Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Kousky letadla, v němž zahynul Baťa, mohou mít lidé. Část byla v betonu

Od tragické smrti zakladatele zlínských obuvnických závodů Tomáše Bati v neděli uplyne 83 let. Dodnes zůstává záhadou, co se stalo s letadlem, v němž havaroval a které pak bylo řadu let v jeho památníku.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

J66a81n 90A81d55l81e90r 2556681186876

Vojtěch Křeček mohl zkoumat knihy fy. Baťa, ale marně - havarovaný Junkers byl evidován v Německu a patřil (dceřinné) německé pobočce.

Měl se spíše podívat do soupisky leteckého parku fy. - Junkersy byly původně dva. Jeden byl rozbit, druhý se upravil a postavil na sloupy v Památníku T.B.

Zde je zmíněná soupiska - pátrat znamená znát.

http://www.cygnus.estranky.cz/img/original/395/zlinska-letecka-flotila.jpg

+2/0
13.7.2015 13:53
Foto

J10a70n 56A94d61l53e93r 2556231426656

Och ty Babišovský češtine:

" ...řada jeho fotografií,“ napsali 17. března 1933 Noviny Zlín...."

Tak to, vážená babišátka, nebude, ani kdyby Váňa na Burešovi jezdil.

0/0
13.7.2015 13:49

M78i83c42h75a27l 61V98a84l72s 9413624916474

Pravobezni komunikace je davno za zenitem , na miste jednoho z planovanych piliru mame barak uz deset let .

0/0
12.7.2015 19:32

A73n62t35o42n92í32n 51Z46e48l88i32n97k98a 5614618685660

Těžce podceňujete platný Územní plán města Zlína. Územní rezervy jsou tam černé na bílém.

0/0
13.7.2015 6:28

A51n52t57o11n12í17n 49Z79e63l38i56n83k44a 5564478775190

A nejenom ten. Málem bych zapomněl na PÚR MD a ZÚR kraje!!!!!

0/0
13.7.2015 7:08

A31n97t27o60n62í89n 90Z29e39l93i19n76k28a 5984478255160

Obnovou památníku si Zlín ustříhneme jednu z možností řešení dopravy bez znásilňování celého města, kterou dosud řeší plánovaný západo - východní průtah /Pravobřežní komunikace/.

0/0
12.7.2015 16:40

M89i20r43o46s70l55a84v 62Z38i92k93m62u13n42d 7849303894403

Prosím vás, jaká je souvislost mezi obnovou Památníku (dlouhá léta Dům umění) a ustřižením možnosti řešení dopravy ...

0/0
12.7.2015 19:38

A62n50t15o88n61í66n 80Z72e22l40i12n45k39a 5194678385650

Při veřejném projednání Pravobřežky jsem jako odpůrce vystoupil a řekl, že plánovaný průtah městem znásilňuje celé město. Vřele doporučuji KAŽDÉMU NAJÍT SI 30 minut a prohlédnout si naše město od obce Mladcová. Možná na něco přijdete. Myslete prosím na to, že jde o nový západo - východní průtah městem - Pravobřežku, kterou M. dopravy odmítlo jako přeložku 1/49 z centra města a s odmítl ji také Krajský úřad. V této době se rozhoduje o tom, jak bude 100leté dosloužilé baťovské řešení dopravy vypadat. Nic jiného delších 100let Zlín nevybuduje. Za to dám svůj stařecký krk.

0/0
13.7.2015 6:50

A37n43t72o59n52í42n 97Z33e96l95i66n35k61a 5334568375680

Myslím si, že moderní řešení dopravy měst stojí obrovské peníze, strádání obyvatel výstavbou a mnoho demolicí vzácných památek. Také ve Zlíně musíme něco obětovat. Může to být Baťův památník a povznášející prohled parkem na něj, nebo také prštenská nábřeží, polovina Rybníků a hlavmě ulice Sokolská. V Římě to byla středověká část, v Praze park zámku chráněného Unescem.

0/0
13.7.2015 7:01

A84n73t11o11n57í75n 64Z97e43l54i59n91k62a 5844938745750

Nasbíral jsem odvahu na přímou odpověď na Vaši otázku. V ÚP Zlína je Pravobřežka řešena z Čepkova přes ulici Sokolskou a svah za nemocnicí, viaduktem přes celé údolí Dřevnice do staré stopy 1/49. Varianta A ještě spojuje tunelem Čepkov s Lidlem na Obecinách, varianta B Čepkov tunelem pod Jižními Svahy s Nivami a Burešovem. Existují další dvě /Lesní/ varianty. Ty jsou o tom, že hluk a emise  klesají /ve stávajícím lesním porostu/ na vzdálenosti 300m na přijatelnou hodnotu..... Tyto varianty jistě budou mít tisíce odpůrců, kteří se neseznámíli s plánem Pravobřežní komunikace. Máme 2 volby: buď budou jedovaté karcinogenní zplodiny hoření inhalovat veverky nebo celé krajské a univerzitní město Zlín.

0/0
13.7.2015 8:19







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.