- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Navrhuju zakázat lidi. Stejně akorát pořád dělají problémy.
Překvapuje mě, kolik pomatenců tady plácá nesmysly aniž by o tématu něco věděli ....... před pár lety jsem v 50km/hod trefil srnku - prostě najednou byla před nárazníkem - věřte mi , že i když mám najeto přes 1mil/km a dupnul hned na brzdy, tak to bylo asi tak všechno - srnka byla K.O. a já měl na autě škodu přes 20tis ........
presne to se mi stalo ve 40km/h .. studeny motor, jen jsem vyjel a po par metrech se vyskrabala na zvysenou silnici a bum . .hlavou primo do chladice ... Srknka KO - plastovy kryt chladice, tenkrat na pul roku stary Oktavce, na trisky ...
nejlépe je postavit nadchody......ale chybí mí tady od těch ,,ochránců" , že se zavázali každý odpracovat na těchto stavbách třeba 200h v akci Z.....jinak mi jejich činnost připadá otravná, a to v přírodě trávím hodně času.
to by ochránci měli další problém, protože by jim to samotné CHKO B nepovolilo, protože nadchody prý neodpovídají krajinému rázu valašska, stejně jak běžný plot či veká okna bez mřížek.
Je otázkou, jak rozsáhlé úseky by chtěli omezit. Bavíme-li se o pár kilometrech, pak časový rozdíl při projíždění 60 nebo 90 km/h je zanedbatelný. Jestliže by chtěli ale omezit půl kraje, pak se musí hledat náhradní řešení.
Například ze zmiňované Horní Bečvy do Bumbálky je to 10km, tedy zpomalení (90->60) je pouze o 3 minuty. To se mi nezdá tak hrozné, abych kvůli tomu šel někoho věset do průvanu. Ale jak říkám, jde o rozsah.
Avšak ještě jeden dodatek. Žije-li někdo v CHKO, musí zkrátka počítat, že na přírodu bude brán vyšší zřetel než v průmyslových oblastech. CHKO Beskydy jsou na svém místě již 43 let, takže ti, jež upřednostňují zájmy lidí oproti přírodě, se již měli šanci odstěhovat.
No jenze to sebou nese i dalsi negativa ... ja napr. musim tahnout 50-60tku na zarazenem stupni 3 na temer nejvyssich otackach nez davam 4 ... takze kraval, smrad ... to zase budou bojovat ekoteroristi za zmenu a tak dokolecka dokola ... jedine reseni je silnici uzavrit, coz je naprosto nerealizovatelny nesmysl.
Tak proč ty silnice neoplotíte a v místech hlavních migračních tras se neudělají nadchody nebo podchody. Vždyť my jsme jedna z mála zemí, která nemá oplocené ještě ani všechny dálnice. Srážky se zvěří jsou u nás na denní pořádku, takové masakry jinde neuvidíte. Takoví zajíci, bažanti a ježci nemají šanci zvednout svoji populaci ani omylem, protože vše co se narodí, skončí pod koly aut. Těch pár, kteří přežijí stěží stačí na udržení populace. Za ty miliardy s eurofondů mohly být dávno silnice oplocené, postavené nadchody a na silnicích zase o něco bezpečněji.
Plotit se nebude, teď se na dálnicích vyměňují dobrá svodidla za nová svodidla, na oplocení nejsou prachy. Rozhazujeme je na zbytečné kraviny !
Existují zvukové plašiče reagující na světlo auta. Nepomohlo by to
Nevím jak na rysa, ale tuhle jsem jel za sanitkou lesem a houkala. Musela zastavit, protože jí do cesty vběhla vysoká.
Já jsem přímo pro značky s retardéry a mýtné brány s radary s noční kamerou a porušitele trestat a nebo se silnice zahrabe, udělají se tunely.
Nevím, kolikrát komu zvěř přebíhala před autem, ale pomalejší auto má výrazně větší šance se srážce vyhnout.
Jinak k plotům, patníkům - pokud jde o rysy, pokud bych měl zůstat slušný, jde vyjádření lidí, kteří jsou velmi hluboce neinformováni.
Velké šelmy mají v přírodě své místo a potřebují přes některé cesty přeházet, migrovat. Beskydy jsou jedním z mála míst. Tak nechápu, proč nelze na několika málo místech přijmout opatření.
Kdo z vás měl možnost vidět v přírodě divokého rysa, dá mi určitě zapravdu, že to stojí za to.
Pomalejší auto ve tmě, kdy nejsou vidět zvěři oči? Ano, zažil jsem náraz v 90km/h, kdy můj Favorit byl na místě nárazu naprosto zdeformovaný a srnka odběhla. Vyběhla mi tak 5m před autem. A to proti mě nic nejelo, byl jsem na silnici úplně sám, takže jsem nebyl ničím oslňován.
Jelikož jezdím denně přes Brdy přes lesy, zvěř sem tam potkávám. Naštěstí jezdím z 99% ve dne. Není vyjímkou, že se zvěř otočí na silnici a vrací se zpátky. Soused brzdil i očima, když se proti němu na silnici postavil statný x-terák, že mu z kabiny auta neviděl ani hlavu(zastavil auto těsně před ním).
Jezdit preventivně 50km/h a donutit tím lidi, které to *ere, ohrožovat ostatní účastníky provozu, pokládáte za řešení? Já ne. Jestli mám trefit zvěř, tak raději trefím zvěř, než jiné auto. V první řadě já, v druhé řadě zvířátka.
50/60 km na silnici první třídy? To si fakt myslí, že by to někdo dodržoval? Máme kolem silnic málo značek? O důvod víc radikálně snížit počet úředníků - aby přestali vymýšlet nesmysly, které stejně nemohou v praxi fungovat. Leda by ke každé značce natrvalo postavili policajta s radarem.
Značka 70 - značka 60 - retardér !- značka 50 - retardér - retardér
To si pak ten kdo ignoruje značky natluče čumák a nebo mu jej natluče airbag
Plot není řešení. Stejně tak jako lidé se potřebují dostat z bodu A do bodu B, tak i rys se potřebuje dostat z bodu A do bodu B (migrační trasy). Bohužel v mnoha místech musí překonat silnici. Ale snížení rychlosti problém taky nevyřeší, zpomalí se doprava, riziko srážky bude sice menší, ale ne stoprocentní a navíc, kdo by v noci na rovném přehledném úseku jel padesátkou, že.
Musí být biokoridory nejen u dálnic, ale všude tam, kde je vysoká pravděpodobnost střetu aut s živými tvory - zvířaty, tedy i u silnic první či dalších tříd.