Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Zlínský kraj se už sedm let v řadě vylidňuje, na vině jsou i nízké mzdy

Počet obyvatel Zlínského kraje klesá s výjimkou dvou let už od roku 1993. Za tu dobu ubylo víc než 16 tisíc lidí. Klesající trend potvrzují i aktuální údaje Českého statistického úřadu. Zvrátit situaci chtějí představitelé kraje i větších měst.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

J20i91n36d77ř85i33c98h 39T67a73l94p47a 6558113213953

Myslím, že problém by se dal vyřešit nabídkou perspektivy pro mladé absolventy, pomoci jim se získáním startovacích bytů, nabídkou pozemků z majetku města k výpůjčce pro vznik nových provozoven či firem, prostě pomoci mladým ke startu v životě. Něco podobného, jak měl Baťa zrealizovanou podporu mladým, kteří okamžitě mohli v životě začít po absolvování. Skončit s podporou golfových hřišť z peněz EU, a soustředit se pouze a jedině na budoucnost, perspektivu a pracovní uplatnění mladých.;-)

+1/0
26.9.2015 17:18

A51n52t44o39n68i11n 29K69a42d31l22c75e46k 9172239701776

Chyba neni v nejakem zakleti, co nikdo nemuze pochopit, ale v centralnim nastaveni statu, existenci dnesnich komunisty vymyslenych kraju, prerozdelovani penez z Prahy dolu, neexistence zeme Moravy s vlastni vladou... Prosperity jako je ve vedlejsim Rakousku by slo dosahnout rychle, ale ne ve dnesnim stavu statu a kontrole z centra.

0/−2
25.9.2015 16:58

J18i23r84i 14C12i68z 6344308860587

Zlin byla v 19. stol pouze vesnice. Jeste za R-U v teto lokalite zacal stavet pan Bata tovarnu na boty a k teto tovarne se pristavovaly obytne ctvrte podle poctu zamestnancu. Po r. 89 byla tovarna na boty rozkradena ceskymi podnikateli a mesto ztratilo svuj puvodni smysl. Postupne se vraci k te vesnici: jedna dlouha ulice, jeden kostel a jedna hospoda.

+2/0
25.9.2015 13:08

K80a86r40e21l 76E86h24l 5606611466467

Dopravní obslužnost to je problém starý desítky let ale bohužel není výjimečný na okrajích státu.  

Ano platy a možnost někam růst to je problém zlínského kraje.

Výborným příkladem je IT kde stejná pracovní místa ve Brně vůči Zlínu jsou placena násobkem dvou.Ten kdo je jazykově vybavený nemá důvod ve Zlíně zůstat žít :-(

+10/−1
24.9.2015 19:16

J24a50r83o42m55i64r 97C19h97a40l73o35u78p64k14a 4829807735357

Jakože je potřeba umět hantec?

+5/0
25.9.2015 8:16

J25a83k96u27b 11S18e10m35e27r37á35d 2357406661401

uprchliky sem, to je snad jasne ;-D

+2/0
24.9.2015 16:36

K36a70r52e50l 31E86h16l 5456741746347

Fórek ? tak určitě..

Protože příchodem ekon-vychytrálků do této oblasti jim původní obyvatelstvo udělá prostor.... tedy nalejt/vylejt

+1/0
24.9.2015 19:25

J31a41r11o78s56l49a35v 81N81á42p41r69s19t17e39k 6795116

Byl bych opatrnější.  Když v denním tisku, v Idnes obzvlášť, napíšou, že se nějaká oblast vylidňuje, dá se předpokládat, že nějaká pomazaná hlava už má připraveno řešení, jak a kým to doplnit.

+3/0
25.9.2015 7:36

V91l95a32s72t98a 60H36l77i56s50n17i93k88o23v54s76k78á 9309923880

Atraktivní nabídky, jak trávit volný čas? Ve Zlíně? Kromě Barumky je Zlín mrtvé město. Co by tu ty mladé mělo držet? Ta izolovanost, nízké platy?

+9/−5
24.9.2015 15:57

I52v61a11n 13P97e64c61h79a30r 5266674498548

Volný čas: koncerty FBM v KC, Městské divadlo s několika scénami, Zelenáčova šopa, Alternativa - výstavy a jazz.koncerty, Budova 14, 15 - besedy, výstavy, zámek - výstavy, Goden apple cinema + Velké kino, studentské aktivity na UTB, Malá scéna , Akademia centrum - divadla, Čepkov - sál pro mladší generaci, Kulturní dům, nově - bývalá knihovna, .... Sportovních aktivit celká řada.  Není toho dost na malé krajské město? Chce to jen dobře se informovat a jen nekritizovat. Nebo nám stačí k životu jen hospody a bary / ostatně i těch je tu dost/ ?  ;-D

+2/−1
25.9.2015 18:25

K73a75r64e67l 93C51h40r19a81s33t75i35n30a 4543644840295

Mizerná dopravní dostupnost Zlína od silniční přes železniční až k letecké dopravě je jednou z hlavních příčin stavu, v němž se nacházíme. Pokud by ekoteroristé skončili s házením klacků pod nohy stavitelům R49, mohli jsme dnes být dál. Stejné je to i s železniční dopravou. Šedesát let se slibuje, že špatný stav bude napraven, avšak situace je trvale stejná. S leteckým spojením je to totéž. Letiště v Holešově je zrušeno, Bochoř v Přerově bude sloužit jako průmyslová zóna a bez leteckého spojení jsou možnosti na zlepšení situace omezené. Město ani kraj v tomto směru nevyvíjejí dostatečné úsilí. Kdyby tomu tak bylo, jsme dnes podstatně dál a situace by se aspoň o něco zlepšila a dostali bychom sem movité podnikatele nebo instituce, které by pomohly zkvalitnit pracovní nabídku. Těch možností, co dělat, je daleko víc, ale kromě UTB ostatní aktéři spí.

+12/−2
24.9.2015 15:53

J12a22r50o66m55i25r 26C12h79a20l18o74u76p52k51a 4519427195917

To nechápu. R49 do Fryštáku neřeší prakticky nic, kromě toho, že část aut nepojede přes Malenovice, ale časově se nic nezmění. Takže dálnice západním směrem je hotová, za tři hodiny jste v Praze (samozřejmě bez rozkopané D1). Vlakem z Otrokovic taky bez problémů a co se týká letiště, tak do hodiny jste v Tuřanech, případně do tří hodin na letišti ve Vídni, tak co sem pletete Holešov nebo Bochoř? Velký problém je ale bezpochyby silniční spojení se Slovenskem, tam je velký dluh.

+9/−1
25.9.2015 8:16

K38a18r39e75l 29C22h86r92a16s61t67i55n78a 4553534890465

Pane Jaromíre, problém zjednodušujete, ale musím Vás nechat při tom, na třech řádcích není možné věcně polemizovat. Uvedu snad jen, že podnikatelé ze Zlínska z teritoriálních důvodů spolupracují se Slovenskem, zejména západním. Není-li dobrá infrastruktura, vazby se nerozvinou.

+1/−1
25.9.2015 10:48

J93a88r88o56m62i55r 53C84h83a92l65o31u95p25k22a 4789877425767

To já přece píšu taky, že směrem na Slovensko je to bída. Zjednodušuji to, protože jak sám píšete tu není moc prostoru. Ale vy neuvádíte vůbec žádný argument. Pokud jde o průmyslový pohled na infrastrukturu, tak je to stejné - dálnice vede prakticky až do Zlína, nákladní letecká doprava je spíš vtip a co se týká železnice, tak ta je u nás použitelná pouze pro těžký průmysl, který ve Zlínském kraji prakticky chybí, tak co chcete budovat?

+1/−1
25.9.2015 11:17

K59a78r40e73l 27C16h86r35a59s96t31i80n69a 4893834940635

V diskuzi nemá cenu pokračovat. Podle Vašeho vyjádření se jedná o střet koncepcí. V mém případě jde o věcný, strukturální, ekonomický i dopravní komfort, který by zaručil větší rozvojovou dynamiku. Vy jste zůstal u dneška, ale za deset let bude svět o míle dál a investoři mají na výběr.

+1/−1
25.9.2015 12:01







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.