Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

VIDEO: Vlakové nádraží je ostudou Zlína, přeměna má začít v roce 2018

Vlakové nádraží posunuté ke středu Zlína a vznik navazujícího dopravního terminálu pro autobusy a MHD. Tak zní plán na zlepšení železničního spojení Zlína. Začít stavět se má za tři roky.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J87a82r23d31a 29P27r45o84c51h72á51z43k58a 5373203490809

Pořád nechápu, že tady někdoještě věří, že se nasype 8 mld na slepou železniční trať. Navíc si stačí najítstaré články a vždy se člověk dozví, že se začne budovat za tři roky a tentostav trvá již 20 let. Takže v roce 2020 se dozvíme, že se začne s rekonstrukcív roce 2023. Bohužel Leoš Novotný z Leo Expressu má pravdu. Pro Zlínslouží nádraží v Otrokovicích a pro Zlíňáky je velmi luxusní dopravatrolejbusy, která je operativnější, mnohem častější a hlavně se s ní můžetecestovat do různých části a ne jen na Zlín-střed.

+4/0
18.2.2015 11:43

R65a24d71e19k 57J50a79n39a53t49a 9585716504392

Leoš Novotný není nezávislý dopravní expert, ale provozovatel vlaku, který v blízké budoucnosti do Zlína zajet nemůže. Tím jsou jeho mediální prohlášení determinována, protože je to součást marketingu.

Pokud by ta trať už existovala, buďte si jist, že by raději tím spojem končil ve Zlíně, než ve Starém Městě.

+2/0
19.2.2015 0:39

V32í88t 78B78r98z29o97b41o91h64a85t62ý 7920952513791

Tím bych si tak jist nebyl, tím že zastaví v Otrokovicích, končí ve Starém městě (a naopak) získává zákazníky jak z Uherskohradišťska tak Zlínska, v případě, že zajede do Zlína, tak ztratí právě jeden z těchto regionů.

0/0
19.3.2015 22:14

I40v92a34n28a 95M54o30t85a39l41í43k90o74v77á 5854231110422

Od roku 1985, kdy jsem se vdala za Zlínáka, poslouchám, jak bude v Prštném nadjezd a vybudovaná nová komunikace (pravo nebo levobřežní, mám v tom zmatek), která odvede dopravu mimo centrum, kolik je to let? Třicet, a ty plány jsou ještě starší. Nevěřím tedy tomu, že by se někdo ve Zlíně rozhoupal a vybudoval nový vlakový a autobusový terminál. Pokud tady nebude silný soukromý subjekt, který bude mít zájem, dost vlastních prostředků a bude tlačit na město a kraj, tak se tyto instituce k ničemu nerozhoupou.  Pořád to tady bude takový výdrholec, i když krajský.

+3/0
17.2.2015 22:11

A28l54b79e58r21t 30K82o33z31u17s33n94i57k 1820862729186

No zajimave je, ze radni Novak chce posouvat nadrazi na pozemek, ktery mu nerika pane, majitel pozemku s tim nesouhlasi a uzemni rozhodnuti je uz davno schvalene jinde. To vypada jako kdyz si chce nekdo namastit kapsu, nebo je uplny diletant.

+2/0
17.2.2015 15:46

P65e46t31r43a 77V67a91ň49k66o84v16á 4654244776712

a co referendum? oddalovat stavbu do nekonečna? ne? ... to my v Brně, manipulovaní zelenými teroristy a pomatenými aktivisty, jsme jinačí kabrňáci :-/

+2/−2
17.2.2015 14:13

H61o59n76z96a 10K81a81r14á45s71e32k 1225621432838

Jojo, "mohly by" pak jezdit přímé vlaky do Uherského Hradiště, Kroměříže atd., ovšem závisí to na elektrizaci tratě přes UH/Kroměříž atd. Kdyby se na žádné hloupé dráty nesázelo, tak by tento problém nebyl. :-)

Teď vážněji - už se těším na tu 12minutovou cestovní dobu z Otrokovic do Zlína-středu. Jo aha, ono to neplatí pro zastávkové vlaky, ale jen pro zrychlené? Ale že to zapomněli uvést... Asi chyba v matrixu...

Jsem zvědav, jak tam Zlínský kraj (který osekal vlakové spojení na některých dalších tratích) ten 15minutový interval zavede a zaplatí. :-) Stejně jako tam ministerstvo dopravy asi mávnutím kouzelného proutku zavede přímé vlaky z Prahy (to jsou asi ty "pořádné vlaky", na něž mají navazovat autobusy). Jen to pak asi bude znamenat, že tím pádem nebudou tyto vlaky jezdit do Luhačovic. Ledaže by se v Otrokovicích zdlouhavě rozpojovaly/spojovaly soupravy (v takovém případě ale netřeba drátizace, neboť část soupravy jedoucí od/do Zlína tím pádem může být tažena dieselovou lokomotivou, která by v Otrokovicích stejně byla odvěšena).

+5/0
17.2.2015 13:24

M59i13r12o68s30l75a78v 98T50i85š86e19r 4539449754662

Kampaň k volbám do krajského zastupitelstva tentokrát začíná docela brzy. :D

+7/0
17.2.2015 12:10

K17a39r60e43l 96C16h89r72a36s82t42i85n70a 4543554390155

Moc bych se netěšil. Pan Mach a spol. z ekoteroristické branže přijde s upozorněním, že v místech plánovaných staveb žije chráněný motýl - bělásek zelný, který musí být nejdříve pochytán a přesídlen o 39,5 metru dál na sever. Pokud nebudou všichni motýli přesídleni, ekoteroristé se vynasnaží, aby stavba povolena nebyla.

+17/−2
17.2.2015 11:49

P82e34t12r 63V54e56s94e81l60ý 7364215234718

Tak ten tunel pod kvítkovickou křižovatkou chci vidět.

+4/0
17.2.2015 10:57

R38a68d68o15s25l82a11v 10T86o53m23a38n42e47c 4432915376948

Jenom aby ten tunel nebyl po celé trati, jak je to v ČR zvykem:-)

0/0
17.2.2015 22:58

K40a57t13e70ř19i72n12a 61H82a64l60a45š79k77o59v63á 1545735273657

"A vyplývá z ní mimo jiné, že nádraží by se mělo posunout o několik desítek metrů směrem k nedalekému silničnímu mostu u Čepkova, tedy blíže k centru Zlína."

co to je za blbost? k centru zlina by znamenalo posun smerem autobusove. nadrazi, ne podel reky. navic navaznost na mhd (u zamku i u svitu) bude uplne stejna jako ted.

nicmene linka Brno - Zlin neni od veci. kdyz si vzpomenu, jak narvane jezdily na teto lince autobusy, casto se v Brne nedalo ani nastoupit, protoze ridic uz proste nebral... nebylo by to od veci.

+2/0
17.2.2015 10:25

P39e71t37r 14C95h80u88d34o22b19a 8614898336400

Tak zle bych to neviděl. Dá se předpokládat, že s výstavbou nového nádraží se úplně změní i prostor před nádražní budovou a se zastávkami MHD se bude v projektu určitě počítat. Napojit tyto zastávky na trolejbusovou síť není problém už dnes - stačí využít stávající silnici z autobusového nádraží na nadjezd. Navíc určitě bude i zájem CREAMu, aby MHD jezdilo až k "Fabrice", tím pádem by se mohlo na spolufinancování rozšíření trolejové sítě podílet a pak by mohly některé spoje, které teď jezdí prázdné na točnu Antonínova, místo toho jezdit po trase "...Náměstí Míru - U zámku - Nádraží - Fabrika (točna)", kde se dá očekávat větší pohyb cestujících.

+3/0
17.2.2015 13:34

K79a64t68e66ř58i94n12a 62H98a46l49a50š73k44o78v78á 1915695743707

ta tocna, o ktere pisete, ovsem pocita s tim, ze se prosadi varianta Creamu a nadrazi se posune opacnym smerem. moje reakce byla na to, ze kdyz se posune nadrazni budova a nastupiste k nadjezdu, bude to akorat mezi zastavkama mhd a neprijde mi logicke delat (dalsi?) zastavku uprostred mostu jen proto, ze tam posunuli nastupiste. nicmene zminena cena urcite dovoli velkorysejsi reseni celeho prostoru na pomezi autobusoveho nadrazi a koleji.

0/0
17.2.2015 16:52

P65e67t30r 98C74h38u83d77o49b72a 8124708226480

Asi si nerozumíme. Ty zastávky před nádražím nemají být uprostřed mostu (jak vás to mohlo napadnout?), ale samozřejmě dole před nádražní budovou. Zkuste si to přečíst ještě jednou, zvláště tu část o způsobu napojení na stávající trolejbusovou síť, pak vám to bude jasnější.

0/0
17.2.2015 17:30

J97o93s94e86f 24P31a63g76á72č 3896643542164

8 miliard korun jenom za nadrazi? Elektrifikace trati? Podjezdy a tunely? Muzeme dat tipovacku. Dohromady cca 20 miliard? A co tak letecka linka Zlin Otrokovice? Nejaka dotace by se nenasla? Podle me: oprava autobudoveho a vlakoveho nadrazi max do 200 mil. Koleje nechat tak jak jsou. Dvoukolejka neni potreba vubec a elektrifikace je uplny nesmysl. A 19,8 miliardy korun muzete nechat lidem v kapse.

+3/−5
17.2.2015 10:09
Foto

R53a55d42e26k 91Š24t61ě74r22b44a 9684911296202

Osm miliard jen za nádraží je samozřejmě nesmysl. Ta částka je za nádraží i elektrifikaci a zdvojkolejnění tratě Zlín - Otrokovice. V článku jsem to upřesnil.

Díky za reakci.

Radek Štěrba, editor zlin.iDNES.cz

+7/0
17.2.2015 10:16

I33v22o 35H43r78a37b34a46l 8842821157

Proč vám to připadá příliš? Pokud mne paměť neklame, na trati Zlín-Otrokovice je v tomto okamžiku používáno 12 železničních přejezdů různých typů (v areálu Svitu, klasické křížení se silnicí a několik neveřejných přejezdů jako jediné příjezdové komunikace k nemovitostem za drážním tělesem.)  A k tomu jeden nadjezd, abych byl přesný. Jen rekonstrukce těchto přejezdů spolu s budováním objizdných tras bude stát nemalou částku, když ponechám stranou značné dopravní komplikace, které to sebou ponese.

+3/0
17.2.2015 12:52

R54a53d16e87k 94J39a44n29a32t40a 9325166564202

Vtip je v tom, že to nemá být 8 miliard, ale reálně jen 2 milardy (při 75% příspěvku EU), a to za zdvojkolejnění, elektrifikaci, odstranění přejezdů a nové nádraží. Předražení se bát nemusíte, poslední roky je ve stavebnicví hlad po zakázkách a stavby se mnohdy vysoutěží i za cenu nižší než odhadovanou. A "nechat ty peníze lidem v kapse" nejde, protože spotřebu domácností EU nedotuje, jen investice.

Ještě že ta EU existuje a nutí takto politiky něco dělat. Naši politici jsou totiž odrazem veřejnosti, takže mají názory podobné vašemu - proč investovat, když to můžem prožrat, že ano.

0/0
19.2.2015 0:34







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.