Diskuze

Zlín se chce zlepšit v dotacích, postaví za ně obchvat i cyklostezky

Zlínská radnice se chce polepšit v získávání dotací, což se jí dosud moc nedařilo. Šestiletému plánu investic s evropskou podporou dominuje vybudování obchvatu zlínské čtvrti Zálešná. Mají také přibýt nové trolejbusy.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Je mně 69 let. Zatím to nevypadá, že se nějaké změny v dopravě ve Zlíně k lepšímu alespoň schyluje a že se něčeho dočkám. Výstavbu obchvatu Zálešné, Podvesné a Věžových domů si vynutí až výstavba R49 Hulín - Fryšták. Ta byla zahájena v roce 2008 a na křečcích to nestojí, že ne? Jak to, že Zlínským krajem současně plánované stavby s R49 Hulín - Slovensko, např. Palačov, Lešná, Val. Mez., Semetín dálničního typu jsou v provozu?

Proč zrušilo MŽP obě varianty vedení R49 přes Vizovické vrchy? Proč se místo toho mluví o 15 km dlouhém tunelu, s termínem výstavby na svatého Dyndy? Proč se mluví o obchvatu Lhotska v původní stopě R49 a ne ve stopě R49?

Podle mne proto, že státní silnice 1/35 je také tradiční mezinárodní propojení E442 na Slovensko. Je také velký rozdíl, jestli mezinárodní síť TEN - T Paříž Kyjev stáhne dopravu přes R49 na D1 a pražskou Jižní spojku, nebo 1/35 a E442 a D11 na severní obchvat Prahy. To všechno jsou indície toho, že R49 zůstane u ledu.

Na závěr se zeptám? není nejvyšší čas zbavit Zlín dopravy smysluplnou přeložkou stávající státní silnice 1/49?

3 0
možnosti

A uz jsme u toho zase :-) Zadny TEN-T Pariz-Kyjev neexistuje a nikdy neexistoval. Je to marketingovy nesmysl, nic takoveho EU neschvalila v ramci TEN-T projektu. Z Parize do Kyjeva se jede uz ted rozhodne jinama a kupodivu (skoro furt) po dalnici. Sam volate po obchvatu Zlina, ale nejradeji byste jeste vice pridusil lidi ve Valmezu, Roznove atd na trase 1/35, ktera je od listopadu do brezna znacne riskantni, jestli po ni jde projet. Dokud nebude stat R35 v cele trase tak to vazne nema cenu a zas takova hitparada to tam nebude. A po stosedesate, prelozka 1/49 nikdy nebude, nebot neni kudy (pokud nechcete delat 15 km tunel od Malenovickeho hradu nekam na paseky mezi Prilukem a Zelechovicemi. Proc MZP zrusilo nektere varianty? Tak zkuste jednou nespletat konspiracni teorie a napiste na MZP - oni Vam treba vysvetli co je k tomu vedlo, kolik kvazi eko, spolku, sdruzeni, spolceni starostu, neuplnych uzemnich planu obci na trase atd jim vydatne pomaha... Hulin - Frystak - SP odlozeno nekdy na kveten-cervenec podle useku, Frystak - Lipa, letos hotova dokumentace pro UR, Lipa - SR - letos nova studie s ohledem na ekonomiku, technologii a zivotni prostredi... A co ma byt ze by byl obchvat Lhotska v trase R49? Pokud je to jediny koridor, kama muze prochazet elegantne bez zbytecneho zakriveni profilu liniova stavba, tak proc ne? Vy jste v zivote nevidel R nebo D a hned vedle (pod ni) klasickou cestu 1. tridy?

1 0
možnosti

Místo, aby se lidi snažili tvořit hodnoty na základě skutečné poptávky, všichni se akorát rvou o dotace, ať je to na cokoli. Svět se zbláznil EURv

0 1
možnosti

Bohužel nejsme schopni navrhnout dotaci a do toho počítám i sebe, co by neslo peníze a nebyl z toho za pár let šrot.

1 0
možnosti