Diskuze

Zlínský kraj se už sedm let v řadě vylidňuje, na vině jsou i nízké mzdy

Počet obyvatel Zlínského kraje klesá s výjimkou dvou let už od roku 1993. Za tu dobu ubylo víc než 16 tisíc lidí. Klesající trend potvrzují i aktuální údaje Českého statistického úřadu. Zvrátit situaci chtějí představitelé kraje i větších měst.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
Foto

Myslím, že problém by se dal vyřešit nabídkou perspektivy pro mladé absolventy, pomoci jim se získáním startovacích bytů, nabídkou pozemků z majetku města k výpůjčce pro vznik nových provozoven či firem, prostě pomoci mladým ke startu v životě. Něco podobného, jak měl Baťa zrealizovanou podporu mladým, kteří okamžitě mohli v životě začít po absolvování. Skončit s podporou golfových hřišť z peněz EU, a soustředit se pouze a jedině na budoucnost, perspektivu a pracovní uplatnění mladých.;-)

1 0
možnosti

Chyba neni v nejakem zakleti, co nikdo nemuze pochopit, ale v centralnim nastaveni statu, existenci dnesnich komunisty vymyslenych kraju, prerozdelovani penez z Prahy dolu, neexistence zeme Moravy s vlastni vladou... Prosperity jako je ve vedlejsim Rakousku by slo dosahnout rychle, ale ne ve dnesnim stavu statu a kontrole z centra.

0 2
možnosti
Foto

J39i34r40i 96C98i70z

25. 9. 2015 13:08

Zlin byla v 19. stol pouze vesnice. Jeste za R-U v teto lokalite zacal stavet pan Bata tovarnu na boty a k teto tovarne se pristavovaly obytne ctvrte podle poctu zamestnancu. Po r. 89 byla tovarna na boty rozkradena ceskymi podnikateli a mesto ztratilo svuj puvodni smysl. Postupne se vraci k te vesnici: jedna dlouha ulice, jeden kostel a jedna hospoda.

2 0
možnosti

K51a70r94e37l 84E56h28l

24. 9. 2015 19:16

Dopravní obslužnost to je problém starý desítky let ale bohužel není výjimečný na okrajích státu.  

Ano platy a možnost někam růst to je problém zlínského kraje.

Výborným příkladem je IT kde stejná pracovní místa ve Brně vůči Zlínu jsou placena násobkem dvou.Ten kdo je jazykově vybavený nemá důvod ve Zlíně zůstat žít :-(

10 1
možnosti

Jakože je potřeba umět hantec?

5 0
možnosti

uprchliky sem, to je snad jasne ;-D

2 0
možnosti

K69a89r91e24l 37E60h64l

24. 9. 2015 19:25

Fórek ? tak určitě..

Protože příchodem ekon-vychytrálků do této oblasti jim původní obyvatelstvo udělá prostor.... tedy nalejt/vylejt

1 0
možnosti

Atraktivní nabídky, jak trávit volný čas? Ve Zlíně? Kromě Barumky je Zlín mrtvé město. Co by tu ty mladé mělo držet? Ta izolovanost, nízké platy?

9 5
možnosti

I44v16a38n 92P89e83c48h20a71r

25. 9. 2015 18:25

Volný čas: koncerty FBM v KC, Městské divadlo s několika scénami, Zelenáčova šopa, Alternativa - výstavy a jazz.koncerty, Budova 14, 15 - besedy, výstavy, zámek - výstavy, Goden apple cinema + Velké kino, studentské aktivity na UTB, Malá scéna , Akademia centrum - divadla, Čepkov - sál pro mladší generaci, Kulturní dům, nově - bývalá knihovna, .... Sportovních aktivit celká řada.  Není toho dost na malé krajské město? Chce to jen dobře se informovat a jen nekritizovat. Nebo nám stačí k životu jen hospody a bary / ostatně i těch je tu dost/ ?  ;-D

2 1
možnosti

Mizerná dopravní dostupnost Zlína od silniční přes železniční až k letecké dopravě je jednou z hlavních příčin stavu, v němž se nacházíme. Pokud by ekoteroristé skončili s házením klacků pod nohy stavitelům R49, mohli jsme dnes být dál. Stejné je to i s železniční dopravou. Šedesát let se slibuje, že špatný stav bude napraven, avšak situace je trvale stejná. S leteckým spojením je to totéž. Letiště v Holešově je zrušeno, Bochoř v Přerově bude sloužit jako průmyslová zóna a bez leteckého spojení jsou možnosti na zlepšení situace omezené. Město ani kraj v tomto směru nevyvíjejí dostatečné úsilí. Kdyby tomu tak bylo, jsme dnes podstatně dál a situace by se aspoň o něco zlepšila a dostali bychom sem movité podnikatele nebo instituce, které by pomohly zkvalitnit pracovní nabídku. Těch možností, co dělat, je daleko víc, ale kromě UTB ostatní aktéři spí.

12 2
možnosti

To nechápu. R49 do Fryštáku neřeší prakticky nic, kromě toho, že část aut nepojede přes Malenovice, ale časově se nic nezmění. Takže dálnice západním směrem je hotová, za tři hodiny jste v Praze (samozřejmě bez rozkopané D1). Vlakem z Otrokovic taky bez problémů a co se týká letiště, tak do hodiny jste v Tuřanech, případně do tří hodin na letišti ve Vídni, tak co sem pletete Holešov nebo Bochoř? Velký problém je ale bezpochyby silniční spojení se Slovenskem, tam je velký dluh.

9 1
možnosti