Diskuze

Příprava D49 a D55 vázne, ministerstvo chce byrokracii urychlit

Plánované klíčové dálnice ve Zlínském kraji nakonec nemusejí kvůli požadavkům Evropské unie nabrat takové zpoždění, jak se původně očekávalo. Ministerstvo dopravy chce jejich přípravu urychlit.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Revolucni myslenka: co se na celou slavnou EU vykaslat a stavet jen za sve? Pak by odpadly tuny papiru na ktere se stejne promrha vetsina tech dotaci - a dokonce by se i neco postavilo :-P

6 0
možnosti

Uvažujete zdravě ekonomicky, ale ono to z peněz EU vyjde přece jen levněji. Jednou ze zásad dobrého ekonoma je - proč bych měl platit, když může platit jiný?

1 1
možnosti

Otrokovicím pomůže obchvat jen minimálně, jelikož ve středu města staví hypermarkety a plánuje se stavba dalších skladů. Už tak je tu největší znečištění oxidem dusičitým (výfukové plyny) v celém Zlínském kraji.

1 0
možnosti

Hlavní tah na Slovensko - centrem města. Autobusové nádraží - člověku se zvedá žaludek. Vlakové nádraží - hanba plut. Zlín upadá a nikomu to zjevně nevadí.

7 0
možnosti

Trošku bych Vás poopravil. Nejvýživnější je to na Štefánikové když se ve špičku zastaví. Stovky osobáků a desítky kamionů pak pocukávají do mírného kopečku. Ještě bych to vygradoval horkým letním dnem s teplotou nad 30 stupnˇů celsia.

1 0
možnosti

Musím uznat, že by D49 byla potřebná. Ve svých krátkých pozorování cizinců na 1/49 /tř. T Bati jsem zaznamenal 2 Srby, 6 Rumunů /celkem očekávané při pohledu na mapu Evropy/, Poláky, kteří mají velmi vzrůstající trend, hodně Ukrajinců a mraky Slováků. Na plánu stavět D49 Hulín Slovensko mne vždy prudilo tvrzení, že tato komunikací vyřeší obchvat Zlína. Tolik potřebné řešení migrace dopravy Zlína to ale /kromě výše uvedeného/ nemůže vyřešit.

Nic si nenamlouvejme. Od vydání stavebního povolení a VYSOUTĚŽENÍ dodavatele stavby uplynulo 8 let. Na mlocích, křečcích a EIA to nevisí.

Řešení všech variant bylo zrušeno MŽP. Pokud se mluví o 8 tunelech a nebo o tunelu 15 km dlouhém pod Vizovickými vrchy, nejde o životní prostředí, ale o termín na svatého Dyndy.

Probíhá výstavba obchvatu Lhotsk, nikoli však jak se plánovalo ve stopě D49, ale s využitím stávající komunikace I/49. Tvůrci D/49 na kraji žádali při poslední návštěvě kraje pana prezidenta o podporu. Ten ale čestně odpověděl, že na ministerstvo dopravy nemá metr.

V PÚRu a ZÚRu 2008 je plánovaná výstavba D/49 (tehdy R/49) a úseku dálnice na severu našeho kraje kolem Val. Meziříčí. Jak to, že tam je již hotovo a živě se plánuje pokračování dalších úseků?

Vždycky mne toto plánování a budování dálničních úprav na E442 a 1/57 Val.Meziříčí - Slovensko šokovalo. Tvrdá a nesmlouvavá linie dopravy mně došla, až jsem si uvědomil, že I/35 a tedy E442 Val. Meziříčí-Slovensko se nebuduje jako dálnice ve směru Val. Meziříčí-Makov-Bytča, ale ve směru Val. Meziříčí-Vsetín-Val. Polanka-Střelná-Slovensko. A toto je nejen zimní tah mimo hřbety Beskyd, Třeštík a Bumbálku, ale zároveň nový tah na Slovensko na průmyslový Púchov. Trasa přes Lysský průsmyk je zcela po rovině. Min. dopravy ani o krůček neustoupilo od svého původního záměru a trvale přehlíží krajem požadovanou D/49 Hulín-Slovensko.

0 0
možnosti

POKRAČOVÁNÍ.

Tato skutečnost má dva aspekty:

1. Zlín bude mít jednoho dne k dispozici dálnici na Slovensko, Rumunsko, Ukrajinu a Rusko nejblíže ve Valašské Polance.

2. Státní silnice I/49 vedená středem Zlína!!!! propojuje Valaškou Polanku a výše jmenované východní destinace z D1, čili z celou západní Evropou.!!! Situace se bude kriticky zhoršovat také s budováním D 55 na jih od Otrokovic a zlepšováním průjezdního komfortu. D 55 totiž někdo nazval Balticko-Adriatickou magistrálou.

Kdo ještě po tomto vysvětlení neuvažuje o obchvatu zlínské aglomerace, je hrobař zlínského životního prostředí pro 70 tis. obyvatel. Jaké vidím řešení s přeložkou I/49 z centrálních náměstí města? Pod zem s ní, viz Brno, Praha, nad zem jako v Povážské Bystrici nebo do souvislého pásu lesa kolem Zlína. Jestliže 300 metrů od obydlí klesá úroveň škodlivin a hluk na přijatelnou úroveň, není o čem diskutovat. Rychlý lesní dvojpruh s dlouhými nájezdy a sjezdy v Příluku, Loukách a Gahurově prospektu (bohužel) v místě bývalého Domu umění a Zlín bude konečně ve 3. tisíciletí.

0 0
možnosti
Foto

J77a73n 29A95d16l60e35r

8. 4. 2016 12:47

Přiznám se, že jsem ten článek jen tak přeskákal. Věčné přetlačování úřednických kebulí s ekology, evropské mixování se směrnicemi ... to vám, páni novináři, ku zaplňování prostoru v novinách vydrží ještě hodně dlouho.

Aut je příliš, úředníků také. A rozvoj oblasti v pýru.

7 1
možnosti

Aut neni tolik - jen je malo silnic ;-)

A diky MD tech silnic jen tak nepribyde.Rv

1 0
možnosti

Čert aby vzal ekoteroristy !! Nebýt jejich kapricióznosti, destruktivity a stavění se na zadní, nemusel se Zlín dusit v čmoudu aut, mohla se zlepšit dopravní dostupnost oblasti Zlínska a mohly se ušetřit desítky milionů korun. Za přispění sklerotických byrokratů se ekoteroristům podařilo zabrzdit rozvoj Zlínska o mnoho let !

12 8
možnosti

P78e66t28r 23B19á65č73a

8. 4. 2016 13:03

A to nejen na zlinsku !!

4 0
možnosti