Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Baťa nerad mrhal materiálem, říká zlínský architekt o špatném stavu kina

Pro znalce zlínské architektury, jakým je architekt Ivan Bergmann, nebyla zpráva o havarijním stavu Velkého kina velkým překvapením. Navrhuje, aby se při opravě budova vrátila do původního stavu bez přístaveb po stranách. „Měl by se objevit čistý bílý kvádr budovy,“ přeje si Bergmann.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

K19a38m61i39l 18Ř62e54z40n49í75č10e23k 6757380567751

Takže nakonec Baťa šetřil? Myslím si že by každý architekt měl prvně všeho když začne mluvit o jeho práci smeknout. Ne že šetřil, on stavěl tak aby to bylo ekonomické a plnilo svůj účel. A ano, stavěl za své vydělané peníze a ne z peněz EU. Takže smekejme a modleme se aby se ještě někdo podobný našel. A opravovat nebo bourat. Buďme slušní a splňme to co Baťa chtěl, aby kino fungovalo daný čas který už několikrát i při tom šetření překonalo. Se ctí kino odbagrujme protože to již při stavění bylo plánované aby to šlo bourat a ne aby demolice stála víc než výstavba a ať se dnešní architekti ukáží že umí alespoň něco z toho co uměl Baťa. Stačí se podívat o kousek vedle co dokázala velká architektka dnešní doby postavit za peníze nás všech a kolik za to mohlo být takto " ušetřených " kin. A když už tady o tom mluvil pan architekt tak fundovaně, mohl taky už říct že to není jen kino ale i protiletecký kryt pro pracovníky tehdejších závodů spadajících pod Baťu. Takže nehodnoťme, ale smekejme.

0/0
5.3.2016 10:56
Foto

J53a68n 32A16d41l25e40r 2246831216876

Ono se dlouho spalo, budovaly prodělečné pomníky.

Nelze zapomenout užitečné výdaje, kdy s. Ondrová s knihovnicí z radnice coby vysoce kvalifikované osoby jely do Bruselu vybírat obklady pro KUC.

A pak mají být peníze na rekonstrukce. Utopily se za úlehlovského a ondrovského období, doplácíme na to dodnes.

0/−2
4.3.2016 13:48

V80í52t 61B31r13z35o56b30o74h56a70t33ý 7680652663811

Je úsměvné, jak Zlín a Zlíňané neustále opěvují a vzpomínají na Baťovu rodinu, avšak dělají právě to, co by ani jeden z Baťů pravděpodobně neudělal. Takzvané Baťovi domky stejně jako kino a další stavby byly stavěny na určitou dobu, nyní mnohonásobně přesluhují, z dnešního pohledu jsou v mnoha ohledech nevyhovující a přežité, místo jejich nahrazení moderními stavbami se současnými požadavky se konzevrují a je bráněno dalšímu rozvoji.

Jistě ne vše je dobré zbourat a je pěkné mít něco z historie zachováno, ale Zlín místo toho, aby šel dál a pokračoval v moderním, pojetí města, tak jak ho viděl Baťa, jde cestou absolutně opačnou, uzavírá se rozvoji, uzavírá se změnám, buduje na dávno zastaralých základech. Zlínu zkrátka chybí koncepce města (ne to silo - čti kongresové centrum, skutečně koncepčně nezapadá, ale alespoň je to posun jinam) a pohled do budoucna, tedy to co Baťa zvládal na výbornou ......

S tímto přístupem nemá Zlín šanci stát se moderním městem ba ani historickým, pouze industriálním pomníkem jediné úspěšné éry, která je pryč a s tímto přístupem se nikdy nevrátí.

+3/−1
4.3.2016 9:28

N38i30k15o25l25a42j 13M47a14l87í81k 5614773220311

Kdyby tam tak vrátili mapu jako za Bati, to by se mi líbilo :)

+1/−1
3.3.2016 21:09

N24i34k50o66l59a96j 23M77a19l49í81k 5364103950961

Například tady je vidět: http://www.staryzlin.cz/poslali/hochmajer/09.jpg

Ze předu byli jednu dobu vodní cesty - ale ty tam byli jen velmi krátce, nevím proč. Z každé strany, jestli se nepletu, byl jeden druh dopravy (vodní, silniční a železniční).

0/−2
3.3.2016 21:22







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.