Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Stát chce zvýšit rychlost na dvoukilometrové silnici, policie je proti

Na dvoukilometrové části silnice mezi Vsetínem a Valašským Meziříčím schválili poslanci zvýšení rychlosti na 110 kilometrů v hodině. Změnu musí ještě posvětit Zlínský kraj po konzultaci s policií. Ta je ale proti.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

O45l83d97ř97i41c77h 82J84a36n88e89č88e69k 8969966883101

na dvou kilometrech to má opravdu smysl 8-o

a ještě z toho udělejte placený úsek, místní budou nadšeni ;-)

0/0
25.9.2015 13:01

J59a56n 20P91a25v18e41l55k52a 3597231654561

U Slaného dali po konci R7 stovku na obyčejnou silnici, která platí kilometr až k Shellu a nikomu to nevadí. Policie to ani netuší a dokonce tam občas měří 90-ku.

0/0
25.9.2015 10:17

O59l35d43ř73i24c97h 24J42a19n73e98č38e19k 8399306203451

jenže když je to přechod mezi 130 a 90 tak je to něco jiného než když to má být izolovaný úsek mezi 90 a 90 (nebo dokonce 90 a 50)

0/0
25.9.2015 12:54

O14n88d16ř98e86j 62Z36e24m30a75n 5660514878289

9:52 patřilo Mikulíkovi...

zlobí vlákno. ..

0/0
25.9.2015 10:02

O29n78d39ř63e55j 94Z81e98m73a66n 5500814218639

Neznáte to tam, ale víte, že je to ok. Jinde spíláte úředníkům, že rozhodují od stolu, ale tady jim za to tleskáte. A přitom taky to tam neznáte, podíváte se na fotku a mate jasno.

0/0
25.9.2015 9:52

T15o77m21á45š 17V54a33n58č57u72r72a 4168595930318

Pro zastánce vyšší rychlosti a těm co ten úsek neznají.

Na tomto úseku není problém dát 110ku. Celý problém je ale někde jinde. A tím je konec u Jablůnky. Tam je pouze provizorní spojení se starou silnici. Nejde tedy o žádné klasické zakončení jako jinde. A ten konec je umístěn těsně za obydlenou oblast a začátkem obce. Navíc tam po krajnici chodí i lidé (samozřejmě až u staré silnici, kde to není zakázáno), protože jinou trasu nemají.

Tak uznejte, že to není obvyklá situace, ale situace vyžadující zvýšenou bezpečnost. A právě bezpečnost je důvodem proč tam nezvyšovat rychlost. Na tak krátký úsek to prostě nemá smysl.

Kdyby to zakončení nebylo blízko obydlené oblasti, tak nikdo neštěkne a rychlost se tam povolí.

+3/−1
25.9.2015 9:49

V56í90ť31a 55K38r18u39t10i65š 1640494315897

Na konci u Jablunky je omezení na 60, ještě před koncem čtyřpruhu.

0/0
25.9.2015 11:30

T42o41m45á79š 25V59a24n96č54u16r80a 4728455700318

A teď si to vezměte. Rychle zpomalit ze 110 na 60. Oproti 90 na 60.

Jinak nějak jsem si nevšiml, že by kvůli té značce někdo zpomaloval.

0/0
25.9.2015 11:34

V66í89ť48a 45K87r76u27t75i28š 1360814545757

Proč rychle? Dnes tam máte značku omezení na 80 a o 200 metrů dále na 60. Bzdná dráha v krizové situaci 100 - 0 je u moderních aut okolo 40 metrů ....

0/0
25.9.2015 11:40

O77n54d79ř67e33j 43Z26e25m36a91n 5890984798349

A kolik že toho ten řidič ujede, ještě než šlápne na brzdu?

0/0
26.9.2015 12:34

J11a83n 50F82i92a47l18a 7424747255139

Ušetří se sice jen 8s, ale ten adrenalin! Jako na skluzavce. Dětství je pryč, ale dětmi jsme zůstali.

+3/0
25.9.2015 9:13

A43n22t24o65n27í53n 43M14a48l28ý 9108352228484

Stejně tam každý jezdí 120-140. A pokuty se tam nevybírají. Tolik fakta.

+1/0
25.9.2015 9:05

R11i53c15h39a97r57d 46K18á51b25a 8919778520870

To je banda debilu.

To je logicke, ze kdyz nekde exituje silnice o parametrech dalnice a dame na ni nesmyslne omezeni, tak tam budou lidi zcela logicky jezdit rychleji.

A misto, aby to tem fistronum doslo, tak toho pouziji jako argument, proc je treba tam rychlost nezvedat.

No bodet, to je preci vlhky sen kazdeho fizla, mit nesmyslne nastavene limity, aby tam mohl vybirat, dostavat carky do bonusoveho systemu a obecne obhajit svoji existenci. Totez plati o darmozroutech z BESIPu ...

skoda mluvit ...

+8/−1
25.9.2015 7:54

T17o66m45á78š 64V63a89n30č11u59r19a 4488565930418

A když ten exit je jen provizorní a na konci hned začíná obydlená část, tak také o nic nejde? Není exit jako exit. Jedete 130ckou na konci a hned po krajnici se mihne skupinka lidi? Co si o tom má pak kdo myslet. Že tam nemají co dělat, ale jdi. Ten úsek už není rychlostní silnici, ale obyčejná silnice bez chodníku. A i lidi nemají jinou možnost jít jinam. 

Tady nejde o žádný vlhký sen fízla nebo někoho jiného, ale o bezpečnost.

Raději nekomentujte, pokud ten úsek neznáte. Ne všude musí být situace stejná. Jak už jsem psal. Není exit jako exit.

+2/−1
25.9.2015 9:19

M16a11g57d37a43l90e92n13a 12M76o66u66č34k70o98v72á 3489108555962

Jezdím tudy 2x denně - ještě nikdy jsem tam neviděl chodce, natož skupinku chodců. Nikdo tam nechodí - není vpodstatě odkud. Tak nelžete. Stejně se tam jezdí 120, protože je to jediné místo, kde můžete po cestě do Valašského Mezíříčí předjet kamion. Pomocí dobrého značení nebude problém rychlost ke konci silnice regulovat.

+2/−1
25.9.2015 10:23

T80o82m30á70š 58V58a80n52č55u30r58a 4118515750458

Pokud chce někdo do Ratiboře autobusem nebo tamtím směrem, tak jinou cestu než po hlavní silnici to nejde. Zastávka je na tom mostě. 

Je sice pravda, že tam moc lidi nechodí, ale chodí. A pokud tam chodí, tak je potřeba to brát v úvahu. A nejde jen o chodce. Jsou tam i cyklisté, kteří se chtějí připojit ke stezce nebo na starou cestu ke Vsetínu.

Značení tam myslím je, ale nevypadá to že by to někdo dodržoval.

+1/0
25.9.2015 10:38

V23í43ť50a 18K95r23u63t42i12š 1970964645597

Jezdím zde pravidelně 2x denně. Cyklistu na tomto krátkém pripojnem useku, kde už teď je omezení na 60, potkám tak 1x za měsíc, chodce si nevyžadují vůbec. Takže spojovat tento úsek s diskutovanou rychlostní silnici o pár set metrů dál nemá logiku.

+1/0
25.9.2015 11:35

T11o85m69á47š 11V96a59n33č80u86r77a 4848205500568

Dvakrát denně? To znamená maximálně 2 minuty oproti 23 hodin 58 minut kdy tudy nejedete. Za ty dvě minuty těžko můžete hodnotit, zda tam chodí nebo nechodí chodci nebo cyklisté.

Ale usnadním Vám to. Já jsem chodec i cyklista. A zrovna kolem tohoto místa se na kole pohybuji i třikrát za měsíc. A to jsem jen já. Takže zde vidíte, že máte odlišní pohled.

+1/0
25.9.2015 11:46

V81í28ť64a 24K58r35u84t39i97š 1900584835277

Možná mám odlišný pohled,. Ale stále se bavíte o úseku, který leží několik set metrů od čtyřpruhu, kde se zvažuje zvýšení rychlosti. Úseku, který je šířkou i kvalitou srovnatelný s původní okreskou, kde platila 90-ka až po začátek obce, ale dnes je tam jen 60-ka. Na trase Jablůnka - VM je několik dalších úseků, chodci i cyklisty hojně využívaných, kde na technicky stejné silnici platí taktéž 90-ka.

+1/0
25.9.2015 12:10

J49a28r72o61s92l31a50v 69L59e21b10e54d26a 3226429557710

"Úsek k rychlé jízdě přímo svádí. Pokud se na něm povolí 110 kilometrů v hodině, téměř všichni pojedou 130,“ podotkl krajský koordinátor společnosti Besip."

Jak může někdo s touto logikou dělat 'dopravního experta'?

Já vidím pouze jeden rozdíl - při nastavené 110 tam cajti vyberou znatelně míň.

+6/0
25.9.2015 7:47

O33n85d71ř16e60j 82Z42e81m16a33n 5260554718559

Lidi tu evidentně nemají rozum, nadávají jak křeček, proč ne rychleji, ale kolik z vás ten úsek zná? A taky si nejak neuvědomují, že sotva ns to tam šlápnout, tak budou muset za chvíli brzdit. Jasně, to se vyplatí....

+1/−1
25.9.2015 7:08

J52o22s41e82f 61M24i26k90u88l98í86k 8314177646

Tak jsem si ten úsek prošel přes streetview a je přímo luxusní. Jen se běžte podíva na R7 od Kladna do Prahy. Je sice rovná, ale děravá a připojováky žádné, ale platí tam 130 . Ono šlápnout na plyn musíte i při předjíždění, takže pokud před vámi jede kamion 80km/h tak to auto musíte přeci vytočit, abyste ho předjel, přeci ho v devadesátce tedy předpisově nebudete předjíždět kilometr.

+2/0
25.9.2015 8:24

T69o41m23á52š 83V35a67n72č21u20r88a 4448395790868

Tak se mrkněte kde končí úsek u Jablůnky. Pokud tam projedete 130kou, tak budete brzdit jak blázen. A pokud ne, tak budete ohrožovat okolí, protože tam je hned obydlená část.

Tady nejde o to, že je tam nějaká kvalitní rychlostní silnice, ale jde o to, co je na konci. A konec neumožňuje z bezpečnostního důvodu použít vyšší rychlost. Nemá to smysl.

+2/0
25.9.2015 9:28

M96a34g23d87a64l57e41n84a 38M79o40u55č42k95o71v29á 3389758765212

Až do konce tam 130 nikdo nejede. Jen magoři. A ti jsou po celé republice.

+1/0
25.9.2015 10:24

V74í20ť73a 71K45r87u79t11i30š 1920274835457

A skutečně si myslíte, že konec u Jablůnky lze reálně projet 130? Pokud máte supersport, pak ano. Ale už dnes je omezení rychlosti několik set metrů před tímto koncem.

Navíc ta Vaše obydlená část je v místě, kde již dnes platí omezení na 60 a to by tam zůstalo. A těch pár baráků je navíc už x desítek let z velké části umístěno za cedulí začátek obce, tudíž kde platí 50-ka.

0/0
25.9.2015 11:44

J13a91n 74H73a42v51r17d38a 3566834712526

Jéžíši Kriste. Na takto přehledné silnici se policii nádherně vybírají pokutičky za překračování rychlosti, naprosto koncepční systémová záležitost a oni by to chtěli zlikvidovat.

+12/0
25.9.2015 6:28

R79a34d75e49k 90N59e67u62m67a22n85n 5602512518765

rychlost 250 bych nepovolil, protože by hned všichni jezdili 270

+9/0
25.9.2015 1:47

R40a63d45e62k 56N19e38u14m96a55n94n 5342692828275

rychlost nezvyšujte, teď se nám tam perfektně vybírají pokuty

"pomáhat a chránit"

+10/0
25.9.2015 1:46

D11a28v65i62d 13V61i39k42t59o31r77a 9904154235327

Je to bezpečnější = bezpečnější pro zajištění výběru pokut za překročení nesmyslně omezené rychlosti. proto policie ani městská mafie nesouhlasí, přišla by o výběr výpalného.

Starost o skutečnou bezpečnost v dopravě bych v tom skutečně nehledal.

+9/0
25.9.2015 1:30
Foto

P90a74v39e96l 91D47o18l95e69z94a71l 6513453631432

Nešlo by policii žalovat za klamání veřejnosti? Pomáhat a chránit je sice hezký blábol, ale ve skutečnosti nikoho nechránín a mimo vajíčkového Zemana nikoho ani nechrání. Lež jak věž.

+3/−4
25.9.2015 0:48

P91e83t93r 59H58a32r85i23p73r77a34s13a13d 34H41a47j97i82č 8333140584407

Nevím o čem je diskuze. Při průjezdné silnici je rozdíl na tak krátkou vzdálenost 8, ještě jednou slovy osm vteřin. Na to, aby se človek dostal pekla je to věčnost. Ale za tu dobu ani z 90-ti km rychlosti nezabrzdíte.

+2/−3
25.9.2015 0:05

L84u35k87á91š 32V94e66v41e19r92k77a 1267396920

ono nejde o 8vteřin, ale o tom jak se jede a na takových typech silnic je lepší jet rychle než se plazit a ztrácet pozornost..dokonce jsou na to i statistiky (ze zahraničí), pokud je to silnice dálničního typu s návrhou rychlostí 120, tak by tam měla být normálně i 130ka, je jedno jak je dlouhá, každá dálnice někde končí takže argumentovat, že se pak musí zpomalit a vrátit do jednoho pruhu je úplně mimo..

+4/−1
25.9.2015 0:19

J95a55r64o98m14i60r 64C29h67a44l15o70u38p57k72a 4689227595837

Znáte to tam? Na konci toho čtyrpruhu je skoro hned přechod pro chodce, nemá to parametry dálnice, tam se fakt vyšší rychlost nehodí.

+2/0
25.9.2015 8:01

R61a98d68e71k 65N98e89u56m42a68n40n 5342852948485

SVOBODA!!

0/0
25.9.2015 1:48

V50í52ť27a 33K10r97u74t65i66š 1520854605667

Takže tady máme čtyřpruh s parametry rychlostní silnice, ale protože je na něm zatáčka a odbocovaci a připojovací pruhy, bude se tu jezdit 90. Až se silnice protáhne, tak ty zatáčky i připojne pruhy zmizí nebo co se s nimi stane, když pak zvýšení rychlosti nemá být problém? Silnice se naprosto stejně rychle zuzi do jednoho pruhu, jen z jedné strany o něco dál než dnes...

+5/0
24.9.2015 23:56

T19o67m49á80š 28V41a76n93č37u82r97a 4108245140328

Znáte ten úsek? Ne.

Ten dvoukilometrový úsek je jen první etapa. Záměrem je vytvořit rychlostní silnici ze Vsetína do Valašského Meziříčí. Jelikož se ale jede po etapách, a ta trvá věčnost, protože nejsou peníze, tak se musí rychlostní silnice provizorně napojit na stávající pomalou silnici. A charakterem tento spojovací úsek nedovolí použít vyšší rychlost, protože na konci hned začíná obydlená část. Jak by se vám líbilo napálit vysokou rychlosti do obydlené části?

Až bude dokončena i druhá etapa, která bude končit v Bystřičce, pak lze uvažovat o zvýšení rychlosti. Pokud jsem pochopil plán, tak zúžení na starou cestu v Bystřičce bude mimo obydlenou část, takže tam to nebude už tolik vadit. Ten úsek v Jablůnce se bude upravovat. Takže ano, ta zatáčka spojující starou silnici zmizí a stará silnice se napojí na vedlejší silnici, ve kterém je již přípojný pruh.

0/0
25.9.2015 9:07

V59í36ť20a 28K75r88u16t29i50š 1880584855857

Co pořád máte s tím současným napojením, kde opakuji po x - té: Platí rychlostní omezení již dnes a nikdo nechce a neočekává, že se změní!

A úsek znám, od jeho otevření jezdím tak 12x týdně.

0/0
25.9.2015 11:48

T42o11m28á78š 48V32a47n73č28u59r16a 4548275530238

No dobře. Ale proč pak policisté i starosta nadávají, že se tam běžně porušuje rychlost. Když se porušuje rychlost, tak nějaké rychlostní omezení pro ně nemá smysl.

Právě kvůli těm co porušuji rychlost nechtějí zvýšit rychlost, protože by existovalo riziko, že ti samí by překračovali rychlost i nadále. A ještě vyšší rychlosti představuje ještě vyšší nebezpečí.

0/0
25.9.2015 11:54

V68í29ť33a 85K92r52u16t39i42š 1660834765127

A tím, že upravím (zvýším) rychlost na jiném, několik set metrů vzdáleném úseku situaci vyřeším nebo zhorším?

A nezlobte se, tuhle logiku skutečně nechápu:

Když se porušuje rychlost, tak nějaké rychlostní omezení pro ně nemá smysl.

Právě kvůli těm co porušuji rychlost nechtějí zvýšit rychlost, protože by existovalo riziko, že ti samí by překračovali rychlost i nadále.

Pokud pojedu na 60- ce devadesát (zhruba tolik vám zatáčka dovolí) , tak je úplně jedno, jestli na čtyřpruhu bude 90 nebo 110. Stejně se zde už dnes jezdí běžně 120 - 140.

0/0
25.9.2015 12:31

P47e98t91r 68H55o90r60á35k 1639283609904

Jestli jsou nějaké pochybnosti o bezpečnosti, tak jim to projedu 200 km/hod.

+10/−3
24.9.2015 22:50

P66e58t40r 76H13a73r58i45p92r60a31s64a72d 91H43a36j70i85č 8213630544447

Všichni vám věří, že pokud neskončíte ve škarpě, nebo na haubně jiné vozu, tak těch 2000m za 36 vteřin dáte. ;-D Ale nebylo by lepší závodit třeba po svých na stadionu?

+1/−3
24.9.2015 23:51

J35a29k67u46b 97R35o91u86s 3153100714932

;-DR^

0/0
25.9.2015 0:41

R36o93m74a62n 38P92o35l41á18č86e77k 5366949635

Četl aspon někdo titulek? ;-D

Kvůli 2 km opravdu nemá smysl tam dávat 110...

+5/−4
24.9.2015 22:42

V57l34a63d77i16m96í45r 31M32ü21l18l65e75r 6323525163540

Titulek jsem četl, a částečně s vámi souhlasím, Na druhou stranu mi vadí názor, že už dnes mají řidiči tendenci šlápnout na plyn a jet rychleji a když tam bude 110 tak se bude jezdit 130. Co dělá policie? Proč neměří a není kompromisní? Tím nám chtějí říct, necháme tam 90 a budeme tolerovat 110? Prostě českej bordel!

Proto se ptám, když tam už dnes podle policie a starosty jezdí rychleji, tak proč by to nemohlo být oficiální, ale na druhý straně přísně kontrolovat a vyžadovat dodržování platných předpisů.

+7/0
24.9.2015 22:56

R30o92m78a65n 48P60o18l56á28č37e23k 5366479515

Protože pak budou přece šmejdi co prudí u silnice, kde se bezpečná dá jet 130 ;-D

Vítejte v logice českého řidiče.;-)

0/−4
24.9.2015 23:17

M41a51r44t77i66n 32K36o92l73a58c14e70k 6625549714270

taky považuju za nešťastné argumentovat slovy, že když dám 110 tak všichni stejně budou jezdit 130. Co takhle zvýšit  na 110 a každý kdo pojede 130 by měl u hlídky pokutu, a tím i závodní pokutu stop start. Pak by pro ně bylo rychlejší ten úsek projíždět 70-90 km/h

+1/0
25.9.2015 0:09

L12u88k11á41š 56N42o26v97á18k 1730555300875

jelikož u nás je spoustu blbců za volantem, tak se není čemu divit. Osobně mě štve, že dají papíry každému volovi, který zvládne kroutit volantem.

0/0
24.9.2015 22:12

J68i32ř93í 84K69o76c24u40r54e84k 6825284375288

Mi povídejte. Ale má se kvůli 1/10 blbců provádět buzerace a perzekuce všech ostatních? V rámci boje za bezpečnost na silnicích zavedeme taková pravidla, jejihž dodržování povede jen k nárůstu stresu a poklesu respektu k pravidlům důležitým.

Schválně: Když tady pojedu 80 na sněhu, tak se nejspíš nevybourám. Po staré bych jel 30 až 60 podle to, kde přesně su. Protože v 80 se vysekám v první prudké. Tady to nehrozí.

+1/0
24.9.2015 22:19

K30a60r77e96l 62N84o11v35á34k 6344152938974

O změnách rozhoduje ve správním řízení příslušný silniční správní úřad (krajský úřad) a příslušný orgán Policie ČR je jedním z účastníků řízení. Proč proboha to vždycky skončí tak, že nakonec o všem rozhoduje fízl jako za komančů. To nemá úřad koule na to rozhodnout přes jejich nesouhlas nebo je to nějaká nepsaná dohoda?

+5/0
24.9.2015 21:46
Foto

T34o46m68á92š 76H16o15f15f36m20a84n92n 5773562859566

ne, bohužel jsou všichni při..s.aný strachy. Místo aby tam byla hlídka - "policisté v ulicích" tak radši všechno zpomalíme.

+1/0
24.9.2015 22:02







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.