- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Kdo se chce dohadavat, může se zde hádat a sypat jeden "argument" za druhým. Kdo chce vědět, v jaké fázi projekt zrovna je, prostuduje si alespoň závěr nesouhlasného stanoviska, který je ke stažení zde: http://portal.cenia.cz/eiasea/detail/EIA_MZP272
Výtažek:
NESOUHLASNÉ STANOVISKO k k realizaci záměru
„Rychlostní silnice R49 v úseku Lípa – státní hranice ČR/SR,
stavby 4903 - 4905“ ve variantách definovaných v dokumentaci, dopracované dokumentaci a popsaných v rozsahu tohoto stanoviska s následujícím odůvodněním nepřijatelnosti záměru předloženého oznamovatelem:
Jako zásadní pro vydání nesouhlasného stanoviska považuje MŽP následující aspekty, které jsou níže podrobněji zdůvodněny:
1. Předložené posuzované varianty vykazují v některýchúsecích negativní vliv z hlediska veřejného zdraví a z hlediska ochranypřírody, což prokázal provedený proces EIA včetně veřejného projednání, a protoje jejich realizace v navržené podobě problematická. Nicméně podrobné posouzeníukázalo, že lze předložit a v procesu EIA posoudit alternativní kompromisnívarianty, lze využít i kombinace variant, vedení rychlostní komunikace R49,které by představovaly snížení vlivů záměru na přírodní složky ekosystémůvčetně vlivů na EVL Beskydy, obyvatelstvo z hlediska hlukové zátěže, vlivů napovrchové a podzemní vody, vlivů na krajinný ráz, vlivů na hmotný majetek atd.,a které by byly z hlediska svých vlivů akceptovatelné.
2. Neposouzení přivaděče I/57 (a tím, nevyhodnocenísynergických vlivů rychlostní silnice R49 a přivaděče I/57, tak i vyhodnocenívlivů na veřejné zdraví a jednotlivé složky životního prostředí obou záměrů).
3. Absence řešení problematiky uložení zeminy (objem 4mil. m3) vzniklé z budování tunelů a zářezů komunikace.
4. Ohrožení významných zdrojů vody pro obyvatelstvo(vodní zdroje HV1, HV2, HV3) u hodnocených variant.
5. Předčasný požadavek na provedení procesu EIA vevztahu k příliš dalekému časovému horizontu plánované realizace stavby (r. 2022- 2025), kdy výstup z procesu EIA má zákonem
No nevim, ale mam pocit, ze krecci jsou v useku Frystak - Lipa, ktera EIA uz ma.
A co když křeček nebude chtít?
Bude muset! Jinak příjde exekutor a s ním zákon.
Křečci jsou zástupný problém. Ministr dopravy nedávno upozorňoval, že R49 nemá posouzení EJA. Jak by mohlo být hotové, když jiné ministerstvo smetlo se stolu obě navržené varianty úseku Lípa - slovenské hranice. Tragédiii vidím v tom, že sliby s komunikací R49 brzdí smysluplné řešení dopravy univerzitního krajského města.
Ale furt už :-D Stale stejna konspirace a stále mimo. Zkuste si zjistit, ze R49 EIA ma, jen kvuli pozastaveni stavebnich povoleni (ktere ted bylo nedavno proslouzeno do zacatku pristiho roku) a nove EU legislative se EIA musi zaktualizovat. Stejne problemy resi i na jinych dopravnich stavbech, kde staci aby pilir mostu po mistnim zjisteni musel byt o 10 cm vyssi nez v projektu a musi se EIA aktualizovat a delat "znovu"
No tedy.... Ten ceník prací.... To se jen tak nevidí
Za 800,-Kč na hodinu by někteří ráno nevstali z postele.
Když tam přijede bagr křeček uteče. A pokud ne, tak tam naženu ekology ať je před tím bagrem chytnou za kožuch a hodí o metr dál, ne? I když přiznám se dal bych ve výstavbě spíše přednost trase Brno - Svitavy nebo Otrokovoce - Břeclav. Nevidím jakoukoliv výhodu v dálnici do Slovenských hladových strží. :-)
Tak ona D2 je jediná kapacitní cesta, která drží spojení s Blavou, Vídní a zprostředkovaně s Maďarskem.
Zasloužíme si určitě dvě kapacitní cesty do každého sousedního státu, všechny se vpohodě uživí.
PL - R11/D1
SK - R49/D2
AT - R52/D3
D - D5/D8
Je ostudou že s Rakouskem máme zatím jen přetížené jedničky.
My budeme vubec radi, kdyz stihneme na dalnici na Slovensko vycerpat z EU aspon nejakou korunu. EU nam nabizi docasne az 80 % penez a my budeme resit hlodavce polni, ktere skoro nikdo nevidel .
my jsme toho křečka měli na bývalé zahradě a střílel jsem je od rána do večera, jednu potvoru zabiješ a druhá porodí jich deset. Nedivil bych se, jestli ekoteroristi jim nedávají něco na rozmnožování.
To je jak v Kocourkově, když stěhovali v pytlích světlo.....bože proč tu vládne taková blbost... selský rozum se asi "odstěhoval do Humpolce"..... hlavně, že produkujeme násobně více středoškoláků a vysokoškoláků jak před cca 30 lety.....
Křeček, sysel, bobr, komu kdy scházeli? Jaká ekologická katastrofa nastala, když jich bylo málo? No když se ale přemnoží, to pak je katastrofa......
A co když je křeček zvíře nechytré a místo hrabání základů nové nory bude se chtít prohrabat plastovou lahví za světlem na svobodu?
Za tohle zdržování bych už někomu dal nejraději do držky.
Ekoteroristy máme na jedinou věc - na produkci obstrukcí a prodražování plánů. Maškaráda s křečkem je vysmívána celou Evropou a ještě za to platíme několikamilionovým prodražením R49 a protahováním zahájení stavby. Každý ňouma ví, že křeček, nebude-li mít klid, sám se přestěhuje do vhodnějších prostor, ale naši ekoteroristé se starají, aby to bylo co nejdražší a zdržení co největší. Tak hloupá civilizace, která si sama hází klacky pod nohy, nemůže dlouho fungovat.
Mirek Mach = brzda pokroku.