Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Obávaný železniční přejezd se změní, posunou silnici i semafory

Šest střetů aut s vlakem, při nichž zahynuli dva lidé a další tři utrpěli zranění. Statistiky Drážní inspekce za posledních sedm let potvrzují, že je železniční přejezd u Stříteže nad Bečvou dlouhodobě jedním z nejnebezpečnějších ve Zlínském kraji. V jeho bezprostřední blízkosti se proto chystají změny.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P14e26t73r 88M94a20r28k13o86v57i51č 4687529620176

Asi jsem omezeného rozhledu, ale můj osobní názor je, že se jedná o jednu z nejzbytečnějších vlakových tratí v republice. Nákladní přeprava téměř žádná, cca 50 vagonů dřeva a 10 cisteren mazutu ročně, počet cestujících v procentech oproti autobusům na souběžných linkách. Dotace na kilometr několikanásobně vyšší než na autobus. Pokud chcete cestovat vlakem někam dál, pak spojení je komplikované, pokud jedu do Prahy, tak jedu autem do Hranic, cestuji tak cca 2 hodiny kratší dobu. O spojení na Ostravu nebo krajský Zlín (popř. Brno) raději ani nemluvím.

Právě díky této "páteřní trati" pak rostou náklady na rekonstrukce silnice I/35 o desítky procent, v součtu od Valašského Meziříčí po Rožnov to jsou stovky milionů korun.

+2/−1
11.10.2016 10:27

M42a30r47e92k 21G53a52j55d51a 4773834166282

Kde je napsáno, že za deset let budou jezdit kamiony po silnici? Hned bude na kolejích zpět náklad, který tam patří.

Propagovat kamiony ve městech je opravdu omezené.

+1/0
11.10.2016 10:34

P81e29t64r 83M51a29r63k82o51v21i72č 4827759850796

Na koleje bezesporu patří doprava objemných nákladů na velké vzdálenosti. A světe div se, ani to uhlí už do Rožnova nejezdí vlakem. Proč asi?

0/0
11.10.2016 10:38

D98r78a44h17o26š 79O22n69d67r96u41š 5519619709

..protoze neni doresena obsluznost kolejovych preprav. ...a stm souvisejici legislativy statu.

ale na tom je vyzsi zajem, ve state uz toho moc k prodeji nezustalo , tak jeste "vyhodne" prodat CD resp kolje, edy dopravni cesty.

..ta cesta do RpR mohla zustat jaka je jeste dalsi desitky let, kdyby se po revoluci nezrusil projekt na tranzitni obchvat na Slovensko. ten za ty prachy uz mohl stat.

..kdo ty pozemky koupil a co nanich dnes stoji? hmm

no a ted se za tezke prachy snazi narvat transit na cestu kterou neni kam rozsirit.

..a paradoxne ,kde to misto jakesi je, v RpR, stovri takovy paskvil, ze je to az neskutecne ;-€ toho projektatna by bylo potreba exemplarne umlatit pred nastoupenym RSD. takovou lemplarnu svet nevidel. ...a firma provadejici stavbu je na tom jeste hur, tem zapomeli rict ,ze existuje neco jako obycejny metr atd.Rv

0/0
11.10.2016 17:09

M31a21r20e14k 10G30a66j91d66a 4273334976342

Návaznost osobní dopravy je na úřednících na kraji. Snad jste si zvolili správně.

0/0
11.10.2016 10:36

J90a18k74u19b 44F66r71a56n71t42i76š89e47k 69V59e96j85m19e76l12k22a 8297109616770

Ano, hned to první tvrzení je pravdivé. ;-D

0/0
11.10.2016 19:18

T74o65m22a16s 22V27a83r27g55a 1315614926865

trapárna. nebezpečný není přejezd, ale samotná křižovatka vedle, poněvač nemá odbočovací pruhy vlevo. na tý křižovatce bylo mnohem víc nehod než na tom přehledným přejezdu :-P

+1/−1
11.10.2016 9:44

K95a83r88e24l 59C77h43r24a61s60t17i93n79a 4173554940225

Pane Tomasi, vůbec nezáleží, jestli je nebezpečný přejezd nebo křižovatka. Důležité je, aby se vyřešil základní problém - odstranění rizikovosti.

0/−1
11.10.2016 10:18

P70e18t22r 41M68a11r59k49o59v24i91č 4717919480976

No a to by právě vyřešilo úplné zrušení dané vlakové trati.

0/0
11.10.2016 10:28

M14a98r23e91k 22G96a69j31d27a 4633234146142

Nebo omezení silniční dopravy.

0/−2
11.10.2016 10:34

K21a41r20e37l 31C43h59r52a79s55t36i82n39a 4733984630505

To už mi připadá rozumnější.

0/0
11.10.2016 10:36

P51e69t22r 19M89a80r93k62o82v24i11č 4857939760556

Před mnoha lety bývalí soudruzi tvrdili, že Rožnov není tranzitní město, ale cílovou destinací. Když jsem tvrdil, že již za "cara klacka" vedla Rožnovem formanská stezka a jen těžko se to na jejich přání změní, byl jsem označován za pomatence.

Jak to vypadá dnes?

+2/0
11.10.2016 10:44

M95a54r37t28i14n 64V49š58e87t54u34l52a 2851199825335

No tak to by bylo nejlepší zavřít tu 35 - šak z Ostravy dojedete přes FM a Pindulu, ze Vsetína přes Dušnou a pražáci to do Tater vezmou zkratkou přes Blavu nebo Třinec.:-)

0/0
11.10.2016 13:16

J69a67k76u21b 53F91r93a31n59t26i73š48e28k 57V66e84j78m80e86l83k45a 8797589856120

Tak dík. Už se těším, jak budu chodit přes Valmez 20 minut pěšky s těžkým báglem z autobusáku na vlak. R^

0/0
11.10.2016 19:21

J20a33n 64S65o37u17k53u98p 1894404276275

Žádný strach, že VM se autobusák přesuně časem k vlakovému.

0/0
11.10.2016 22:31

T64o12m14a59s 16V68a86r89g10a 1395404876485

no a k tomu je potřeba vědět, kde je problém.

0/0
11.10.2016 10:56

K73a14r32e97l 86C88h18r89a19s42t67i39n65a 4313184300495

Že je přejezd u Stříteže vyhlášený vážnými nehodami, se ví už hodně dlouho, ale nic se nedělo, asi se čekalo, až zahřmí nebo až toho bude víc.

0/−1
11.10.2016 9:30

R37a26d48e66k 23Č77e81r34v39e21n70k94a 5114801924762

ten přejezd je naprosto přehledný, že někteří pit...i nemají žádný pud sebezáchovy je věc jiná

0/0
11.10.2016 18:16







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.