Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Zlín se chce zlepšit v dotacích, postaví za ně obchvat i cyklostezky

Zlínská radnice se chce polepšit v získávání dotací, což se jí dosud moc nedařilo. Šestiletému plánu investic s evropskou podporou dominuje vybudování obchvatu zlínské čtvrti Zálešná. Mají také přibýt nové trolejbusy.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

A93n75t46o25n17í60n 78Z81e21l73i93n24k59a 5274788105460

Je mně 69 let. Zatím to nevypadá, že se nějaké změny v dopravě ve Zlíně k lepšímu alespoň schyluje a že se něčeho dočkám. Výstavbu obchvatu Zálešné, Podvesné a Věžových domů si vynutí až výstavba R49 Hulín - Fryšták. Ta byla zahájena v roce 2008 a na křečcích to nestojí, že ne? Jak to, že Zlínským krajem současně plánované stavby s R49 Hulín - Slovensko, např. Palačov, Lešná, Val. Mez., Semetín dálničního typu jsou v provozu?

Proč zrušilo MŽP obě varianty vedení R49 přes Vizovické vrchy? Proč se místo toho mluví o 15 km dlouhém tunelu, s termínem výstavby na svatého Dyndy? Proč se mluví o obchvatu Lhotska v původní stopě R49 a ne ve stopě R49?

Podle mne proto, že státní silnice 1/35 je také tradiční mezinárodní propojení E442 na Slovensko. Je také velký rozdíl, jestli mezinárodní síť TEN - T Paříž Kyjev stáhne dopravu přes R49 na D1 a pražskou Jižní spojku, nebo 1/35 a E442 a D11 na severní obchvat Prahy. To všechno jsou indície toho, že R49 zůstane u ledu.

Na závěr se zeptám? není nejvyšší čas zbavit Zlín dopravy smysluplnou přeložkou stávající státní silnice 1/49?

+3/0
2.2.2015 10:10

R61o83m51a58n 97Š57e89n22k31e31ř56í11k 1622525214349

A uz jsme u toho zase :-) Zadny TEN-T Pariz-Kyjev neexistuje a nikdy neexistoval. Je to marketingovy nesmysl, nic takoveho EU neschvalila v ramci TEN-T projektu. Z Parize do Kyjeva se jede uz ted rozhodne jinama a kupodivu (skoro furt) po dalnici. Sam volate po obchvatu Zlina, ale nejradeji byste jeste vice pridusil lidi ve Valmezu, Roznove atd na trase 1/35, ktera je od listopadu do brezna znacne riskantni, jestli po ni jde projet. Dokud nebude stat R35 v cele trase tak to vazne nema cenu a zas takova hitparada to tam nebude. A po stosedesate, prelozka 1/49 nikdy nebude, nebot neni kudy (pokud nechcete delat 15 km tunel od Malenovickeho hradu nekam na paseky mezi Prilukem a Zelechovicemi. Proc MZP zrusilo nektere varianty? Tak zkuste jednou nespletat konspiracni teorie a napiste na MZP - oni Vam treba vysvetli co je k tomu vedlo, kolik kvazi eko, spolku, sdruzeni, spolceni starostu, neuplnych uzemnich planu obci na trase atd jim vydatne pomaha... Hulin - Frystak - SP odlozeno nekdy na kveten-cervenec podle useku, Frystak - Lipa, letos hotova dokumentace pro UR, Lipa - SR - letos nova studie s ohledem na ekonomiku, technologii a zivotni prostredi... A co ma byt ze by byl obchvat Lhotska v trase R49? Pokud je to jediny koridor, kama muze prochazet elegantne bez zbytecneho zakriveni profilu liniova stavba, tak proc ne? Vy jste v zivote nevidel R nebo D a hned vedle (pod ni) klasickou cestu 1. tridy?

+1/0
2.2.2015 23:34

A10n15t61o39n34í54n 16Z61e52l30i54n77k94a 5784238335440

Je všeobecně známý plán Pravobřežní komunikace, který je zapracovaný v územním plánu města Zlína. Tento nový východo - západní průtah města neuznalo min. dopravy jako přeložku státní silnice 1/49, protože nemá správné parametry obchvatu /nemůže se využívat ulice Sokolská/. Opravdu se vám nezdá opodstatněným hledat další řešení?

+1/0
3.2.2015 0:03

R56o89m75a17n 35Š98e94n40k61e74ř46í34k 1472955574529

Ale ano, řešení se urcite maji hledat, ale musíte se konecne smířit s tim, ze Zlin neni placka jak Olomouc/Přerov atd... Jsme v úzkém údolí a moc řešení tu neni pokud vubec nejake muze existovat. Pravobrezka k cepkove by sloužila částečně jako obchvat, odvedla by dopravu Otrokovice - jižní svahy mimo náměstí prace. Uz ted je pravobřežní silnice podél areálů rybníky tezce přetížená a většina volí cestu pres centrum

0/0
3.2.2015 15:34

A44n32t27o95n57í61n 78Z88e29l73i13n83k60a 5784108125330

Doprava Otrokovice - Jižní Svahy přece nejezdí přes náměstí Práce. Kdo by jel dvojnásobnou vzdálenost přes 7 semaforových křižovatek do Prštného? Komunikace přes rybníky není přetížena, jezdí tam 1000 vozidel za hodinu ve špičce. Romišu, proč nejdeš s kůží na trh a nediskutuješ pod svým pravým jménem?

+1/0
3.2.2015 16:38

R67o72m97a10n 65Š75e15n49k58e47ř79í62k 1572885914129

Budete se divit. Ale 9 z 10 kolegu jedou na js pres město - nechce se jim cekat u intersparu, kupodivu je tam zelená vlna, a ve tme a za blbych podmínek je to tam o hu-bu, hlavne kdyz se tam motaji cyklisti. Uz jsem tam zažil auta v řece, napasovane na tom betonovem vystupku u ex-pradelny, par srazenych cyklistu. Na podzim je tam jako prvni námraza atd... BTW nevim na co narazite, ale diskutuji pod svým pravým jmenem

0/0
3.2.2015 17:46
Foto

M58i54r75o37s86l84a21v 66Z57a20p77l46e25t51a42l 3117425508863

1000 vozidel za hodinu na silnici, kde mají problém se vyhnout dva nákladní vozy se vám nezdá jako přetížení? Tak to jste mě pobavil, odborník na dopravu opravdu nejste...

0/0
3.2.2015 20:59

A27n56t50o21n64í53n 97Z56e95l12i83n79k24a 5654138965300

Ano, je to ubohá kozí mezírka. Náklaďáky se tam běžně nepotkávají, protože jezdí pouze mezi elektrárnou a na Rybníky. Zkratka nemá semafory, které by dělaly dopravní vlny. Počítejte se mnou: 1000 vozidel, 500 za hodinu v jednom směru /ve špičce/, to je při průměrné rychlosti 50 km/hodinu průměrná vzdálenost mez vozidly 100 m. O přetížení nemůže být ani řeč. Vy také nejste odborník na dopravu a navíc jste se tam nebyl ani podívat.

0/0
7.2.2015 10:21

A20n20t30o19n28í32n 72Z77e90l92i81n10k36a 5124258415470

Romišu, Zlín je za Vsetínem o 50 let pozadu. Tam už tehdy věděli, že státní silnice musí z centra. Ve Zlíně se konečně přestaňme šušnit s Pravobřežkou a dělejme to, co všude jinde. Na pořadu dne je řešení dopravy na dalších 50 let. Troufám si tvrdit, že Zlín dalších 50 - 100 let nic jiného nedostane.

0/0
3.2.2015 17:26

R58o11m25a14n 88Š19e39n44k10e11ř13í22k 1302505234679

Ano s tímhle musim souhlasit, ale abysme ve Zline neco vymysleli na dalších 50 let, bylo by nutné se vratit o 50-70 let zpet a zabránit výstavbě na místech ktere ted bráni rozumnemu trasování paralelky s 1/49

+1/0
3.2.2015 17:52

A61n85t76o46n88í95n 46Z39e89l55i35n75k83a 5274218905970

Tak tak černě to zase nevidím. Vynechejme možnost dalšího nadzemního dopravní patra a něco jako tunel Blanka. Zbývá jako jediná možnost využít podélný souvislý pás lesa, přes kilometr široký, se zářezy vodotečí. Řekl bych typická Valašská krajina. Dobře zvolit nájezdy a sjezdy Zlín západ, centrum a východ a jsme jedním skokem v 3. tisíciletí.

0/0
4.2.2015 10:03

R38o11m80a88n 72Š60e29n92k24e42ř62í48k 1562915794969

A ja to tam proste nevidim... od Malenovicke cihelny by nejaky ten les jakoze byl, ale pak tam az po prilucke paseky vidim 6-8 udoli s vyskovym rozdilem 40-80 metru, nektere uzke na paradni most, nektere siroke na dlouhou estakadu. Pak tam vidim zastavene oblasti atd... To by bylo pekne stavebni dilo. Bohuzel cenove asi nastejno jako R49 Hulin - Vizovice i s pravobrezkou na cepkov dohromady. Ono neustale pripominkovat - postavte horskou drahu v lese je jedna vec, a skutecne ji tam vyprojektovat je druha. Tak zkuste sehnat penize v ramci nejakych projektu a vypsat vyberove rizeni na projektanta a treba to nekdo naprojektuje a muzete prijit na mesto a kraj se skutecnym navrhem a ne jen s prazdnou frazi :-)

0/0
4.2.2015 13:59

A24n80t73o28n78í96n 24Z48e66l98i23n92k14a 5204558775450

Vidět to tam ani nemůžete, ale být to tam musí. Podle té hlášky pana Hrušínského: Když to může udělat jenom jeden člověk, tak to udělat prostě musí.

Tak vy mně, odborník, budete doporučovat abych si já, starobní důchodce sehnal peníze a vypsal výběrové řízení? A co budou dělat architekti, demografové, plánovači rozvoje, výrobci variant a studií? Ti to snad mají v popisu práce ke stávajícím variantám nového průtahu Zlína přidat další varianty a 70 tisícům obyvatel Zlína navrhnout nejlepší řešení.

0/0
4.2.2015 18:02

P45e33t11r 76C63h71u47d45o18b16a 8724788696610

Řekl bych, že pouze vy jediný máte čas se tímto nesmyslem zabývat. Ti ostatní (architekti, demografové,...atd.) už dávno ví, že by to byla zbytečná ztráta času a mrhání peněz. Pane Zelinko, trochu mě udivuje, že vy, který si nedávno v diskuzi o "parku za divadlem" stěžoval, jak ve Zlíně neustále ubývá zeleně, byste teď bez mrknutí oka úplně klidně obětoval několik desítek hektarů blízkého lesa a přírody, které jsou jednou z mála pozitivních věci, co tady ve Zlíně máme. Ale co, vám, starobnímu důchodci, už to může být přece jedno, že? No ještě že ostatním to jedno není.

0/0
4.2.2015 20:46

A81n34t28o78n44í50n 26Z12e42l52i10n30k89a 5164298345490

Já bych zase řekl, že se nad nesmysly jenom pousmějeme. Vám jde evidentně o víc, než zadupat nesmysl do země.

Skutečností zůstává, že ve městě na hlavních náměstích doprava škodí zbytečně lidem a řekl bych podle trvalého nárustu dopravy právě těm nejmenším. Vám není líto těch mimin inhalujících jedovaté zplodiny?

Udělejte si výlet na Januštici. V lese nad fotbalovým hřištěm je vybudována nová, zpevněná a řádně odvodněná komunikace. Slouží ročně pro několik těžebních souprav provádějících obmýtí lesa. Podle toho co píšete, tam budete ronit krokodýlí slzy.

0/0
5.2.2015 9:55

P97e81t32r 22C25h92u96d44o83b65a 8544908306620

Ta cesta není zas tak nová, jezdím po ní na kole už mnoho let neboť je součástí cyklostezky z Vršavy na Hvozdnou. Proto taky vím, jak vypadá...a žasnu, jak ji můžete srovnávat se silnicí I. třídy 8-o. Nehledě na to, že ta cesta tam byla už dříve (byť pouze pro lesáky), nejsou tam žádné mosty ani velké náspy či zářezy, takže zásah do přírody byl minimální.

A to ostatní je opět nesmysl - ani kdyby vaše "horská dráha" byla v provozu, nezabránila by dopravě v centru města, takže vaše představa, jak by to nějak významně pomohlo vzduchu ve Zlíně, je čirá utopie.

Končím tady tuto diskuzí, takže odpovídat už mi nemusíte.

0/0
5.2.2015 12:30

A53n36t52o43n35í26n 42Z40e61l75i30n94k78a 5334958965750

O.K. Číst to nemusíte. Jenom mne upřímně udivuje, kolik je ve světě blbců co prosazují, odsouhlasují, budují a jezdí po obchvatech umožňující místní migraci dopravy a odvádí tranzit mimo centra měst.

0/0
5.2.2015 18:04

A14n88t69o50n19í83n 84Z13e14l42i32n33k61a 5534568885410

Nevím, proč vzpomínáte náklady, když poukazuji na zabranou plochu.

0/0
7.2.2015 12:44

A45n90t87o93n12í62n 36Z55e48l96i94n82k61a 5454688635700

Když jsem já v trenclích pobíhal po Letné ve Zlíně, osobní auta mělo pár stovek lidí. Na rohu u Věžových domů byla benzinka u které jedno auto čepovalo a nejvýš 2 stály v řadě. Proto je mně těch současných hovňousků tak líto.

0/0
7.2.2015 10:29

A74n66t34o64n77í31n 63Z72e83l17i57n54k57a 5704868715550

Dopravní plány města varianta A a  B obsahují tunely Čepkov - Nivy a Čepkov - Lidl Obeciny. Viadukty Nivy - Čepkov a kopec za nemocnicí přes celé údolí Dřevnice, nad Pančavou až za Příluky do staré stopy 1/49. Myslíte, že to bude za pár korun?

0/0
5.2.2015 10:12

A70n51t49o86n72í53n 78Z62e24l81i32n76k58a 5934358375780

Zapomněl jsem na Prštenskou příčku od bývalého Svazarmu, přes celé údolí Drevnice za miliardu, možná půl?

0/0
5.2.2015 10:19

A90n21t29o76n73í26n 30Z69e46l84i15n90k74a 5224878355160

V historii a stavu přípravy zařazení R49 do sítě TEN -T stojí, že v konečné fázi nebyl návrh akceptován. To ale jenom podporuje moje závěry.

Jistě, R35 přes Bumbálku je v zimním období nešťastná. Jaký jiný důvod by mělo budování dálnice Val. Meziříčí - Vsetín než ten, že se bude moci využít Lysský průsmyk přes Střelnou. V ZÚRu je např. počítáno s dalšími dvěma pruhy v obchvatu Vsetína.

Samozřejmě jsem viděl dvě dopravní patra nad sebou. Zářný příklad je zavěšená dálnice nad celou BB. Ve Vizovicích to tak ale nebude. přeložka totiž začíná ve staré stopě 1/49 hned za Vizovicemi.

0/0
3.2.2015 7:26

R86o97m76a98n 29Š94e81n25k89e57ř20í93k 1312915754329

Tak zase mate jine informace nez zbytek EU:-) na portalu ten-t projektu tam preshranicni spojka r49/r6 zařazena je

http://ec.europa.eu/transport/themes/infrastructure/ten-t-guidelines/corridors/rhine-dan_en.htm

0/0
3.2.2015 15:26

A80n22t91o45n27í91n 60Z37e67l95i78n61k41a 5544448465700

Oprava: ...v původní stopě 1/49 a ne ve stopě R49?

0/0
3.2.2015 7:48

P66e28t23r 49C53h83u33d31o98b74a 8964358876310

Musím váš příspěvek (opět) uvést na pravou míru. Především obchvat Lhotska není trasován ani ve stopě R49 ani v původní stopě 1/49, ale bude obcházet obec ze serverní strany (čili z opačné, než plánovaná R49). Jestli mi nevěříte, podívejte se na stránky ŘSD. Druhý strašný nesmysl jste napsal ohledně rychlostní silnice mezi Semetínem, Valmezem, Lešnou a Palačovem, který je podle vás již v provozu - z toho výčtu je totiž v provozu pouze krátký úsek mezi Valmezem a Lešnou (otevřený loni), na zbylých úsecích se ještě nekoplo do země (např. úsek kolem Valmezu ještě ani není schválený). No a tak bych mohl pokračovat dále. Nechápu, co vás nutí si takhle vymýšlet.

0/0
3.2.2015 9:08

A94n57t80o80n89í95n 59Z83e16l84i83n62k12a 5134318865320

Vážený, chcete to vidět jinou optikou. Pokračovat dál nemůžete, jinak byste tak s velkou chutí učinil. S obchvatem Lhotska tvrdíme oba totéž, ve stopě 1/49 se myslí před a za dědinou, nikoliv otrockým způsobem přes.

0/0
3.2.2015 12:53

P60e40t41r 89C46h40u85d19o54b73a 8314768486750

Dobrá, pojďme pokračovat. Další váš výmysl je ten 15-ti km tunel na R49 - ten totiž zmiňujete pouze vy, ale jinak v žádné studii uvedený nebyl, protože i ekologům je jasné, že toto by stálo víc, než celá R49 dohromady (srovnejte s Blankou, která má třetinovou délku). Stejně tak už jsme si několikrát nad mapou vyjasnili, jaký nesmysl by pro řidiče kamionů z Ukrajiny bylo jezdit na západ přes slovenskou D1, R49 a českou D1 (pokud by tu neměli cíl), když do Německa a dál na západ mají mnohem výhodnější jet po polské dálnici a do Rakouska a jižně zase není důvod jezdit po R49. No a s tím Lhotskem - pokud je to obchvat, tak snad je jasné, že bude na obou koncích napojený na původní silnici, čili nechápu váš údiv nad touto samozřejmostí.

0/0
3.2.2015 16:42

A14n46t96o13n64í15n 66Z22e50l22i85n47k32a 5524928105270

Kuloárový 15 km tunel je přesně takový nesmysl, jako 8 tunelů z úst odborníka od Lípy po Slovensko a ten jsem slyšel na vlastní uši. Na moj duš jsem R49 nevymyslel já. Vy jste napsal, že obchvat Lhotska není ve stopě 1/49 ani R49. Najděte si to.

0/0
3.2.2015 17:17

R45o25m21a94n 32Š66e44n72k96e49ř49í10k 1592285964959

15 km tunel je nesmysl, to by se i v Rakousku stavělo 10 let. 8 tunelu, proc ne? Na stejne dlouhých úsecích v Rakousku, Slovinsku, Itálii maji tech tunelu klidne 15. Viz např Ljubljana - Maribor Porad je lepsi a rychlejší a levnější postavit 8 krátkých tunelu několika sdruženími společnosti, ktere budou za chvili hotové nez razit jednu silenost celou věcnost. Vemte si treba tunely karavan ke v Rakousku nebo mala kapela a sveti rok v Chorvatsku - a ty maji jen 5-6 km- přečtete si neco o historii, délce ražby astronomických nákladech ktere ted Chorvaty a státní společnosti HAC a ARZ táhnou ke dnu.

+1/0
3.2.2015 18:11

A20n40t34o63n54í82n 84Z63e37l75i83n78k28a 5444958685350

Tak vy navrhujete na 8 tunelů 8 různých realizačních společností? A nezdá se vám 8 tunelů na 15 km ve Valašské krajině normální?

0/0
7.2.2015 12:50

A54n75t85o10n80í90n 69Z82e10l77i77n25k46a 5974328915740

Když si to ještě čtu, nenapsal jsem, že je propojení v provozu, ale úseky, tedy dílčí stavby.

0/0
3.2.2015 13:09

P12e30t15r 14C80h70u67d21o61b86a 8434218726250

To je jen hraní se slovy a přitom pořád obhajujete ten nesmysl, co jste tu napsal. Ani když to vezmeme jako dílčí úseky, tak dobrá polovina z těch, co jste tu jmenoval, nemohou být v provozu, když se na nich ještě ani nekoplo do země. Doufám, že teď už to chápete.

0/0
3.2.2015 17:22

A10n61t98o70n83í41n 98Z19e78l95i84n81k45a 5164108785500

Nějak jste pozapomněl na podstatu sporu a to, že nejde o procento realizovaných úseků, ale o to, že R49 od roku 2008 nepokračuje.

0/0
7.2.2015 12:53

P66a80v32e37l 75Ř41a78p72e65k 7942756209985

Místo, aby se lidi snažili tvořit hodnoty na základě skutečné poptávky, všichni se akorát rvou o dotace, ať je to na cokoli. Svět se zbláznil EURv

0/−1
2.2.2015 9:34

A25n87t25o89n81í34n 34Z17e22l73i49n31k43a 5304488705570

Bohužel nejsme schopni navrhnout dotaci a do toho počítám i sebe, co by neslo peníze a nebyl z toho za pár let šrot.

+1/0
2.2.2015 10:16
Foto

J42a65n 12A60d75l66e25r 2106591946286

Dotace jsou morem svobodného světa.

V moravském prostoru to probíhá prakticky jako za totáče - místní pomazané hlavy se domluví na nějaké investici a musí jít pokorně žebrat o peníze do Práglu či Bruselu - zkrátka na místo, kam před nedávnem ještě o něco více peněz poslaly.

Za totáče vše probíhalo stejně, pouze se chodilo leštit kliky k t.zv. centrálním orgánům. Pětadvacet let po převratu tu máme socík založený na svobodě peněz.

+3/−1
2.2.2015 15:25







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.