- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Myslím, že problém by se dal vyřešit nabídkou perspektivy pro mladé absolventy, pomoci jim se získáním startovacích bytů, nabídkou pozemků z majetku města k výpůjčce pro vznik nových provozoven či firem, prostě pomoci mladým ke startu v životě. Něco podobného, jak měl Baťa zrealizovanou podporu mladým, kteří okamžitě mohli v životě začít po absolvování. Skončit s podporou golfových hřišť z peněz EU, a soustředit se pouze a jedině na budoucnost, perspektivu a pracovní uplatnění mladých.
Chyba neni v nejakem zakleti, co nikdo nemuze pochopit, ale v centralnim nastaveni statu, existenci dnesnich komunisty vymyslenych kraju, prerozdelovani penez z Prahy dolu, neexistence zeme Moravy s vlastni vladou... Prosperity jako je ve vedlejsim Rakousku by slo dosahnout rychle, ale ne ve dnesnim stavu statu a kontrole z centra.
Zlin byla v 19. stol pouze vesnice. Jeste za R-U v teto lokalite zacal stavet pan Bata tovarnu na boty a k teto tovarne se pristavovaly obytne ctvrte podle poctu zamestnancu. Po r. 89 byla tovarna na boty rozkradena ceskymi podnikateli a mesto ztratilo svuj puvodni smysl. Postupne se vraci k te vesnici: jedna dlouha ulice, jeden kostel a jedna hospoda.
Dopravní obslužnost to je problém starý desítky let ale bohužel není výjimečný na okrajích státu.
Ano platy a možnost někam růst to je problém zlínského kraje.
Výborným příkladem je IT kde stejná pracovní místa ve Brně vůči Zlínu jsou placena násobkem dvou.Ten kdo je jazykově vybavený nemá důvod ve Zlíně zůstat žít
Jakože je potřeba umět hantec?
Fórek ? tak určitě..
Protože příchodem ekon-vychytrálků do této oblasti jim původní obyvatelstvo udělá prostor.... tedy nalejt/vylejt
Atraktivní nabídky, jak trávit volný čas? Ve Zlíně? Kromě Barumky je Zlín mrtvé město. Co by tu ty mladé mělo držet? Ta izolovanost, nízké platy?
Volný čas: koncerty FBM v KC, Městské divadlo s několika scénami, Zelenáčova šopa, Alternativa - výstavy a jazz.koncerty, Budova 14, 15 - besedy, výstavy, zámek - výstavy, Goden apple cinema + Velké kino, studentské aktivity na UTB, Malá scéna , Akademia centrum - divadla, Čepkov - sál pro mladší generaci, Kulturní dům, nově - bývalá knihovna, .... Sportovních aktivit celká řada. Není toho dost na malé krajské město? Chce to jen dobře se informovat a jen nekritizovat. Nebo nám stačí k životu jen hospody a bary / ostatně i těch je tu dost/ ?
Mizerná dopravní dostupnost Zlína od silniční přes železniční až k letecké dopravě je jednou z hlavních příčin stavu, v němž se nacházíme. Pokud by ekoteroristé skončili s házením klacků pod nohy stavitelům R49, mohli jsme dnes být dál. Stejné je to i s železniční dopravou. Šedesát let se slibuje, že špatný stav bude napraven, avšak situace je trvale stejná. S leteckým spojením je to totéž. Letiště v Holešově je zrušeno, Bochoř v Přerově bude sloužit jako průmyslová zóna a bez leteckého spojení jsou možnosti na zlepšení situace omezené. Město ani kraj v tomto směru nevyvíjejí dostatečné úsilí. Kdyby tomu tak bylo, jsme dnes podstatně dál a situace by se aspoň o něco zlepšila a dostali bychom sem movité podnikatele nebo instituce, které by pomohly zkvalitnit pracovní nabídku. Těch možností, co dělat, je daleko víc, ale kromě UTB ostatní aktéři spí.
To nechápu. R49 do Fryštáku neřeší prakticky nic, kromě toho, že část aut nepojede přes Malenovice, ale časově se nic nezmění. Takže dálnice západním směrem je hotová, za tři hodiny jste v Praze (samozřejmě bez rozkopané D1). Vlakem z Otrokovic taky bez problémů a co se týká letiště, tak do hodiny jste v Tuřanech, případně do tří hodin na letišti ve Vídni, tak co sem pletete Holešov nebo Bochoř? Velký problém je ale bezpochyby silniční spojení se Slovenskem, tam je velký dluh.