Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Silnice R49 chybí v rozpočtu pro příští rok. Peníze budou, ujišťuje Ťok

Stavbu klíčové trasy z Hulína do Fryštáku silničáři odložili na příští rok, v rozpočtu Státního fondu dopravní infrastruktury, který schválila vláda, ale silnice R49 chybí. Je na ni potřeba osm miliard korun. Ministr dopravy ale ujišťuje, že s penězi problém nebude.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

J90i88n72d24ř83i81c82h 76T28a90l12p17a 6258383103913

Sliby se slibují.... víc není co dodat!

Je třeba pochopit, že není zájem budovat silnice ve východním pohraničí.

+2/−1
2.10.2015 21:59

J47a83r61d13a 92P87r42o95c31h34á44z61k89a 5893143360829

No pro me neni zase klicova R48. Nevede pres ani k zadnemu krajskemu mestu.

+1/0
2.10.2015 17:32

M54a30r13e41k 27M10a26r18t82i46n 8249614676810

Jde tu o prachy,  nic víc. Ted Ťok slibuje,  ale realita jiná.  Neni to tak dávno,  co si stěžoval do medii,  že není dost peněz na stavby. Dokonce to potvrdili i ze SFDI. Ale slibem zástupci ANO přeci neurazí. www.denik.cz/ekonomika/na-dopravni-stavby-chybi-statnimu-fondu-desitky-miliard-kc-20150922.html

+3/0
2.10.2015 11:43

V10l73a22s66t12a 84H61l56i97s11n39i28k62o56v47s24k38á 9119963800

Není to jen Ťok. Sobotka před pár dny při návštěvě Zlínského kraje tvrdil, jak je R49 prioritou vlády, přitom musel vědět, že R49 do rozpočtu zahrnuta není. Co si o takovém člověku mám myslet? Buď z nás dělá pitomce, nebo si z nás dělá pr..l. Anebo obojí.

+5/0
2.10.2015 20:50

A42n82t79o87n16í66n 60Z85e83l15i94n80k68a 5664628615250

Tak právě to stavební povolení neprojde. Při projednávání Územního plánu města Zlína vznikla občanská sdružení, která se dokázala dohodnout na podmínce. že první etapa výstavby R49 musí skončit až v Lípě. Důvodem bylo eliminovat zničení východního Zlína tehdy prosazovanou mezinárodní sítí TEN - T Paříž - Kyjev.

+4/−1
2.10.2015 11:36

R77o47m34a96n 91Š72e15n39k86e81ř63í61k 1442325854609

Ale furt už... už jsme si asi 100x vyjasnili, že žádný TEN-T Paříž-Kyjev neexistuje, neexistoval a existovat nebude... Z Kyjeva do Paříže, Itálie/Německa se jezdí jinudy už teď a nějak to přeskákat přes Slovenskou D1 (nedokončená) a R49 by byla extrémní zajížďka...

0/−2
2.10.2015 13:12

A69n11t66o89n42í77n 94Z28e10l70i23n94k43a 5464928895840

Já přece neříkám, že návrh prošel. Víte stejně jako já, že kraj o to mnoho let usiloval!!!

+1/0
2.10.2015 17:19

V62l22a32s59t55a 45H90l16i82s75n78i78k32o32v69s72k94á 9189963600

Už nebudu ty vládní priority sledovat, protože politici si jen dělají z huby ř.ť.

+10/0
2.10.2015 11:06

L93u35k45á68š 38N77o90v11á90k 4446536442693

Pardon, ale toto klíčová silnice opravdu není. Klíčové silnice jsou Pražský okruh, R35, D8 a R48.

+3/−4
2.10.2015 10:45

J70a58k68u72b 37S19e54m30e97r35á93d 2297496311481

no pro Zlinsky kraj rozhodne ;-D

+11/−1
2.10.2015 11:09

J90a34r69d51a 83P92r33o67c85h86á89z27k66a 5983143910419

No s tou R48 to snad nemyslite vazne. Nevede k zadnemu krajskemu mestu

0/0
2.10.2015 17:34

P35e43t61r 60J21u14r31č80a 3860169736365

Takže znovu, sice už asi po sté, ale co už. O křečka VŮBEC nejde. Kdo chcete vědět, proč vlastně celá stavba stojí, podívejte se do dokumentace EIA. Pevně věřím, že se dálnice do Fryštáku nedostaví.Proč? Protože když se dálnice dostane do Fryštáku, tak se Zlín stane špuntem této dálnice a situace s dopravou se ve Zlíně a dalších obcích směrem na Slovensko enormně zhorší.

+8/−1
2.10.2015 10:43

P19e74t19r 38T69y62č98k19a 6825922849772

Zlín v současné chvíli od Fryštáku směrem na Vizovice prostě rozumně projet nejde. Měla se stavět spojka mezi Sokolskou a Vizovickou, ale to je asi taky v nedohlednu. Každopádně co vím tak Zlín kamiony na ten přivaděč od Fryštáku ani nepustí, protože kvůli podjezdu na Dlouhé nemají jak Zlín projet. A pokud by ten podjezd zprůjezdnili tak ucpou celé centrum.

+9/0
2.10.2015 11:10

V34l11a85s50t29a 36H63l98i30s12n86i24k86o85v40s23k65á 9299133160

Zlín už špuntem je. A hlavně centrem. Pokuste se stát chvíli na zastávce pod školami. Běžte s dětmi do nově opraveného parku. Všude jsou semafory a lidé jsou v oblacích výfukových plynů. To Vás, pane Jurčo, zřejmě vůbec netrápí.

+4/−1
2.10.2015 11:17

P27e93t58r 76J25u18r38č39a 3510919326515

Paní Hlisníková, pokud vám jde o dopravu ve Zlíně, tak buďte ráda, že ta dálnice ještě není. Chcete-li vědět jak se řeší problém dopravy v moderních městech, tak věřte, že je to cestou přísných regulací dopravy ve městě ( v podstatě systém "předplatného"),odstavnými záchytnými parkovišti na okrajích měst, posílením městské a příměstské hromadné dopravy a podporou cyklodopravy. Když se udělá širší cesta, za pár let bude potřeba ještě širší, a za pár let ... . Takže tak

+1/−5
2.10.2015 12:00

P49e76t81r 85C12h45u40d66o79b20a 8374888716310

Hmm, takže řidiči, kteří chtějí (tedy spíš musí) Zlínem jen projet, mají nechat auto na záchytném parkovišti, dál pokračovat posílenou MHD a zbytek dojet na kole? Nebo jak ta vaše "řešení moderní měst" řeší tranzitní dopravu? A jak chcete zavádět "předplatné" na vjezd do města, když neexistuje rozumná alternativa, jak se mu vyhnout?

+3/−1
2.10.2015 12:57

V24l81a75s68t94a 27H73l80i71s17n17i36k72o13v28s34k69á 9789203640

Ten hlavní tah  centrem města existoval ještě za Bati. Takže jaká moderní doprava? Nehledě na to, že v centru ubývá parkovacích míst a odstavná parkoviště nevznikají.

0/−1
2.10.2015 14:12

A71n47t19o57n36í62n 82Z72e48l47i83n31k86a 5524858245560

Odšpuntování by odpadlo, ale ne pro východní Zlín vybudováním obchvatu Zálešné, přivaděče Fryšták k R49. Na odšpuntování Lhotsk /1/49/ pro těžkou a i mezinárodní dopravu se intenzivně pracuje na zemních úpravách..

0/0
2.10.2015 13:05

P74e32t36r 33J74u94r20č78a 3940189666625

Je třeba dát si věci do souvislostí. Kraj tlačil na vybudování průmyslové zóny u Holešova, pro tu bylo důležité dálniční napojení na stávající dálniční síť a dálniční spojení na Slovensko. Toto všechno vzniklo na kraji a od té doby se to tlačí všemi směry. Kdyby místo dálnice byl udělaný pouze obchvat (Otrokovice - Fryšták - Lípa), pak by systém záchytných parkovišť mohl fungovat. Nejsem dopravní inženýr, takže jde pouze můj osobní názor. Jedno je ale jisté, kdyby kraj netlačil na vybudování průmyslové zóny v Holešově, tak se o žádné dálnici ani nemluví.

+1/0
2.10.2015 13:37

R60o84m67a20n 61Š66e51n44k66e21ř68í63k 1892185334699

No...a zase konspirace...zkuste si najít relevantní informace. Protože nelze si dávat věci do souvislosti, ketré spolu souvisí jen ve VAší hlavě. Projekt R49 se začal vytvářet v roce 1993!!!! Cituji z dokumentů ŘSD, historie D1 k 25 letům propojení Prahy a Brna a webu českédálnice

Podle původních (federálních) plánů měla dálnice D1 vést na Slovensko a končit na hranicích s Ukrajinou. Po rozdělení republiky byla její trasa ukončena na hraničním přechodu Starý Hrozenkov. Od D1 se měla u Tučap na Vyškovsku odklánět dálnice D47 na Ostravu. V roce 1993 byla trasa D1 převedena do blízkosti Zlína a směřovala na hraniční přechod Střelná. Toto rozhodnutí bylo změněno v roce 1996, kdy bylo rozhodnuto o ukončení D1 v mimoúrovňové křižovatce Hulín, dále na Slovensko měla pokračovat rychlostní silnice R49.

0/−2
2.10.2015 13:52

A33n15t84o59n42í20n 22Z13e86l38i48n71k23a 5474578675740

Pane odborníku, vynechal jste časová korelací s plány a realizací zóny Holešov. Co když je D1 takto  zprde.e zakroucená z důvodů budování právě zóny a problém mezinárodní propojky nešťastně dořešen komunikací R49?

0/−1
2.10.2015 17:54

R15o84m85a97n 62Š76e90n28k71e22ř18í21k 1672695834859

A já zase po sté, EIA jsem četl, i důvody neudělení (takové ty vyloženě extra důležité které mají dlouhodobý vliv na životní prostředí, jakože není vyjasněno kam půjde hlína ze stavby atd...). Pokud se dotáhna R49 do Fryštáku, moc se nezmění, pokud teda se nedá předpokládat, že řidiči budou úplně padlí na hlavu a budou se cpát někudy kudy to prostě moc nepůjde... Proč se nestaly špuntem Otrokovice, když se otevřela R55? Protože si řidiči našli jiné trasy, zůstaly při starých atd... Vážně si myslíte, že kousek R49 po Fryšták/Lípu sem nahrne o 300% více tranzitu na Slovensko? A kudy budou pokračovat? Přes milion vesniček, přes Syrákov na Vsetín, přes naprosto šílený úsek Střelná/Lysá pod Makytou-Půchov, kde můžete zrychlit na 90 cca stěží na 3 z 30 km a i teď tam nepotkáte kamion klidně celou hodinu v pracovní den??? Kdyby se nezakládaly všelijaké sdružení co blokujou stavby argumenty "co kdyby" a "my víme, že pak to bude hrůza" nebo že každá dálnice přece zvýší objem dopravy o 300% (a kde se ty auta jako budou brát - tam bude na začátku nějaká fabrika, co je bude vypouštět?), tak se celý region může pohnout dále. Je to tu jak kafemlejnek...pořád to samé, že najednou se přijede tisíce kamionů (já říkám proč by sem jely, když nemají kudy dál a p. Zelinkou zmiňovaný obchvat lhotska jim moc nepomůže, když se zasekaj na 100 dalších místech. Dále že se ucpe centrum (btw, už je ucpané i teď a nevím, proč by kamiony jely přes centrum, nebo jiná doprava). Nikdo kamiony stejně asi do centra nepustí, je tam podjezd na Dlouhé...atd... Zlaté Rakousko, tam by se zakládaly občanské sdružení, aby už ta dálnice dávno stála...

+1/−1
2.10.2015 13:31

A86n18t71o12n80í12n 27Z74e54l17i73n38k13a 5714528735200

To je teda smotanice. Občanská sdružení se zakládala proto, aby dosáhla smysluplného řešení dopravy, nikoliv aby se dálnice negovaly. Před časem mně bylo v takovéto diskuzi doporučeno, abych se z Obecin kvůli vlaku a 1/49 vytěhoval, víte. Proto jste postavil domek v Kotěhůlkách aby se vám to nestalo a teď mudrujete!!

Každý průměrný inteligent a neodborník pochopí, že vylepšení průjezdního komfortu natáhne další dopravu.

+1/−1
2.10.2015 18:20

P95e25t13r 47T82y34č52k18a 6685232479102

Mě by tedy zajímalo pokud to postaví pouze do Fryštáku jak vyřeší přivaděč do Zlína, protože Sokolská je na hraně už dnes.

+4/0
2.10.2015 10:19

R93a75d70o78s86l37a59v 48K94l71a33u81d67a 5334188694262

Nijak. Tam se usídlila rodinka zajíce divokého a o kousek dál bydlí bažant. Takže tam to definitivně skončí:-)

+7/0
2.10.2015 10:22

A89n68t49o65n47í56n 72Z68e82l48i35n47k59a 5724438145360

Přivaděč do Zlína a obchvat Zálešné jsou vynucené stavby z měšce kraje a města.

+1/−1
2.10.2015 13:08

R54o22m97a67n 34Š83e25n23k70e10ř53í78k 1642245104439

No...vynucene... Obchvat zálešné kdyby stál už před 5 lety by bylo pozdě. Nebo Vám příjde normální, to co se děje na ulici Padělky IX? Projedou touto spojkou tisíce aut denně, někdy je ucpaná kolonou odbočovacích aut úplně celá atd... Líbí se mi argumenty odpůrců obchvatu, že se zhorší prostředí u Nemocnice atd... Jak se zhorší? Teď kolem vozovny a nemocnice projede plácnu do vzduchu 9000 aut denně a musí si zajet přes zálešnou atd a padělky IX a zpět kolem kauflandu... Kdyby byl obchvat, tak tama projede možná max 9200 aut a kratší cestou, efektivněji, bez popojíždění = méně exhalací atd...ale chtít logické uvažování po mnohých sdruženích a lidových expertech je asi příliš naivní.

+2/−2
2.10.2015 13:39

A47n51t33o78n59í37n 38Z23e15l28i53n21k23a 5574218595480

Zato vy odborníci jste hlavy. Copak vám stále nedochází, že veškerá doprava z D1,  R49 a plánovaného 4 proudého přivaděče Fryšták do Zlína -centra a východu profrčí kolem nemocnice? A nejenom ta. Všichni ti, kteří se v sočasné době prodírají přes Zlín dál na východ !!!

0/0
2.10.2015 17:46

P63e96t62r 56T27y32č44k65a 6505332849712

Ta dálnice se musí napojit až za Zlínem. Pokud skončí ve Frystaku tak to bude průšvih. To znamená protáhnout dálnici az za Zlín (Lípa, Slušovice) a udělat spojku přes Zalesnou. Pak to bude fungovat.

+2/0
4.10.2015 8:17

K25a13r83e20l 46C25h35r90a79s56t93i83n69a 4533284650705

S křečky jsme směšní po celé Evropě. dělají si kvůli tomu z nás legraci ve Francii i v Německu. Komunikace, která už měla sloužit a pomoci rozhýbat rozvoj kraje i Zlína, stojí kvůli křečkovi. Je to jak v kabaretu U slepého vejra.

+7/−2
2.10.2015 10:14

J12i57ř52í 41K29o26l59í13n80e89k 8340107443930

Nemůžeme stavit důležitou rychlostní komunikaci pro celý region proto, že musíme přestěhovat pár desítek křečků.... To se mi snad zdá. :-/

+3/−1
2.10.2015 10:01

R86a14d37o42s13l50a37v 12K21l95a34u56d83a 5494688714572

To nic není. O několik let byla odložena deregulace nájemného v celé ČR a to jen kvůli jednomu Křečkovi:-P  Nevím čím si zrovna tenhle živočich zasloužil takovou ochranu.

0/0
2.10.2015 10:03

V78á25c10l79a31v 37P29o82u83s66t60k43a 3440441662

Křečci jsou jen směšná záminka, jde o peníze.

+7/−1
2.10.2015 10:09

K78a22r98e96l 65C25h85r61a29s74t55i40n45a 4933684750625

To je, bohužel, stará pravda, ale neškodí ji připomínat. Názoru, že určití lidé mají z blokace stavby výhodnou živnost, rád věřím.

+1/−1
2.10.2015 10:18

P21e27t75r 31J29u93r16č82a 3100239296665

Pane Chrastina, přestaňte být tajemný jak sfinga a řekněte nám kdo a co z "blokace" stavby má. Jinak je to jen ničím nepodložená pomluva.

+1/−1
2.10.2015 10:46

K69a51r77e60l 88C89h14r36a68s74t91i62n39a 4473594560815

Pane Jurčo, netvrdím, že nejsem na hlavu, ale ne až tolik, jak si myslíte. Kromě toho jste si jistě z diskuzí o R49 všiml, že těch "pomlouvačů" už bylo vícero a přišli s tímto tvrzením dlouho předtím, než jsem o tuto věc vůbec zavadil. Proto počkám, až se o důvody průtahů začnou blíže zajímat lidé, kteří s tím mají co do činění.

+1/−1
2.10.2015 11:33

P87e47t88r 96J83u79r33č27a 3890579926155

Nikde jsem neřekl, že jste na hlavu. Jen tvrdím, že když něco řeknu, tak si to dokáži taky obhájit. Argument, už to tu někdo řekl přede mnou příliš důvěryhodně nezní.

+1/−1
2.10.2015 11:54

K89a81r25e71l 42C62h14r14a62s83t15i78n71a 4353514520835

Pane Jurčo, není třeba se obhajovat, pravdu se dovíte z oficiálních pramenů.

+1/−1
2.10.2015 12:24







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.