Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Zácpy, nehody a hluk zmizí z Vizovicka. Vyřeší to nová silnice

Začala stavba obchvatu obce Lhotsko u Vizovic. Přeložka stávající silnice první třídy má region zbavit komplikací způsobených frekventovanou nákladní dopravou, která míří ze Zlínska na Slovensko a zpět.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P42a70v48e62l 81V40y33m19ě37t84a10l 3383864840290

Technické řešení přeložky není zrovna promyšlené. Pokud se obchvat bude napojovat v místech dle fotografií (tzn až na kopci vedle Eluxu) stejně nezabrání v zimě mnohým kamionům, aby na tomto kopci uvízly, ještě než se vůbec dostanou na obchvat. Dále jestli jsem správně pochopil má autobusová doprava i nadále jezdit po staré silnici. Autobus sice mnohé vyjede, ale pravidelně jich tam přes zimu několik uvízne. Takže za mě - z bláta do louže.

0/0
18.3.2015 23:04

R80o51m12a52n 33Š35e77n58k23e65ř26í43k 1902365244409

Vsem co tady brblaji na "mozna budouci" dalnici. Zkuste se oprostit o jednoduchych a nicnerikajicich cisel a argumentu. Porad se tu sklonuje intenzita 10 tis vozidel/den. Ze ji nebude dosazeno a tim padem je dalnice zbytecna atd... Jednak nemame nikdo stribrnou kouli, takze nelze odhadovat jaka bude intenzita nekdy v budoucnu - protoze nejde jen o nejaky pocet kilometru, pocet minut co usetrim...atd. Zkuste se na to přestat dívat omezenými 2 pohledy - autodopravy (trasa, rychlost, kilometry) a EKO pohledem (zaberu pás široký cca 30- 35 metrů v přírodě...hrůza). Je potreba vse videt v sirsim spektru do budoucna a zejmena pro budouci generace. Je uplne jedno jestli po te dalnici pojede 5 tisic nebo 25 tisíc aut za den, ale pokud ta dálnice přispěje k ekonomickému restartu regionu, přinese přeshraniční spolupráci, projekty, investice, propojí se ekonomicky silný západ SK s v podstatě vymírajícím zastrčeným a infrastrukturně odříznutým (východním směrem) a upadajícím východem ČR a Valašska, pokud se díky tomu podaří udržet mladé talentované lidi v regionu, kteří tu založí rodiny a ne že zdrhnou zpátky na SK (například spousta nadaných studentů UTB ze Slovenska), nebo místní rodáci a studenti utečou za lepšími ekonomickými podmínkami a vším okolo do Prahy/Brna/Ostravy. Ruku na srdce, kdyby tu byla R49 před 10 lety, tak kde by asi postavili například Hyundai? (V Nošovicích??? Když by byla skvělá infrastruktura na Žilinu, kde je Kia a návazny prumysl s díly a komponenty)? Kde by se stavěly některé superpočítačové centra atd? V Ostravě? Co ta má společného s IT technologiemi? A tak bychom mohli pokračovat dál... Vize, budoucnost, prosperita regionu, demografie - abychom tu nevymírali, technologie, investice... (samozřejmě s citem a mírou s ohledem na unikátní podmínky, přírodu atd tady na východě ČR) to vše nás má zajímat, nikoliv strohý počet aut na dálnici, neměřítelný potencionální ekonomický dopad dálnice... Aby tu naše děti zůstaly a ne jako většina utekla za lepším.

+1/0
18.3.2015 8:46

A78n39t57o55n49í84n 77Z20e24l39i23n12k69a 5524498225930

Mluvíte jako kniha. Jenže nejde o naše pocity a přání. R49 je mimo mísu díky centrálním orgánům a ne čolkům, křečkům a Mirkovi Machovi.

0/0
18.3.2015 12:35
Foto

M15i46r12o84s98l20a20v 63Z22a35p95l65e96t42a82l 3227545318973

Podle mého nemá Lhotsko na silnici I. třídy co dělat, je to naprosto nevyhovující silnice, jak na údržbu, tak na průjezd. A nic na tom nezmění ani dálnice v budoucnosti. Silnice I. třídy kolem dálnic budou vždy a mají mnoho funkcí, například pokud je dálnice uzavřena, vedou tudy objížďky a samozřejmě, v obci jako je Lhotsko by doprava zkolabovala.

+3/0
17.3.2015 19:47

J39a38r79d94a 72P90r38o92c22h75á87z69k25a 5133483840889

Nejsem si zrovna jist, jestli je zrovna nutné stavět na Slovensko silnici dálničního typu. Podle mě bude stačit, aby to byl široký dvojpruh vedoucí mimo zastavěné území s mimoúrovňovými sjezdy. Dálnice jen po přivaděč do Zlína. Další bolavé místo v kraji považuji chybějící JV obchvat Otrokovic, kdy má de facto pouze ta severní část význam pro lidi jedoucí na Zlín. Další prioritu vidím dobudovat silnici VM Vsetín s obchvatem VM. I zde platí raději urychlit stavbu a postavit luxusní dvojpruh  s mimoúrovňovými sjezdy a místo tlaku na megalomanské dálnice vedoucí do měst velikosti 25-30 tisíc  tlačit stát, ať to stojí co nejdřív.

0/−3
17.3.2015 14:39

R22o54m78a29n 47Š91e36n59k80e53ř27í96k 1402895254319

Aha, takze postavime cca za prumernych 250 mil/km dvoupruh s mimouronovym krizenim v kategorii S11,5/80, namísto ctyrpruhu R25,5/120 za 300 mil/km... Opravdu brilantni myslenka :-)

0/0
17.3.2015 20:13

J50a82r65d35a 50P38r92o70c26h97á87z34k64a 5793623570569

no máte nějaký projekt, který ukazuje že je tento rozdíl bude tak malý? a i kdyby tomu tak skutečně bylo, tak je jasné, že v horském terénu se bude zvýrazňovat. Nebude tam tolik tunelů, mostů protože Rka a Dčka mají mnohem přísnější normy, co se týče stoupavosti a poloměru oblouků. Navíc si myslím, že skutečně nemá cenu stavět dálnici tam, kde předpokládaná intenzita dopravy bude nižší než 10tisíc aut/den., minimálně kvůli záboru krajiny.

0/0
17.3.2015 20:48

R92o98m10a51n 78Š91e45n52k44e91ř46í20k 1952805844729

Projekt nemam, ale ceny lze pomerne snadno aproximovat z vyrocnich zprav RSD, informacnich letaku k jednotlivym stavbam probihajicim i planovanym stavbam. RSD dokonce vydava zpravy, kde srovnava jednotlive ceny projektu s porovnanim k jinym zemim EU a napric ruznymi terennimi podminkami.. staci hledat :-)

0/0
18.3.2015 8:21

A47n73t29o81n59í48n 82Z60e18l13i48n13k12a 5944108905680

Proč myslíte, že je budovaný tah na Slovensko tak protěžovaný? Protože 1/35 je zároveň mezinárodní trasa E442 přes Bumbálku a Valmez - Střelná je její letní varianta. Obchvat Vsetína má tím pádem dostat další dva pruhy, zatím co Zlín nemá ještě ani ty první dva. No a nad R49 navíc trvale visí otazník.

0/0
17.3.2015 20:24

R49o47m89a25n 79Š71e90n29k81e16ř46í56k 1592305264139

Uz jsme si to psali nejmin 100x... V jakem stavu je projektovani/UZ/SP Palacovske spojky? Useku 2 a 3 navazujici na obchvat prumyslove zony Lesna, obchvatu VM, trasy VM - Bystricka s napojenim na 4-pruh ke Vsetinu? To vse je v podstate sci-fi, protoze na to nebudou penize a EU na tento kockopes neprispeje - vidim to tak na 2030 -2040 ze by se nekdo mohl projet :-)

0/0
18.3.2015 8:25

A61n27t16o42n75í96n 54Z26e48l42i74n52k42a 5504498905550

Stále nechcete pochopit to, že podle plánů z roku 2008 se dálnice na severu kraje plánuje, buduje a předává do provozu. Na druhé straně se podle stejně starých plánů na R49 nic neděje, respektive trvale plánuje trasa Fryšták - Lípa. A to z toho důvodu, že to byla podmínka všech občanských sdružení budovat v první etapě Hulín - Lípu. Z lehce pochopitelných důvodů.

0/0
19.3.2015 9:05

J51a55r43o93s57l67a12v 38L62e77b41e45d14a 3576819327100

Doufám, že původní trasa zůstane normálně, tohle je zrovna jedna z vesniček, které na průjezd miluju (když se teda nikdo netáhne přede mnou).

+1/−4
17.3.2015 14:06

P49a77v93e57l 92Ř52a92p73e75k 7462956479865

Místní vás za to určitě také milují, pořád poslouchat ten kravál a bát se přejít silnici.

+4/0
17.3.2015 14:44
Foto

R40o65m55a10n 18K74o81z18e14l 4587136133224

Tahle silnice není přehnaně frekventovaná.

0/−1
17.3.2015 16:47

A29n22t79o43n84í92n 30Z41e10l71i95n96k57a 5124508305800

To máte pravdu. Je to proto, že je Lhotsko a 30 semaforů ve Zlíně působí jako brzda. Vybudování R49 po Fryšták a obchvat Lhotska dopravu zahustí, to si pište.

0/0
17.3.2015 19:59

R30o15m89a74n 46Š74e89n14k48e17ř49í91k 1452285894549

Nezahusti, kdo by tama proboha jel a kam... :-) Vizovice - Puchov je leda pro milovniky prirody a pomale jizdy v nekonecnych obydlenych zatackach na 50ku.  tam skoro ani neexistuje usek kde se da zrychlit na 90

0/0
17.3.2015 20:18
Foto

R79o33m79a93n 42K61o13z27e54l 4407936583134

Však nedávno i kvůli tomu ve Vizovicích změnili přednost v jízdě, že hlavní silnice je vedená na Vsetín, kde jezdí mnohem víc aut...mezi Vizovicemi a Valašskou Polankou opravdu moc aut nepotkáte.

0/0
17.3.2015 20:29

J60o71s41e87f 32M38i97c23h47a81l46č88í39k 1458849795499

A to je dobře, aspoň mě nikdo nebrzdí :-)

0/0
17.3.2015 21:34

A63n53t15o52n77í77n 70Z36e48l67i11n71k29a 5154808405100

Vylepšení komfortu komunikace vždy vede ke zvýšení intenzity dopravy, to jste nevěděl? Lysský průsmyk /přes Střelnou/ je sám osobě atraktivní oproti Bumbálce E442 alias 1/35 a Vápenicí na E50.

0/0
17.3.2015 20:36

R87o45m18a14n 23Š88e90n41k42e50ř42í14k 1122255284479

Ano, to mate pravdu, ale vylepseni komfortu na 2% delky trasy jeste neznamena, ze se tama nekdo pohrne... Na ceske strane silena silnice plna zatacek a zradnych mist a nekonecnych obci, na Slovenske strane prejedete hranice a temer nonstop az do Puchova 50 km/h. Jezdim tama velmi casto a je to peklo...

0/0
18.3.2015 8:18

J15a75n 50M53a59l82ý 6929700606

Ředitelství silnic a dálnic by se mělo raději zaměřit na urychlenou výstavbu dálniční sítě. Výstavbou celé trasy R49 kolem Zlína do Púchova se vyřeší průjezd dálkové dopravy a ušetřilo by se 200 milionů za obchvat Lhotska. To je problém celého státu - třeba před pár lety byl postaven obchvat Holic v Čechách, místo aby se urychlila výstavba R35.

+5/0
17.3.2015 13:41

J83a69r96d50a 27P76r65o58c38h56á49z71k45a 5503633230219

Bohužel tady jde vidět, že stát ani s R49 pořádně nepočítá. Alespoň v horizontu 10-15let. To jen slibovači typu Bohuslav Sobotka a jemu podobní v každém kraji naslibují priority za desítky možná stovky miliard a racionálně uvažující člověk ví, že je to lež jak věž, protože na tolik slibů ze všech krajů dohromady by stát nikdy neměl dost peněz.

+4/0
17.3.2015 15:00







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.