Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Ani v koncentráku jsem nevytrpěl to, co v českém vězení, srovnával kněz

Štěpán Trochta z Valašska patřil mezi významné české duchovní. Zajímalo se o něj gestapo i Státní bezpečnost, dlouhé roky strávil v koncentračním táboře i ve vězení. Ocenil jej papež tajným jmenováním biskupem a posmrtně také první demokratický prezident Havel.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

I83m40r37i60c38h 35S69u54c84h97a44r27s84k59ý 8286163395861

Pro doplnění informací o koncentračních táborech je dobré zmínit, že další skupinou vězňů byly tak zvané kápa, ti byly taky ostříhaní do hola, měly na ruce cejch smrti, pruhované oblečení, ale naproti ostatním měly více jídla a obuchy na udržování pořádku v táboře. ? Dle info. v článku byl Kněz v Terezíně a Mauthausenu avšak nevíme jak dlouho a nevíme na jaké pozici, vzhledem k době kdy svá tvrzení prohlásil 1960 byla jeho slova poplatná době. :-/ Nechci zlehčovat jeho utrpení v komunistickém nebo nacistickém vězení, ale tenkrát každý kdo měl na ruce číslo s koncentráku tak byl oběť. Dneska kdy má člověk více informací a může srovnávat, (jak od bývalých pamětníků tak od přeživších židů co byly opravdu masově zabíjeni) tak nemůže dnes říct, že tam opravdu všichni trpěli. !! A co se týče žalářů s 50 let tak ty opravdu takové výhody nenabízeli a každý vězeň (hlavně politický) byl na stejné úrovni a opravdu musel makat.

0/−3
3.1.2016 18:08

J61i79ř59í 75E28u51l64e63r 5648529276836

Srovnávat komunistické lágry s poměry ve vyhlazovacích táborech německé říše, zejména pak v Mauthausenu-Gusenu je velmi zpozdilé. Je zřejmé, že pan kněz nemusel nosit balvany po schodech smrti a shazovat souseda ze skály, být poléván studenou vodou za mrazů, jako třeba Karel Hašler, vyhnul se ubití k smrti, lékařským experimentům atd. Samozřejmě pobyt v komunistických věznicích a pracovních táborech nebyl žádný med, ale tvrzení, že u nás byly poměry daleko horší, je tendenčně velmi zkreslené.

+4/−8
3.1.2016 13:09
Foto

J46a38n 25Č23e12r74m97á44k 4799838535387

i P. Trochta tahal břemena až do úplného vysílení, kdy ho dokonce již naložili na káru mrtvých a táhli ke krematoriu... Probral se však těsně před likvidací a z posledních sil se odplazil k jinému vězni, který mu pomohl... Jinak, přečtěte si článek a kde byl vězněn se dozvíte...

Ovšem pro vás zřejmě nic nebude dostatečně věrohodné a zpochybníte naprosto vše, neboť kněz přece nemohl trpět, že?!!

+6/−1
3.1.2016 13:56
Foto

I62m91r73i87c18h 52S76u75c86h55a95r67s69k17ý 8216843945741

Pro objektivitu strádaní dotyčného Kněze by nám mohla redakce ukázat fotku z dob pobytu v koncentračním táboře, dále by nám mohla sdělit v kterém koncentračním táboře pobýval, jak dlouho a dokonce napsat jeho číslo. Tak by se dalo identifikovat jeho obrovské strádání v koncentračním táboře. ;-) Děkuji za informace předem.

0/−5
3.1.2016 12:48
Foto

I69m27r37i11c60h 16S11u71c57h52a18r94s16k77ý 8356313225361

Ten kněz mohl říct doopravdy pravdu, neboť i v koncentračním táboře se dělily vězni do několika skupin. A dotyčný kněz asi patřil do té první vyvolené, kde vězni chodily v civilním oblečení, neměli ostříhané vlasy a starali se o zpracování odložených věcí s transportu smrti. :-/ Ano, tito vězní měli dostatek jídla, nebyli tak biti a jejich povinností bylo třídit oblečení, kufry, peníze, zlato, vylámané zuby, ostříhané vlasy a podobně. Ano tito vězni měli na ruce cejch smrti, ale sami si žily v táboře docela nad poměry. :-P Ono totiž neznamená, že když byli dva ve válce, že oba válčili a že oba strádali. ;-) EU RvRvRv

0/−7
3.1.2016 11:57
Foto

J76a75n 54Č22e74r51m96á90k 4419578525937

koukám, že rudý Imrich nepřekvapí...

+4/−2
3.1.2016 12:40
Foto

I63m22r48i15c23h 36S10u61c40h67a85r46s94k34ý 8676903485281

na víc se nezmůžete ;-D;-D;-D

+1/−2
3.1.2016 12:43

R41o47m93a84n 17K28o29p57e51č84n13ý 4689733537285

Takto to dopadá, když nedojde ve státě k debolševizaci. Pan Sucharský bude asi pocházet z třídy dělnické, soudě podle toho, že má stále potíže se shodou podmětu s přísudkem...

0/0
7.2.2016 4:15
Foto

M63a88r94t55i11n 63B98l30a60h94n19í89k 7185271505820

Tahle diskuze je ztracená... buď tady navzájem na sebe máváte červenými knížkami nebo srovnáváte nesrovnatelné. A skutečně nevím, proč je každý pátý příspěvek o Zemanovi ;-D

Mě stačí se vyjádřit k perexu, samozřejmě, že se nacisté (sami praktikující a hluboce věřící katolíci - Gott mit uns) chovali i v zatraceném koncetračním táboře ke křesťanskému knězi lépe než komunisti, pro které bylo náboženství ideologický nepřítel (tedy alespoň oficiálně, soukromě se do víry nikdo nemontoval)... je to vlastně docela logické :-)

+2/−8
2.1.2016 23:35
Foto

J15a51n 23Č26e15r98m78á14k 4299848655847

ovšem to se mýlíte... Nacisté katolíky nebyli, leda papírově... Krom toho, Německo není katolickié. V Německu je mírná většina protestantů, avšak nacisté nebyli ani jedno. Ti měli jakési obdoby mytologie a starého germánského pohanství... U komunistů to ostatně bylo podobné, jen místo germánské mytologie měli doktrínu ateistickou...

A mimochodem, katoličtí kněží byli mezi vězni poměrně početnou skupinou a spousta jich byla popravena i umučena...

Rozdíl v chování k nim nebyl ani tak o "slušnosti" či vyznání oněch lidí jako spíš o podstatách režimů jako takových...

+9/−1
2.1.2016 23:55

J25o58s71e92f 42P28o41t45r 6710451477649

Přesně to bylo tak, že Hitler odvrhl křesťanství (o Ježíši z Nazareta mluvil jako o židovském parchantovi) a vytvořil si vlastní víru, že ho Prozřetelnost určila jako vůdce světa v čele s Germánskou nadrasou. K tomuto vidění světa donutil i většinu německého národa, ačkoliv do té doby to byli vzdělaní a evropsky civilizovaní věřící protestanti a katolíci.

K podpoře své nové víry vyžíval germánskou mytologii. Nápis na koženém opasku "Gott mit uns" je historickým přesahem z doby císařství

+6/−1
3.1.2016 0:57

P42a26v43e88l 97C38h21v39a10l12i96n26a 3601374220631

To je docela překvapivá informace. Zřejmě měl kněz v kobcentráku jinou funkci. Nechci to nějak zlehčovat, ale kněz by přeci nelhal.

+5/−12
2.1.2016 20:58
Foto

J20i90r36k25a 96O23u15l12i33c26k56ý 3897853151215

Ano, měl funkci lamače a nosiče kamenů v kamenolomu .....

On to byl Salesián a jeho řád dokázal někoho přesvědčit, aby mohl dostávat v určitých intervalech balíčky zvenčí. V nich mu bylo posíláno jídlo. (mimochodem nebyl jediný, komu balíčky zvenčí zachránily život).

Víte, snad to byla i vůle Boží, aby P. Štěpán přežil koncentrák.

Po návratu domů po válce se v roce 1947 stal novým biskupem Litoměřické diecéze. Tak možná proto si jej Pán přál zachovat na tomto světě. :-)

+16/−1
2.1.2016 21:05
Foto

J69a14n 58Č82e87r64m88á16k 4899738355837

asi tak... A nejspíš přežil, aby mohl ještě něco vykonat (ať pro spoluvězně v koncentrácích či později v úřadě či v továrně) a vydat (duble) svědectví...

+3/−1
2.1.2016 23:59
Foto

J22i60r54k42a 15O15u76l34i80c18k31ý 3667283201415

A dodatek ..... i kněz dokáže lhát. Je to člověk, jako každý jiný, i se svými slabostmi. Ani duchovním se lež nevyhýbá. ;-)

+3/−3
2.1.2016 21:07

V65a80c81l31a53v 94P90e36r22o12u53t34k98a 6308837464511

tak o tom snad nikdo nepochybuje ..

+1/0
2.1.2016 21:27

R71o38m91a50n 78P82o50l83á18č79e40k 5606819905

Zůstává velká otázka, co vlastně dokázali tihle veřejně aktivní lidé proti režimu. S mnohými byl režim poměrně rychle hotový a možnost cokoliv konat z kriminálu prakticky nebyla, takže se z nich akorát udělali mučedníci.

Reálně daleko víc dokázali lidé co se v tom naučili chodit a přitom dokázali pomoct lidem ve svém okolí, ale o těch se nic nepíše...

Kdyby byl v pravém koncentračním táboře, tak nepozná komunisty 50.let, navíc když tam byl od roku 1941...

Co lidem dost utíká, že právě ten hodný Západ dost rázně přitvrzuje a špicluje pomalu víc než výhodoněmecká Stasi v dobách největší slávy... Akorát místo agenta Vám přijde pracovník Finančního úřadu...

+2/−21
2.1.2016 19:44

R63a76d33e33k 34N17o51v81o88t31n33ý 5418402616805

Takže nejlepší bylo držet hubu a krok, jo?

+16/0
2.1.2016 19:50

R77o13m95a71n 79P94o88l28á89č86e97k 5406469445

Pozor. To neříkám, ale mnohdy člověk daleko víc proti režimu dokázal, když na první pohled "spolupracoval"...

+2/−9
2.1.2016 19:59
Foto

J24i59r74k39a 20O88u56l74i96c59k38ý 3987893491705

Myslíte třeba jako někteří agenti StB? ;-)

+7/0
2.1.2016 20:01

R26o46m52a88n 13P40o75l43á88č11e95k 5746589425

Dobrý, Vaše zaslepenost, je tak velká, že nedokážete pochopit o co mi jde...

+1/−12
2.1.2016 20:04
Foto

J45i36r76k15a 46O73u70l58i12c30k71ý 3337123161455

Nejsem zaslepený. Ale nesouhlasím s Vaší tezí. Obou je totiž k likvidaci podobných režmů potřeba.

+6/0
2.1.2016 20:07

V43a80c14l49a56v 72P50e54r50o43u14t48k26a 6858377234241

otevíráte dost ožehavé téma a pak se můžeme dostat do situaci,kdy by se měnil pohled na určité hrdiny ..

0/0
2.1.2016 20:09

A96n41n61a 32Č60e92r53n75á 1987674439324

njn, komunisti jsou horší, než nacisti, v tom se shodlo těch pár lidí, co přežilo jak nacistické, tak komunistické vězení.

A my si dnes volíme komunisty do vedení státu ;-€

+18/−6
2.1.2016 19:31

P27e78t38r 69R97u54m30p90l34i11k 4689947809353

Já NE;-O!!

+5/−1
2.1.2016 19:35

A41n35n54a 71Č73e16r57n36á 1697534239814

Já taky ne, ale jsou tam...

Soudruha Zemana zvolilo presidentem 34% voličů, to je každý třetí a nikdo se nepřizná... :-/

+8/−1
2.1.2016 19:38

P86e60t73r 57F15i16a32l33a 9633746773283

Zeman není komunista, nešermujte zde tím soudruhováním, to jsme si užili dost.

Plno lidí se v diskuzích k jeho volbě přiznalo. Já volil p. Schwarzenberga, ale dnes, kdyby bylo na výběr pouze mezi nimi, volil bych Zemana. Stačí vám to přiznání, milá dámo.... nebo slyšíte na soudružku?:-/

+7/−8
2.1.2016 19:44

A40n17n31a 88Č94e72r65n50á 1357314219494

Jasně, pohádku o bývalých černoších znám.

Soudruh Zeman byl v KSČ v době, kdy přišel můj děda o život. A držel se tam zuby nehty i po okupaci v roce 1968, i po tom, co soudruh Dubček nechal v roce 1969 střílet do lidí. Nic z toho mu nevadilo, vyhodili ho až při prověrkách v roce 1970. Tak tady moc nesoudruhujte, prosím, když o tom moc nevíte. ;-€

+10/−5
2.1.2016 19:59

P53e95t69r 25F68i52a68l25a 9843726423403

Váš děda přišel o život v první polovině roku 1968, paní Černá?

Kdyby se Zeman držel zuby nehty v KSČ, neodsoudil by hned vstup okupačních sovětských vojsk. Jste-li tak seznámená s tím, kdy ho komunisté vyhodili, musíte vědět, že začali vyhazovat i všechny ostatní až v tom roce 1970.

V současné době souhlasím se Zemanem kvůli jeho názorům na migranty, jinak se mne to osobně nedotýká.

Vás bych prosil, abyste na mne nezkoušela komunistické překrucovací manýry, to vy jste začala se soudruhováním, tak mi to nevnucujte...;-D

+2/0
3.1.2016 1:10

V60á53c63l88a58v 11K17o66v56á36ř40í65k 6844675404960

Ale MZ je samozřejmě komunista! Bývalý komunista je něco jako bývalý černoch. On podepsal přihlášku do KSČ a vzhledem ke svému vzdělání a informovanosti mohl a měl vědět, že popravovali, mučili a zavírali nevinné. A i nyní s chová a jedná jako komunista. Ohýbá ústavu, poškozuje naše platné spojenecké vztahy, bratříčkuje se s komunisty (Čína) a autoritářskými vůdci (Putin), lže, dělá ostudu, je hulvátský a vulgární. na všechno mohu doložit vždy konkrétní příklad.

+12/−5
2.1.2016 20:14

V87a71c56l65a49v 33P13e19r46o17u63t21k16a 6618437674741

jo s tou Čínou to je fakt vyjímečný a jediný na světě. Měl by to dělat jako USA.

+3/0
2.1.2016 21:35

P90e37t51r 18F76i91a33l23a 9533916263643

Pane Kovaříku, vy přesně víte, jak byl Zeman v roce 1968 vzdělaný a informovaný? Neměl ještě ani dodělanou vysokou školu, začínal s ní později, po maturitě ho komunisté dál studovat nepustili, protože napsal práci o Masarykovi. Neslyšel jste také nikdy o euforii Pražského jara, že tomu mnozí lidé věřili? Zeman pak hned veřejně odsoudil vstup sovětských okupačních vojsk. Ještě před listopadem zase v televizi kritizoval politiku KSČ.

Zeman byl a je levičák, takových je dost i na západě, to však neznamená komunista. Je mi jedno, že se bratříčkuje s Čínany, to udělala i britská královna. Spory mezi Rusy a Ukrajinci mne přestaly zajímat, znám historii a vím, že v bolševickém hnutí jeli společně a že i nyní mají oba národy máslo na hlavě - Ukrajinci i tím, jak národnostně utiskují obyvatele bývalé Podkarpatské Rusi a neuznávají rusínskou národnost, kterou uznávají i Američané.

Pro mne je v současné době podstatné to, že vůči migrantům má náš prezident pravicovější názory než mnozí jiní, kteří by se rozdali, aby měli ekonomičtí uprchlíci s námi stejně, zřejmě - každému podle jeho potřeb - jako mělo být za komunismu.:-/

+2/0
3.1.2016 1:16

T13o39m11á21š 70M37í22č25e76k 7899377490548

já jsem ho volil a stydím se za to. Už nikdy více. Omlouvám se.

+1/−1
3.1.2016 0:44

V51a51c47l95a59v 93P92e72r90o93u39t88k88a 6208787324511

jo,přesně nekomunista kniže by byl ta pravá volba / Zemana jsem nevolil/

+2/−2
2.1.2016 21:29

K94a40r86e53l 42B76l62á98h45a 6346307514964

ani jeden nebyl prava volba. Bohuzel. Bylo to satan vs horsi satan. Pro vetsinu volicu.

+2/0
2.1.2016 22:09

O10l10d12ř62i34c49h 85H27o93r97á33k 2904219451705

Zajímavé, takže vy jste asi nebyl v takovém koncentráku se "sprchou Zyclon B" a pak kremací, že?

Haló, došlo vám, že lágry pro konečné řešení je jedna věc a vy ze sebe děláte hrdinu z pracovního lágru? Ono knězi nebyli považováni za nebezpečné dokud nezačali převádět lidi a majetek ven, dostali jen prostě kriminál.

Prostě kdyby otevřeně šel proti říši - veřejné vystoupení, sabotáž, rasová nevhodnost, a podobně tak pokud včas nezdrhne je jen obláčkem kolem svatozáře Merkelové.

Prostě občas si někteří rádi a vypočítavě nasadí klapky a vidí jen co nenávidí - němci mne zavřeli i když nenávidím bolševiky, takže další vězení je horší.

---

Obecně by bylo lepší porovnat kolik rabínů, nebo jen židů se mělo v koncentráku lépe než ....

+4/−12
2.1.2016 19:21

O32l81d26ř42i91c34h 93H95o62r11á19k 2744839951245

Jen malý přípodotek k mému curriculum . Rasová čistota v té době dokonalá do 5. generace. Souhlas s politikou doložen mortalitou a účastí v táborech konečného řešení. Ti hodnější skončili jen jako nuceně nasazení.

Dědeček přežil skutečný koncentrazionlager díky útěku na konci války v době vyhrocení vyhlazení.

Po válce byl hrdinou ale do "strany" nevstoupil. Pak už nebyl hrdinou a tak nějak zmizel se zdravím v krteli.

Nikdy jsem od říše nedostali ani omluvu. Ono peníze vám skvělého člověka nenahradí.

Kam peníze lije třetí čtvrtá či Merkelová říše netušíme, jen víme, že jejich zelená energie nám klidně odpálí celou síť, víme že muslim v Evropě je kapitulace a tak dále aneb vzhůru do rekta.

+3/−2
2.1.2016 19:40
Foto

J69i72r30k92a 92O39u86l35i84c39k46ý 3337113421625

Pokud to píšete autorovi výroku z článku, pak mu to musíte jít pošeptat do rakve, v níž již téměř 41 let kardinál Trochta odpočívá v biskupské hrobce v Litoměřicích.

Ten člověk prošel oba lágry a měl tak plné právo srovnávat. Rozhodně však pan kardinál ze sebe žádného hrdinu nedělal.

Prosím, kteří kněží převáděli lidi či majetek ven? Jak se v tomto provinili Adolf Kajpr, Josef Toufar, Josef Hlouch, Václav Drbola, Jan Bula, František Pařil, Sivestr Braito? To je jen velmi krátký výčet duchovních, kteří nepřežili "péči" komunistického režimu o církev.

+16/−1
2.1.2016 19:40

O61l30d41ř91i76c62h 17H86o58r72á16k 2144489611255

I můj dědeček z tábora smrti tu již není.

Mám se snad cítit lépe?

+2/−5
2.1.2016 19:46
Foto

J74i11r30k79a 37O59u70l28i51c40k45ý 3557403131555

Jak souvisí smrt Vašeho dědečka s tím, co jsem napsal?

Víte, smrt nevinného je vždy neštěstím, hrůzou. Asi ani jeden z nás si neumí představit ani hrůzu koncentračních táborů, ani hrůzu komunistických lágrů. Pan kardinál měl to štěstí, že obě hrůzy přežil. V prvním případě tomu bylo jednak díky věku (byl o 10 a více let madší, než v bolševickém lágru) a jednak díky tomu, že někdo vlivný ze Salesiánů dokázal vyjednat možnost posílání balíčků vězni do koncentračního tábora, pokud se nepletu, tak v případě Štěpána Trochty to bylo snad dokonce jednou za měsíc (to bylo dosti často na tehdejší dobu). Přesto i on měl nejméně jednou namále - jistý eSeSák si na něj zasedl a Štěpán Trochta padl jednoho dne bezvládně k zemi pod tíhou nákladu, který musel nést. Jen shodou náhod onen eSeSman neměl už čas použít ránu jistoty (byl vyhlášen poplach). Tak byl Trochta naložen na káru s mrtvolami a vezen ke krematoriu. Tam se z hluboké mdloby probral a dokázal se doplazit k blízkému lágrovému lékaři, kterým byl též vězeň. Ten jej dokázal zachránit.

Vy jste ale tvrdil, že kněží byli pronásledováni až za převádění lidí a majetků za hranice. Tak jsem se jasně zeptal na konkrétní příklady u oněch konkrétních lidí.

+13/−1
2.1.2016 19:54

O10l91d63ř98i48c87h 42H90o29r60á61k 2854719301855

Pane Oulický, vy to popisujete jako očitý svědek jménem všech.

To je to co odmítám a zakazuji (jménem rodiny).

O otázce víry a třetí říše diskutovat nehodlám, od toho je tu mnoho mnohem více povolaných historiků a ne hysteriků vašeho formátu (dokumentů opravdu dost natočila třeba i BBC a podobně).

+4/−16
2.1.2016 20:09
Foto

J34i47r73k69a 63O45u12l31i14c13k90ý 3127883601405

Vaše zákazy nehodlám respektovat. Berte to na vědomí. nemáte jedinou páku mi zakázat zveřejňovat můj názor. Názor, který prezentuji jako svůj (nikde nepíši, něco jménem všech, jak mi hloupě připisujete).

A znovu - kde se jmenovaní duchovní (Kajpr, Bula, Toufar, Hlouch, Braito, Drbola a mnozí další) dopustili převádění lidí nebo majetku .... víte oni byli bolševiky zavřeni a všichni jmenovaní to zaplatili svým životem.!!

+11/−1
2.1.2016 20:19
Foto

J16a75n 82Č13e71r23m50á49k 4239368415197

nejen, že pán nemá jedinou páku tu cokoliv zakazovat, on nemá na to ani právo a zřejmě mu chybí soudnost, pokud něco podobného vypouští z úst...8-o!!

+4/0
3.1.2016 0:12

K11a28r74e73l 97B96l64á15h97a 6816707494194

to je vyborne, takze na obecne kecy mas dost casu i povoleno, ale jakmile chce nekdo, abys prokazal svoje zvasty konkretnimi informacemi, tak najednou hodis embargo. Typicky chudak, co placa a sam nevi co, nebo dokonce primo ucelove lze. :-/

+2/0
2.1.2016 22:14

V97á70c58l94a56v 84K53o40v87á53ř84í13k 6674585724830

Ale ne - tady jde přece jen o to, že kardinál Trochta postě sám zažil oba režimy a jich vězení a on to na své kůži pocítil tak jak to říká. není to třeba ani zveličovat a ni bagatelizovat

+6/0
2.1.2016 20:18

V96a60c42l31a35v 11P12e38r38o91u15t33k54a 6428347154421

co tam pořád motáte Toufara? Ten se namotal k Čihoštskému zázraku a to komouši nemohi nechat být ..

+2/−7
2.1.2016 20:15
Foto

J92i73r52k90a 53O65u51l87i78c22k73ý 3887703401485

Pan Horák napsal, cituji: "Ono knězi nebyli považováni za nebezpečné dokud nezačali převádět lidi a majetek ven, dostali jen prostě kriminál." Tak tam "motám" různé duchovní, aby mi pan Horák objasnil jejich podíl na převádění lidí a majetků .....

Myslím, že to je legitimní postup.

+11/0
2.1.2016 20:25

P91e31t10r 30B37u28k83o95v67s29k65i 6633797301846

Proč je komunizmus stále legální?! Jaké důkazy musí být předloženy ohledně zrůdnosti komunistů, aby byli zakázáni?!

+12/−2
2.1.2016 19:01

P55a29v79e69l 74S84o29b91o52t93k90a 5430564

Protože disidenti tu neprivatizovali...

+3/−1
2.1.2016 19:03

R87o38m48a67n 61P65o40l33á41č14e77k 5246199765

Protože to bylo domluvené již před pádem železné opony:-).

+4/−4
2.1.2016 19:14







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.