Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Stát podpořil D49 a D55, silničáři mohou začít stavět už za rok

Ministerstvo dopravy vybralo důležité plánované cesty, které se vyhnou zdlouhavému posuzování úřadů. Jsou mezi nimi i D49 a D55, které propojí Zlínský kraj se zbytkem Česka a Slovenskem. Silničáři se díky tomu do práce dají už v příštím roce.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M94a66r24e22k 45G13a74j29d80a 4783724426172

To jsou jen kecy, měli začít stavět dávno. Hlavně je problém na D55 od Hradiště do Roharce. Stačil by i poloviční profil.

0/0
12.5.2016 10:05

M89a25r57e93k 98G84a11j25d94a 4723504146302

Rohatce, omlouvám se.

0/0
12.5.2016 10:05

V96o51j39t95ě24c24h 52B72á37r82t57e75k 1741385956301

Když není o čem psát, tak je možné vytáhnout téma D49 a D55 a recyklovat staré články stále dokola téměř bez úpravy. Mění se jenom jména ministrů dopravy, popř. jiných dotčených osob. Jo a pak se ještě silnice přejmenovaly z R na D. Ale takové téma má každý kraj. JMK třeba dálnici do Rakouska, že?!

+1/0
10.5.2016 8:55
Foto

J51a81n 80A73d57l84e69r 2976311356266

Roztomilé pohádky.

I ovčí babička pletla nekonečnou šálu - a tak zřejmě dopadnou i tyto záměry. Pražským a ekologickým kebulím neporučíš.

Křečci už zbrojí ....

Vděčné (a věčné) téma na zaplnění místa v novinách. Ještě tu o novém nádraží bychom si dali.

+4/0
9.5.2016 17:07

A67n40t98o92n73í18n 25Z16e33l89i84n63k58a 5884448625410

Hlavně klid. Všechny varianty D49 Hulín Slovensko byly od Lípy zrušeny Podle mých znalostí nemá D49 platné stavební povolení. Toto je natvrdo zašpérováno ekology a občanskými sdruženími, které se jednoznačně dohodly, že první fáze výstavby D49 musí skončit až v Lípě. Možnost minout 30 zlínských semaforů natáhne další dopravu, která nesmí zotročit Obeciny a Bartošovku, Věžové domy a krajskou nemocnici, obchvat Zálešné, Podvesné, Nivy, Vršavu a Kostelec. Navíc se nic od Fryštáku až po Lidl Obeciny nic neděje, přestože jsou to vynucené investice k D49.

Podle výše uvedeného jde o dalšího pražského betla na nás Valachy.

+3/0
9.5.2016 13:45

A10n27t34o55n14í93n 52Z90e69l39i71n22k81a 5404748885960

Podle mne je daleko důležitější Lesní obchvat Zlína. Jednou možná do budovaná D49 bude mít na Zlín následující vliv:

1.Bude mít nepatrný vliv na snížení tranzitu městem, který nyní činí 8%.

2.62% vnější dopravy města bude vyžadovat vnější obchvat, aby 80% tranzit centrem města byl odveden mimo město. Potřebných 20% dopravy pak bude přímo do centra napumpováno hlavně přivaděčem Zlín-centrum- např. Gahurova.

Toto řešení bude daleko příznivější, než veškerou dopravu z eventuálně možná jednou vybudované D49 cpát do středu města přes obchvat Zálešné a Lidl Obeciny.

+1/0
9.5.2016 14:08

A84n42t37o89n83í66n 58Z32e72l40i66n27k32a 5844238325370

Přesnější by bylo:.. aby 80%tranzit centrem města byl odveden mimo STŘED města.

0/0
10.5.2016 6:23

R97o13m10a69n 62Š45e55n11k14e77ř53í92k 1512585194749

Bravo pane Zelinka... konecne rozumny prispevek s fakty, spravnymi cisly a bez konspiraci a navazeni se do D49. (Teda kdyz opomenu ten logicky paradox - Zlin ma tranzit 8%, po dostaveni D49 natahne se doprava na Frystak a tam pres obchvat zalesne na vychod mesta...) No, jestli po zprovozneni D49 vzroste trantit z 8% na 9% tak to bude moc. Teda presneji z 2% mestem a 6% po D49 na 2% mestem a 7% po D49. Protoze ani vidina toho, ze nemusite jet pres stred mesta a jak pisete bambilion semaforu od Otrokovic do Priluk jaksi nepremuze to, ze na vychod od Zlina NIC neni a neni kam a kama jet... Tudiz urcite nenalaka nove dobrodruhy. Na SK jezdi po 1/49 jen milovnici krasne krajiny a nepretrzite jizdy 50km/h :-) Zkuste si to... od hranic zrychlite na 70 jen na par set metru kousek pred Puchovem :-) Ale priroda je krasna :-)

A jen pro info SP je pozastaveno s odkladnou lhutou do 28.2. 2017, ale ceka se uz jen a pouze na overovaci stanovisko MZP, nic jineho uz nestoji v ceste. A jeste jedna novinka: Od Frystaku do Lipy je stavba rozdělena na další 2 stavby. Nově zahrnuje stavba 4902.2 úsek Fryšták - Slušovice a stavba 4902.3 úsek Slušovice - Lípa. Toto rozdělení bylo nutné kvůli tomu, že konec stavby nemá platné stanovisko EIA a další pokračování je v trasovani nejasné, aby bylo možno hýbat s trasou. (vyberove rizeni na trasovani-studium proveditelnosti navrzeni novych variant bylo vypsano pomerne nedavno a ted se na Vsem intenzivne pracuje - viz data z Ergodionu)

U Slušovic bude dálnice provizorně napojena na čtyřpruhovou silnici II/491 a pomoci ní převedena na silnici I/49.

0/0
10.5.2016 16:13

A32n95t80o87n79í88n 15Z39e31l81i56n52k70a 5804218965840

Neuvěřitelné. Velmi jste mne potěšil, že rozporujete jenom mnou popsanou situaci s D49. Naopak, to co se Vás bytostně týká a co Vás celé roky neskutečně prudí ani slovo. Myslím tím Lesní obchvat Zlína s pochvalou - konečně rozumný příspěvek. Moc děkuji !

0/0
10.5.2016 21:50

R52o34m46a31n 80Š69e37n66k33e94ř13í96k 1262485844339

To je tim, ze si me furt s někým pletete, v mnoha diskuzich jsem Vam napsal držte se svého cíle, je to dobra myšlenka, ale bez toho kyble řeči okolo, ktere uz tak uplne presne nebyly a s realitou nemaji nic společného. Ja se Vam nedivím, ze Vas rozčiluje D49 zejména pokud by Vam nekdo 1000x rekl, ze dopravu ve Zline vyřeší tato D, kdyz kazdy vi, ze je to na par facek, protoze, (ted placnu cislo, pisu z mobilu a nechce se mi to hledat) z 50000 aut co se objeví ve Zline mozna 4000 pokračuje dal. Chybi zefektivneni centra - pravobrezka v jakékoliv podobě jako kapacitní spojeni západ - jižní svahy (cepkov). uz ted je stara úzká cesta přetížená neuvěřitelnou dopravou. Obchvat zalesne - opět kapacita navic smer východ - jižní svahy (nemocnice/centrum) tim by se pokryl zatíženy jih no a pak ta Vase kopcovitá rychlostrada - tim by se pokryl sever a urychlylo spojeni mezi castmi mesta. Uvidime co generel, treba Vas překvapí :-) PS prudil jsem protoze jsem chtel 3 roky po Vas plan - hrubý nákres. Furt ty vase tri sjezdy nejak nevidim, kudy je procpat.

0/0
11.5.2016 11:12

R80o15m52a63n 45Š70e69n93k19e81ř38í31k 1752735464919

Prohodil jsem sever a jih :-)

0/0
11.5.2016 11:14

T67o59m27a63s 89N10o24v21o59t23n64y 1191354336645

To jsou úplně stejné zprávy jako když se stavěla D1 na Hulín... taky pořád už to bude, už se bude stavět, už už a trvalo to skoro o 20 let déle než bylo hotovo (a u Přerova stále není). Dokud to nebude stát, tak tomu nevěřím, protože aktivisti si zase najdou nějaké křečky nebo ptáčky i kdyby je tam Patrik, Patočka a podobní škodiči měli nanosit sami v batohu. A o těch pár holešovácích co blokují i zonu, ani nemluvě.

+2/0
9.5.2016 13:12
Foto

M18i66r47o98s16l53a31v 45Z80a64p52l21e98t40a16l 3907595588203

Už D49 do Slušovic by byla výhra, věřte že objíždět Zlín přes Lukov a Velikovou není žádná sranda a byl by to jeden z mála úseků kde bych mýto platil raději než tudy jezdit. Ale není kudy jinudy. A co se týče úseku Otrokovice - Uh. Hradiště. Kdybych to měl jezdit každý den, tak bych asi raději jezdil vlakem. Problém je, že třeba na 6 na ráno tam skoro ničím nedojedete... A hlavně - jak bych táhl materiál 😉

+6/0
9.5.2016 11:14

J39a65r30o31m43i80r 89C40h14a32l16o59u67p85k26a 4309647385747

D49 nemá smysl stavět. Slováci plnohodnotnou dálniční spojku Púchov - Lysá v plánu nemají a luxus v podobě dálnice Fryšták - Polanka my tedy přijde jako úlet.

+1/−7
9.5.2016 10:37

V48l46a24s46t98a 47H88l25i80s52n31i15k60o25v93s98k87á 9449143280

Víte pane Chaloupko, kdyby takhle uvažoval každý, tak by existovala jen D1. Z Prahy do Bratislavy by dojeli a víc by nebylo potřeba. Už i Baťa plánoval propojení Zlína se Slovenskem. A nedělal to jen z nějakého plezýru, ale dělal to pro Zlín. Bylo mu jasné, že pokud zůstane Zlín dopravně izolovaný, nemá zde smysl jakékoliv podnikání. Proto plánoval dálniční i železniční spojení. Škoda jen, že mu nebylo dáno to dokončit. Zlín tak zamrzl v začátku 40 let a stal se tak místem, kde lišky dávají dobrou noc.

+4/−1
9.5.2016 12:42

J25a22r27o22m74i14r 83C35h82a20l51o61u83p28k70a 4919517835327

Já snad píšu, že se nemá stavět nic? Je potřeba se na to dívat v aktuálním kontextu. Za první republiky mohla mít dálnice Praha - Brno - Zlín - Slovensko smysl a taky byla plánovaná. Ale rozhodně to nebyla akce Baťů. Nyní ale bez mezinárodní součinnosti nemá ta dálnice od Fryštáku dál smysl. Perspektivnější je D55 a přesměrování tranzitu na Brod - Hrozenkov - Trenčín.

+1/−3
9.5.2016 13:03

A94n90t74o59n60í10n 10Z98e51l90i26n42k29a 5344568245350

Víte, železnice vozila dělníky na Podvesnou na oběd. Tak, jak je dislokována nemůže sloužit jinak jak doposud - do Vizovic.

+1/0
9.5.2016 14:19

R29o11m70a93n 62Š62e42n70k11e69ř30í41k 1532115574139

Aha, a proto v roce 2014 vypsali vyberove rizeni na projektovou cinnost na celou delku stavby, a na strankach NDAS se dozvim, ze se chlubi tim, ze v pripravach jsou daleko dal nez na ceske strane... A moc jim nebrani zacit stavet.

0/0
10.5.2016 15:58

K22a18r36e50l 62C65h22r73a14s42t44i65n76a 4323374370135

Dokud se po D49 neprojedu, neuvěřím. Když jsem zpracovával diplomní práci, což bylo v roce 1972, byl tehdy odhadovaný termín začátku stavby do deseti let - tedy kolem roku 1982. Dnes je rok 2016 a kde nic, tu nic. Komunikace, která měla dávno sloužit účelu, je stále jen v plánech a lví podíl na zdržení mají kapriciózní ekoteroristé, kteří se podle všeho všemožně snaží, aby silnice se pokud možno nestavěla vůbec a když už, pak co nejpozději a co nejdráž. Píši o tomto problému často, přesto se ledy bojkotu nehnou, naopak - vymýšlejí se nové a nové komplikace. Ekoteroristy už proklel kdekdo počínaje řidiči i veřejností, přes starosty obcí až po podnikatele, kterým absence komunikace přidává starosti a znemožňuje rozvoj.

+9/0
9.5.2016 10:05

V45l72a49s22t37a 42H38l42i88s59n40i78k67o97v88s68k38á 9179253290

Pane Chrastino, připravte se na dlouhý život. Naše generace vymře a další generace o nějaké R49 už nebude vědět.

+3/0
9.5.2016 10:16

K73a72r62e87l 95C89h30r28a75s92t77i41n91a 4383184380175

Paní Vlasto, jsme asi stejná krevní skupina, všímám si, že uvažujete velmi podobně. Bohužel, nikdy jsem se s Vámi nesetkal, přesto přeju vše dobré a život na věčné časy, snad se do té doby dostavby D49 dočkáte.

+3/0
9.5.2016 10:23

V90l83a75s97t17a 73H16l80i94s46n44i54k96o48v24s22k18á 9389723200

Přeji Vám to samé, ale možná se někdy potkáme, až nás vnuci povezou na kolečkových křeslech po jediné zlínské dálnici od gymplu na Kudlov. Ještě že tu ten Baťa byl.

+6/0
9.5.2016 10:50

J61a25r47o21m19i65r 94C80h98a85l38o88u60p60k46a 4329497315657

Jestli jste si nevšimla, tak Zlín je na dálniční síť už napojen, tak poproste vnuky, ať vás vezmou tím směrem, třeba se trochu vyléčíte z té lokální zaslepenosti...

0/−4
9.5.2016 13:08

T97o56m17a11s 53N85o72v78o53t63n29y 1831984446275

Jo, to je skvělé napojení na dálniční síť, když to prochází zbytečně celým Zlínem a Malenovicemi a tranzit prakticky jinudy nemůže

+2/0
9.5.2016 13:15

J55a74r46o63m87i51r 77C34h81a18l17o54u93p45k11a 4919717855717

Vzhledem k tomu, jaká je Zlín nudle, tak ať přivedete dálnici kamkoliv, tak si nepomůžete, protože všichni pořád budou jezdit po té jedné silnici...

0/−2
9.5.2016 13:22

V73l62a53s24t92a 34H45l85i50s27n79i12k38o54v42s15k71á 9859843430

Naopak, kdo by směřoval dál než do Zlína, jel by po R49 a městu by se obrovsky ulevilo.

+1/0
9.5.2016 13:40

J24a30r32o35m92i45r 41C78h43a51l71o56u97p36k69a 4649117605527

Obrovsky? A na to jste přišla jak? Tranzitní doprava nemá oproti lokální nijak zásadně navrch. Naopak největší problémy jsou ráno, když se sjíždějí lidé do práce a odpoledne, když zase mizí. V tomto směru žádný "obchvat" nepomůže. Dobře je to vidět v noci, kdy je hlavní tah mrtvý, přestože kamionová doprava nikdy nespí...

+2/−1
9.5.2016 13:49
Foto

R39o52m64a36n 17K11o16z77e98l 4607406393154

Tah z Vizovic do Polanky je i dnes relativně málo frekventovaný....a staví se obchvat Lhotska, tak to vypadá, jakoby tam s dálnicí už nepočítali.

+1/0
9.5.2016 16:21

A86n51t57o53n40í28n 30Z57e92l65i52n98k55a 5334138115830

Řekl bych, že obchvat Zlína a sjezdy Příluky, Louky a Zlín centrum /možná Gahurova/ tento problém perfektně vyřeší. Stejně, jako všude na světě.

0/0
9.5.2016 19:02

A77n13t20o42n55í90n 58Z92e24l33i86n66k42a 5284128215650

Nedávno jsem viděl v televizi debatu, ve které se jeden účastník rozčiloval, že stát dal ekologům obrovské pravomoci. Tím může MD vypořádávat připomínky POUZE kde potřebuje a chce. Ostatní mají smůlu.

0/0
9.5.2016 14:24

Š68t55ě78p26á33n81k39a 94P45a85v22l37í60k77o12v75á 1249829364291

.. a ještě tu o Sněhurce!

+6/0
9.5.2016 9:51







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.