- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Technické řešení přeložky není zrovna promyšlené. Pokud se obchvat bude napojovat v místech dle fotografií (tzn až na kopci vedle Eluxu) stejně nezabrání v zimě mnohým kamionům, aby na tomto kopci uvízly, ještě než se vůbec dostanou na obchvat. Dále jestli jsem správně pochopil má autobusová doprava i nadále jezdit po staré silnici. Autobus sice mnohé vyjede, ale pravidelně jich tam přes zimu několik uvízne. Takže za mě - z bláta do louže.
Vsem co tady brblaji na "mozna budouci" dalnici. Zkuste se oprostit o jednoduchych a nicnerikajicich cisel a argumentu. Porad se tu sklonuje intenzita 10 tis vozidel/den. Ze ji nebude dosazeno a tim padem je dalnice zbytecna atd... Jednak nemame nikdo stribrnou kouli, takze nelze odhadovat jaka bude intenzita nekdy v budoucnu - protoze nejde jen o nejaky pocet kilometru, pocet minut co usetrim...atd. Zkuste se na to přestat dívat omezenými 2 pohledy - autodopravy (trasa, rychlost, kilometry) a EKO pohledem (zaberu pás široký cca 30- 35 metrů v přírodě...hrůza). Je potreba vse videt v sirsim spektru do budoucna a zejmena pro budouci generace. Je uplne jedno jestli po te dalnici pojede 5 tisic nebo 25 tisíc aut za den, ale pokud ta dálnice přispěje k ekonomickému restartu regionu, přinese přeshraniční spolupráci, projekty, investice, propojí se ekonomicky silný západ SK s v podstatě vymírajícím zastrčeným a infrastrukturně odříznutým (východním směrem) a upadajícím východem ČR a Valašska, pokud se díky tomu podaří udržet mladé talentované lidi v regionu, kteří tu založí rodiny a ne že zdrhnou zpátky na SK (například spousta nadaných studentů UTB ze Slovenska), nebo místní rodáci a studenti utečou za lepšími ekonomickými podmínkami a vším okolo do Prahy/Brna/Ostravy. Ruku na srdce, kdyby tu byla R49 před 10 lety, tak kde by asi postavili například Hyundai? (V Nošovicích??? Když by byla skvělá infrastruktura na Žilinu, kde je Kia a návazny prumysl s díly a komponenty)? Kde by se stavěly některé superpočítačové centra atd? V Ostravě? Co ta má společného s IT technologiemi? A tak bychom mohli pokračovat dál... Vize, budoucnost, prosperita regionu, demografie - abychom tu nevymírali, technologie, investice... (samozřejmě s citem a mírou s ohledem na unikátní podmínky, přírodu atd tady na východě ČR) to vše nás má zajímat, nikoliv strohý počet aut na dálnici, neměřítelný potencionální ekonomický dopad dálnice... Aby tu naše děti zůstaly a ne jako většina utekla za lepším.
Mluvíte jako kniha. Jenže nejde o naše pocity a přání. R49 je mimo mísu díky centrálním orgánům a ne čolkům, křečkům a Mirkovi Machovi.
Podle mého nemá Lhotsko na silnici I. třídy co dělat, je to naprosto nevyhovující silnice, jak na údržbu, tak na průjezd. A nic na tom nezmění ani dálnice v budoucnosti. Silnice I. třídy kolem dálnic budou vždy a mají mnoho funkcí, například pokud je dálnice uzavřena, vedou tudy objížďky a samozřejmě, v obci jako je Lhotsko by doprava zkolabovala.
Nejsem si zrovna jist, jestli je zrovna nutné stavět na Slovensko silnici dálničního typu. Podle mě bude stačit, aby to byl široký dvojpruh vedoucí mimo zastavěné území s mimoúrovňovými sjezdy. Dálnice jen po přivaděč do Zlína. Další bolavé místo v kraji považuji chybějící JV obchvat Otrokovic, kdy má de facto pouze ta severní část význam pro lidi jedoucí na Zlín. Další prioritu vidím dobudovat silnici VM Vsetín s obchvatem VM. I zde platí raději urychlit stavbu a postavit luxusní dvojpruh s mimoúrovňovými sjezdy a místo tlaku na megalomanské dálnice vedoucí do měst velikosti 25-30 tisíc tlačit stát, ať to stojí co nejdřív.
Aha, takze postavime cca za prumernych 250 mil/km dvoupruh s mimouronovym krizenim v kategorii S11,5/80, namísto ctyrpruhu R25,5/120 za 300 mil/km... Opravdu brilantni myslenka :-)
Doufám, že původní trasa zůstane normálně, tohle je zrovna jedna z vesniček, které na průjezd miluju (když se teda nikdo netáhne přede mnou).
Místní vás za to určitě také milují, pořád poslouchat ten kravál a bát se přejít silnici.
Ředitelství silnic a dálnic by se mělo raději zaměřit na urychlenou výstavbu dálniční sítě. Výstavbou celé trasy R49 kolem Zlína do Púchova se vyřeší průjezd dálkové dopravy a ušetřilo by se 200 milionů za obchvat Lhotska. To je problém celého státu - třeba před pár lety byl postaven obchvat Holic v Čechách, místo aby se urychlila výstavba R35.
Bohužel tady jde vidět, že stát ani s R49 pořádně nepočítá. Alespoň v horizontu 10-15let. To jen slibovači typu Bohuslav Sobotka a jemu podobní v každém kraji naslibují priority za desítky možná stovky miliard a racionálně uvažující člověk ví, že je to lež jak věž, protože na tolik slibů ze všech krajů dohromady by stát nikdy neměl dost peněz.