Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Zlínský kraj chce více peněz na autobusy, Gazdíkova obec je nedá

Zlínský kraj žádá od měst a obcí znovu vyšší příspěvky na autobusovou dopravu. Starostům se to nelíbí a třeba slovácká Suchá Loz, kde je místostarostou poslanec Petr Gazdík, příplatek odmítá schválit. Zlínský kraj na obce tlačí, hrozí jim problémy při schvalování krajských dotací.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

A23n55t73o83n41i87n 18K10a98d98l72c76e38k 9122739291256

Krasny priklad toho, jak dopadne hospodareni v centralizacnim state s prerozdelovacim, dotacnim systemem a loutkovymi kraji.  Lide se ale nesmi divit, kdyz maji napravu a pomoc pred ocima, ale oni budou delat stare chyby porad dokola a ocekavat jiny vysledek.  Jak se tomu pak rika?

0/−1
15.2.2015 16:20
Foto

J98a72n 42A42d17l63e44r 2886801396806

Zemek se nám vynořil ....

V devadesátých letech nasekal dluhy, které za něj Moravané a Češi zatáhnuli a nyní z nich tahá další peníze prostřednictvím převodních pák svých autobusových doprav. A krajští ouřadové a papaláši kolaborují.

Vymést ta hnízda....

0/−1
15.2.2015 15:33

T13o28m17a21s 40N17o49v32o18t46n95y 3381736588659

Autobusový monopol ČSAD Vsetín v praxi. Po ovládnutí Housacaru a Krodosu se ani nic jiného nedalo čekat, než přes spřátelený odbor dopravy tlak na vyšší dotace. Vsetín ve ztrátě není, je to jen účetní hra s čísly. Hlavně že ten samý odbor dopravy nepovolí vozit cestující Student Agency v rámci kraje ač je to bez dotací. A to i v časech, kdy není potřeba Vsetín "chránit" před konkurencí, protože ve stejný čas Vsetín vůbec třeba nejezdí... Doprava je ostuda krajského úřadu.

+2/0
15.2.2015 0:10

J98a28r43d49a 96P89r60o82c82h30á57z92k15a 5903383940599

Bohužel máte naprostou pravdu. ČSAD Vsetín má na kraji velmi silné zastánce, o tom není žádný pochyb. Jedno se jim ale nepovedlo. "Vysvětlovali" na kraji, jak by bylo pro kraj přínosné zrušení železniční trati Velké Karlovice Vsetín. Tady už kraj asi dostal strach z reakce občanů, tak z toho sešlo. Každopádně je třeba na to pamatovat při volbách a volit někoho jiného. Tím samozřejmě nemyslím Gazdíka, který by veškeré krajské dotace nasměřoval na Slovácko nebo jemu spřízněné obce a Zlín a ostatní větší sídla kraje by ostrouhala.

+1/0
15.2.2015 9:40

J57a36r95d79a 90P61r45o31c61h50á20z77k12a 5443683820519

je to sice dané ze zákona, že dopravní obslužnost zajišťuje kraj, nicméně si dovolím podotknout, že zlínu a ostatním větším městům na mhd, která jej stojí kolem 100mega ročně provozních ztrát,nikdo nic nepřispívá. po obcích se žádá,aby platili 10-15% ztrát, a i to se jim zdá hodně. osobně být jejich starosty, tak raději mlčím, než někdo na tuto disproporci poukáže a postaví si na tom volební kampaň.

+1/0
14.2.2015 8:10

P64e25t54r 40C42o89u52f44a34l89í82k 1245433413780

Nechci nic říkat, ale Zlínský kraj toho zas tak moc pro občany v oblasti dopravy nedělá. Jsem zvědav kdy se třeba zavede krajský integrovaný dopravní systém. V jihomoravském kraji IDS funguje dlouhodobě a rozhodně si myslím, že je pro lidi příznivější. Například doposud nechápu, proč nefungují předplatné jízdenky, ale především pak jízdenky přestupní. Pokud při cestě do práce musím cestovat autobusem a musím přesedat, tak musím platit více, než kdybych nepřesedal a navíc mě to obtěžuje. Podle mě toto je jenom administrativní záležitost, kterou by přitom lidé určitě ocenili.

Jinak panu Gazdíkovi se nedivím, sypat peníze a nevědět, kolik skutečně služby stojí, to je na pováženou, a správcům obecních kas se to zcela správně nelíbí.

+6/−1
14.2.2015 7:27
Foto

R51o46m79a46n 61K84o17z66e97l 4287446483504

Přestupní jízdenky dobře fungovaly u Housacaru, a jak Housacar v podstatě přešel pod ČSAD Vsetín, tak už to najednou nejde.

+1/0
14.2.2015 9:27

T15o79m85a88s 19N63o35v23o49t28n25y 3461536448669

Je to jednoduché - Vsetín tu má monopol a nepotřebuje věci jako IDS nebo konkurenci, protože to tlačí ceny dolů a to by Zemek míň vydělával. Dokud bude monopolní dopravce jedna ruka s kamarády na kraji,  nic se nezmění, jen bude víc a víc lidí jezdit autem.

+1/0
15.2.2015 0:12

Z70d62e16n27ě19k 40J35a65n63o32u30t 1662565584561

Jo jo, pan Gazdík je zásadový. Ale běda kdyby chtěl kraj zrušit nějaký autobus vedoucí do jeho obce, to by bylo křiku, že...

+3/0
13.2.2015 21:02

R22a96d51e12k 39Č53e14r93v15e79n15k65a 5124271634102

a nemá pan Gazdík náhodou pravdu? ;-)

+5/−1
13.2.2015 21:30

T18o49m50a94s 45N21o26v39o19t78n24y 3311656878959

Gazdík je populista a /nevím jak to napsat slušně/. Nicméně v tomto musím uznat, že má velký díl pravdy.

+2/0
15.2.2015 0:12

T78a63d91e16á27š 93V51y15s22k66o68č11i47l 4147737338471

Gazdíku nedáš tak holt do Loze nepojedeme...

+1/0
15.2.2015 8:38







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.