Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Železnice na Slovácku a Valašsku zrychlí, dojde i na elektrifikaci

Nejen železnice z Otrokovic do Vizovic, ale i další tři tratě procházející regionem na Slovácku a Valašsku projdou zásadními úpravami. Dojde na elektrifikaci i zvýšení rychlosti. Změní se také nádraží ve Vsetíně. Začít se má za čtyři roky.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

L62i62b49o10r 51T95y71m28e64š 8215438307249

No z Ostravy do Valmezu by to bylo dobré, tedy podle mě, tu trať využívám a někdy to je tragedie.

28.4.2015 16:26

B98o96h44d61a44n 72S49c53h40a59t57r88a76l 1783375552

"Na Podvesné povede nově hlavní cesta k nemocnici pod kolejemi. V Prštném se naopak trať přehoupne přes silnici." Není to TOTÉŽ, namísto NAOPAK? :-)

28.4.2015 13:36

M62i88r56o77s53l87a38v 75Z73i90k98m80u17n93d 7239773354553

Kouzelné je zkrácení jízdní doby o 8 minut a vytvoření přestupu ... proč nejede vlak dnes o 8 minut dříve ....

28.4.2015 12:30

V68i24k19t47o27r 47N65á45r31o13ž90n21ý 3749272448

To je budování železnice po česku. Investujeme miliardy , abychom zkrátili jízdní dobu vlaku o pár minut.

28.4.2015 12:44
Foto

J71a11n 32M86a52c69k 5217682672875

Na Slovácko dorazí elektřina. To me rozesmalo :-)

28.4.2015 11:43
Foto

B53r73o67n45i46s46l79a63v 30G20a23b46r25y70š 2182219181

Takže v místě, kde železniční trať protíná tu trolejbusovou, bude tunel. Pokud je to technicky možné, proč ne. Jako nápad to zní dobře.

28.4.2015 11:14

M65i34r84o62s25l81a46v 44Z91i89k90m81u84n56d 7549503594733

Země veřejné dopravě zaslíbená - Švýcarsko - řeší křížení trakčního vedení dráhy celostátní 15 kV 16,7 Hz s dráhou "místní" se stejnosměrnou trakční proudovou soustavou úrovňově ... elektrická vozidla obou drah projíždí stejné místo "pod výkonem" se zvednutým sběračem ...

Podobně se kříží trakční vedení dráhy trolejbusové se železniční tratí společnosti AB v St. Gallen ...

Tunelová varianta v Otrokovicích - Kvítkovicích, kde je současně křižovatka silnic 49/55 je smysluplné, ve Zlíně na Podvesné, by mohlo být křížení úrovňové (model Švýcarsko) nicméně není zřejmé, jak to vůbec při průjezdu Zlínem bude vypadat s ohledem na místní prostorové uspořádání. Z tohoto pohledu by bylo nejlepší z hlediska dopadu na životní prostředí i bezpečnost (mnoho místních přejezdů i přecházení přes trať mimo přejezdy) by bylo sice drahé, ale bezpečné zahloubení trati za nádražím Zlín střed, podzemní zastávky Dlouhá (zrušení podjezdu MHD), podzemní zastávka Podvesná (řeší se křížení s trolejbusovým vedením) a vyústění tunelu v prostoru bývalých Uhelných skladů v Přílukách ...

28.4.2015 12:30

V73i96k98t84o66r 21N57á54r16o31ž35n85ý 3609782408

Nebylo to kdysi i někde v Praze ?

28.4.2015 12:44

A60n54t43o82n35í37n 91Z31e11l53i55n88k80a 5444628675940

Chtělo by to zkrátka další dopravní patro. Ale nejdříve zajít na autobusové nádraží a zjistit kolik a jak obsazených autobusů denně jezdí z Lholtské a z Lutoninské strany. To jsou potenciální vlakoví cestující. Nakonec budeme možná moc rádi, že dosáhneme toho co v Želechovicích. Myslím tím odhlučnění kolejí.

28.4.2015 13:29
Foto

B65r95o43n24i19s80l67a73v 14G70a74b25r19y16š 2382219501

Nemusíme jít ani do Švýcarska, takové úrovňové křížení je v Prešově, ale netuším, jak to tam vypadá, nikdy jsem tam nebyl.

Jinak trolejové křižovatky, kde tramvaj i trolejbus mohou jezdit pod proudem, jsou k vidění v Plzni a v Ostravě. Zřejmě to bude podobný princip jako v tom Švýcarsku, jak píšete.

28.4.2015 13:38

M33i12r21o67s34l46a81v 75Z96i41k21m31u75n19d 7529623394293

Právě že v Prešově není ... přes koleje vede TV trolejbusů, elektrická vozidla tam mají "stahovačku". Aby se osobní vlak směr Lipany mohl rozjet na dostatečnou rychlost, muselo se postavit nové nástupiště na zastávce Prešov město pro směr Lipany ... 

Švýcar tam má přepínatelnou trolej, navíc je tam na "správném" napětí závislé postavení vlakové cesty ...

V Česko & Slovensku je ovšem přepínatelná trolej "kacířství", za které se ve středověku upalovalo ...

28.4.2015 20:43
Foto

B64r45o26n51i72s75l18a30v 66G26a15b90r46y26š 2762399211

Díky za objasnění.

28.4.2015 20:51

K60a55r37e41l 59C60h47r21a49s55t51i38n61a 4313614780865

Zlaté oči, které ty změny uvidí! Mluví se o tom už 50 let, ale všechno je při starém. Proto nevěřím, dokud neuvidím, že je všechno tak, jak ukazuje článek.

28.4.2015 11:10
Foto

B73r75o34n81i38s44l58a13v 79G65a69b16r93y94š 2542469971

To říká i kamarád. Dokud se prý nekopne, neuvěří ničemu.

28.4.2015 11:14

P91e16t12r 87N14i83v77n39i32c29k66ý 3912144935537

A co dostavění spojky Vizovice - Horní Lideč, co už začal Baťa? Propojilo by to Vsetín se Zlínem.

http://cs.wikipedia.org/wiki/%C5%BDelezni%C4%8Dn%C3%AD_tra%C5%A5_Vizovice_%E2%80%93_Vala%C5%A1sk%C3%A1_Polanka

28.4.2015 10:35

V22i59k51t11o15r 38N31á21r78o37ž79n94ý 3779152548

Nerealizovatelné.... desítky , ne-li stovky miliard a užitek nula , nula , nic....

28.4.2015 11:26

P60e96t91r 63N39i54v76n97i68c91k55ý 3512164255917

Jak "nereazlizovatelné? Technicky? Omyl. REALIZOVATELNÉ.

Postavila se nová vlaková spojka do Mošnova, odkud nic nelétá. Tady jde o spojení okresního a krajského města, kde jet po silnici je tragédie (obzvlášť v zimě). Zlín by tak nebyl na konci trati a získal y i vlakové spojení železniční koridor na Slovensko a na druhou.

28.4.2015 11:35
Foto

J21a74n 70M26a92c44k 5527522402685

No nevim, Bata to zacal stavet pred .. 90 lety? Od te doby se par veci zmenilo.

28.4.2015 11:44

V70i94k32t59o34r 87N10á34r77o67ž68n98ý 3509642978

Po technické stránce je realizovatelné všechno . Teď jde o to , jestli ten obrovský balík peněz by se dokázal v nějaké podobě vrátit zpět. A v tom jsem pesimista.

28.4.2015 11:57

A44n60t81o19n59í85n 25Z95e85l25i14n34k60a 5214208175530

Pro Zlín jsou značně devastující kontejnerové vlaky do Lípy. Nedovedu si představit další nákladní a ev. rychlíkovou a osobní dopravu směrem na východ - na Slovensko.

28.4.2015 16:48

K60a93r67e58l 53C47h44r13a54s27t37i56n32a 4213344150285

Představit si to dovedu, ovšem dráha by musela vyřešit průjezd vlaků městem, na povrchu to jezdit nemůže, ovšem do toho se nikomu nechce, přestože Zlín by tím hodně získal.

29.4.2015 7:16

A57n82t70o43n80í81n 55Z98e45l44i30n63k48a 5224668595250

Mínusujete mne, i když říkáte jinými slovy totéž. Nemyslím si, že je tunel nebo naopak visutá dráha reálná.

30.4.2015 7:54

V48i55k96t48o90r 22N47á15r14o68ž86n49ý 3639132798

Ostrava-Valašské Meziříčí...souhlas , tam potenciál je.

Úprava Hranice-Horní Lideč na 160 km/h ? To snad budou muset postavit celou novou trať , ne ?

Elektrifikace směr Veselí nad Moravou....totální hovadina...

28.4.2015 10:27

R28a42d63k36o 46K19ř79i22v22á59n17e13k 7230483155150

Třeba od Teplic nad Bečvou přes Valmez před Brňov tam kromě dvou upravitelných míst potenciál na 160 km/h je, možná i Jablůnka - Vsetín. Jinde asi jen mírné zrychlení. Pokud se vlaky po rovné trati kolem Hustopečí nad Bečvou plouží 80, je to vzhledem k významu trati do nebe volající už desítky let, to měli řešit už komanči místo jiných krávovin.

28.4.2015 10:48







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.