- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Ten technická. Na Radhošti není kostelík, ale kaple. Taky není dřevěná, ale kamenná, tím dřevem je obložená. Dřevěná je ta přistavěná zvonička.
Nějak nechápu, v čem je problém Beskyd, ty jsou skutečně severomoravské a vždy byly. Co se týče prodeje lokací, tak Beskydy mají tak silnou reklamu hlavně proto, protože je cílená na obyvatele lidnatého MS kraje, který Beskydy v podstatě vyživuje.
Jižní Morava - víno atd. přeci je atributem Jižní Moravy, že je pár oblastí shodou okolností zařazeno do Zlínského kraje na tom nic nemění. Žiju ve vsetínském okrese a nikdy sem nějaký vztah ke Zlínu necítil a Zlínský kraj jako celek ve mně nic pozitivního nevzbuzuje.
No ja bych zase beskydy jako pozitivni priklad neuvadel. Ja jsem byl nedavno na lyse a mohu potvrdit, ze nikdy vice.ze Jak kdyby lide ze smradlavo ostravska meli jedinou oazu prirody, protoze jak spravne pisete, byli to davy lidi jen z mk.myslim, ze v tomto pripade nechybi daleko k tomu, co je v cinskych megapolich, a to, ze se za vstup do prirody plati.
Zlinsky kraj je umele vytvorene nic, nikdy jsem nepochopil proc tyto kraje vytvorili takto zvlastne. Uherske Hradiste melo patrit do Jihomoravskeho, Kromeriz do Olomouckeho, protoze jsou hanaci, Vsetin do Moravskoslezskeho a Zlin opravdu nevim kam.
Je stejně umělý jako krajské úřady - pouze koryta pro stáda úředníků a politiků. Ke smíchu byly hlasy před dvaceti lety, že Zlín jako krajské město bude prosperovat a coby okresní ne.
Prosperita nespočívá ve stádech úřednických dutohlavů, ale v podnikatelském prostředí a náladě. Obého se zde (i kvůli těm úředníkům) dlouhodobě nedostává.
To je ten problém, o němž jsem psal už několikrát: Zlín podřimuje, správa čeká, až zahřmí či náhodou spadne nějaký drobet ze stolu centrálních úřadů, hodně se zaspalo i v minulosti, až mi to připadalo, že Zlín od sebe odhazuje peníze ležící na silnici. Tak jsme přišli o železnici, nádraží, destruktivní činností ekoteroristů o dostavbu dálnice, obecně máme naprosto nevyhovující vnitřní i vnější dopravu a dostupnost, holešovská zóna je před zánikem, strategický investor ve hvězdách, zloději amnestováni atd. atd. Musím být hodně kritický, aby konšelé konečně procitli do tvrdé reality a něco s tím začali dělat ! Jsme místem nevyužitých možností, což je vlastnost, která se promítá do všech oblastí veřejného života. Pak ani není divu, že o nás nikdo neví. Ani ty poutače, které jsou jinde na každém rohu či propagační materiály spojené s místem kraje, neexistují. Jedinou viditelně prosperující institucí široko daleko je UTB, kde se stále něco důležitého děje. Kdyby se na nás přišel podívat pan Baťa, hořce by zaplakal... On udělal z vesnice světový fenomén, my jsme jeho odkaz promarnili.
jste první, který bere UTB vážně... spousta absolutně zbytečný oborů, jejich absolventi pak nemají do čeho píchnout...
Přiznávám se, že taky moc nechápu podstatu problému. Cestuju po Evropě celkem dost a upřímně mě příliš nezajímá, co leží v jakém kraji. Ani nějaké balíčky ubytování+vstupenky mě neberou. Ale je otázka, zda jsem "typický uživatel". Ale abych to popsal ze svého pohledu, tak u mě to funguje dvěmi způsoby - buď mě zaujme nějaká lokalita/památka a jedu se tam cíleně podívat (+ navštívím něco po cestě či v okolí) a nebo jedu do lokality z jiného důvodu (třeba pracovně) a pak v daném místě a okolí hledám, co by mě mohlo zaujmout ke shlédnutí. V obou případech hodně pomáhá strejda google, protože řada míst nemá přehledně zpracovaný přehled toho, kde bych jednoduše našel, co by mě v dané lokalitě mohlo zajímat...
Nějak jsem nepochopil podstatu toho "problému".
Přesně tak, normální lidé chtějí vidět určitou památku či jet na určité místo, a nezajímá je, v jakém kraji administrativně leží.
Mezi největší lákadla určitě patří také zlínské vlakové nádraží. To je vpravdě historická památka. Soudruzi z magistrátu slibovali, že už brzy bude nové. Výsledek?
Nechejte toho. Už jsem zaznamenal hlasy, že by se mělo zachovat ve stávajícím stavu coby artefakt předbaťovského Zlína.
(sice je postavili až po založení fy. T. & A. Baťa, ale dnes se na detaily nehledí)