Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Chřibskou dálnici připravoval Baťa, její stavbu zastavila válka

V krajině Chřibů na hranici Uherskohradišťska a Kroměřížska lze dodnes narazit na nedostavěné mosty, propustky a náspy. Nikdy nedokončená dálnice, navržená ve 30. letech Janem Antonínem Baťou, měla protnout zemi od západu k východu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M12i80c41h80a52l 12R92y71b68á23ř 7156865389112

Knihu sem zakoupil v íčku v Buchlovicích, kdo by měl zájem, cena byla 250,-kč

0/0
28.5.2016 12:33

A73n14t68o78n29i18n 18K38a66d94l43c51e32k 9552609671816

Batovo rypnuti si do R-U ukazuje, ze ac byl schopny podnikatel, jeho politicky progresivismus asi tak uspesny nebyl.

0/0
23.5.2016 16:00

K54a41r25e98l 88C10h40r31a38s56t30i60n52a 4133964610375

Válka a komunizmus změnily mnoho věcí, většinou k horšímu. Není však na místě fňukat, musíme pracovat s tím, co nám zůstalo. A že pan Marek pokládá trasu dálnice za nelogickou? Před 80 lety se vůbec uvažovalo trochu jinak než dnes. Nožná, že za dalších 80 let se budou naši nástupci podivovat nad tím, jak jsme uvažovali, když budou v provozu vznášedla poháněná mikrovlnami odebíranými z několika centrálních zdrojů a řízená autopilotem, kdy silnic možná vůbec nebude třeba.

+5/0
22.5.2016 11:17

K90a60r25e54l 50C17h78r43a12s22t71i43n72a 4363764350705

Sorry, ...Možná...

0/0
22.5.2016 11:35

M82a40r76e43k 90S59a37j62d29a 2295170966458

Ono cely ten projekt "Batovy dalnice" je takovej podivnej a nelogickej - nakreslil primku pres republiku a hlavnim kriteriem bylo, aby byl na trase Zlin. A tak holt bylo potreba jet primo pres Chriby, co na tom, ze by se to par km vedle dalo objet.

+2/−8
22.5.2016 9:55
Foto

J65a85n 31A71d12l57e69r 2306261496646

A to místní novináři nevědí, že původní návrh dálnice Prahu míjel. Cesta si to mastila od Chebu mezi Plzní a Práglem směrem na Zlín. Zlín byl ve středu republiky a rozvojově (tehdy) nejperspektivnější obec státu. Co s jakousi Prahou ....

Ale to jsou pouze plány.

+9/0
22.5.2016 16:49

Z51d94e54n17e88k 18H39r70d83i12n30a 9770849763160

Ten Baťův nápad ohledně dálnice byl samozřejmě dobrý, horší bylo to samotné trasování, které vedlo daleko od velkých měst (s výjimkou Zlína). to je z hlediska provozu (kdy se jezdí především z města do města) celkem blbost. Proto také stavba dálnice, která byla opravdu realizovaná od roku 1938, vedla podstatně jinak

0/−1
22.5.2016 19:37

V84í56t 73B92r70z41o24b82o92h27a97t45ý 7240282863971

Nevedla podstatně jinak, současná D1 následně využila (na české trase) některé prvky původní stavby.

Naopak jak je hloupé vést dálnici přes města vidíme na pražské magistrále.

+1/0
23.5.2016 8:08
Foto

J66a52n 17A32d88l15e24r 2466811636806

Pražáci mají dodnes velkou radost, že jim dálnice půlí město.

Do míjených měst vedly samozřejmě odbočky - Jan se poučil za svých amerických pobytů, co městům svědčí a co ne.

+2/0
23.5.2016 13:19

V73l63a81s66t55a 57H42l54i84s27n51i55k66o78v11s96k48á 9179343370

Praha to Zlínu vrátila. Na trase se nic nezměnilo, jen se o kousek rozšířila silnice z Otrokovic do Zlína. A Zlína se stala obec na okraji zájmu. Co s jakýmsi Zlínem?

+1/0
22.5.2016 23:28

K44a11r74e35l 29C68h20r47a28s13t66i69n81a 4353984460215

Jenže, paní Vlasto, Tomáš Baťa také začínal od nuly, nikdo mu nepomohl a za čtyřicet let vybudoval Zlínu světový věhlas. Co nám brání, abychom ho překonali?

+2/0
23.5.2016 6:54

V62í27t 70B59r46z29o51b18o19h62a47t70ý 7630682783121

Ve Zlíně tomu brání především památkáři spolu s místními, kteří místo rozvoje města ze Zlína tvoří Baťův skanzen ....

+2/0
23.5.2016 8:09

V62l82a35s55t56a 39H20l56i67s28n65i58k40o17v48s74k44á 9369653800

Velmi důležitá otázka. Co nám brání? Ale možná i kdo nám brání? Bohužel, štěstí na dalšího Baťu Zlín asi mít nebude. O poslancích a senátorech není ani dechu, ani slechu. O kraji je slyšet jen, když vítají Zemana, a město v dnešní době se soustředilo jen na chodníky.

0/0
23.5.2016 8:31







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.