- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Krasny priklad toho, jak dopadne hospodareni v centralizacnim state s prerozdelovacim, dotacnim systemem a loutkovymi kraji. Lide se ale nesmi divit, kdyz maji napravu a pomoc pred ocima, ale oni budou delat stare chyby porad dokola a ocekavat jiny vysledek. Jak se tomu pak rika?
Zemek se nám vynořil ....
V devadesátých letech nasekal dluhy, které za něj Moravané a Češi zatáhnuli a nyní z nich tahá další peníze prostřednictvím převodních pák svých autobusových doprav. A krajští ouřadové a papaláši kolaborují.
Vymést ta hnízda....
Autobusový monopol ČSAD Vsetín v praxi. Po ovládnutí Housacaru a Krodosu se ani nic jiného nedalo čekat, než přes spřátelený odbor dopravy tlak na vyšší dotace. Vsetín ve ztrátě není, je to jen účetní hra s čísly. Hlavně že ten samý odbor dopravy nepovolí vozit cestující Student Agency v rámci kraje ač je to bez dotací. A to i v časech, kdy není potřeba Vsetín "chránit" před konkurencí, protože ve stejný čas Vsetín vůbec třeba nejezdí... Doprava je ostuda krajského úřadu.
Bohužel máte naprostou pravdu. ČSAD Vsetín má na kraji velmi silné zastánce, o tom není žádný pochyb. Jedno se jim ale nepovedlo. "Vysvětlovali" na kraji, jak by bylo pro kraj přínosné zrušení železniční trati Velké Karlovice Vsetín. Tady už kraj asi dostal strach z reakce občanů, tak z toho sešlo. Každopádně je třeba na to pamatovat při volbách a volit někoho jiného. Tím samozřejmě nemyslím Gazdíka, který by veškeré krajské dotace nasměřoval na Slovácko nebo jemu spřízněné obce a Zlín a ostatní větší sídla kraje by ostrouhala.
je to sice dané ze zákona, že dopravní obslužnost zajišťuje kraj, nicméně si dovolím podotknout, že zlínu a ostatním větším městům na mhd, která jej stojí kolem 100mega ročně provozních ztrát,nikdo nic nepřispívá. po obcích se žádá,aby platili 10-15% ztrát, a i to se jim zdá hodně. osobně být jejich starosty, tak raději mlčím, než někdo na tuto disproporci poukáže a postaví si na tom volební kampaň.
Nechci nic říkat, ale Zlínský kraj toho zas tak moc pro občany v oblasti dopravy nedělá. Jsem zvědav kdy se třeba zavede krajský integrovaný dopravní systém. V jihomoravském kraji IDS funguje dlouhodobě a rozhodně si myslím, že je pro lidi příznivější. Například doposud nechápu, proč nefungují předplatné jízdenky, ale především pak jízdenky přestupní. Pokud při cestě do práce musím cestovat autobusem a musím přesedat, tak musím platit více, než kdybych nepřesedal a navíc mě to obtěžuje. Podle mě toto je jenom administrativní záležitost, kterou by přitom lidé určitě ocenili.
Jinak panu Gazdíkovi se nedivím, sypat peníze a nevědět, kolik skutečně služby stojí, to je na pováženou, a správcům obecních kas se to zcela správně nelíbí.
Přestupní jízdenky dobře fungovaly u Housacaru, a jak Housacar v podstatě přešel pod ČSAD Vsetín, tak už to najednou nejde.
Jo jo, pan Gazdík je zásadový. Ale běda kdyby chtěl kraj zrušit nějaký autobus vedoucí do jeho obce, to by bylo křiku, že...
a nemá pan Gazdík náhodou pravdu?