Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Lidé v obci nepřejdou přes nebezpečnou cestu, u úřadů se pomoci nedočkali

Hluk a nebezpečí. Tyto potíže řeší lidé v Zástřizlích na Kroměřížsku. V těsné blízkosti malé obce totiž vede frekventovaná silnice z Brna přes Buchlovské kopce do Uherského Hradiště, schází zde přitom protihluková stěna i lávka pro pěší.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

S72t90a91n13i45s52l30a78v 19Č50e55r63n26o93c67k57y 6677752708711

Já bych tam postavil z dotací rozhlednu. Z ní lávku na druhou stranu silnice.

Rozhledny jsou tedˇ v módě a staví se i na místech kde by je člověk nečekal.

+1/0
25.8.2016 14:11

P23e57t45r 65N41o90v57a78k 8211253945966

Ono kdyby se chtělo, tak by to šlo řešit prodloužením autobusu co jezdí do Kožušic, jenže protože si hrajeme na (zcela zbytečné) kraje, tak IDS JMK to nezajímá (i když protažením skrz Střílky a třeba ty Zástřizly) by byla linka využitelnější pro dost dojíždějících od vlaku a náklady navíc minimální. To by mohla zvládnout i obec to zaplatit. Jenže je to jiný kraj a není ta zajížďka potřebná pro spojení jiné obce z JMK. A Zlínský kraj zase pro změnu na dopravní oblužnost roky kašle (navíc tohle je kraj kraje ;-) a jeho jediná starost je, jak udělat výběrové řízení na dopravce tak, aby se nic nezměnilo a firmy od Zemka jezdily dál bez ohledu na potřeby cestujících. Takže nezbývá než koupit nějaký minibus pokud je to takový problém a vozit si to sami. Pokud jim to kraj nezakáže, aby to nekonkurovalo těm 2 autobusům denně....

+1/0
25.8.2016 0:24

P40a66v18e39l 86Ř87a80p52e79k 7292446379165

Masový automobilismus představuje zkázu této "civilizace". Auta mají "zkracovat vzdálenosti", přitom však masový automobilismus rozsekal zemi na tisíce malých ostrůvků a nelze se pořádně dostat ani 50 metrů k domům na opačné straně. Tohle má být pokrok?

Masový automobilismus je budován násilím, proti vůli místních obyvatel. Každý, kdo si veze zadek, je spolupachatelem násilí na lidech podél komunikace. Masový automobilismus v dnešní podobě je třeba zavrhnout jako morálně nepřijatelný a technicky zastaralý.

V neposlední řadě nechápu, proč ani v dnešní době, kdy lze u jednostopých vozidel sériově produkovat téměř neslyšný pohon, jsou lidé stále nuceni poslouchat kravál a burácení různých křápů, jen pro zábavu vezoucího se kašpárka. To je vandalismus par excellence, podporovaný státem.

+3/−3
24.8.2016 21:03

V33í79t 48B51r18z32o29b47o14h87a25t54ý 7350712543931

že Vás to furt baví, pobrečet si, postěžovat ..... a furt dokola ta samá ohraná písnička, bez špetky nápadu, či návrhu nějakého řešení .....

+2/−3
24.8.2016 22:42

P51e67t93r 55N58o33v59a84k 8371693795936

Ale stejně se tomu pokaždé, když to v diskuzi tapetuje, musím smát. To musel ty příspěvky pilovat hodně dlouho, to jen tak nevymyslíte :-)))

+2/−1
25.8.2016 0:18

V28í91t 92B23r18z58o17b20o19h36a12t91ý 7750582353771

Já ho beru, že má nějaké životní přesvědčení, ale vadí mi, že si to nedokáže obhájit, z jeho klávesnice nikdy nepřišlo nic konstruktivního, jen pláč nad situací, pro kterou nemá alternativu....

0/0
25.8.2016 9:08

P92e84t60r 25N36o57v37a60k 8491813575106

A co navrhujete, hyperloop? ;-D

+1/0
25.8.2016 0:25

P30e62t24r 48B52á34č28a 8215936115455

Kdyby mel stat resit kazdou diru u silnice nedostaneme se nikdy nikam.

Silnice pres dedinu ani nevede a ze neumi prejit, tak bude asi chyba jinde.

0/−6
24.8.2016 18:24

N75i64k43o84l25a65j 12M78a98l96í80k 5914523180631

Pokud danou situaci neznáte, tak se nevyjadřujte...

Když by vaše dítě se nemohlo dostat samo bez vás do školy, taky byste to viděl jinak. Hlavní problém osobně vidím v přístupu úředníků - tak svoz do školy jo, který bude nákladný navždy - každoročně, ale jiné řešení ne? :D

+3/0
24.8.2016 20:48

V66í70t 64B41r72z36o11b17o89h55a21t63ý 7480502403231

Z nedalekých Cetechovic se taktéž děti nemohou sami dostat do školy a nepomůže jim ani nadchod, navíc se obávám, že těch několik kilometrů stejně mnoho dětí chodit nebude, tím spíš za zhoršených klimatických situací. Tudíž se obávám, že školní svoz je nanejvýš vhodné řešení, navíc evidentně ve vedlejší obci (Cetechovicích) funguje, takže jde jen o domluvu a rozdělení nákladů.

0/−2
24.8.2016 22:45

K82a90r48e83l 60C91h71r22a94s47t12i57n12a 4483704700395

Zástřizelští občané mají moje sympatie. Jejich smůlou je, že se na ně všichni vyflákli a odmítli pomoc. Kde má vesnička s pár čísly vzít prostředky na zlepšení kvality života? Papírově na řešení obec nemá nárok, ale existují ještě jiná - morální hlediska. Takže navozme si tisíce islámských migrantů a dejme jim, nač si vzpomenou, naši občané jsou lidmi druhé kategorie.

+3/−1
24.8.2016 17:39
Foto

J87a66n 57A56d61l38e18r 2746561536386

Vy těch imigrantů denně potkáváte zjevně desítky až stovky.

(překlad: co má vymletá silnice společného s imigranty?)

Úřednická indolence a nadutost to je - lidmi placení slouhové nabyli dojmu, že budou velet. Úředník je zde škodná, ne imigrant.

+4/−2
24.8.2016 19:14

V13í12t 62B38r68z82o97b10o14h34a13t73ý 7970512463351

Moje sympatie moc nemají, Zástřizly a Střílky jsou malinké obce, nejedná se tedy o obec, která by byla silnicí odříznutá od větší, kam většina obyvatel té menší dochází, "provoz" chodců by i v případě nadchodu byl spíše v jednotkách, maximálně desítkách denně - kvůli tomuto budovat přechod na tříproudé tranzitní silnici je výplod chorého mozku. Nadchod je pak pro zmíněný provoz až moc velký luxus, svoz školáků (který navíc lze domluvit v kooperaci s dalšími obcemi např. Cetechovice) se mi jeví jako ideální varianta.

Na druhou stranu o pár kilometrů blíž vznikla před lety dřevěná lávka přes dotčenou silnici (u restaurace Samota) zaplacena z velké části pomocí dotačního programu a iniciátorem stavby byly Lesy ČR - slouží pro turisty a cyklisty, což mi přijde jako ještě větší luxus, než mít nadchod pro školáky. Každopádně, pokud takovou lávku dokázali z dotačního programu postavit Lesy, jistě by to zvládla i Obec Zástřizly.

0/0
24.8.2016 22:56

P34e53t14r 51N84o49v33a60k 8821813665306

Přechod by sice luxus a zbytečnost byl, ale zpomalit ty šílené kamioňáky by nebylo od věci, protože aby měl člověk strach i jen v autě odbočovat doleva a třepal se, jestli ho nějaký expert rozjetý z buchlovek netrefí zezadu, když ani nehledí na cestu a cedule obec pro něj znamená ne zpomalit, ale "jedu dál co to dá"... naštěstí tam nikde nebydlím, jen občas zajedu, ale ta silnice je peklo a nezávidím to nikomu.

0/0
25.8.2016 0:28

V62í39t 19B13r48z42o18b92o84h73a88t28ý 7500692663151

Na výjezdu (na Brno) z buchlovských hor je už nyní omezení 80 - pokud to nedodržují kamiony už nyní, proč by je měl spomalit přechod? - To co píšete akorát ukazuje, jak nebezpečné by takové řešení ve skutečnosti bylo.

0/0
25.8.2016 8:52

K84a91r59e14l 25C13h83r30a52s11t52i62n77a 4123544850265

Pane Víte, jsou i jiné technické možnosti nebo originální řešení, stačí jen zapřemýšlet, například cesta jinudy, než vede dnes. V Zástřizlech se nevyznám, byl jsem tam kdysi jednou, ale kraj mohl třebas zaplatit studii, jaké má obec možnosti a tu schůdnou už by se prostředky nějak našly. Něco by dala obec, něco sponzoři, něco stát. Tak zůstala vesnice na holičkách.

0/0
25.8.2016 4:03

V76í46t 73B24r98z35o64b42o53h49a60t63ý 7840112253821

Já místní situaci znám dost dobře, studie sama o sobě nic nevyřeší. Přeložka silnice I/55 ??? Obce, kterými tato silnice vede přímo a jsou postižený více (Malinky, Brankovice, Bučovice a mnohé další) usilují o obchvaty už desítky let, marně co by tedy řešila studie? - odpovím Vám - i ve dlouhodobém horizontu nic! Vesnice na holičkách rozhodně není, pro tuto obec není pěší spojení se Střílkami nikterak stěžejní i když to z článku možná tak vyznívá. Apropo i když se situace jakkoli vyřeší, tak stejně autobus z Cetechovic bude jezdit kolem Zástřizel a vozit školáky do Střílek, jaký je tedy problém, aby tam zastavoval už nyní a školáky nabral, vyřeší to drtivou většinu celého problému.

0/0
25.8.2016 8:59







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.