Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Valašský kolář staví pro České Velenice repliku trolejbusu z roku 1907

Na mimořádné zakázce pracuje už několik měsíců kolář Augustin Krystyník. Ve své dílně na Valašsku staví repliku téměř sto let starého trolejbusu, který začátkem minulého století jezdil na trase mezi jihočeskými Českými Velenicemi a rakouským Gmündem. Právě tudy bude od července jezdit i chystaná replika.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

L53u25b66o91š 75D57o21l23e22ž61a92l 4285594153654

Gustovi se za jeho práci hluboce klaním a držím palce.....R^R^R^

0/0
8.12.2015 7:42
Foto

P11a57v87e88l 29J35o65s54e83f 23M82ö16r45t26l 9849321652777

Pro zviditelnění Velenic dobrá zpráva. Jen nevím, jak to pojede do vršíčku na gmündské náměstí?. Vyjede? Systém jednosměrek v Gmündu by jízdě trolejbusu  mohl být ku prospěchu. Nechápu, proč ti diskutéři dole melou panty o nevhodném trolejbusovo dopravě v Brně. Asi se chtějí zviditelnit a o Velenicích očividně nic neví. Velenice by mohly mít i expozici o přivtělení Vitorazska k ČSR v roce 1920. Mnozí by asi koukali, jak jsme získali kousek historického území.[>-]

+1/0
6.12.2015 9:24

M68a12r70t57i74n 67K56l94u75v92á47n24e54k 9842388763823

Jilm v Novom Hrozenkove? Tak to čumím...

0/0
5.12.2015 21:36

J13o26s13e75f 65H35r47n66č20i12ř36í10k 2396541562112

Jilmů roste poměrně dost i v Novém Hrozenkově. Dovolil jsem si ho použít i na

prahy ke dveřím. Před třiceti roky a jsou stále pohledné.

0/0
10.12.2015 7:32

M74a81r98t89i42n 54K26l40u54v67á18n59e18k 9292448913903

Jilm milujem. Mám z neho pracovný stôl. Samozrejme že nelakovaný.

Akurát sa už nedá zohnať. Vraj ich u nás zničila nejaká choroba. Preto sa divím. Navyše som myslel že rastie na juhu.

A vraj podobne to tu má nahnuté i jasan.

0/0
10.12.2015 9:10
Foto

B41r55o54n82i74s51l97a94v 91G48a29b89r83y72š 2662479841

Takže přece jen se k tomu odhodlali? Už jsem si myslel, že se ten projekt neuskuteční. Je to každopádně dobrá zpráva a díky za ni. :-)

Jen mě mrzí, že se trolejbusy podceňují. I přes svá negativa se podle mě jedná o dopravní prostředek městské (a klidně i příměstské) hromadné dopravy do budoucna.

+3/0
5.12.2015 11:04

T98o38m 36K12l10í13č36n70í30k 5480934925975

Souhlasím, ale dovolím si podotknout, že trasy pro trolejbusy by se měly navrhovat z rozmyslem a mělo by být možné na nich trolejbus bezpečně předjet. V Brně to bohužel v některých úsecích nelze a vytváří to zbytečné kolony.

0/0
5.12.2015 12:46
Foto

B11r52o28n80i93s62l64a69v 28G37a26b25r89y56š 2312489151

Ve své práci jsem navrhnul takový všeobecný postup, kam by měly jezdit tramvaje, trolejbusy a kde se vyplatí jen autobusy.

Brno má trolejbusovou síť opravdu velkou a naplánovanou podle mě dobře, vím o více místech, kam by ještě mohly jezdit, ale všechno to stojí i na provedení trolejí. Nejen na starých, ale na špatně provedených armaturách se musí jezdit pomalu a možnost rychlého projetí křížení a výhybek je pryč (např. nový kruhový objezd ve Slatině nebo nový úsek k terminálu Zoo). A troufám si říct, že Brno má po technické stránce to nejhorší trolejové vedení v republice.

0/0
5.12.2015 13:33
Foto

J47a28n 74A45d62l96e16r 2916131286526

Vždy jsem se v Brně divil uchycení drátů, výměnám a pod. Hrůza, hromady popelnicových vík nad křižovatkami (ještě v Ostravě se mohli chlubit podobnou změtí, ale dlouho jsem tam nebyl a tak nením, zda to tam ještě je).

U nás ve Zlíně naštěstí od počátku vsadili na systém Krummler-Matter a to znamenalo značnou progresi. Na jízdě to bylo poznat.

+1/0
5.12.2015 15:18
Foto

B70r25o36n74i53s54l36a90v 82G29a47b66r90y45š 2722669821

Ten systém znám. Pokud vím, staví na něm firma Elektroline.

Brno je prostě kapitola sama o sobě. Nevadily by mi ani tak ty armatury jako spíš celkové provedení.

0/0
5.12.2015 21:47

J72i86ř20í 80J72o27z55a 3868603820761

Dovolim si s Vami nesouhlasit. Nejhorsi trolejove vedeni maji v Marianskych Laznich. Vzhledem k tomu, ze ho nechteji zrenovovat, protoze je to pry moc penez, hrozi konec trolejbusove dopravy v Marianskych Laznich od roku 2017. Tak to schvalila rada mesta Marianske Lazne.

Dalsi zruseni trolejbusove dopravy hrozi v MHD Comutov - Jirkov na trati Jirkov, aut. nadr. - Chomutov, Pisecna, nebot mesto Jirkov jiz nechce dotovat drahy trolejbusovy provoz a chce trolejbusy nahradit autobusy na plyn, jsou pry levnejsi. Ma se tak stat dne 1. ledna 2017.

0/0
5.12.2015 21:30
Foto

B81r27o95n56i72s66l98a83v 44G54a73b29r56y94š 2592209371

O Mariánských Lázních to vím, ty sleduju dost bedlivě. Ale nejhorší to není. Mají tu trakci dost přestárlou, obnova se prý vypočítala na cca 60 mil. Kč, ale mají to aspoň normálně pověšeno a vybudováním toho rádoby terminálu se to zase trochu zlepšilo. Ale jiná místa jsou na tom trochu hůř. Sám jsem je dva roky po sobě upozorňoval na prasklou svorku troleje u městského úřadu. ;-D

Chomutov a Jirkov je na tom zoufale špatně. Trolejové vedení je v celkem dobrém stavu, ale protože jsou lidi neschopní se domluvit, prostě to tam zavřou. Když má to dvojměstí cca 70 tisíc lidí, ještě se ty trolejbusy vyplatí. Až se to zavře v Jirkově, zbyde na to Chomutov sám, který má nějakých 50 tisíc lidí. A samostatná síť v Chomutově není nic moc. Tamní MHD je pomalá, slabá, nekonkurenceschopná, nepreferovaná, drahá (1 jízda stojí 20 Kč, roční jízdenka o 2 000 Kč dražší než v Praze). Je mi to líto, že to tam tak dopadne, řešení existuje a dokázal bych jim s tím pomoci, ale nikdo není ochotný do nějaké optimalizace jít. O všem rozhodnou politici, kteří o tom vědí kulové. Chtějí shodit elektrickou síť nějakým pochybným plynem!

0/0
5.12.2015 22:00







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.