Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Aktivista žene spor o dálnici D49 do Bruselu. Je zbytečná, stěžuje si

Evropská komise řeší stížnost ekologického aktivisty Miroslava Macha, který u ní napadl stavbu dálnice D49. Zároveň k ní zamířila i reakce opačného tábora. Ředitelství silnic a dálnic mezitím míří k získání stavebního povolení.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J82a21r42o19m97í58r 97S67u68c79h25ý 6746642126321

docela mě děsí, kolik lidí tady píše či schvaluje taková hesla jako aktivista=terorista, přitom z naší nedávné minulosti víme, že aktivisté často varovali před problémy, který potom skutečně nastaly - namátkově před 10 lety na D8, že je trasa nevhodná a svah se může sesunout a pak se skutečně sesunul, v lednu 2002 Greenpace varovali, že v neratovické Spolaně nejsou jedy zabezpečené proti velké vodě a ještě ten samý rok se to při povodních bohužel potvrdilo

společnost neposouvá dopředu stádo tupých ovcí ani hlasatelé tupých hesel, ale ti, kdo se nebojí upozornit na to, co ostatní jako problém nevidí a nevnímají

+1/−1
15.9.2016 5:51

M31a76r59t79i19n 15K79o37l18a31c41e41k 6565629634120

Nic nového pod sluncem. Nejvtipnější na tom je, že tisamí lidé co sabotují jakoukoli akci, zejména proto, protože můžou, nakonec by ještě chtěli žalovat stát za liknavý rozvoj.

+2/0
14.9.2016 20:43

M42a96r17t58i36n 89P58l36o74c89e54k 8131684582246

Nejsmutnější na tom je, že v tom zhovadělákově může klidně uspět.

+2/0
14.9.2016 16:23

D98a43n70i39e51l 13V33a20h50a13l12a 3368384708

Všichni co tu mluví o nepotřebnosti D49 ví o problémech v dopravě žalostně málo. Štve mě, že neudělali těch pár set metrů na D55 kolem Otrokovic, to by opravdu pomohlo situaci v Otrokovicích. O obchvatu Přerova se neřeba vyjadřovat, kdo tudy jezdí ví své. Pokud by byl, všichni co jedou na Ostravu by jeli z Vyškova na Kroměříž. D49 je potřebná, kdo někdy jel ve špičce přes Zlín to chápe. Tomu ňoumovi co podal žalobu do Bruselu bych zrušil D55. By prskal jak ten křeček v polu.

+2/−1
14.9.2016 15:15

D49a75n35i37e33l 61V20a61h68a34l24a 3278324898

Omlouvám se, stížnost.

0/0
14.9.2016 15:17
Foto

R60a78d15e47k 63P28o72l81i41c63k30ý 6411133541134

Ano problémům by pomohly obchvty, ne dálnice na Slovensko.

0/−2
14.9.2016 16:27

M35a26r49t54i33n 47K60o83l62a92c33e86k 6755809594760

obchvaty jsou nutné, ale dálniční tah východ západ je pro rozvoj nejvýše nutný. Proč myslíte, že zde máme nejnišší mzdy. Kdyby byla ta dálnice a konečně dodělaná R57, tak mohu klidně dělat i 60-80 km daleko. Firmy si budou více vážit lidí.

+1/0
14.9.2016 20:46
Foto

R82a78d19e91k 27P23o50l56i33c33k85ý 6561613551904

Dálnice platy nezvýší, jen odčerpá peníze ze státního rozpočtu.

0/−1
14.9.2016 20:51

M97a88r29t64i78n 20K91o16l49a15c55e66k 6855789654790

zvýší, sice nepřímo ale ano. Pokud si pročtete článek z jara tady v záložce, tak to jistý ekonom několikrát zmínil. A každá státní investice je odčerpání státního rozpočtu. Už jste viděl investici co by nic nestála

+1/0
14.9.2016 20:53
Foto

R57a54d86e49k 80P36o71l34i25c33k32ý 6411813891374

Nedá se objektivně říci jestli zvýší platy (takřka jistě ne)nebo jestli zlepší dopravu (myslím si, že ne), ale jednoznačně se dá říci, že radikalně poškodí krajinu v regionu.

Teoreticky možný profit rozhodně nepřevyšuje jasné škody na přírodě a výše ekonomického profitu rovněž nedosáhne výše investic a provozních nákladů.

0/−1
14.9.2016 21:12

J60a76r45o70m40í84r 81H70a56n27z98a97l 6986207724

Aha aktivista, no jo no, co dodat.....RvRvRv

+3/0
14.9.2016 12:58

P45e11t65r 46H16o90r81á96k 1459203489484

K potřebnosti D49, o níž nepochybuju (jasný význam pro napojení na slovensko a dál na východ) je třeba zdůraznit, že je součástí evropské dálniční sítě TEN-T, která je prosazovaná evropskou unií, a toto samo o sobě jasně určuje její význam z hlediska mezinárodní dopravy. Více není potřeba o její potřebnosti diskutovat. Určitě se nestaví jenom kvůli napojení zlína.

+2/−1
14.9.2016 12:39
Foto

R38a17d85e75k 81P27o72l72i76c58k28ý 6871433861234

Dnes je otázkou zda a v jaké podobě EU bude existovat.

Napojení na Slovensko je dostatečné

0/−9
14.9.2016 14:00

M12a66r19t78i53n 35P27l34o21c68e46k 8881704232706

Doufejme, že už v žádné a bude jen něco podobného EHS, než tenhle komunistickej moloch.

+1/−1
14.9.2016 14:18

P54e88t43r 48H70o31r18á88k 1909223339384

Dálniční napojení na severozápad slovenska není žádné. A nemusíme se o tom přít, na úrovni EU je tato otázka dávno vyřešená.

+2/−1
14.9.2016 14:43
Foto

R54a71d38e88k 87P87o12l47i20c31k18ý 6801383581634

Není a není potřeba aby bylo dalniční napojení

0/−3
14.9.2016 16:26

J60a58n 57D16r14b36u87š86e14k 2274883972

Podle čeho usuzujete, že napojení na Slovensko je dostačující? Máte k ktomu nějaký pádný argument?

0/0
14.9.2016 18:04
Foto

R79a62d95e87k 70P63o43l14i11c82k23ý 6731593801344

Netvoří se kolony (minimálně ne dlouhé) a obchod funguje.

a mám to z první ruky, kousek od plánované D49 bydlím

0/0
14.9.2016 19:26

J81a51n 50D33r27b62u49š78e40k 2374613732

To že bydlíte někde kousek od plánované D49 vůbec neznamená, že to máte z první ruky, protože I/49, potažmo I/57 není hlavní tah na střední Slovensko a dále na východ.

Plánovaná D49 má, podle Politiky územního rozvoje ve znění 1. Aktualizace, ulevit hlavně silnici I/50 (Slavkov - Uherské Hradiště - Slovensko) a od té určitě kousek nebydlíte. Obyvatelé Bučovic a Slavkova by vám o těch kolonách, které se netvoří mohli vyprávět.

A já k tomu ještě dodám silnici I/54, které se uleví také a ještě silnici I/35, tam taky kolony určitě "nejsou", v Bečvách by vám to vysvětlili. To máte 3 tahy na Slovensko a spoustu obcí a nespočet obyvatel, kterým se uleví.

To že vy se na to koukáte v lokálním pohledu neznamená, že ta silnice nemá smysl z mezoregionálního nebo mezinárodního hlediska.

+2/−1
14.9.2016 19:41
Foto

R79a48d67e11k 11P10o82l84i57c21k51ý 6541843501864

No situaci na Bečvách znám-pocházím z Hutiska to je kousek a do Hradiště jezdím několikrát do roka

D49 nijak zvláště těm regionům nepomůže

Co by jim pomohlo je rozšíření stávajících silnic a případně obchvaty.

Pomohlo by i zdražení poplatků za nákladní dopravu (současný stav kdy se neustále zboží vozí sem a tam je neudržitelný) a příklon k železniční dopravě.

Rozhodně není řešením to, že problémy přesuneme jinam-nic jiného D49 není.

Je potřeba nezapomínat, že D49 má procházet oblastmi, které jsou cenné málo dotčenou přírodou-takových míst na Moravě moc není.

0/−2
14.9.2016 19:51

M10a26r54t56i33n 89K62o37l16a78c44e47k 6565559454420

Tak se někdy podívejte do rožnova. Myslím že by postatnou část kamionové dopravy odvedla jinam, než přez obce a města.

0/0
14.9.2016 21:03
Foto

R47a90d32e16k 51P36o12l74i15c57k78ý 6331973651924

Pocházím od Rožnova.

D 49 dopravu nijak zvlášť z té lokality neodvede a naopak zatíží další obce a města.

0/−1
14.9.2016 21:05

M21a74r17t64i38n 53K36o45l29a33c25e77k 6485739934140

Náklaďáky mířící z D1 od vyškova směrem na Žilinu velice rády zamíří na dálnici, než aby se tahaly obcemi

+1/0
14.9.2016 21:12
Foto

R49a19d64e94k 18P51o13l94i76c19k12ý 6291313241564

Záleží na tom odkud jedou, jaké budou poplatky....

Ale část jistě an, ale proč by jsme si kvůli tomu měli zničit krajinu.

0/−1
14.9.2016 21:22

J78a37n 54D45r81b63u43š70e35k 2814623782

Jak můžete napsat takovou hloupost? Každý rozumně uvažující člověk, který pojede severně a západně od Hranic na východ za naše hranice, pojede po D49, protože to bude rychlejší a ekonomičtější. To že existuje bezvýznamná sorta lidí (kolenovrtů), kteří raději pojedou po okreskách, není statisticky významné.

+1/−1
14.9.2016 22:26

J78a16n 17D77v59o36r19a14k 4397935252825

podle Vás pocházíte z celé Moravy

0/−1
16.9.2016 9:43
Foto

R56a78d98e22k 35P57o59l35i27c14k92ý 6631913941664

Stačí kouknout na mapu a nebudete psát nesmysly.

0/−1
16.9.2016 11:30

J58a14n 37D11r60b47u26š30e42k 2974403942

Ta dálnice rozhodně žádnou přírodu nezničí. Ve spoustě zemí Evropy dokáže dálniční síť koexistovat společně s přírodou. Švýcarsko, alpské regiony Francie, Rakousko, Fatra a podtatry na Slovensku, Dolomity, Julské Alpy. Nikde dálniční síť nevadí. Navíc dálnice na východ od Zlína směrem na Púchov a dále na východ je plánovaná víc než 80 let! Už dr. Baťa v publikaci Budujme stát pro 40 000 000 lidí ze 30. let 20. st. o tomto spojení píše. Plány na kapacitní propojení v tomto směru jsou dokonce starší než naše nejstarší dálnice D1.

Takže nemluvte nic o tom, že se problémy přesunou jinam. Tímto se problémy pouze konečně vyřeší a to tak, jak bylo už kdysi dávno naplánováno! Dnešní situace se spojením na Slovensko je pouze provizorní řešení!

Rozšíření stávajících silnic není nic jiného než defakto výstavba dálnice, pouze mnohem nebezpečnější, protože poloměry rozhledů nebudou konstruovány na rychlosti, kterými by se tam jezdilo (a nedebatujme tu o kontrole ze strany policie, oba víme, jak by to ve skutečnosti vypadalo).

+2/−1
14.9.2016 22:18
Foto

R22a52d63e30k 69P32o25l50i65c80k86ý 6901353691374

Když je něco 80 let plánováo a pořád to nikdo nepostavil očividně to není potřeba.

40 000 000 Čechů není, pokud bude pak další cesty potřeba opravdu budou.

0/0
14.9.2016 22:45

J30a29n 80D89r73b65u71š26e18k 2724453212

Historicky vyvoj vam nic nerika? Ve 30. letech asi nikdo neresil nasledky II. sv. valky, orientaci na vychod, petiletky, centralni planovani a podobne hlouposti. Od toho napadnu se vlastne ale nikdy neupustilo, jen se jeho realizace odkladala, to ale neznamena, ze neni potreba. To je podobne, jako byste argumentoval, ze uz vlastne neni potreba sit nijak rozvijet, protoze co nestoji dosud, uz stat nepotrebuje, protoze neni potreba.

0/−1
14.9.2016 23:17

M54a55r28t60i94n 14K25o61l93a32c91e50k 6105709354430

navíc mnoho bláznů se na Bečvách chová jak na dálnici v německu.

0/0
14.9.2016 21:04
Foto

R43a62d71e29k 73P56o90l59i14c76k21ý 6231313781964

To ale znamená, že je potřeba tam situaci více kontrolovat-ne stavět dálnice.

0/−1
14.9.2016 21:24

M57a52r23t51i15n 53K36o41l72a73c73e32k 6155679864660

Myslím, že ta druhá věta ukazuje vaše soukromé záměry. Pokud se podíváte, tak krom D2 neexistuje dalniční spojení čr-sr. Trochu málo nzdá se vám.

Nicméně kolony jsou na přetížené I/50

+1/0
14.9.2016 20:51
Foto

R81a25d71e55k 82P39o11l57i81c35k53ý 6141143541204

Je to nějakých 15 km-přímo se mě to nedotkne, ale dotkne se to krásné přírody což je pro mě zásadní.

0/−1
14.9.2016 21:29

J83a82n 18D69v71o12r22a82k 4297915562275

Odkud jste ? určitě ne ze Zlínska, protože pak byste tak nepindal.

+1/−1
16.9.2016 9:41
Foto

R92a41d83e26k 84P81o71l53i36c64k96ý 6811853951404

Žiju v okrese Zlín 20 let.

každý měsíc do Zlína jezdím

0/0
16.9.2016 11:32

M22a14r95t53i15n 28K69o69l77a93c82e13k 6585219524690

Dokonce já bych zašel dále. Ma prstencové dálnice ku a od prahy bych nedal ani euro z unie. Na Evropské dálniční tahy naopak více. Smyslem evropské dálniční sítě je prostupnost evropskou unií, né nespojitelné krajské okruhy. Pořád platí česká systém dál nic.

+1/0
14.9.2016 20:49

J42i98r19i 19R11u63s41n21o30k 4875682377223

Nemyslim si, ze by Zlin potreboval dalsi dalnici. Od sjezdu z D1 na Olomouc je ta zlinska soucasna dalnice prazdna. A to myslim doslova. Ve spicce pred sebou mate jedno auto na obzoru a druhe za sebou na obzoru.

Nova dalnice by byly vyhozene penize.

+1/−2
14.9.2016 12:07

R39a81d15e74k 29M36o85r88o78n52g 3311486351647

To proto, že zatím nikam nevede

+3/0
14.9.2016 12:21

J56i25r14i 76R69u32s15n84o38k 4255632407133

No to ale nepovede ani diskutovana D45.

0/0
14.9.2016 14:33

J93a93r89o73m16i48r 81C19h65a70l73o75u16p77k49a 4159227305407

Podle této logiky by se nikdy nezačalo stavět nic...

+1/0
14.9.2016 14:38

J57i41r92i 85R64u40s52n33o44k 4695582987893

No kdyz rozhazovat penize, tak snad na neco, co ma smysl, ne? Na co dve dalnice do Zlina, kdyz ta soucasna zeje prazdnotou?

0/−1
14.9.2016 17:50

M89a21r32t57i75n 58K36o58l61a58c17e42k 6945219974580

pravda. Celé to vypadá jako rébus vejce nebo slepice.

0/0
14.9.2016 20:55

M39a77r60t74i58n 27K82o63l46a57c79e30k 6835509654420

jde o překlep D55, nebo máte na ,ysli jinou dálnici D45, kterou jsem ještě nezaznamenal. Ta D55 má po úplném zprovoznění obrovský smysl

1. paralela s D1 a D2

2. napojení provozu slovensko -Otrokovice -Vídeň, nebo spíše Vídeň- Otrokovice -Ostrava- Gdaňsk

ještě by mne zajímala zkratka Brno-Velké Meziříčí- Plzeň.

Proč proboha všechny cesty musí jít do Prahy

0/0
14.9.2016 21:00

V36á13c27l17a87v 59P93o89u71s63t97k15a 3440331162

Hádejte proč je prázdná...

0/0
14.9.2016 13:00

A33n20t38o33n70í98n 69Z21e39l45i73n39k92a 5944898105810

Tak to nevím. Jedno je ale jisté, že D55 nazývají budoucí Balticko - Adriatickou magistrálou.

0/0
14.9.2016 13:08

J38i33r91i 38R77u71s54n21o70k 4725252637373

Protoze je nepotrebna. Proto taky neni duvod stavet dalsi.

0/−2
14.9.2016 14:34

A20n98t47o52n45í96n 77Z27e55l13i12n42k27a 5464758295580

Dálnice D49 bude bezpodmínečně nutná v době, kdy se podaří MD to, na čem pracuje a to je pokračování výstavby dálnic Valmez - Vsetín Lyský PRŮSMYK Slovensko. Podle analytické části Generelu dopravy města Zlína činí tranzit městem 8%. Z těchto 8% ukousne D49 2-3%, ale zato výstavbou po Fryšták zotročí natažením další dopravy východní Zlín a celou nedokončenou trasu. Což lze eliminovat OKAMŽITÝM?? pokračováním výstavby D49 směrem na Slovensko. Z toho také plyne, že Zlínu to ZATÍM nepomůže. 70 % tranzit a vnější doprava, která začíná a končí ve Zlíně stejně nutně vyžadují obchvat. Vzpomínám to proto, že analytická část generelu uvedla neskonale důležitou věc, že kapacita dopravního skeletu města je vyčerpána, přestože roční nárust dopravy činí cca 2%.

+3/0
14.9.2016 12:03

P26a41v70e13l 25J43e50ř76á10b28e98k 7541972534577

Jen pro představu co se děje v některých obcích.

Přestože obec má znalecké posudky, že na jednom pozemku není vhodné stavět, obec ten pozemek nechá opakovaně zakreslit do návrhu nového územního plánu pro výstavbu.

Na základě tohoto návrhu, který ale byl již zamítnut, ale nezveřejněn, si zájemce koupí tento pozemek a požádá podle starého plánu (pozemek je tam delší dobu, znalecký posudek byl vyvolán později) o výstavbu. Jenže obec s odvoláním na posudky nechce dát povolení.

A je předvídatelné, že pokud obec souhlas přesto dá, občané z okolí využijí všech možností, aby se stavba zastavila.

Kde je chyba - bude u občanů, kteří budou hájit nezastavitelnost pozemku, která je doporučena minimálně dvěmi odbornými pracovišti a nebo je chyba u těch, kteří nepředali veřejnosti důležité informace, které využití pozemku značně omezují. Máme požadovat odpovědnost od těch, kteří doporučení nerespektovali a stavebníka uvedli v omyl. A nebo to následně svedeme na aktivní občany.

Mám za to, že musíme se naučit posuzovat případ od případu, a právo veřejnosti chránit si zákonnými postupy své prostředí nezhoršovat.

Na druhou stranu, obstrukce by měly být omezeny.

+1/0
14.9.2016 11:56

J50o65s29e19f 12K81o94c51o57u45r40e55k 4747828745686

Já tedy nevím, Vy všichni to tu plivete na Macha, koukali jste na mapu nebo vám stačí k ukamenování jen pojmenování ekologický aktivista? Podle mne dokut nebude domluvené se Slovenskou stranou dálniční propojení v této oblasti je tato dálnice fakt k ničemu. Co když řeknou Slováci, že jenom přes Velké Karlovice nebo Starý Ronenkov?

A ta http://www.infrastrukturamorava.cz/stranky/o-nas

Prostě starosta prosadil zájmy stavební loby (nejspíš byl u nich placený ještě než k nim pak přešel).A jim se tam daří dlouhodobé, jak jinak vysvětlit ten nedokončený (plánuje se dokončit) nesmyslný dálniční čtverec mezi Hulínem a Olomoucí (pravděpodobně okruh kolem Tavačova o kterým si může Praha nechat jen zdát).

+1/0
14.9.2016 11:54







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.