Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Sedm let od poklepání základního kamene silničáři ani nezačali R49 stavět

Smutné sedmé výročí uplynulo před pár dny od chvíle, kdy byla u Hulína na Kroměřížsku slavnostně zahájena výstavba důležité rychlostní silnice R49. I přes spoustu slibů a ujištění politiků ale dosud ani není jasné, kdy silničáři poprvé kopnou do země.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P11e41t53r 66H95o94r73á49k 1859593799264

Patrik by měl zaplatit veškeré škody na zdraví občanů. Rv

0/−2
7.10.2015 20:36

P59e53t98r 68R66u70m41p15l24i32k 4349467609103

Za každý odložený rok zabíjím tucet křečků a deset krtků.;-O

0/−2
7.10.2015 18:45

S53t47a97n97i32s44l16a54v 43S25r21b71a 4435744188624

politiky nechávám stranou, ti dělají jen "svou" práci. Ale ta zelená mafie, ta mi leze krkem.

+1/−2
6.10.2015 8:07

J15o48s89e52f 36Ř44i53m17n79á43č 1405220135851

jsou to všichni jen šašci

+2/0
5.10.2015 22:37

P19e28t30r 45H93o30r11á86k 4609577817532

Hanba!!! Oni to plánovali totiž i jak je DSZO ve Zlíně a všechny půldomky na Podvesné XVII byly zbořené. No pak zjistili přes kopec a hlavně kolem Krajské nemocnice prostě nemůže vést takový kolos, jestli to někdy postaví, tak doufám, že to pánové nespoplatní jako Otrokovický obchvat, to by se vlastně situace ve Zlíně ještě zhoršila. 3x město Otrokovice žádalo o zrušení poplatku obchvatu ani jeden ministr to nedovolil včetně Daniela Ťoka (ANO). Zvýšit pokuty to jo pane ministře, sám víte, že to nezabere jako vždy a jen chcete víc peněz pro Ministerstvo a bojíte se to říct. Achjo, řidiče plaťte ale nic svého státu nečkejte RvRvRv

0/0
5.10.2015 16:55

J97a65n 52M54a97l97ý 6409160686

Rychlostní silnice R55 okolo Otrokovic je zpoplatněná proto, že nejde o žádný obchvat (jak se bohužel neustále nepřesně uvádí i v médiích), ale o normální rychlostní silnici, v podstatě dálnici. Obchvat Zálešné však má být běžná silnice II. třídy, jejímž vlastníkem bude kraj, a jako taková pochopitelně zpoplatněná nebude.

+2/0
5.10.2015 20:25

P29e96t69r 57H26o13r54á90k 4529117757412

Ne neni, dalnice to bude az to povede k Rakousku.

0/−1
5.10.2015 23:03

M39i39r11o53s23l39a23v 42T13i60š39e94r 4549909544502

Aha, a to se bude kolem všech měst, kde vede dálnice, a které nyní středem protíná frekventovaná silnice první nebo druhé třídy, stavět hned vedle dálnice ještě druhý obchvat? No to opravdu vyjde levněji než 3-5 km kolem takového průměrného města nechat zdarma.

0/0
6.10.2015 10:06

J36o87s41e24f 72T78r49ö97g32l 8749462136976

Je to "normální R", ale zároveň obchvat. Opravdu by zpoplatněná být neměla (a s ní podobně řada dalších úseků včetně Pražského okruhu).

0/0
6.10.2015 22:59

K42a69r15e79l 77C66h36r23a52s54t83i10n92a 4363264460405

Spíš by mě zajímalo, co bude dál. Bude stavba ponechána na libovůli (ne)zúčastněných a za dalších sedm let si znovu řekneme, že jsme moc nepokročili nebo se do věci obují politici, vládní činitelé, správa silnic a dálnic, správa obcí, Zlína a dalších zúčastněných stran? Takové řešení, kdy se vedou jen plané diskuze a stavba stojí, svědčí o jediném: všechno, čeho se dosud dosáhlo, je jen a jen dokladem toho, že se zúčastněné strany nedokáží dohodnout a jediné, co dokáží, jsou nekonečné naschvály, podrazy a neschopnost. Nehrajme si na falešné vítěze, kdo koho přetrumfl a okabátil. Chovejme se jako racionální a odpovědní občané. Máme na svědomí rozvoj či stagnaci regionu, který se o své místo na slunci musí rvát sám, zatímco jiným padá do klína bez snahy. Tomáš Baťa musel také obětovat kousek prostoru, aby zlepšil možnosti rozvoje. My jsme na jeho odkaz zapomněli, proto se handrkujeme a chováme jak malí kluci, jejichž hloupost a umíněnost vejde do dějin.

+2/−1
5.10.2015 16:23

K62a70r22e98l 49C25h22r43a27s65t59i61n54a 4903634760385

Když jsou mezi námi negativisté, kteří nic jiného než znemožňovat a zakazovat neumějí a dohodnout se nechtějí, pak se vraťme do doby kamenné, kdy příroda žádnou újmou netrpěla. Chceme-li z našeho kraje vybudovat skanzen 19. století, pokračujme v těchto kopancích dál až se nám podaří Zlínu vrátit podobu začátku 20. století, kdy mělo město pět tisícovek obyvatel, pásly se tady ovce a na koleně se šily boty. Pak asi budou konečně ekoteroristé spokojeni a k nám budou jezdit turisté podívat se, jak se kdysi žilo v horách o svíčkách.

+2/−1
5.10.2015 19:55

M15i28r68e88k 73B22u87c24h23t44í86k 7399714854239

Řebíček, Lukáš? Tak to stačí.;-D

+7/−1
5.10.2015 16:09

T81e84o44d83o41r 85N43ě30m88e67c 9440480697

V článku úplně chybí, že Řebíčkovi šlo hlavně o to na tu stavbu vysoutěžit zhotovitele, což se mu skutečně povedlo za těch 8 mld. Kč. Stavba je neskutečně předražená, úplatky už nejspíš byly rozdány...

Tomuto pánovi vůbec nevadilo soutěžit stavby, na které nebylo ještě povolení, toto není jediný případ.

+9/0
5.10.2015 13:40
Foto

J62a90n 98A92d46l26e96r 2206271706726

Jak vidno, před volbami jest žvanění volnost.

+2/−1
5.10.2015 13:39

A96n98t20o34n11í77n 55Z86e93l72i47n71k15a 5294918955290

Budu se opakovat: naděje na výstavbu R49 likviduje snahy o smysluplné řešení dopravy krajského města. Přestože bohužel s tolik potřebnou přeložkou 1/49 ze středu města nemá nic společného.

0/0
5.10.2015 13:17

V84l48a10s16t77a 48H53l59i53s86n46i35k69o26v71s67k72á 9209443850

Bohužel, R49 už má se středem Zlína společného hodně. Původně se počítalo s tím, že doprava povede z Otrokovic do Zlína za Dřevnicí (dokonce už tam někteří výkukové kupovali pozemky), ale potom se rozhodlo, že se rozšíří stávající komunikace. Z kousku Štefánikovy a tř.T.Bati se udělaly jednosměrky a bylo popravené. Hlavní tah zůstal v centru a to už nikomu nevadilo. Kdyby se postavila R49, tranzitní doprava přes Zlín na Valachy by zmizela a centru by se hodně ulevilo.

+4/−2
5.10.2015 14:46

A32n94t86o89n87í61n 75Z88e52l37i86n26k33a 5104908425320

Po eventuálním dobudování R49 alespoň do Lípy se část dálkové dopravy Zlínu skutečně vyhne. Nikdy to ale nebude ve směru z jihu 1/55 na Otrokovice směrem na východ Zlína /a dále/ a obráceně. Vzdálenost Lípa-Hulín-Otrokovice je 44 km a Lípa-Zlín-Otrokovice pouze 14 km....R49 je příliš daleko a tudíž nesplňuje funkci příměstského obchvatu, který musí umožnit. příměstskou migraci dopravy.

Přetíženou 1/49 Zlín -Otrokovice řeší platný Územní plán města tzv. Pravobřeční komunikací, která dle mého soudu nemůže nikdy využít ulici Sokolskou. Proto tvrdím, že takovéto řešení není smysluplné. No a to se celou dobu bavíme, že R49 bude!! Jenže ona nebude.

+1/0
5.10.2015 19:17

J71i89ř30í 70U79h50e33r68e50k 2678138317108

Tak hlavně jste se seznámili s kladívky,poťukali,pokecal!

+3/0
5.10.2015 12:55

I47v55a 80V61a42l61č52í22k26o89v86á 1779708101591

Tak hlavně, že byly chlebíčky, šampáňo, hezká a přítulná děvčata...

Prostě politici.

Rv

+5/−1
5.10.2015 12:32

A58n18t46o25n79i34n 50K48a53d65l60c24e45k 9652299201176

Primy vyslefek existence umeleho zlinskeho kraje. Jen tak dal, soudruzi :)))

+6/−3
5.10.2015 12:31

P85e31t36r 49N70i51v48n57i80c78k59ý 3732404835127

„Teď už nebudu říkat žádný termín, protože opravdu nevím,"

A před sedmi roky termín věděl?

+7/0
5.10.2015 12:23
Foto

R79a33d18e91k 58P65o16l29i22c15k42ý 6171763101384

Děkujme bohu za neschopnost zahájit stavbu. Je to nesmyslná stavba a doufám, že se nikdy ani stavět nezačne.

Už dnes máme jednu z nejvyšších zastavěností území a hustou silniční síť-je nesmysl budovat další cesty kvůli pár ušetřeným minutám.

+2/−19
5.10.2015 12:22

J75a60r70o76m69i83r 77C32h18a47l93o75u31p52k70a 4879797355767

Nejde o ušetřené minuty, ale o to, že neexistuje kvalitní spojnice Brno - Slovensko západo-východním směrem. Tahle silnice by se stala defakto obchvatem spousty měst a desítek vesnic... Takže smysl rozhodně má!

Jo a ta nejvyšší zastavěnost je dobrý blábol. Máte k tomu nějaké zdroje, kde jste na to přišel? U nás je zastavěnost 1,7% plochy a kromě Prahy a Ostravska je těžce pod průměrem Evropy. Anglie je nad 10%, Belgie, Nizozemí ke 20%...

+7/−2
5.10.2015 12:41

J22a65r41o20m28i57r 29C25h17a36l65o18u40p80k80a 4509827235687

10,7%

0/0
5.10.2015 12:45
Foto

R16a41d94e54k 85P82o21l70i39c97k68ý 6431543371514

Naopak u nás je přes 10 % průměr kolem 5.

Brno Slovensko lze řešit rozšířením stávajících cest ne budováním nové.

Tahle silnice by zničila zdejší přírodu-rozhodně smysl nemáRv

0/−6
5.10.2015 15:27

J32a25r20o28m60i58r 21C64h62a25l81o81u85p44k49a 4719297155667

Ano, poměrná zastavěnost jako na Ukrajině, to je náš cíl... ;-)

Stávající silnice vedou zhusta přes města a obce. Zrychlením tranzitu zejména nákladní dopravy dochází ke značnému snížení emisí. O komfortu obyvatel nemluvě.

Křeček se přestěhuje, tak jaképak zničení přírody...

+4/−1
5.10.2015 15:37
Foto

R65a70d79e69k 85P33o44l46i57c85k18ý 6661313631134

Radikálně by se tu zvýšil počet projíždějících automobilů.

Proč by muselo být dálniční spojení mezi Zlínský  krajem a Slovenskem?

0/−6
5.10.2015 17:10

M39i57r34o71s93l18a57v 29T40i91š70e11r 4399849934572

Ale zároveň by se radikálně snížila doprava přes ty obce! A nejde o spojení Zlinskeho kraje, ale celé ČR se Dlovenskem, což D2 NEPLNÍ. To je jen spojnice Prahy a Bratislavy a dále do Budapešti.

0/0
6.10.2015 10:13
Foto

R96a24d48e70k 84P61o45l50i42c36k23ý 6741163761164

Proč bysme měli mít další spojení se Slovenskem?

přetížení obcí by vyřešilo zpoplatnění těch cest a větší využití vlaků

0/0
6.10.2015 14:28

P24e60t31r 41C20h24u93d42o71b57a 8224608386930

Pane Polický, nic ve zlém, ale to, co jste napsal, je snad ještě větší blábol než to, že stačí jen rozšířit stávající cesty. Zkuste se alespoň trochu zamyslet nad tím, jak se projeví zpoplatnění jedné cesty na těch ostatních (které také vedou přes obce) a co se stane, když zpoplatníme všechny? A jak snadná a pružná je doprava vozidel po železnici?

+1/−1
6.10.2015 15:10
Foto

R62a43d16e72k 90P60o69l16i24c42k53ý 6951883311604

Nejde jen o to jestli cesta vede obcí-např E 50 vede zpravidla kolem. podstatné je, že by R49 zničila přírodu kterou by vedla.

0/−1
6.10.2015 18:22

P81e43t53r 33C24h63u85d78o62b62a 8474818296160

E50 je tady už léta, vede povrchově přímo přes CHKO Bílé Karpaty a připadá vám, že je kolem ní příroda zničená? Jenže E50 je až příliš vzdálená od české D1 a pokud pokračujete na Slovensku dál směrem na Žilinu, je to obrovská zajížďka. K tomu překonává hřeben (převýšení přes 350m), což klade vysoké nároky na zimní údržbu. Naproti tomu R49 je vedena tak, aby se CHKO vyhnula, kopcům se vyhýbá nebo je překonává tunely a zároveň by ulevila Zlínu, Holešovu a dalším větším městům od dopravy. Bude to zásah do přírody, ale od toho jsou odborníci, aby navrhli takové řešení, které bude přijatelné a krajině neublíží. Silnice (jako taková) smysl rozhodně má.

0/0
6.10.2015 20:08

M97i37r48o83s21l47a72v 79T67i43š84e55r 4539539174972

Vaše argumenty jsou tedy hodně chabé...nejdříve řeknete, že problém vyřeší rozšíření silnic (ale neřeknete kterých), pak argumentujete "radikálním" navýšením dopravy, ale už neřeknete B, že jsou to pouze vozidla, která zmizí z center měst a obcí, pak řeknete, zpoplatnit silnice a využít vlaky...ale už vás nezajímá, že ten náklad se i musí na ten vlak nějak dostat...a to po silnicích...v každé vesnici totiž nikdo železniční nádraží budovat nebude.

0/0
6.10.2015 17:50
Foto

R65a27d15e20k 21P74o77l16i15c79k97ý 6561373191384

1/ Nebude to jen o autech, které nes projíždí obcemi-pokud se dobuduje dálniční propojení dojde k celkovému navýšení dopravy

2/Železnice vybudovaná je-to co se dopravuje na velkou vzdálenost po ní jít může. nákladových nádraží je dost.

3/ Cesty se mohou rozšířit stávající-např. E50, která vede kolem Uherského hradiště (to lze napojit na dálnici pomrně snadno)-ale je to otázkou pro odborníky, které přesně, ale považuji za nesmysl vést to přes dosud poměrně nedotčenu přírodu ,

0/0
6.10.2015 18:19

M23i86r86o18s44l26a57v 14T19i22š18e63r 4859899384182

Vybudování R49 žádné "celkové navýšení dopravy" nezpůsobí. Každých 1000 aut, které projedou po R49, zmizí z okresek na stejné trase. Vy máte ty vaše argumenty asi z té "nepodjaté a objektivní" stránky R49.cz, kterou provozuje spolek lokálních NIMBYů.

0/0
7.10.2015 10:40

M41i35r55o63s80l63a23v 94T85i61š69e77r 4169679734332

A mimochodem. Pokud považujete ty serpentiny přes Buchlovské kopce za ideál pro intenzivní dopravu, nemá vůbec smysl se s vámi bavit vážně.

0/0
7.10.2015 10:49

P40e34t56r 41C66h65u97d63o49b69a 8104108976660

Vzhledem k tomu, že znám všechy silnice, kterými se dá ze Zlínského kraje dostat na Slovensko, docela by mě zajímalo, kterou z nich (podle vás) stačí pouze rozšířit, aby mohla sloužit jako spojnice mezi dvěma dálnicemi?

+7/−1
5.10.2015 16:18

P24e30t25r 50C89h24u11d62o74b41a 8334728226570

Hmm, tak mínus dát umíte, ale odpovědět ne. Asi to tedy nebude tak jednoduché řešení, jak se nám tu snažíte nabulíkovat.

0/0
6.10.2015 10:02

J63a86n 36S13o54u43k40u54p 1644814756745

Kterou cestu konkrétně chcete rozšířit, jak a v jakém úseku?

0/0
6.10.2015 9:34

K69a56r10e41l 92D23o93h87n94a55l 2571909274832

Chtel jsem neco napsat ale asi jen 8-o8-o8-o8-o8-o8-o8-o8-o8-o8-o8-o8-o8-o8-o8-o8-o8-o8-o8-o

0/0
6.10.2015 8:36

K18a38r70e81l 10C42h91r85a15s84t82i73n96a 4523334820745

Když se sejde neschopnost státní správy s kapriciózností ekoteroristů, jsou zdánlivě jednoduché věci neuskutečnitelné. Kdo teď zaplatí ty desítky milionů za stavbu, o níž se neví, zda vůbec postavena bude? Kdo vyčistí prostředí obcí, kudy projíždějí kvanta aut, přestože už dávno škodit nemusela? Kdo rozhýbe komunikaci, která může podstatně zlepšit dopravní dostupnost Zlínska a usnadnit investorům podnikání? Kdo z poslanců, senátorů, politiků všech úrovní a správy se konečně probudí, aby tento výkřik stupidity rozetnul?

+6/−4
5.10.2015 12:18

M59i68l24o48š 41K15o73h10o39u59t 6274684685401

No jo, ti politici... Ťukat kladívkem na základní kameny, jíst chlebíčky a všude se tvářit důležitě, to by jim šlo.

+7/−1
5.10.2015 12:10

J77i22ř36í 59Š32t25ě93r10b75a 9413762707935

"Na velký základní kámen zánovními kladívky poklepali 30. září 2008, dva týdny před krajskými volbami, zlínský hejtman Libor Lukáš a ministr dopravy Aleš Řebíček (oba z ODS), který „deklaroval připravenost státu dodržet termíny výstavby této důležité silnice“. Řidiči po ní měli projet v říjnu 2011."    j

+2/−1
5.10.2015 12:04

R55o20m48a96n 44H71a71n81a40k 4582695684964

Rychlostni silnice, jakou svet nevidel...:-)

+13/0
5.10.2015 11:58

V64l17a98d13i42m68i45r 26H51u94b83a26c73e60k 5596654673477

Jak je to velmi moudré rčení? "Zastřel myslivce -zachráníš les, zastřel ekologa - zachráníš přírodu" ;-D

+7/−7
5.10.2015 11:51

D16a64n44i78e53l 28R20e29i33c96h68e94l 8809779883

Problémem nejsou ochránci přírody, ale ti,kteří při návrhu nerespektovali české zákony o ochraně přírody. Buď budeme dodržovat zákony, nebo si z nich uděláme trhací papír.

+12/−1
5.10.2015 11:53

P62a28v38e91l 75N38o44v12o58t39n67ý 6535236288976

pěkný blábol, co má myslivec společného s lesem? leda tak lesník, ty naopak mnohdy tlačí na myslivce k regulaci zvěře, jelikož nyní stromky

0/0
5.10.2015 12:06

I21v32a 74V89a31l62č41í30k37o54v83á 1319488211291

Zastřel politika, zachráníš svět. ;-)

+2/−1
5.10.2015 12:33

J82o98s12e47f 83Š97e40m37e74l71í77k 7299421300247

No ale účelu bylo dosaženo, ne? Řebíček je zaopatřen.

+5/0
5.10.2015 11:41

J60i66ř16í 15S98v57o72b16o86d67n10í85k 5189642303536

Ekologové,Zelení,tzv.Dětí země a další sebranka,jiného názvu pro ně nemám,jsou největší brzdou rozvoje dálniční sítě u nás.Tyto lidi by jsem postavil mimo zákon,nechal je doma svítit pochodní a jezdit na koňském povozu.Ale kůň taky znečišťuje,tak spíše chodit pěšky.

+14/−7
5.10.2015 11:41







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.