Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Příprava D49 a D55 vázne, ministerstvo chce byrokracii urychlit

Plánované klíčové dálnice ve Zlínském kraji nakonec nemusejí kvůli požadavkům Evropské unie nabrat takové zpoždění, jak se původně očekávalo. Ministerstvo dopravy chce jejich přípravu urychlit.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M52a81r75e39k 38H50r55u98b25y 6317342641688

Revolucni myslenka: co se na celou slavnou EU vykaslat a stavet jen za sve? Pak by odpadly tuny papiru na ktere se stejne promrha vetsina tech dotaci - a dokonce by se i neco postavilo :-P

+6/0
9.4.2016 0:27

K40a72r47e52l 85C28h65r96a48s45t35i97n11a 4833744920885

Uvažujete zdravě ekonomicky, ale ono to z peněz EU vyjde přece jen levněji. Jednou ze zásad dobrého ekonoma je - proč bych měl platit, když může platit jiný?

+1/−1
9.4.2016 6:48

P10e11t12r 38H52o38r65á36k 4869257397232

Tak posilame tan prachy take a byrokracie spolkne tolik, pkus dotace chodu vybranym. Pryc z EU

0/−1
12.4.2016 9:41
Foto

P22a66v20e13l 90S22t97r47a39k28o72š 6407351210135

Otrokovicím pomůže obchvat jen minimálně, jelikož ve středu města staví hypermarkety a plánuje se stavba dalších skladů. Už tak je tu největší znečištění oxidem dusičitým (výfukové plyny) v celém Zlínském kraji.

+1/0
8.4.2016 19:50

V62l59a24s18t94a 43H92l20i93s96n48i21k88o35v56s21k61á 9969593480

Hlavní tah na Slovensko - centrem města. Autobusové nádraží - člověku se zvedá žaludek. Vlakové nádraží - hanba plut. Zlín upadá a nikomu to zjevně nevadí.

+7/0
8.4.2016 19:12

A61n35t69o65n12í33n 46Z77e26l98i46n22k69a 5144148215460

Trošku bych Vás poopravil. Nejvýživnější je to na Štefánikové když se ve špičku zastaví. Stovky osobáků a desítky kamionů pak pocukávají do mírného kopečku. Ještě bych to vygradoval horkým letním dnem s teplotou nad 30 stupnˇů celsia.

+1/0
9.4.2016 13:13

V91l49a19s61t69a 40H30l59i21s57n71i50k23o20v82s32k29á 9249803360

A 3 metry od toho si hrají v rekonstruovaném parku děti. A opět to nikomu nevadí. Ale asi jste reagoval na pana Strakoše.

+1/0
9.4.2016 16:22

A35n28t42o40n58í49n 94Z45e83l18i50n97k89a 5914248385930

Trošku bych Vás poopravil. Nejvýživnější je to na Štefánikové když se ve špičku zastaví. Stovky osobáků a desítky kamionů pak pocukávají do mírného, ale kopečku. Ještě bych to vygradoval horkým letním dnem s teplotou nad 30 stupnˇů celsia.

+1/0
9.4.2016 13:19

A96n82t80o49n55í65n 73Z17e77l13i29n45k84a 5744138175730

Musím uznat, že by D49 byla potřebná. Ve svých krátkých pozorování cizinců na 1/49 /tř. T Bati jsem zaznamenal 2 Srby, 6 Rumunů /celkem očekávané při pohledu na mapu Evropy/, Poláky, kteří mají velmi vzrůstající trend, hodně Ukrajinců a mraky Slováků. Na plánu stavět D49 Hulín Slovensko mne vždy prudilo tvrzení, že tato komunikací vyřeší obchvat Zlína. Tolik potřebné řešení migrace dopravy Zlína to ale /kromě výše uvedeného/ nemůže vyřešit.

Nic si nenamlouvejme. Od vydání stavebního povolení a VYSOUTĚŽENÍ dodavatele stavby uplynulo 8 let. Na mlocích, křečcích a EIA to nevisí.

Řešení všech variant bylo zrušeno MŽP. Pokud se mluví o 8 tunelech a nebo o tunelu 15 km dlouhém pod Vizovickými vrchy, nejde o životní prostředí, ale o termín na svatého Dyndy.

Probíhá výstavba obchvatu Lhotsk, nikoli však jak se plánovalo ve stopě D49, ale s využitím stávající komunikace I/49. Tvůrci D/49 na kraji žádali při poslední návštěvě kraje pana prezidenta o podporu. Ten ale čestně odpověděl, že na ministerstvo dopravy nemá metr.

V PÚRu a ZÚRu 2008 je plánovaná výstavba D/49 (tehdy R/49) a úseku dálnice na severu našeho kraje kolem Val. Meziříčí. Jak to, že tam je již hotovo a živě se plánuje pokračování dalších úseků?

Vždycky mne toto plánování a budování dálničních úprav na E442 a 1/57 Val.Meziříčí - Slovensko šokovalo. Tvrdá a nesmlouvavá linie dopravy mně došla, až jsem si uvědomil, že I/35 a tedy E442 Val. Meziříčí-Slovensko se nebuduje jako dálnice ve směru Val. Meziříčí-Makov-Bytča, ale ve směru Val. Meziříčí-Vsetín-Val. Polanka-Střelná-Slovensko. A toto je nejen zimní tah mimo hřbety Beskyd, Třeštík a Bumbálku, ale zároveň nový tah na Slovensko na průmyslový Púchov. Trasa přes Lysský průsmyk je zcela po rovině. Min. dopravy ani o krůček neustoupilo od svého původního záměru a trvale přehlíží krajem požadovanou D/49 Hulín-Slovensko.

0/0
8.4.2016 13:31

A60n30t95o54n38í40n 43Z89e59l73i79n16k44a 5224888415600

POKRAČOVÁNÍ.

Tato skutečnost má dva aspekty:

1. Zlín bude mít jednoho dne k dispozici dálnici na Slovensko, Rumunsko, Ukrajinu a Rusko nejblíže ve Valašské Polance.

2. Státní silnice I/49 vedená středem Zlína!!!! propojuje Valaškou Polanku a výše jmenované východní destinace z D1, čili z celou západní Evropou.!!! Situace se bude kriticky zhoršovat také s budováním D 55 na jih od Otrokovic a zlepšováním průjezdního komfortu. D 55 totiž někdo nazval Balticko-Adriatickou magistrálou.

Kdo ještě po tomto vysvětlení neuvažuje o obchvatu zlínské aglomerace, je hrobař zlínského životního prostředí pro 70 tis. obyvatel. Jaké vidím řešení s přeložkou I/49 z centrálních náměstí města? Pod zem s ní, viz Brno, Praha, nad zem jako v Povážské Bystrici nebo do souvislého pásu lesa kolem Zlína. Jestliže 300 metrů od obydlí klesá úroveň škodlivin a hluk na přijatelnou úroveň, není o čem diskutovat. Rychlý lesní dvojpruh s dlouhými nájezdy a sjezdy v Příluku, Loukách a Gahurově prospektu (bohužel) v místě bývalého Domu umění a Zlín bude konečně ve 3. tisíciletí.

0/0
8.4.2016 13:44

R50o98m64a78n 17Š67e45n21k15e54ř95í65k 1232365144579

Aaaa, to jsem čekal kdy se tu zase dockame těchto konspiraci. Ze Vas to furt baví, 9 z 10 bodu Vam jiz v minulosti bylo rozcupovano na prach a porad to sem píšete. Jediny bod ve kterem mate pravdu je ten obchvat Zlina, jenže nejsme ani Praha ani Brno s jejich vyberem dani a stát na investiční akci přelozky 1/49 ve stejne ceně jak D55 po rovince z Otrokovic nekam do Starého mesta nebo D49 nekam do Vizovic ne-li kus dal proste neda. Stručně a bodove:

1. D49 stoji na problémech finance (nebyly ted jsou) a na p. Machovi z Otrokovicke Egerie a jinych zpriznenych pomatenych pseudo-eko (ne)ziskovek co vse zdržuji a maji primární cíl zlikvidovat Zlínský kraj a dosáhnout odlivu obyvatel do prosperujících části země, spolu s neschopnymi úředníky RSD jimž trva vse 10x déle nez by melo a neschopnosti MD a MZD vyresit problemy s EIA ( treba jak na Slovensku)

2. Zadny 15 km tunel ani 8 tunelu v požadavcích ani EIA variantách nebylo, to je vaše fantazie.

3. Obchvat lhotska jsme jiz resili 2x a ty vaše fantazie Vam spousta lidi vyvrátila. Nikdy nemel byt trasován ve stopě D a ANO představte si, ze jako přelozka 1/49 vede ve stopě 1/49

3. Nevim jak Vy, ale je mi 35 a najezdil jsem jiz desítky tisic km po Evrope a tranzit ze Západu urcite nepovede pres CR, na Ukrajinu a do Rumunska se jezdi pres A4 v Polsku a Rakousko/Slovinsko -> Maďarsko. stav D1 na Slovensku a stav infrastruktury v CR nedovolí vaše vize.

4. K tomu lyskemu průsmyku, doporučuji nastudovat historii trasování a návrhu dálnic v CSSR/CSfR a zmenu v lednu 93. Víte podívejte se na mapu Evropy, ony dálnice nevedou vzdy tak, aby to vyhovovalo terenne (po rovince) ale tak aby obslouzili velke mesta a aglomerace a "lizly" velke mesta.

5. Lešna - Palacov se u Valmezu staví, protoze do toho zadny pomatenych eko-spolek nerypal :-)

6. Na vaše reakce nebudu reagovat, protoze me akorat nazvete někým jiným a 100x vyvracene teze napisete znovu po 101...

0/0
8.4.2016 17:19

A24n45t14o29n34í37n 97Z14e25l91i64n75k85a 5934218625370

Díky pane Ing Karle Řího. Poprvé mně dal za pravdu profesionál alesponˇ v tom nejdůležitějším úvodu!!! Musím uznat, že je Vás na šéfa rozvoje dopravní infrastruktury Zlína škoda. Vždycky dovedete v jakékoliv věci najít skulinku a věrohodně se zadrápnout, tak jak to dělá pan Sokol a Kalůsek.

Poprosil bych Vás, abyste toho nechal. Místo toho nám laskavě sdělte svoji vizi jak to bude s novým západo - východním průtahem Zlína pokračovat. Už se neuvažuje s rychlostní Pravobřežkou, ale s Pravobřežní komunikací bez úrovˇnových křižovatek, čili se semafory a tedy lepší cyklostezkou. Ta rychlostka co prosazoval pan Ing. Šenkýř již není potřeba???

Na obchvaty dává stát peníze i např. Bánovu. Týdně na Idnesu čteme o plánování a budování obchvatů u daleko menších a bezvýznamnějších dědinek a pochopitelně také měst.

Zrovna nerávno byl zajímavý nadpis článku: Pardubice budou posledním krajským městem bez obchvatu!! To se pisatel h ́odně spletl!!!!

0/0
9.4.2016 8:09

A57n21t79o38n48í25n 58Z48e60l65i85n12k10a 5114458505850

Oprava :bez mimoúrovnˇových křižovatek...

0/0
9.4.2016 8:52

A28n93t47o87n15í38n 55Z13e21l36i37n69k44a 5714118705780

K Vašim bodům:

1.Pan president si před návštěvou našeho kraje ověřil a pak správně okomentoval, že MD nevypořádává připomínky v termínech. Váš komentář mám chut okomentovat od plic, ale omezím se na to, že je to pára nad hrncem vody.

2.Je zcela logické že tunel ani tunely ve zrušených variantách řešení nebyly. O 8 tunelech mluvil Váš předchůdce. O 15 km tunelu se mluvilo následně po zrušení nadzemních variant min.ŽP. Já to ale rozhodně nevymyslel!!!

3.O přípravě obchvatu Lhotsk do stopy D49 se také jenom mluvilo. Já to ale nevymyslel!! Proč bychom si měli představovat, že přeložka 1/49 vede ve stopě 1/49. Je to úplná kravina. Od toho je to přeložka, aby vedla jinudy a na původní stopu se před a za dědinou napíchla na původní stopu.

3a.Na zvyšování průjezdního komfortu se trvale pracuje. Chcete tvrdit opak??

4.Mám jiné zájmy než studovat historii trasování komunikací. Na to co vidím a vyhodnotím stačí selský rozum o který mně kromě jiného právě studium může ještě po sedumdesátce připravit. Pane inženýre, stačí dvě vesničky jménem Jablůnka, Semetín a plány na doplnění dalších dvou jízdních pruhů ve Vsetíně na 1/57.

Všechny mnou uváděné INDÍCIE mně slouží k tvrzení, že budování D49 je a bude trvale u ledu. Zlín se na tuto variantu musí připravit a jak jste sám napsal obchvat Zlínu bez diskuze chybí.

Jo a taky bych se nezlobil, kdyby jste upustil od dalších komentářů.

0/0
9.4.2016 9:50

R17o23m15a94n 92Š53e49n26k14e13ř52í69k 1122295414469

A ja bych se nezlobil, kdybyste přestal tapetovat diskuze konspiracemi, nastudoval si skutečný stav a problematiku a přestal me nazývat nejakym Ing. Rihou. Kdyz uz mame byt korektní tak pane Docente a muzete se zastavit ke me do kanceláře na Jižní svahy. Trochu prace s Googlem snad zvládnete. PS obchvaty se staví, ale Banov stal 0,6mld Kc a vaše vize obchvatu po okolních kopcích tak hrubým odhadem min 3mld ??? ne li mnohem mnohem vice? Mozna v tom bude zakopan pes.

0/0
9.4.2016 22:55

A94n56t64o64n13í55n 31Z51e44l52i80n29k37a 5504108465740

Ale no tak, pane inženýre. Kdyby jste byl chlap a trochu psycholog, možná jste dokázal zpochybnit zcestný Územní plán města Zlína.

Já jsem si před časem na těchto diskuzích o dopravě otevíral ústa anonymně. Podle mých 11 vystoupeních na zastupitelstvu města a našich osobních diskuzí ve Vaší kanceláři také někdo odhalil moji identitu. Na 90% jste to byl Vy.

Od té doby vím, že to z 8 miliard lidí do morku kostí štve jenom toho pravého. A ani toho nemusí, když by si řekl: ten člověk se pomátl.

Pohádali jsme se osobně v průběhu v několika let 4x. Vždy jste byl v reálu s poslední diskuzí na Idnesu a vždy jsme se posunuli o něco dál. Vzpomínáte? Horská dráha, hopsinková dráha, mnohokrát bylo údolí Dřevnice mnohem užší než údolí Bečvy ve Vsetíně... Vždycky jste se snažil moderovat názory moje při osobních jednáních a i v diskuzích v tomto mediu. Závěrem vám popřeji abyste se dokázal vymotat z drátěného orlického zámotku svých předchůdců.

0/0
10.4.2016 9:30

R36o60m58a85n 64Š62e13n31k16e20ř19í76k 1962265774649

Doc. Ing. Roman Šenkeřík, Ph.D.... Vy inženýre... :-) Věk 34, 2 děti, rodinní příslušníci 3x zeměměřič-dopravní stavby, 2x projektant... Z 8 mld lidí to štve více, ale většina už na vaše bludy v diskuzích nereaguje.

0/0
10.4.2016 17:18

A33n60t84o73n93í15n 61Z91e62l60i49n71k30a 5884628135160

Oprava hrubky: s D1,čili....

0/0
9.4.2016 7:36
Foto

J94a75n 68A81d59l40e92r 2606421966446

Přiznám se, že jsem ten článek jen tak přeskákal. Věčné přetlačování úřednických kebulí s ekology, evropské mixování se směrnicemi ... to vám, páni novináři, ku zaplňování prostoru v novinách vydrží ještě hodně dlouho.

Aut je příliš, úředníků také. A rozvoj oblasti v pýru.

+7/−1
8.4.2016 12:47

M22a74r47e36k 12H64r13u89b24y 6717792301978

Aut neni tolik - jen je malo silnic ;-)

A diky MD tech silnic jen tak nepribyde.Rv

+1/0
9.4.2016 0:29

K66a33r14e22l 40C11h26r56a15s70t12i49n19a 4813724300905

Čert aby vzal ekoteroristy !! Nebýt jejich kapricióznosti, destruktivity a stavění se na zadní, nemusel se Zlín dusit v čmoudu aut, mohla se zlepšit dopravní dostupnost oblasti Zlínska a mohly se ušetřit desítky milionů korun. Za přispění sklerotických byrokratů se ekoteroristům podařilo zabrzdit rozvoj Zlínska o mnoho let !

+12/−8
8.4.2016 10:39

P23e61t18r 26B79á86č22a 8235686645855

A to nejen na zlinsku !!

+4/0
8.4.2016 13:03

P72a87v43e24l 54M69o25r36a35v79e29c 3412799872168

Za aktuální zdržení ale ekoteroristi nemůžou..

+2/−1
8.4.2016 20:15

K14a45r85e92l 81C39h69r33a58s28t22i81n86a 4463904980715

Sorry, mělo být opačné znamínko. Jinak nejde jen o aktuální zdržení, ekoteroristé zdržovali stavbu D49 tak dlouho, že teď si EU vymyslela další podmínky, díky nimž se stavba znovu odkládá. Uznávám ekologická hlediska zásahů do přírody, ale toto, co ekoteroristé předvádějí, je nekonečná série naschválů, výmyslů a házení klacků pod nohy. Tak se konstruktivní politika nedělá, toto je zlomyslná destrukce.

+4/0
8.4.2016 20:36

P45a40v83e27l 36M86o94r48a66v46e93c 3202929292378

Zčásti souhlasím. Někteří lidi zneužívají institutu ochrany přirody k blokování čehokoliv. Někteří.

Bohužel jim v tom projektanti a ŘSD dosti nahrávají tím, jak odfláknou EIA a podobné dokumentace. Opačný příklad: na jižní Moravě předložil hateman Hašek otřesné zásady územního plánu. Hlavně díky ekologům byly smeteny soudem ze stolu. Ekologové mají i dobré nápady..

Nicméně v tomto případě za poslední prodloužení začátku stavby ekologové nemůžou..

+1/0
8.4.2016 21:53

V38l72a81s75t37a 75H81l55i13s64n84i95k41o87v38s89k44á 9809573950

Máte pravdu, za poslední zdržení ekologové vyjímečně nemohou. Ale ty roky předtím je jejich práce.

+2/0
8.4.2016 22:30

A48n13t88o77n58í90n 54Z25e92l74i22n65k97a 5834528235630

Nejspíš máte pravdu. Tak na 49 % to ale typuji na záměrně neřešené záminky Prahy.

0/0
9.4.2016 8:45

R25o71m94a62n 84Š79e61n50k89e62ř60í38k 1562595384449

A ja se tesim az to konecne postaví a budete mit po ptákách s temi konspiracemi :-)

+1/0
9.4.2016 22:42







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.