Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Lidé nevezmou práci nejčastěji kvůli směnám, víkendům a dojíždění

Firmy ve Zlínském kraji marně shánějí pracovníky, lidé nechtějí pracovat na směny nebo dojíždět. Přesto nezaměstnanost v kraji klesá, na konci října ještě nebyla nižší než letos.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

J41a79n 53A85d91l90e58r 2586841126256

Slušovičák zapoměl připomenout, jak se to má s dopravou do Slušek. Není jako za Čuby, co dvacet minut autobus do Zlína a jinam, pro členy zdarma.

Dnes se po směně zkrátka nazpět dostat nedá (i v celkem frekventovaných Napajedlích jede poslední autobus na Zlín zhruba v 9:30), někdy ani na směnu.

A brát si taxi? To firma neproplatí.

+1/0
13.11.2015 13:10

P31a81v73e30l 23M19a58r35e72š 8765520607685

Co autem?

Dojíždí tak stovky lidí. nebo se domluví se a jedou tři/čtyři jedním

0/−1
13.11.2015 13:22
Foto

J75a90n 42A35d85l71e48r 2456521756206

To nefunguje trvale - stačí, když majitel vypadne z kola. Ne pouze při dovolené nebo nemoci, ale může odejít z pracovniště, což při dnešní fluktuaci levných pracovních sil je spíše pravděpodobné.

Potom odpadnou i ti další - a najedou jsou čtyři lidi bez práce.

Podobnou logistiku jsem zažil.

+1/0
13.11.2015 15:51

P83a88v27e63l 14M69a17r72e57š 8155380727225

Tak já ale nemyslel, že z těch 4 má auto jen jeden, nežijeme v socialismu.

Spolujízdu kolegové z práce praktikují kvůli úspoře, ne kvůli tomu, že ostatní tři auto nemají.

Na venkově je (  i kvůli frekvenci VD) auto nutnost , slušnější Felda na dojíždění do sousedního města za prací se dnes pořídí i za dvacku.

0/−1
13.11.2015 16:10
Foto

J60a13n 43A44d43l96e86r 2656681696966

Vy jste si možná nevšimnul, že se zde hovoříme nejčastěji o t.zv. dlouhodobě nezaměstnaných ("t.zv." proto, že dlouhodobá nezaměstnanost není zákonem definována).

U těch (z fiktivních čtyř) nemá auto pouze jeden, ale možná žádný - z čeho by je provozovali?

Pokud někdo z nich nějakou popelnici, nejspíše dosti starou, vlastní, hrozí ještě další komplikace - čtveřice možná na směnu neodjede, jelikož se starý stroj porouchá. A hned naskočí neomluvená absence a vyhazovy - média budou mít zase téma ku psaní: "Jací jsou ti nezaměstnaní flákači a příživníci".

O řešení problémů v proudové výrobě, kdy mi vypadnou čtyři lidi z např. patnácti, ani nehovoře.

Proto musím opakovat - podnikatelé mimo dostupné oblasti mohou skučet po pracovní síle jak chtějí. Dokud nebude zajištěna cenově snesitelná dopravní obslužnost, pak mají smůlu.

0/0
16.11.2015 14:09

P73a37v54e88l 76M39a67r25e53š 8115170627155

Na venkově má nějaký byť  vrakoidní automobil skoro každý, ona to je v těch vsích životní nutnost.Nejde přitom jen o dojíždění do práce, ale na venkově mnohdy není ani hospoda, obchod, o doktorovy a službách nemluvě. Právě proto, že za 25 let už si lidé na mizernou dopravní obslužnost venkova zvykly a chtě nechtě se přizpůsobili . To je zkrátka jedna z nevýhod života na venkově, na druhou stranu tam jsou jiné výhody lidem z měst neznámé.

Ty vesnické popelnice zvenku mnohdy vypadají strašně, ale lidé je opečovávaní, protože vědí,že jinou si jen tak nepořídí, takže technicky bývají v lepším pořádku než u nás měštáků, kteří můžeme kdykoli jet šalinou, když ráno nenastartujeme.

Doprava do práce není věcí vašeho zaměstnavatele, ale vaší vlastní, je vaší věcí jak se dostanete na pracoviště.

V nepřetržitém provozu jsem léta dělal mistra takže o problémech s nepřítomností obsluhy něco vím :-).

0/0
16.11.2015 15:40
Foto

J25a89n 39A78d64l93e98r 2156921676976

Tím, že je doprava věc zaměstnance, se vracíme k jádru problému - nelze vyčítat dělníkovi, že se do místa nepřístupného (a tím dnes Slušovice jsou) bez auta nedostane.

Pracáky (a podnikatelé) to v článku staví tak, že se lidem nechce - ale to je pouhá manipulativní medializace problému. Pokud krajští úředníci nezajistí dopravní obslužnost (a ta, jak sám potvrzujete, je mizerná a závisí mnohdy na toleranci PČR), tak jiní úředníci ve článku nemají co naznačovat, že nezaměstnaní jsou pouze líná, neochotná tlupa.

Pokud jsme u bývalých zaměstnání - to mé je ekonomika práce v nepřetržitém provozu. Takže si rozumíme.

0/0
16.11.2015 17:53
Foto

R41o82m70a16n 84K60o66z81e80l 4647576883784

Zas tak hrozné to není, i z odpolední se ze Slušovic do Zlína dostanete, o víkendech je to horší, to je fakt.

0/0
13.11.2015 18:16

P77a93v92e21l 38M66a28r91e15š 8125610717905

Ani se těm lidem nedivím.

Nudná, monotónní práce, kterou po třech dnech zaučení zvládne i šimpanz, osobní život nulový. Jeden týden nikam nemůžete, protože vstáváte v pět, druhý týden nikam nemůžete, bo přijdete dom v jedenáct, třetí týden děláte přes noc a půl dne prospíte.

U obráběcích linek hluk, někdy řezná kapalina. Poctivé řemeslo kovoobrábění, kdy dělník u stroje musel být vyučený a rozumět věci s CNC automaty mizí a operátor obráběcího stroje je jen cvičená, špatně placená opice, která dohlíží na automatickou mašinu.

Buzerace, směrnice málem i na to kterou rukou si vytírat zadek. Nejen na linkách, ale i u techniků , kontrolorů a THP. A mistři v tomhle jsou šikmoocí.

Ve většině továren, montoven a výrob by vůbec noční směna nemusela existovat, provozů kde nemůžete vypnout stroje a ty jedou nonstop zase tolik není ( ocelárny, vysoké pece, chemičky - tam to možné bud není technologicky, nebo s obrovskými náklady).  Klasický lehký a střední průmysl a montovny, tam vypnout v deset večer linku a ráno ji zapnout by nebyl technicky vůbec žádný problém . jen by se musela o třetinu snížit výroba, tím pádem továrníkům zisky ( ale také náklady)

+2/0
13.11.2015 11:00

J12a14k12u86b 26S19e78m64e19r98á45d 2747146241441

pokud se nekdo ohani mzdou, je treba uvadet tu zakladni pro srovnani a az pak v zavorce treba kolik si clovek muze vydelat za prescasy atd....

+1/0
13.11.2015 10:45

P88a69v10e22l 38M66a86r61e89š 8965270767585

Jo, to je taky dobrý trik, přesčasy. Ve spoustě firem neplacené, jako součást základního platu

přesčasy ve třísměnném provozu ve výrobě jsou z logiky věci nesmysl, nebo má snad továrník někde bokem další linku pro lidi, co mu dělají přesčasy?

+2/0
13.11.2015 11:04

J28a75k72u71b 69S20e56m51e47r90á93d 2577756501201

tak to si clovek musi zjistit/ osefovat pri podepisovani smlouvy ....

0/0
13.11.2015 11:15
Foto

J16a40n 31A41d48l50e43r 2856351876106

Přesčasy ve třísměně nebo nepřetržitém provozu (to jsou de facto směny čtyři) jdou - jako záskok za nepřítomného nebo při poddimenzovanosti pracovními silami za trvale nepřítomného.

0/0
13.11.2015 15:53

M30i91l57e60n49a 34K24u31l87h68á87n39k44o82v82á 6943484361

,,ńedivím se,,,dojíždím do práce  a za bus platím přes dva tisíce ..a to je ještě luxus narvanými busy, čekáním na přestup atd,,,

+2/0
13.11.2015 8:21

P24a86v49l66í65n69a 41N46o77v52o43t96n86á 6149821401753

Městské divadlo Zlín hledalo přes úřad práce pokladní. Dva měsíce trvalo, než se ozvali na životopis, po osobním pohovoru a slib personalistky, že dají vědět i v případě, že si vybrali jiného uchazeče, neozvali se, možná výběrové řízení na oko a předem vybraný uchazeč. To že člověk projede nemalé peníze nikoho na ÚP nezajímá.

+4/0
13.11.2015 7:39

A67n51n51a 67V43e88s10e53l49á 3699880931690

To je pěkné , že manželky podnikatelů jsou na pracáku . Některé moje kamarádky jsou manželky podnikatelů, ale mají smůlu , protože manžel je nechce zaměstnat ve firmě , tak si hledají práci , jenže je nechtějí zaměstnat ani jiní podnikatelé , protože se znají , takže jediná práce , která vyjde je úklid za 55kč/hod. Kdyby to bylo tak jednoduché , tak se nenechají buzerovat od zaměstnanců na pracáku a jsou někde v normálním zaměstnání . Není to tak trošku diskriminace těchto žen ?

+3/0
12.11.2015 20:35

P96e98t88r 47N83i26v89n26i83c91k96ý 3812564875987

V čem je ta diskriminace? Že je nechtějí zaměstnat, protože je znají? To je přece běžné a normální. Zjistit si reference, nebo využít vlastní informace je přece základ při přijímání zaměstnanců.

0/0
13.11.2015 7:52

R68a44d88o73s92l88a34v 50K37l34a48u65d50a 5754538564532

Všichni se znají? A co v sousedním městě? Tam taky? Není to spíš nějaká výmluva? Znám dost manželek podnikatelů kteří normálně pracují u jiných firem.

+1/0
13.11.2015 8:14
Foto

R79o69m86a18n 87K45o48z50e11l 4797786263114

No nepřehánějte, konkrétně v tom Greineru se byl známý ucházet, protože chce změnit práci a nevzali ho.

+3/0
12.11.2015 18:08

K39a18r49e43l 12E73h26l 5416491896377

O jakou pozici se ucházel?...je to důležité dodat, aby informace měla svou váhu.

0/0
12.11.2015 19:25
Foto

R21o79m59a48n 76K48o24z14e23l 4807806263794

O tu pozici operátora, na kterou údajně nemůžou sehnat lidi.

+2/0
12.11.2015 19:39

M59i35r42o25s57l60a48v 44T22i26š54e88r 4279729374382

Tak Greiner kolikrát ani neodepíše na CV, ačkoliv na druhé straně si stěžují do novin, jak nejsou lidi.

+5/0
12.11.2015 22:01

V52o40j98t87ě70c38h 38D20r16á35p53a28l 1403810878234

Jako student VŠ, který do zařízení s třísměnným + víkendovým provozem chodí dvakrát do týdne na brigádu se těm lidem moc nedivím. Těch HPPček co tam potkávám ve výrobě s max 18k spíš míň čistýho mi je dost líto ... náročná práce ve stoje, s minimální možností nějakého kariérního růstu za mizerné peníze prostě netáhne a musí jim to teď zachraňovat brigádníci a agenturní zaměstnanci z Bulharska.

+12/0
12.11.2015 17:58

R62a59d25o39s46l86a88v 19K89l48a50u50d30a 5384708224702

Nabídnou 1000 éček a diví se že nikoho neseženou:-P  Jo soudruzi kapitalisti, jestli nemůžete sehnat zaměstnance, tak nabídněte víc. A to že se jedná o nekvalifikovanou práci si nechte od cesty.

+16/0
12.11.2015 17:41

R85a81d97o92v13a26n 98M19i12t78r70i70č 2399538732744

Nedávno jsem vyslechl rozhovor dvou rádobypodnikatelů, jak si stěžují, že zaměstnanci se už nebojí výpovědi a klidně si dovolí přijít za nimi do kanceláře a žádat vyšší mzdu. V nostalgii vzpomínali na devadesátá léta, kdy byla nezaměstnanost nová věc a vyhazovu se každý bál jak čert kříže a makal i za almužnu. Teď je to prý hrůza a podle nich by bylo dobře, kdyby zase přišla nějaká krize. Tolik asi k myšlení českých pseudokapitalistů, co se týče ekonomické prosperity a nedostatku pracovníků na trhu.

+10/0
12.11.2015 17:40

J14i68r88k11a 24S67v66o58b11o94d66a 2215385108132

Bych se vykaslal na dojizdeni to radeji sedet na podpore a mit klidek!!

+1/0
12.11.2015 17:37

K55r82y56š11t38o24f 48L58a90n35í37k 1319280325595

tak ja dojizdim přes celou republiku a mam taky klidek :-)

0/0
12.11.2015 17:54
Foto

J88a53n 82A38d91l37e67r 2666861386806

Podpora je pouze pár měsíců, pak následuje něco jako "osoba bez příjmů".

0/0
13.11.2015 13:08

P69a78v63e67l 18M83a74r56e51š 8475780637295

OBZP - jediná legální možnost, jak se vyhnout státní loupeži zvané povinné "sociální pojištění" Poměrně oblíbené u drobných živnostníků, kteří si založí místo živnosti sročko a jsou jeho jednatelem ;-D

předřečník zřejmě myslel OBZP - práce na černo.

0/0
13.11.2015 16:30

P91e74t75r 61R43i57h79a37k 7761408268136

Neni to muj pripad, ale dojizdejte nekam za 15t hrubeho.Vychodni naklady, zapadni ceny, tak kde ty prachy sakra jsou?

+16/0
12.11.2015 17:34

A52n30n26a 37V98e40s18e31l73á 3939550821240

Dojíždění vlastním autem se nevyplatí , ale vysvětlujte to státním zaměstnancům pod státní penzí . Většina z nich tomu nerozumí.

+7/0
12.11.2015 20:37

P73a92v73e47l 94M82a58r37e79š 8855700217395

Dojíždění vlastním vozem se rozhodně vyplatí časově, mnohdy i finančně oproti MHD. Palivo  je dnes levné ( naftu tankuji zcela běžně za 28.50 a to nevyhledávám nějaké extra levné pumpy), auta mají oproti devadesátým létům spotřebu o třetinu nižší ( moje Mondeo v naftě jezdí po Brně za 6 l průměr, a to mám hodně těžkou hnátu na plynu), a samotná auta jsou za celkově ohodně dostupnější. ( Slušnou ojetinu za tři platy koupíte, rezavou Feldu, která ale ještě svoji práci udělá za deset tisíc), když naložíte do auta jednoho dva kolegy s bydlištěm po trase, vychází lépe neř vlak i autobus

0/−1
13.11.2015 16:38

D66a56v29i58d 95M83a18t84o92c19h80a 6811143525946

Prosím Vás, paní Veselá, vysvětlete mi, kteří státní zaměstnanci jsou pod státní penzí? Já poněkud nerozumím Vašemu příspěvku.. Děkuji za odpověď.

+1/0
14.11.2015 21:37







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.