Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Odvoz munice? Další výbuch? Kolem budoucnosti Vrbětic je plno otazníků

Už jednou se potvrdilo, že muniční sklady u Vlachovic-Vrbětic na Zlínsku nemá stát úplně pod kontrolou. Do jaké míry obchodování hlídal, se ukáže už brzy. MF DNES nabízí varianty, jak může vypadat nejbližší i vzdálená budoucnost bývalého vojenského areálu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J48i42r38i68n47a 31N33o73v31a 6755722107

já se taky bavím no prostě pan Brzobohatý ví všechno :) a co může vědět o tom co místním vadilo nebo nevadilo, jenom hloupé řeči jednoho hloupého pána!!

+1/0
6.1.2015 16:50

J56o63s18e35f 75J38u89r95á56ň 6884124191410

Tato diskuze je  super diskuzí pro pány Brzobohatý a Polický.Ale  je to OK,já se při čtení jejich příspěvků bavím..:-):-)V!!

0/0
6.1.2015 15:38

J72a37r74o59s10l59a80v 47T39i97c56h41ý 8801708429905

Je to řízené davové šílenství, někdo dostal místní kam chtěl.

+6/−3
6.1.2015 9:19

V90í77t 83B95r47z70o83b14o50h24a83t69ý 7160262903521

Zajímavé, že místním nevadilo po bydlet vedle zbrojovky, která munici vyráběla od 30. let 20. století.  Nevadilo jim zde pracovat (mnozí zániku zbrojovky stále velice litují a berou jej jako křivdu celému regionu) a nyní při první krizové situaci vymýšlejí až nerealistické plány viz. vykoupení obcí a zatopení areálu.  A to v situaci, kdy vzhledem k velikosti výbuchu vpodstatě nedošlo k žádným větším škodám.

+8/−3
6.1.2015 9:15

J35a59k16u58b 95S98e71m75e22r29á18d 2347206781431

a to vite osobne, ze vetsina mistnich chce vykoupeni a zatopeni arealu? nebo cerpate jen z clanku, kam to mohli napsat po rozhovoru s ozralym Frantou z hospody?

+1/−1
6.1.2015 9:43

V57í29t 62B64r97z34o34b45o34h65a89t54ý 7580442953761

Je uplně bezpředmětné, zda je to hlas většiny, či dokonce někoho uplně cizího - je to přece evidentní hloupost! Podstatné je, že v místě sílí hlas po tom zrušit, vyklidit, zavřít. -Pokud by se to tak udělalo se všemi potencionálně nebezpečnými provozy a sklady, tak nám tu nezůstane absolutně nic a můžeme se jít tak pást. Nebezpečí v místě nevzniklo nyní, ale v třicátých letech, kdy byla postavena zbrojovka a následně muniční sklady, tudíž místní zde s "časovanou bombou" za zády žijí už desetiletí naprosto vědomě a dobrovolně - dokonce bych řekl, že většina lidí zde žijících je mladší než ony stavby. Léta to nikomu nevadilo a nyní kolem sebe kopají, ať to za ně nekdo vyřeší? Pochopil bych, kdyby místní v čele se svými starosty léta poukazovali na možná rizika a chtěli se toho zbavit, pochopil bych kdyby jim to likvidovalo domy a zabíjelo, ale nikdo se zkrátka neozval a dokonce mnozí místní těžili z pracovních míst zde vzniklých .... vždyť je to v podstatě pokrytecké.

+4/−2
6.1.2015 10:38
Foto

R32a80d64e88k 54P21o36l42i94c78k22ý 6301343511744

Poukazovali na rizika.

Ale ano nikdo si tak úplně neuměl představit co příjde-po té hrůze se jim nedivím, že to chtějí nechat vyklidit-vy víte o místu kde by chtěli mít poblíž sklad munice nebo třeba cementárnu či prasečák?

Ano žijí zde desetiletí protože se tu narodili a možná si nedovedli tu situaci ani představit-možná to budou za pár let vidět trochu jinak pokud dojde k řádnému zabezpečení, ale co od nich čekáte teď?

jak byste vy reagoval po podobné situaci?

+1/−3
6.1.2015 11:10

V78í39t 44B50r21z86o63b35o53h11a34t70ý 7330392183261

Můžete mi sem dát zmíňku o tom, kdy místní poukazovali v minulosti na rizika?

Pokud by se vedle mého bydliště měl stavět muniční sklad, asi bych byl zásadně proti. Protestovat však proti muničáku, který stojí v mém sousedství po desetiletí a možná i déle než tam sám bydlím, až po větším průšvihu by ovšem poukazovalo jen na mou hloupost, že jsem se neodstěhoval na bezpečnější místo, či jsem alespoň nevystupoval proti chabému zabezpečení (o kterém místní též dle jiných článků hovořili). To co místní v čele se starostou předvádí je opravdu pokrytecké.

+3/−2
6.1.2015 11:16
Foto

R26a77d32e41k 12P39o24l53i13c17k36ý 6321133551224

proti chabému zabezpečení se ohrazovali několikrát-jen jim nikdo nevěnoval pozornost-bylo to zmińováno i v článcích o situaci-hledat se mi to v té záplavě nechce /například  vadné oplocení.../

Ne není to pokrytecké-nemohli tušit-neměli se to jak dozvědět-že stát neplní kontrolní funkci, a nemohli tušit, že současná vláda to po prvním výbuchu nezajistí.

většina asi nemá ani tak strach z toho muničáku jako spíš z toho co předvedl stát-současná vláda po tom prvním výbuchu-dezinformace, bagatelizace a podcenění problému, populistické kecy a lhaní

věřím tomu, že pokud by po prvním výbuchu hned nastoupilo pár stovek vojáků s tou technikou co tam mají / policie na to dost lidí ani vybavení  nemá-nikdo jiný než vojáci to není schopen zajistit/ a vláda a ostatní státní orgány se chovaly korektně a zopovědně tak by nálada v regionu byla úplně jiná.

A totální selhání bylo to když je po druhém výbuchu pustili zpět  / přesto, že hrozilo nebezpečí/ a za pár hodin opět evakuovaliRv

+1/−1
6.1.2015 11:27

V24í98t 24B25r74z29o98b55o65h44a27t38ý 7450522863641

Proti chabému zabezpečení se ohrazovali až po prvním výbuchu. Dokonce vyšlo najevo, že někdo z místních (tuším myslivci?) údajně plot záměrně poškozovali.

V případě, že došlo pochybení při manipulaci ze strany těch dvou mrtvých zaměstnanců IMEX Group, tak by ani sebevětší kontroly a zabezpečení areálu nic na výbuchu nezměnily.

Chcete mi namluvit, že lidé jsou natolik hloupí, že dle Vašich slov nedokážou tušit, že muničák za humny je jisté nebezpečí?

Proč do toho furt taháte stát? - zde selhala policie - od koho myslíte, že vláda ty dezinformace a bagatelizace brala? - opět od policie.  Na hlídání areálu Policie nepotřebuje nic co by neměli ve své výstroji (Uniforma, boty, zbraň, baterka atd.....)- tudíž armáda je opravdu uplně zbytečná.

+2/−2
6.1.2015 13:54
Foto

R19a64d69e94k 13P56o28l43i76c10k30ý 6951183781364

Na ploty upozorńovali dávno před výbuchy a opakovaně

Stát zodpovídá za policii a ta to zvládnout nemohla-ony fakt boty, baterky, zbraně a mundury a pár lidí na  tu oblast nestačí-kde jste na ten nesmysl přišel-v těch lesích jsou nutné senzory pohyu a stovky lidí-dříve tam byl signalizační plot-ten tam ale dnes není

0/−2
6.1.2015 14:04

V13í49t 55B21r55z33o24b91o51h96a77t76ý 7750672223841

Policii řídí a zodpovídá za ni Policejní prezidium v čele s Policejním prezidentem.  Je pouze podřízena Ministerstvu vnitra. To že selhává ve svých základních úkonech je obrázek spíše dlouhodobého vývoje. Vybavení, kterým armáda disponuje je sice výhodou ale není nezbytně nutné (navíc dle vyjádření vojáku co tam přes Vánoce sloužili z toho vybavení stejně většinu ani nepoužívají - toto vím z vlastní zdrojů), policistů máme hodně (nejvíce na občana v rámci EU) na to, aby dočasně dokázali uhlídat takovýto areál.

+2/−2
6.1.2015 14:16
Foto

R18a59d30e70k 23P47o84l26i21c52k95ý 6811973291784

jednou z výkoných složek státu je policie-stát je za její chování zodpovědný

Píšete nesmysly-kde by se dalo naráz uvolnit 400 policistů tak aby to neovlivnilo jejich službu?8-o

kde by policie vzala vybavení na logistické zázemí-stany atd.

Vojáci mají cca 5 000 lidí připravených k zásahu-vzít z toho 500 není problém-je to nejlepší a nejlevnější řešení

+3/0
6.1.2015 14:34
Foto

R58a56d64e90k 34P94o95l74i19c84k50ý 6761533161784

většině místních nevadila zbrojovka hlídaná armadou-vadí jim současný nekontrolovaný sklad.

pochybuji, že by nějaké větší procento lidí chtělo aby to stát vykoupil a zatopil-byly by to max. jednotky procent

+4/0
6.1.2015 10:22

V50í66t 18B86r44z86o57b58o64h89a12t69ý 7940442803281

Zbrojovka nikdy armádou hlídaná nebyla, hlídaný byl muniční areál. Apropo druhý podzimní výbuch přišel v době, kdy areál hlídala armáda s policií.

+2/−1
6.1.2015 10:40
Foto

R20a52d76e97k 27P28o12l31i59c23k62ý 6551613371964

Ano a sklad byl mezi zbrojovkou a vesnicemi.

Ano před druhým výbuchem očividně selhal stát-vláda. hlídala to policie a pár vojáků v absolutně nedostatečném počtu-stavy vojáků a vybavení jako dnes tam měli poslat hned po prvním výbuchu

+1/−1
6.1.2015 11:05

V17í71t 14B72r54z24o88b41o44h71a98t16ý 7350442923361

Sklad nebyl, ale je - tedy respektive areál. Ono je tam do okolí víc (některé blíže ke zbrojovce, některé ke skladu).

Předně není to selhání státu ani vlády, nýbrž policie, která by uhlídat vniknutí do prostoru měla zvládnout levou zadní. To že po jejím selhání byla nasazena armáda jen ukazuje tragický stav Policie.  Souhlasím zde s armádním generálem, který se vyjádřil ve smyslu že je armáda na takovou "misi" příliš drahý luxus, na druhou stranu vzhledem k (ne)schopnosti policie je to dobře, že tam armáda je.

Každopádně toto je uplně o něčem jiném, než jsem původně psal.

0/−2
6.1.2015 11:12
Foto

R78a74d14e31k 66P11o39l79i32c48k15ý 6651833731934

Byl-není už zbojovka;-)

Ano je tam vesnic více-fakt je ten, ale že k rizikovým obcím-Vlachovice, Haluzice, Lipová, Bohuslavice a asi i do Slavičína je to blíže z arealu skladu-navíc Zbrojovka nikdy neměla ve skladech zdaleka tolik výbušnin co v jediné budově zbrojního skladu

+1/0
6.1.2015 11:15

V12í13t 61B14r62z32o39b17o72h94a62t45ý 7630552293951

Areál Vlárských strojíren je mezi Slavičínem a areálem muničních skladů, tudíž celkem logicky je to do něho blíž ze zbrojovky - to se nemůžete aspoň podívat na mapu? To že bylo ve zbrojovce méně výbušnin je opravdu jen Vaše domněnka a navíc nijak to nesouvisí s možným nebezpečím (protože nebezpečí je opravdu vyšší při výrobě, než když munice leží ve skladu). Nepište sem prosím bludy, já rozumím obavám místních, nicméně areál muničních skladů ukázal, že je i při několika hrubých chybách je odolný, tudíž není třeba jej rušit, pouze zapracovat na lepším zabezpečení a předcházet dalším chybám. Neustálým zavíráním funkčních věcí vzniknou jen větší problémy.

+3/−2
6.1.2015 11:26
Foto

R94a25d30e36k 75P85o33l74i50c70k74ý 6911313751824

přesně nevím jak je to daleko ale areál vojenských skladů sahal hodně blizko ke Slavičínu-vy máte mapu kde je přesně vyznačen původní stav?

Každopádně mezi Slavičínem a Zbrojovkou leží i část vojenského útvaru, který sklady hlídal / sloužil jsem tam ale nebyl jsem nikdy ve stráži/

navíc pokud si všimnete mezi zbrojovkou a Slavičínem je poměrně rozsáhlý a dostatečně vysoký kopec jako přirozená zábrana

bludy tu píšete vy-ano při výrobě je možná větší riziko výbuchu-nicméně díky malému množstvípřítomných výbušnin s jen velmi malými následky-možná ne o mnoho většími než kdyby bouchl např sklad propanbutanových lahví-rozhodně by to nezničilo ani zbrojovku natož tak aby to mělo vlivna okolní obce

+1/0
6.1.2015 11:34

V59í97t 14B13r32z81o87b72o56h44a96t57ý 7700472923261

Areál vojenských skladů je z druhé strany zbrojovky, mezi současným stavem (nyní průmyslová zóna Slavičín) a fungujícími Vlárskými strojírnami je rozdíl víceméně jen v tom, že je zbourána kotelna. Ano vojenský útvar se nacházel na úrovni areálu Vlárských strojíren blíže ke Slavičínu - nyní je tam Armypark a muzeum vojenské techniky. Muniční sklady jsou až za těmito dvěma areály směrem na Vrbětice.

Hele Vy si vždy najdete nějaký zcestný argument - faktem zůstává, že jediný vliv na okolní obce je ten, že byli evakuováni z preventivních důvodů, ale bezprostřední nebezpečí nezvniklo.

+1/−2
6.1.2015 13:46
Foto

R76a28d18e70k 68P52o66l36i26c38k38ý 6211613641244

Letecké pumy, které bly uskladněny například i ve skladu s narušenou střechou při výbuchu vymrští střebiny až 3km daleko-po celou dobu se smrtícím účinkem-obce jsou méně než 3 km-bylo nebezpečí

Vojenské sklady sahaly až takřka k lipové / ta je kousek vedle od Slavičína a ten areal byl kolem zbrojovky 

ostatně pokud by nebylo nebezpečí proč evakuovali-zcestné jsou vaše argumenty

+1/0
6.1.2015 13:51

V50í29t 78B69r13z57o25b92o71h42a41t62ý 7290502363271

Ano máte pravdu a já s Vámi vpodstatě souhlasím, ale to co píšete nesouvisí s tím co Vám píšu já.  Vybuchly sklady poblíž Vrbětic a Vlachovic nikoli poblíž Lipové. Žádné střepiny se v bezprostředním okolí obcí nenašly ani ona letecká puma nevybuchla (i kdyby vybuchla tak ty Vámi zmíněné údaje jsou teoretické a vzhledem k nějaké odolnosti skladu a zalesněnému terénu by nejspíše takových výsledků nebylo dosaženo). A poslední fakt je, že evakuace byla nařízena z preventivních důvodů - zejména z toho důvodu, že došlo k vícenásobnému selhání silových složek a nikdo nechtěl riskovat další problém.

0/−2
6.1.2015 14:02
Foto

R78a33d80e75k 54P56o73l13i90c54k46ý 6751163531594

Druhý vybuchlý sklad byl v blízkosti Lipové a i při prvním výbuchu lipová byla částečně v rizikovém pásmu

+1/0
6.1.2015 14:05

L61u93d79ě81k 17M51u67s33e22l29í13k 3256989

Podrobná kontrola nic nevyřeší ,to co mělo zmizet je v luftě.

+7/0
6.1.2015 8:02







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.