcete se třeba podívat do zákona o provozu? http://www.zakonyprolidi.cz/cs/2000-361#p2-1-m

Náhlá změna směru nebo rychlosti je IMO mnohem blíž ohrožení - už jen z toho důvodu, že je to nepředvídatelné a tudíž rizikové chování.

0/0
15.10.2016 10:54

V91í79t 20B90r21z32o61b95o49h14a33t27ý 7430832913161

máte pravdu, omlouvám se a souhlasím s Vámi

0/0
15.10.2016 11:02

J75a84r20o38s36l88a59v 10L72e83b84e11d69a 3936739927850

http://graphit.mysteria.cz/proti-kamionu.jpg

Nevím, jak vám to vysvětlit... Když nesmí ohrozit, tak prostě nesmí ohrozit a na nějakých vzdálenostech a rychlostech celkem nesejde. Nebo vy vidíte v zákoně nějaké výjimky? http://www.zakonyprolidi.cz/cs/2000-361#p12-7

0/0
14.10.2016 16:10

M80i26l65a21n 45V23o60l58e53k 5239353456519

Ta fotka je až po vybočení do protisměru. Nehádám se s vámi o znění zákona, jen počítejte s tím, že po nehodě neuspějete s nějakým 'já byl v právu', jste povinen brát ohledy na ostatní účastníky a umožnit zařazení z připojovacího pruhu (tzn. nedělat naschvály) k tomu patří. Vzhledem k omezené možnosti kamionu akcelerovat, by řidič Fordu těžko vysvětloval, proč to nechal dojít tak daleko.

0/0
14.10.2016 16:39

J44a53r94o30s66l28a14v 70L30e12b30e19d28a 3366479597350

Ta fotka je v okamžiku, kdy ještě přejíždění do protisměru zcela nedokončil.

Kamion by měl spíš brzdit, když už mu tam trouba tak blbě vjel.

Ovšem, osobně bych to do takové fáze nenechal dojít, ale když už se stalo, _nic_ neomluví kamioňáka, který forda vytlačoval do kuželů a do protisměru. O žádné _povinnosti_ umožnit zařazení z připojovacího pruhu jsem v zákoně nečetl.

Je prostě rozdíl mezi praktickým chováním řidičů, kteří se 'galantně' pouštějí, a mezi odpovědností podle znění zákona. Na to první se každý soud vydlábne, protože jeho úkolem je posuzovat dodržování zákona. Přes to nejede kamion. Braní ohledů na jiné účastníky je příliš vágní pojem, sice to zákon uvádí také - "chovat se ohleduplně a ukázněně, aby svým jednáním neohrožoval život, zdraví nebo majetek jiných osob ani svůj vlastní", ale to je oproti "nesmí ohrozit" opravdu slabý čajíček.

+1/0
14.10.2016 17:00

V54í39t 39B41r61z66o35b94o39h70a59t78ý 7810752333641

naprostý souhlas ;) R^

0/0
15.10.2016 9:31

M31a48r40c16e49l 37S55t88a24r60ý 9248454123279

sebevražedná reakce řidiče fordu byla všechno možné, jenom ne duchapřítomná

0/0
14.10.2016 13:10
Foto

R86a23d97e28k 67K94o15n19e82č86n69ý 8345363561548

Proč nejsou na silnici dočasný žlutý čáry?

0/0
14.10.2016 12:07

J90a47n 35D95l53o96u86h16ý 7534849270829

Sice mista tam bylo dost, ale co tam dela ten kamion v pripojovaku tlacici se do prubezneho pruhu? Ocividne NEDAL PREDNOST a nez aby pribrzdil zacal se tlacit na Ford. Tyhle dukotovniky potkavam na dalnici denne: Hlavne aby nemusel u kamionu pustit nohu z plynu.Rv Rekace Fordu samozrejme byla prehnana, ale nikdo z nas nevi, kdo sedel za volantem a jak zkuseny to je ridic (asi moc ne). Nicmene kamion omezil a v dusledku toho ohrozil ridice ve Fordu R^

+3/−1
14.10.2016 11:44

Z26d10e51n88ě92k 22J83o45n79á63š 9181379596210

Jo souhlas, lupa zase perlí

+1/0
14.10.2016 13:12

J65a53n 46K25o10s 6988443323237

Ale prd predjizdeni, podle me, se mu tam pripojoval zprava kamion, ktery uz byl az na konci pripojovaciho pruhu, tak se tam natlacil. Ridic Focusu o nem musel hoodne dlouho vedet a zrejme se mu nechtelo pribrzdit, aby mu umoznil pripojeni a pak byl hrozne prekvapenej, ze mu to tam kamionak poslal, leknul se a strhnul to do protismeru. Proste klasickej jouda ve Fordu, stylem ted tady jedu ja a ty si zastavis.... no a kamionak taky klasika "na prasaka". Trocha ohleduplnosti, pribrzdit, bliknout....a vubec k temhle situacim nedochazi, ale to bysme nesmeli zit v Cechistanu :-/

+9/−1
14.10.2016 11:18

M88a49r57c30e98l 16S54t43a49r22ý 9648914813449

když jedu ve špičce v kolonách po městě a autobus na zastávce přede mnou hodí levý blinkr, automaticky zastavím a pustím ho. nevěřil byste, kolikrát ve zpětným zrcátku zahlédnu rozhazující ruce řidiče za mnou nebo dokonce zezadu uslyším zatrubnutí... lidi by k sobě měli být trochu ohleduplnější

+4/0
14.10.2016 11:32

J79a40n 24D72l18o21u82h27ý 7674929840319

Vite ale to ho musite pustit, protoze na to je paragraf ve vyhlasce. Autobus ma ze zastavky prednost ve mesteR^. Kamion v pripojovaku naopak MUSI davat prednost tem v prubeznem pruhu - tam kde jel Ford. Zcela jina situace:-P

+1/0
14.10.2016 11:39

M62a17r69c26e83l 15S93t86a62r49ý 9458904843399

já neříkám, že to byly stejné situace, jen říkám, že bezpečnější je jezdit s davem a defenzivněji, než chtít za každou cenu vyhrát

0/0
14.10.2016 13:16

V34í30t 67B25r94z28o82b18o65h83a85t36ý 7360212393711

Nojo jenomže když se setkají dva co chtějí "vyhrát" tak přichází zákon o provozu na pozemních komunikacích, který mluví jasně ve prospěch řidiče fordu....

+1/0
14.10.2016 15:14

P81e63t45r 76U53l47l72m32a38n58n 2977948817402

Já naposledy zezadu slyšel ránu. A to jsem na to rozhodně nedupnul.

0/0
14.10.2016 18:02

O94n32d86r77e85j 62M58a51r97e66c47e53k 3500848400575

No na mě to působí tak, že prostě zachrápl, pak uviděl kamion přiřazující se zprava, lekl se, strhnul to doleva a se štěstím to srovnal....

+2/0
14.10.2016 11:07

M78a81g56d90a66l80e55n17a 84H86r56o45n86o45v29s87k36á 3350872634489

Měl to do toho kamionu napálit a poučit se....

+1/0
14.10.2016 10:39

F35r76a23n39t65a 77N39u10d96l87i91s 5795793258487

Titulek mě spíš znít: "Předjíždějící debil jel na zúžené dálnici proti kamionu ... " Pokud je na začátku zúžení dopravní značka "zákaz předjíždění" (a ona tam 100% je), neměl řidič osobáku co "zmatkovat" a přejíždět do - v té chvíli - protisměru. Evidentně to udělal záměrně, protože se mu nechtělo táhnout se přikázanou omezenou rychlostí za náklaďákem před ním.

+2/0
14.10.2016 10:06

M89a72r24c76e79l 92S98t15a22r64ý 9618464593269

přesně, měl tam omezení pruhů, zákaz předjíždění, omezenou rychlost, ale stejně mu dělalo problém nenarazit do slona/kamionu před sebou

+2/0
14.10.2016 10:12

P24e96t76r 18M30o56r79á77v37e25k 8764775845889

jenže on ho nepředjížděl, ale jel po dálnici a z připojovacího pruhu mu tam začal vjíždět kamion. Pak se lekl a strhnul to...podle mého nechtěl ubrat a pustit kamion před sebe z "vedlejší", protože za sebou měl místo, nebo neodhadl délku připojováku, nebo si myslel, že mu prostě dá kamion přednost.

0/0
14.10.2016 11:17

J68a53n 16J65o13r49d45a62n 5731857689

Překvapuje mě, že to nebylo Volvo

0/0
14.10.2016 10:04

J64a35r70o10s74l13a41v 78L82e81b89e25d71a 3596689677220

Na idnesvideu samozřejmě chybí detaily a je to v šeru, ale já tam vidím, že ford jel v průběžném a kamion ho zprava tlačil ven z pruhu.

Příčina je nedání přednosti kamioňákem, podružná příčina je nepředvídavost nebo nesledování provozu řidičem fordu, který je překvapen, že kamion se tam prostě nacpe, páč je velkej a může. Podle mě to zjistil pozdě, a už byl skoro na úrovni poloviny kamionu, takže by to neubrzdil a kvůli kuželům to vzal takovou kličkou.

+3/0
14.10.2016 10:03

M44a98r98c12e17l 19S46t68a57r95ý 9428194793619

"tlačil ven z pruhu" není pravda. kamion se sice připojoval, ale ford jel v okamžiku připojování kamionu až za ním, ne vedle něho, navíc v omezení rychlostním i počtem pruhů, takže jebnout volantem doleva je špatně. použít ten pedál uprostřed je správně.

+3/0
14.10.2016 10:09

J33a89r49o65s30l18a76v 61L21e44b97e11d16a 3776389447160

Ne, když si to video odkrokuju, tak vidím, že v okamžiku, kdy řidič kameraman plně vjíždí do svého pruhu, už je ford nejmíň v polovině délky. A vidím, že když vybočí do protisměru, jsou jejich reflektory na stejné úrovni. Pak brzdí, takže ho kamion zprava zase 'předjíždí'.

Neříkám, že to zvládl dobře. Říkám, že primární a zákonná příčina je nedání přednosti.

Ovšem každý, kdo už někdy dojížděl kamion, který se chystá vjet do jeho pruhu, _ví_, že ten kamion brzdit nebude. Proto musí přišlápnout a předjet ho včas nebo naopak včas přibrzdit, aby ho pustil.

+2/0
14.10.2016 10:28

M44a80r33c27e73l 86S66t56a26r33ý 9418274173989

ten kamion tomu připojovacímu manévru dal dost času, nevjel tam úplně na jednou, ale postupně až na úplném konci připojovacího pruhu. navíc si všimněte, v jak relativně velkém odstupu jede v tom omezení kolona za fordem. z toho všeho usuzuji, že ford jel příliš rychle a přitom musel vidět připojující se kamion, ale nepředvídal a nezpomalil.

v těchto častých situacích, kdy kamiony najíždějí z připojováků pomaleji než auta v průběžném a dnešním velmi hustém provozu je pro bezpečnost mnohem důležitější předvídání a gentlemanství než lpění na tom, mám přednost a jedu za kažnou cenu...

+2/0
14.10.2016 11:07

J68a13r30o66s34l31a92v 47L59e45b81e86d63a 3136159127670

Ale jistě, na tom se shodneme.

Jenže jedna věc je vzájemná vstřícnost a jiná věc je hodnocení nehody podle zákona o provozu. A tam se nic o pouštění pomaleji najíždějících kamionů nepíše.

Tedy: kdyby ford jel jak jel, tedy naprosto nepředvídavě a negentlemansky a pak nevybočil riskantně do protisměru, alébrž zůstal ve svém pruhu a srazili by se - byl by ze zákona jediným nebo aspoň hlavním viníkem kamioňák. A na rychlosti ani jednoho z nich nezáleží, pokud by nebyla překročena 'výrazně', což je v soudní praxi obecně cca 170 % nařízené.

+1/0
14.10.2016 11:40







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.