Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Z Vrbětic se ozvaly další výbuchy, areál prohledá vrtulník s termovizí

Z areálu muničních skladů ve Vrběticích na Zlínsku se v pátek večer ozvalo patnáct až dvacet neřízených výbuchů. iDNES.cz to řekla mluvčí policie Lenka Javorková. Podle představitelů obce místo prohledá vrtulník s temovizí.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P59e24t12r 95R64u95m30p74l32i75k 4439777669103

gsm odpojili, je tam rušička VKV atd. Není, protože vojáci si chtějí volat!!

0/0
13.12.2014 11:26

S49t29a32n64i58s73l64a70v 75H76o59l33b21a 5404563150555

Doufám,že Stropnický nebude opět obviňovat media, že si ani nedokáží zjistit, zda-li jsou výbuchy řízené nebo neřízené jako to udělal včera v Poslanecké sněmovně.

+1/−1
13.12.2014 8:37

J61i15ř66í 73K10h91e65i42l 9906894130503

Vždyť měl pravdu. Objektivní informace si média zjistit neumí (resp. to mají na salámu), ale šířit poplašný zprávy jim jde dobře.Rv

0/0
13.12.2014 11:45

S35t28a27n25i25s78l11a77v 62H71o59l67b88a 5474353450415

A v čem měl pravdu? Že šlo o neřízené výbuchy se média dozvěděla z vyjádření mluvčí PČR. Z hysterické reakce Stropnického by se mohlo zdát,že výbuchy byly řízené. A tato skutečnost by byla naprosto pobuřující, pokud by pyrotechnici plánovali řízené výbuchy a předem je místní samosprávě neohlásili. Tak jako tak bylo Stropnického vyjádření, již poněkolikáté, nadmíru neprofesionální !

0/0
13.12.2014 17:33

R84a89d27o26m30í81r 71N98o35v49á37k 2663323678823

Skoda ze nam ministr Stropnicky nerekl kolik municnich skladu pod ochranou armady explodovalo. 

V dnesnich dnech se armada zbavuje vojenskych prostoru, kde tato munice mohla byt ulozena daleko bezpecneji nez v pomerne huste osidlene oblasti v okoli Slavicina Rv

+2/−2
13.12.2014 8:35

M61a29r50e58k 42R17o94k61y54t37a 6916888544982

sklad je jeden z nejbezpečnějších co jsou v republice... bouchly 2 sklady od jedné firmy...

+1/−2
13.12.2014 11:08

R84a61d66o29m11í16r 10N85o33v15á45k 2543253888383

Bydlim pobliz a mam na vec uplne jiny nazor.

0/0
13.12.2014 12:16

P73e21t40r 14R76u16m68p96l75i13k 4339887379713

jde vám mobil?

0/0
13.12.2014 16:35

J88i37ř91í 26P10o50k86o70r46n31ý 6611815748950

Jakoby si ze všech někdo dělal srandu a náramně se přitom bavil. Nezbývá, než popřát občanům okolních vesnic, vč. vojáků pokud možno hezké vánoční svátky a hodně trpělivosti. [>-]

+2/0
13.12.2014 8:23
Foto

R44o22s86t90i16s32l80a26v 60S84t77r91ž25í64n89e26k 2761261721232

:-)

+1/0
13.12.2014 9:22

M43i76c52h38a25e48l 51C12h73a19r52v93á40t 9729618633262

12.12. 2020... Z areálu ve Vrběticích se už více než 6 let s krátkými přestávkami ozývají drobné výbuchy.....

+5/0
13.12.2014 7:37

S41l81a15v89o72m75í17r 47Š17t34ě31p80á30n 1538444192614

Vybuchy jsou dílem armády či policie.. Potřebuji odsunout co nejdéle transport v Květné teprve začali s přípravou....

+2/0
13.12.2014 5:54

J61i66n68d58ř75i67c79h 78H51r51a42b83e61c 6523137351982

Při vši úctě k pyrotechnikům.Jak mohou prohlásit že to mají pod kontrolou?Nemají.A nebudou mít dokud se nebude vědět co tam vlastně je skladováno co iniciovalo první výbuchy a je toho mnohem více.Zřejmě je na ně vyvíjen tlak ale to je cesta k tomu aby  měl někdo ve Vrběticich pomník.Jejích šéf to určitě nebude.

0/0
13.12.2014 5:48

S45l44a67v33o70m11í45r 89Š17t23ě30p31á53n 1658184832784

První vybuchy zařídili dobře pojištění majitelé.

+1/0
13.12.2014 5:57
Foto

P20ř93e94m67y64s24l 34Č21e31j34p 8748637558816

Myslíte ti co nemají na sklady a materiál pojistku? Tedy podle prozatímních vyjádření, a jistě nebudou moc kecat, když je to snadno dohledatelné ...

+1/0
13.12.2014 6:59

K27a54r30e17l 98W51a37t90z65k33o 9676687547596

Vážení, kdo chcete, pošlu Vám zprávu co se tam dělo před výbuchem a po něm. Nevím jestli je ta zpráva pravdivá, ale dost indicií tomu nasvědčuje. Chtěl jsem to dát sem ale nejde mě to protože je to dost obsáhlé a je to PDF, nejde mě to zkopírovat. Máte-li zájem tak můj email - wakar@seznam.cz. Pošlu každému kdo si požádá.

0/0
13.12.2014 2:30

M57i97c84h33a98e81l 41C19h40a41r80v29á42t 9229498753692

A proč s tím dělají takové tajnosti a neuložej to někam na ulozto.cz a nedají sem link?8-o

+2/0
13.12.2014 7:39

K36a60r40e12l 75W32a58t18z42k50o 9296377717986

Jo, to já nevím, asi je to tajný.

0/0
13.12.2014 7:43
Foto

R94o69s73t62i33s48l50a63v 73S49t18r24ž88í36n78e18k 2251501881622

ty si z těch diskutérů děláš hezkou legraci. kolik už jich ti naletělo a napsalo?;-D

0/0
13.12.2014 9:25

K41a18r23e57l 81W74a36t25z66k41o 9226807687416

Budeš se divit, ale bylo jich dost. Z nikoho si nedělám, kdyby jsi si to přečetl, budeš mluvit jinak.

0/0
13.12.2014 9:37
Foto

R84o59s68t58i26s37l28a71v 86S90t92r60ž43í31n38e33k 2341771481182

samozřejmě  že ti jich napsalo hodně,  těch důvěřivých seniorů je tady mnoho.  něco od  novýho jorku 2001 tam máš taky?

0/0
13.12.2014 10:05

K66a86r55e26l 80W57a21t34z96k42o 9366377557566

Nic nevíš. Je to Tvůj problém. Já Tě nic nenutím ani neposílám.

0/0
13.12.2014 10:53

Č51e29s49t66m34í61r 43P69u31n32č63o30c41h15á86ř 1424169442427

Vámi uváděná adresa neexistuje, říká mi můj mail, napište jinou.

0/0
13.12.2014 13:06

K59a74r96e13l 51W77a67t25z92k74o 9546637657156

Tak jste ji špatně opsal, zkuste to znova, spoustu lidem to šlo.

0/0
13.12.2014 13:18

D85a79v18i83d 67V53a85c73e96k 1659337614594

To jste pane Rusnoku blbě pochopil... Chci říct, že nějakej ministr se nechal slyšet, že to udělal nejspíš někdo naschvál, protože šéf Imexu je lump a šel do skladu, což šéf nedělá...8-o A ten druhý výbuch nebyl sám od sebe, ale je taky podezřelý... vyšetřuje to UOOZ. Prohlédněte si místní výtvory, zprávy jsou na tomto webu.

Tak konstatuju, že tohle konspirační tvrzení už je teď dost na vodě, protože kdo může za dnešní výbuchy?

Rozhozená munice jistě není bezpečná, ale zas to není úplně nestabilní jako třeba nalezená nevybuchlá bojová puma co selhala. Měly by to být nekompletní části, samostatně relativně bezpečné ( v mezích munice) . Hlavice bez zapalovačů, rakety bez hlavic, granáty bez roznětky, co já vím, jakej matroš tam byl...

0/0
13.12.2014 2:06

M25i16r47o63s35l91a94v 94D81u53f25e96k 1877652451

Některé hlavice mají roznětky zabudované v sobě.Ty se aktivují až při vystřelení.Většinou to byla munice do tanků a novějších typů dělostřeleckých kanonů.A ty taky sami od sebe nebouchnou,to musí zprovoznit zbrojař,který tomu rozumí.A ty neřízené výbuchy?Buď to někdo v minulosti připravil k výbuchu - dneska se to dá odpálit čímkoliv nebo opravdu tam vznikla technická závada na munici.A to těm pyrotechnikům nezávidím,protože oni musí prohlédnout a otevřít každou bednu.

0/0
13.12.2014 4:54

K50a93r76e67l 97W24a55t34z77k57o 9476907557856

Na technickou závadu to těžko vypadá, protože těch výbuchů je nějak moc.

0/−1
13.12.2014 5:04

M76i41r79o89s27l52a19v 55D20u28f70e70k 1207132361

Takže tomu někdo pomohl.

+1/0
13.12.2014 5:10

K92a86r78e86l 49W33a12t87z65k63o 9456697817686

Nejspíš ano, zahlazují se stopy.

0/0
13.12.2014 5:28
Foto

P16ř87e11m48y18s15l 21Č45e17j70p 8238367938836

Výbuchů je tam tolik, kolik je tam munice s náloží (teplota, tlak). Každý pyrotechnik vám řekne, že nikdy nevíte co munice udělá, a může to být cokoliv.

+1/0
13.12.2014 7:03

D58a96v36i14d 51V96a84c70e67k 1139157624734

No, každopádně hysterická tvrzení o tom, jak se tam šéf Imexu procházel a něco zavinil a později někdo neznámý odpálil další sklad, dostávají značné trhliny. Dokonce už by se dalo i pochybovat o zavinění těch dvou zaměstnanců, co tam zůstali.  Teď už tam nikdo není a postupně se stejně občas něco samovolně iniciuje. Skoro to vypadá na nějakou technickou záležitost... já bych tam asi nevlezl, ani za těch 9 dní:-/

+1/−1
13.12.2014 0:46

J53i24r35i 81R81u36s85n14o39k 4685312127973

To nam jako chcete tvrdit, ze munice, ktera prezije explozi minicniho skladu, je stejne bezpecna jako ta, ktera je dlouhodobe bezpecne skladovana? Nikdo nevi, co tam vybuchuje. Nejspis to jsou veci, ktere se pri vybuch skladu rozletely kolem. A jako takove mohou byt v jakemkoli stavu.

+1/0
13.12.2014 1:30

L25i57b78o18r 72T23e38s28a39ř 9687366403282

Nebylo by nejlepší řešení odpálit to vše naráz a kontrolovaně? Imexu vystavit účet za vzniklé škody, psychickou ujmu dotčených atd a bude klid... Takovéto salámování je o ničem

0/−2
13.12.2014 0:02

P83e83t44r 30P97e42t55r40i66k 7310805881413

Já už tady nevím, čím dýl to bude někdo asi nějak protahovat, tím víc to bude stát stát (zajímavě napsaný) Já už bych to v tuto chvíli viděl jako nejschůdnější řešení celý řízeně odpálit a bude klid a asi to vyjde jako nejlevnější a hlavně nejbezpečnější.

+1/−3
12.12.2014 23:19

J98a18n79a 28N37o14v12á53k81o36v90á 7587390919338

Jak to chceš celé řízeně odpálit, když je různá neidentifikovaná munice rozeseta předchozími explozemi na x blíže neurčených čtverečních kilometrech, člověče? 8-o8-o8-o

To tam hodláš hodit atomovku či co? 8-o;-D

+2/−1
12.12.2014 23:35
Foto

R55o23s55t98i50s63l52a11v 68S19t70r88ž55í66n57e36k 2971291411232

postupně, krok za krokem, metr po metru

0/0
13.12.2014 9:29

M30a47r21e40k 31R38o74k12y57t52a 6706678504312

a o co se asi tak ti pyrotechnici celou dobu snaží??? bohužel ta poškozená co je všude okolo čas od času bouchne tak nějak dřív než k ní ten pyrotechnik dojde...

0/0
13.12.2014 11:12

M84a53r75t80i48n 76V56r16b20a 1191658252553

Chudáci místní lidi. :-(

+7/−1
12.12.2014 23:08

J85i33ř10í 92K39h97e77i13l 9176124240763

To každopádně. Takovýhle Silvestrovský petardy si asi nepředstavovali.:-/

+2/0
13.12.2014 0:24

O21n88d49r53e26j 48F13l47i34d80r 3145600268797

tak tohle uz je zajimavy. Nema to armada mit neprodysne uzavreny? Budto se tam neco spatnyho deje technicky nebo armada nedokaze uhlidat malej areal.

+1/−6
12.12.2014 23:01

J64a65n 23K37a11r74e15l 82N87o78v56a58k 5406694728276

mate pocit, ze se tam nekdo prochazi se zapalovacem a odpaluje to tam protoze rad dela bum? ;-D

+4/0
12.12.2014 23:29

J77i51r60i 14R36u87s17n61o93k 4705612777303

Vy snad mate pocit, ze ta munice, ktera prezila vybuch skladu a rozletela se do okoli, je ve stoprocentnim poradku a je zcela bezpecna???

+1/0
13.12.2014 1:32

A14n29t49o75n59í43n 21Č88í78ž10e48k 1708382104709

Průser je to pořádný a doufám, že ty firmy za to budou pořádně popotahovány.

+7/−2
12.12.2014 22:56

M95i66l17a43n 74P16r12i61k98r22y52l 1755587601430

souhlasim, ale trochu se bojim, pri te bezzubosti naseho statu, ze si naopak ty firmy budou klast pozadavky nebo naroky, napr. ze byly poskozeny spatnou spravou arealu,  nejaka dira v predpisech se vzdycky najde.

+5/0
12.12.2014 23:24

Z40d22e37n61e82k 58V17r82b80a 8369605373987

Ono je nutno také o tom něco vědět, než vás chytne touha něhoho popotahovat. Stát odpovídá nejenom za špatný stav toho areálu (tedy i za jeho narušení zvenčí) ale i za stav té munice. (tedy i za výbuch v důsledku jejího selhání) Je to totiž munice na kterou český stát dal tuším 30 let záruku. Reálně tak je mnohem větší pravděpodobnost, že se prokáže, že viníkem je český stát, než obráceně. Otázkou tak spíše zůstává nestrannost vyšetřování a fakt, že skutečná příčina těch výbuchů se bude hledat obtížně.  Odpovědnost za způsobené škody tak spíše než v rovině hledání viníků bude na znění zákonů, smluv a nepochybně to bude několik desítek let trvající proces.

+3/−1
13.12.2014 0:13

J50i22ř42í 97K86h45e64i36l 9626284130243

Způsob skladování a zacházení s municí (a to stát rozhodně ovlivnit nemohl) má na onu záruku zcela zásadní vliv, takže bych s tou vinou státu byl dost opatrnej. Souhlasím, že to bude spíš bitva právníků a šermovat se bude s paragrafama, než objektivní hledání viníka.:-/

0/0
13.12.2014 0:38

Z11d66e50n63e16k 66V61r38b45a 8689355433757

To nepochybně, jenže munice byla skladována ve státem provozovaném skladu munice. (VTU patří státu, proto nebudu hovořit o VTU jako samostatném subjektu) Za podmínky uskladnění je tedy odpovědný stát, jako provozovatel. (Mimo jiné i provozovatel skladu má určitou kontrolní pravomoc) Jinou otázkou je samozřejmě zacházení s municí. Nicméně i zde lze těžko něco zkazit - jednalo se o zbrojní materiál, zabalený v původním obalovém materiálu u kterého se navíc předpokládá určité nešetrné zacházení - např. pád z korby nákladního auta. Těch možností jak mohl někdo něco zkazit je poměrně málo a domnívám se, že to snad ani neúmyslně nebo nedbalostně nejde. Navíc již teď se ví, že stát zcela zanedbal jakoukoliv kontrolní činnost. Podle stávající legislativy to totiž jak se zdá nikomu nepřísluší... (policie, armáda, báňský úřad - všichni od toho dávají ruce pryč) Právníci budou mít žně.

0/0
13.12.2014 2:01

J26i21ř88í 83K36h17e23i78l 9136214850783

Sklad ve Vlachovicích-Vrběticích byl v soukromém režimu, tudíž VTÚ neměl žádnou odpovědnost za podmínky a způsob uskladnění munice. Pouze měl VTÚ povinnost kontrolovat celkovou naplněnost skladu, pohyby osob z a do areálu, elektronické a požární zabezpečení budov vč. jejich revizí, hromosvody, osvětlení atd. Dění uvnitř skladů nijak VTÚ ovlivnit nemohl. Navíc VTÚ je samostatný právní subjekt (asi jako ČD), takže stát ani nemůže přímo ovlivnit kroky VTÚ, může max. odvolat jeho vedení.;-)

0/−1
13.12.2014 11:41

S53t87a22n94i16s76l93a33v 47H80o91l66b28a 5744683980985

A můžete mi tedy sdělit, za co stát vlastně,dle vaší logiky, zodpovídá. Protože všechny státní podniky mají vlastní subjektivitu. A na základě jakých skutečností vlastně odvolává ředitele těchto podniků,když dle vás nemá kontrolní funkci. Asi si nejste schopen vůbec uvědomit, co vše se pod výrazem "stát" skrývá. Dokonce i ten Báňský úřad je státní instituce a ten již to právo kontroly obsahu skladů má.

0/0
13.12.2014 17:44
Foto

P62ř80e85m98y32s69l 34Č75e52j36p 8208897458976

Tak v prvotní řadě stále chybí výpověď dvou zaměstnanců, kterou ale nikdo z nás již neuslyší. Jen pro nic za nic by se "sebevražedně" neodpálili ...

+1/0
13.12.2014 7:06







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.