Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Rok 2017 může být ve Zlínském kraji rokem dálnic, v plánu je D49 i D55

Nejbližší roky mohou proměnit dopravu ve Zlínském kraji k nepoznání. Ještě letos by se mohl začít stavět úsek D49, za rok se přidá pokračování dálničního obchvatu Otrokovic na D55 a do tří let i Palačovská spojka.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

R69a73d83e28k 44H55o25l84í21k 1118324250906

...neustále se diskutuje na téma cena dálnic bo rychlostních silnic.....mám projetou celou Evropu, ale aby bylo 7 sjezdů z dálnice na úseku 20 km, mezi třemi malými městy, které jsou navíc spojeny silnicí I. třídy, to jsem fakt nikde neviděl....

+4/0
16.8.2016 5:36

J97a80n 38S30o51u38k51u16p 1484484456415

Jn, dálnice se u nás staví poměrně hodně velikášsky, sjezd ke každé vesnici. Viz např. veselá kauza se sjezdem u HK.

+1/0
18.8.2016 10:33

A53n30t82o79n64í91n 73Z65e22l38i54n72k33a 5404628555190

Přivádět dopravu do středu Zlína z D1 přes D49, přivaděč Fryšták, obchvat Zálešné a Lidl Obeciny je prostě hloupost. D49 by po dostavbě odlehčila Zlínu cca 2% z 8% stávajícího tranzitu. Plánování by mělo vycházet z analytické části Generelu dopravy města Zlína. Ta jasně konstatuje, že dopravní skelet města nesnese další navýšení dopravy. Ta ale vykazuje cca 2% roční nárust. 8% tranzit a 62% vnější doprava, která začíná a končí ve Zlíně dokazují, že krajské město potřebuje obchvat a ne D49 a to jak prase drbání.

Proti vydání stavebního povolení se postaví všechna občanská sdružení, která se při projednávání Územního plánu města shodla na tom, že východní Zlín nesmí být zotročen výstavbou D49 po Fryšták a že první etapa musí skončit až v Lípě.

+1/−2
15.8.2016 20:20

K15a24r25e27l 31C15h52r19a73s93t50i18n86a 4303354480865

Antoníne, nejde jen o Zlín, ale o mnohem širší záměr - o tranzitní kapacitní komunikaci západ - východ, kde Zlín hraje jen dílčí roli. Obrazně by měla být dopravně propojena Paříž se Lvovem jako součást skeletové evropské dálniční dopravy. Proto si myslím, že tato koncepce má logiku a není důvod ji měnit.

+6/0
15.8.2016 20:44

M90a35r41t15i55n 18K58o58l77a68c36e64k 6965219744950

A Baťa ji v postatě dávno plánoval

+7/0
15.8.2016 21:29

J95a43n 34S29o23u31k25u40p 1694904976325

Baťá plánoval leccos, původní podoba Baťovy dálnice by byla dneska víceméně k ničemu.

+1/−1
16.8.2016 9:01

A56n35t18o28n34í45n 49Z37e23l14i58n15k66a 5684528455250

Myslím, že jste vedle. Byla by to poválečná osa republiky, které by se přizpůsobilo všechno ostatní.

0/−2
16.8.2016 13:37

J53a76n 82S75o22u89k85u10p 1284734686205

Ano, ́které by se přizpůsobilo všechno ostatní ́. Říkám, k ničemu.

+2/−1
16.8.2016 14:49

A11n44t64o20n35í11n 52Z60e17l39i60n70k46a 5814918845280

Myslím trasování např. D1, která po novu pokračuje na Ostravu. Lysský průsmyk je stále atraktivní, nebo snad ne?

0/−1
16.8.2016 18:28

J62a53n 78S78o24u25k24u25p 1564444446315

Je, ale jen v kombinaci s dokončením dálnice od Púchova. Vždyť momentálně je tranzit výrazně silnější i po I/35, o I/11 nemluvě. Osobně žiju stále v přesvědčení, že i po dokončení bude D/49 v podstatě jen dálniční přivaděč pro Zlín.

0/−2
18.8.2016 10:09

M28a16r71t80i27n 22K68o92l94a41c67e10k 6835189244250

proč, protože by všechno nešlo přez prahu? Byl to totiž dálniční tah východ- západ. Teď je to spíš systém Praha- dál nic

0/0
16.8.2016 22:48

A22n38t39o96n11í81n 64Z29e88l40i85n28k50a 5934788655170

Ale no tak Kerle. Dyť se jenom podívej na tu malůvku. Jak může 7 km úsek dálnice končit viaduktem nad Dolní Vsí. Nevím jestli není protizákonné rozestavět dálnici, které ze 3/4 zrušili všechny varianty pokračování /Lípa Slovensko/.

Otázkou zůstává, jestli takovou tepnu /Paříž - Kyjev/ na Valašsku potřebujeme a chceme. Já osobně po takové tepně netoužím.

Na druhé straně si vezmi jak kritická je doprava ve Zlíně. Připomíná Brownův pohyb, nebo mraveniště. Všichni migrují všude. Tento stav je naprosto alarmující. Analytická část nového Generelu dopravy města to jednoznačně dokazuje. Jedovaté emise, hluk, a smrad na hlavních cestách a náměstích města. Až kilometrový pás lesa je jedním z možných způsobů záchrany města. Tak to vidím já.

+1/−1
16.8.2016 7:43

M39a88r32t88i88n 29V69š33e90t33u31l85a 2781949165115

Ale o Zlín tady vůbec nejde, tam žádná tranzitní trasa nevede, jde o to odvést tranzitní dopravu z tras Olomouc - Bytča a Brno -Trenčín ( aktuálně třeba uzavírka ve Starém Hrozenkově generuje 3 hodinové kolony ), situace okolo Rožnova je i díky rekonstrukci už 2.rok kalamitní, ale ti pražáci se někama musí do těch Tater dostat.

+2/0
16.8.2016 8:21

A97n13t28o15n46í30n 45Z50e51l90i85n35k49a 5524108625110

Máte pravdu, pokud se podaří postavit D49 Hulín - Slovensko. Ale jak tomu mám věřit, když v generelu dopravy z roku 2008 se plánovala D49 a úseky na 1/57 a ty již stojí. Za této situace je nabíledni, že důležitou propojkou východu a západu bude právě 1/49 vedená středem města.

0/−1
16.8.2016 13:31

J91a54n 28S90o36u32k18u68p 1734194576435

Kritická doprava ve Zlíně není způsobena tranzitem, ale příměstským provozem a mizerným trasováním tahů ve městě. Vždyť to sám píšete - Brownův pohyb. Pro tranzit je typický pohyb v jednom směru, klasická ukázka třeba Frýdek-Místek.

Dálnice je pro Zlín luxus, ale není tím, co vyřeší problém města samotného, jako se dá třeba očekávat v Přerově.

+2/−1
16.8.2016 9:11

A42n20t45o79n27í51n 90Z59e59l70i18n52k80a 5464968425430

Nikdy jsem netvrdil, že Zlín v SOUČASNÉ DOBĚ potřebuje dálnici z důvodu 8% tranzitu. Potřebuje slušně vyřešený rychlý obchvat z důvodu 62% vnější dopravy a 8% tranzitu. Obchvat by zároveň sloužil jako PŘELOŽKA státní silnice 1/49 ze středu města. A toto všechno, ať už D49 Hulín - Slovensko bude, nebo ne.

0/−1
16.8.2016 13:20

M83a48r32t68i83n 85V49š86e19t70u79l19a 2451729215865

Ano i mne by to uspokojilo víc než všecky slavné dálnice, kdo chce projet od Otrokovic na Vsetín je odsouzen k projení 20 km za v lepším případě 3/4 hodiny městskou aglomerací. já radši do Valmezu jezdím přes Holešov a Bystřici, i s poblitýma děckama to vyjde časově mnohem lépe než se motat jednička dvojka na 30ti semaforech přes celý gottwaldov.

+1/0
16.8.2016 15:34

J17a18n 80S50o55u32k10u18p 1124504316455

́I s poblitýma děckama ́ ;-D..jo, to sedí. Z VM aktuálně hodně lidí do Zlína jezdí raději směr Palačov-Lipník-Přerov-Otrokovice. Ono to zas tak brutálně delší než přes Vsetín není. Záleží, kam konkrétně do Zlína.

Když sem dělal v Ostravě a jezdil do Zlína, tak jsme zjistili, že nejrychlejší trasa (jezdili sme na Prštné někam) je Hranice-Bystřice (II/438) - Holešov a pak odbočit na Rackovou. Přes VM to bylo o dobrou půlhodinu pomalejší, minimálně.

+1/−1
18.8.2016 10:15

M74a19r89t34i74n 35K89o70l35a74c57e34k 6945919174790

informace pro vás stavění dle představ politických kormidelníků vždy skončilo krachem. Taky to můžete přeformulovat jako střední tah napříč evropou

0/0
16.8.2016 22:51

A20n50t23o96n96í64n 73Z37e26l91i86n61k47a 5234668435640

Ještě jsem si vzpomněl: z 96 % rozestavěný obchvat OSTRAVY byl zastaven. Je to celé nějak mimo, nezdá se ti?

0/−1
16.8.2016 7:51

J13a22n 98S80o55u43k20u82p 1494614426595

Silnice z VM bude čtyřpruh, no akorát skrz město je to nervydrásající dvoupruh (krom nadjezdu), ale palačovská spojka důležitá stavba je.

Jinak chválím redakci, že po x letech je schopna do článku dodat letáčky z ŘSD.

+1/0
15.8.2016 18:50

M55a54r63t24i30n 97K60o37l33a48c19e45k 6615189824470

Je tam širší tah Palačov (starý Jičín), Valmez, Vsetín a na D49

0/0
15.8.2016 21:31

J38a32n 21S18o24u69k90u78p 1174984646165

Ano, ale s jaksi přetrvávajícím špuntem ve VM. Další plánovaný úsek je akorát Semetín-Bystřička (s dost optimistickým termínem ZS 2018). Na zbývající úsek Bystrička-VM není ani leták, stejně ani jako na věčně diskutovaný obchvat VM.

0/0
16.8.2016 9:00

M13a24r56t13i41n 76K69o47l33a46c27e25k 6155159404640

všeho do času. V plánovaných stavbách byť bez prokreslení už to figuruje

0/0
16.8.2016 22:52

J13a63n 28S46o60u71k54u27p 1504334446855

Potíž je v tom, že do toho času trvá už docela dlouho. Ve VM po dokončení palačovské spojky vznikne situace, kdy se na směr I/57 a I/35 nahrne ještě větší tranzit, který ovšem lokalita nemá jedinou šanci spolykat, tam už není co zkapacitnit, stačí se podívat do RpR, jak to vypadá, když se opravuje jedna křižovatka (navíc tak blbě). Krom toho je ten obchvat primárně trasován jako I/35->I/57, nikoliv jako I/35-I/35.

0/0
18.8.2016 10:32

M62a83r17t30i42n 53K33o18l90a16c14e84k 6485449244900

Problém rožnova je úplně někde jinde než v řsd. Tam občané zarytě žádají, aby žádné obchvaty nebyly v domnění, že se celý provoz převede jinam. Rožnováci již dávno mohli mít 4 proudový celkový obchvat města, ale to nechtěli a protestovali

+1/0
18.8.2016 19:01

K15a94r12e19l 38C36h75r53a79s27t55i40n69a 4393614170415

Snad to vyjde a budeme mít lepší vyhlídky na získání strategického investora i na ukončení výfukovými plyny zatíženého veřejného prostoru ve Zlíně a okolí. Jen mě děsí letitá prodleva zaviněná některými retardačně uvažujícími organizacemi. Především jim můžeme "poděkovat", že východní Morava roky přešlapuje na místě, zatímco jiné regiony dynamizují, neboť nemají tolik žab na prameni.

+9/0
15.8.2016 17:20
Foto

J82a83n 49A39d95l82e60r 2816311736956

Správně stojí v titulku "může". Kdo nevěří, ať tam běží.

Označovat jako dálnice rychlostní silnice, to nám to hezky roste. Papírově. prosperita úředníkem.

+7/0
15.8.2016 17:12

B58e43d97ř25i57c62h 21K55i30r35s57c36h17n62e50r 6247974918484

Kdyby stát radši stavěl důležité dálnice jako např. D3 a ne tyhle zbytečné :(

+1/−16
15.8.2016 17:06
Foto

J60a53n 95A52d64l59e73r 2616191226506

D3 možná potřebuje pár Pražáků, aby si mohli rychleji vozit svá rosolovitá těla. Jinak k ničemu není.

+3/−5
15.8.2016 17:14

V36l17a61s79t93a 45H29l39i82s17n27i15k85o15v35s57k42á 9759543670

Asi nejste ze Zlína. Jinak Vám doporučím zajít si na tradiční zlínské tržiště, kde sice nakoupíte zeleninu a ovoce i od drobných pěstitelů, tedy bio, ale leží to celý den v mraku výfukových plynů z hlavního tahu Zlínem. Lidi, kteří to prodávají v tom smradu musí stát také celé dny. Krásně se opraví centrální park, ale je sevřený ze dvou stran světetelnými křižovatkami a opět hlavním tahem. Když si tam jdete hrát s dětmi, máte komunikaci 3 metry za zadkem. Zdraví lidi ve Zlíně odpůrcům stavby je šumafuk, hlavně, když nebude trpět křeček. Jenže je tu jedno velké JENŽE. Těch slibů už bylo tolik, že Zlíňáci jsou už vůči novým slibům skeptičtí.

+8/0
15.8.2016 18:59

J62a88n 82S22o51u62k90u43p 1644824116125

R49 vůbec neřeší Zlín jako takový. Je to dálniční tah, přes Zlín nevedou hlavní tranzitní trasy. To, že je ve Zlínu hustý a zmatený provoz namačkaný v centru města je podobou Zlína jako takového. To dálnice nijak nezmění. Ze Slovenska vedou hlavní tahy (v Z kraji) hlavně po I/35, I/57 od I/49 a I/50.

+2/−2
16.8.2016 9:05

M43a78r98t50i73n 37K68o15l94a67c19e41k 6435489194460

právě se vytvoří hlavní tah D1-Slovensko aby se ulevilo I/35, I/57(100procent tranzitu na slovensko tranzitu z čech) na I/50 to bude mít méně velký dopad. Bydlím na I/35 a kamionová doprava je neúnosná

0/0
16.8.2016 22:56

J38a12n 41S84o63u53k87u47p 1334484376415

Myslíte 100 procent tranzitu na vsetínský okres, ne? No to je jasné, když to jsou jediné dvě trasy v rámci okresu ze SVK strany. O kamionové dopravě může jít referovat třeba do F-M. :)

0/0
18.8.2016 10:29

M54a85r73t98i15n 25K71o16l16a84c83e15k 6175499724940

mslel jsem to tak, že po dokončení D49 nebude tranzit mířící z čech na slovensko míjet Rožnov, ale v Hulíně bude dál pokračovat po dálnici. Nebudou mít důvod odbočovat na okresky.

0/0
18.8.2016 19:04

M79a51r78t13i52n 53K14o62l51a26c48e88k 6905619264340

naopak 5 dálnic z Prahy může být jen pro pražáky. D49 bude pro všechny na trase Plzeň Michalovce. Ale Pražáky to na slapy nezrychlí, že. Celkem bych rád poznal toho inteligenta co chce mít všechny cesty do Prahy. Hvězdicové uspořádání má jeden velmi nepříjemný bod (střed)

+1/−1
15.8.2016 21:28
Foto

A98l36e59š 19K92l19o35n 7270751131399

Po D3, resp. silnici cislo 3, jeji trase jezdivam pomerne casto a absolutne nerozumim proc by se mela na ni dalnice stavet. Stavajici cesta je zcela dostatecna - siroka, rychla, minimum obci. Absolutne nesrovnatelne s potrebou stavby treba D35 nebo D55.

+5/−2
15.8.2016 21:42

Z53d28e35n77e23k 80H92r66d81i69n33a 9880109803200

Hlavně podle mě úsek řekněme od Otrokovic po Strážnici, (případně Petrov), kde se jede neustále přes relativně velké obce, které jsou navíc poměrně blízko sebe. Odhadem bych řekl, že i víc než 50 % tohoto úseku se musí jet padesátkou, navíc s častými semafory ve městech a poměrně hustým provozem hlavně v oblasti Hradiště.

+3/0
16.8.2016 10:50







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.