Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Opravy dálničního obchvatu Otrokovic odstartovaly, tvoří se kolony

Nejhorší týden několikaměsíčních oprav právě zažívají řidiči na dálničním obchvatu Otrokovic. Uzavřené jsou oba jízdní pruhy ve směru na Hulín a také nájezd ze silnice ze Zlína a sjezd do Otrokovic. Tvoří se kvůli tomu kolony.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P24e89t54r 49B76á60č84a 8285826585715

Tak deset let stary svodidla snad menit nemusi ne boze?

Co na tom zase chcou delat dva mesice, to je do nebe volajici tyhle opravy ;-O

+1/0
5.9.2016 18:06

D23a50v12i22d 94S42ý27k26o91r63a 1735880337160

Možná že až se při výběrovém řízení nebude hledět jen na konečnou cenu, ale bude někdo číst také to, co zakázka obsahuje, tak se něco změní. Někdy cena o 10% vyšší může obsahovat materiály z daleko delší životností, než nejlevnější nabídka. To by se ovšem nabídky musely posuzovat z dlouhodobějšího hlediska.

+3/0
5.9.2016 11:48

P95e65t26r 79V57e97s93e87l62ý 7404425844358

To je fajn, ale podívejte se za kolik se u nás staví kilometr dálnice. Co jsem četl tak to stojí pomalu jako kilometr v rakouzských Alpách

+2/0
5.9.2016 11:50

D38a79v84i92d 92S66ý41k28o85r27a 1545900127480

V ČR už výraz "malá domů" ztrácí význam, když to není malá...

+1/0
5.9.2016 15:51

K57a82r36e89l 82C58h82r59a79s37t30i87n70a 4193824180275

Na dodavatele silničních staveb je třeba vyvinout větší tlak. České dálnice jsou vzhledem ke srovnatelným zahraničním stavbám (např. Rakousko, Německo...) méně kvalitní, nevydrží plánovanou zátěž, avšak i při té mizérii jsou dražší. Odpovědné státní instituce by měly českým dodavatelům jednou udělat ukázkovou ostudu a do soutěže pozvat Němce, event. jiné renomované dodavatele. Jenže jim zřejmě tento systém vyhovuje, na tak velkém objemu prací se dají do soukromých kapes odklonit slušné státní peníze podle sloganu "Ať stát krvácí, hlavně, že kompetentní ouřadové se napakují". Říznout do tohoto vředu se viditelně nechce ani politikům, prostřednictvím lobby jsou pravděpodobně ovlivněni rozhodující lidé, kteří se pak chovají podle výhod rodinných a stranických rozpočtů.

+7/0
5.9.2016 10:23

V86á65c62l41a32v 97P95o42u70s46t88k51a 3740231412

Vy myslíte, že Strabag je málo německý, Eurovia málo španělská a Skanska málo švédská?

+2/0
5.9.2016 10:30

D24a67n 96J78u80r58y34g54á10č59e96k 4326830834321

Eurovia je francouzska.

0/0
5.9.2016 10:38

V11á98c60l91a58v 78P49o60u50s64t52k93a 3170181462

Pardon, těsně vedle. :-P

0/0
5.9.2016 10:42

K48a37r15e29l 72C39h11r59a91s41t64i13n44a 4103234220195

Pane Václave, nemyslím vůbec nic. Veřejná soutěž pod kontrolou státního notáře by sama minimalizovala vnější vlivy a ukázala schopnosti dodavatelů. Pak by se mohly ušetřit miliony.

0/0
5.9.2016 10:40

V69á46c37l58a26v 43P91o47u72s12t53k84a 3730501872

Narážel jsem na váš návrh svěřit stavební práce zahraničním subjektům. Mnou zmiňované firmy, které se na stavbách našich dálnic podílejí jsou zahraniční subjekty a staví nejen dálnice po celém světě. O tom proč jsou u nás méně kvalitní a dražší než jinde asi my dva tady diskutovat nebudeme, nicméně podle mě je ten důvod docela jasný. A právě z toho důvodu si myslím, že by jakákoli kontrola státního! notáře neměla smysl, současný zákon o zadávání veřejných zakázek je sice neskutečný paskvil, ale kontrolní mechanismy pro třidění kvality uchazečů v sobě obsahuje. Tohle je výhradně na vůli jednotlivých zadavatelů.

+1/0
5.9.2016 10:46

R16a72d53e76k 58N54o81v72o18t67n94ý 5888242786355

Vy o věci evidentně naprosto nic nevíte...za prvé, státní notáře nemáme už cca 25 let, a za druhé, veřejné soutěže se konají, ale bohužel výsledky nejsou optimální. Notář ovšem v takové soutěži nemá co kontrolovat, protože výběr vítěze závisí na skutečnostech, o kterých notář nemá žádné znalosti. Notář by mohl snad jen osvědčit, že se příslušná komise řádně sešla a hlasovala...

+3/0
5.9.2016 12:07

K48a41r94e15l 66C57h91r12a56s88t42i27n28a 4543364190135

Pane Václave a pane Radku, Něco o tom ze zkušenosti také vím. Je mi jasné, že notář posuzuje a potvrzuje pouze formální stránku věci; měl jsem tím na mysli, aby soutěž proběhla OK podle zákona se vším, co k ní patří. Ale neříkejte mi, že není mechanizmus, jak udělat soutěž regulérní. Manipulace s výsledky je možná právě proto, že vítěz procesu je často znám, ještě než výběrová komise zasedne. Pokud jste pochopili smysl mého příspěvku, mrzí mě, že nenavrhujete nic lepšího. Bořit umím také, ale diskuze je především od toho, abychom hledali řešení.

0/0
5.9.2016 16:55

V35á91c58l66a50v 68P39o45u60s78t41k68a 3110641652

Jenomže pane Karle, problém v zásadě není v tom, že někdo tyto soutěže z vnějšku manipuluje (i když i to se občas stává), problém je v tom, že soutěž proběhne naprosto regulerrně a zcela v intencích zákona, jenže je fraškou už od samého začátku a s vědomím všech zúčastněných...

0/0
5.9.2016 17:22

J41a17r47d27a 26P57r85o59c82h20á59z40k10a 5553633150419

No zrovna rakouske dalnice, hlavne A2 na jich k italii, bych za priklad nedaval. Ty nemaji kolikrat daleko k tem nasim. Luxusni dalnice ma Italie, ale tam je cena za jejich uziti nesrovnatelne vyssi.

0/0
5.9.2016 18:34

J12a39r56o38s65l19a94v 43B36e34d87r89n47a 3896891101207

Životnost 10 let ;-D;-D;-D;-D To i ta D1 vydžela déle ;-D;-D;-D

+3/0
5.9.2016 9:54

P79e36t20r 60V26e74s19e47l17ý 7204685834818

Životnost deset let na ne až tak vytíženém úseku je dostatečné?

+12/0
5.9.2016 9:53

J55a46r39o39m54i36r 98C89h45a72l21o92u37p67k48a 4689917205497

Ne až tak vytížený? V tom místě byla svedená doprava do jednoho pruhu a silnice musela přijímat mnohdy velmi intenzivní brzdění každého auta, navíc je to most. Ne, že bych se chtěl zastávat toho, kdo to postavil a Chudárka už vůbec ne, ale zrovna toto bych pochopil...

+1/0
5.9.2016 11:53

P59e72t44r 12B87á66č92a 8905496275965

Tam kde se objevily ty prvotni diry byly jeste pruhy dva.

0/0
5.9.2016 18:06







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.