Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Ve Vrběticích jezdila závodní auta vedle skladů s municí, tvrdí svědci

Bývalým armádním areálem ve Vrběticích na Zlínsku se v roce 2010 skutečně proháněla závodní auta, potvrdili organizátoři tehdejších testovacích jízd vyjádření ministra financí Andreje Babiše. Podle nich ale tenkrát byly muniční sklady prázdné. Svědci anonymně tvrdí něco jiného.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P86e24t61r 27K57o31l76á35ř 2768917524131

I kdyby tak co? Ty sklady jsou železobetonové bunkry, takže i kdyby to to toho auto napálilo v plné rychlosti, tak se nic nestane ...

+1/−1
9.12.2014 12:35

J62i62ř83í 50K62r47u36t16i41l 2790234690988

právě kvůli takovým železo betonovým vznikají tyto problémy.

0/0
9.12.2014 18:12

F76r42a95n37t84i94š76e24k 18E89l69i69á25š 6907123365116

Sklady samozřejmě žádné železobetonové bunkry nejsou. Něco si o věci přečtěte.

0/0
10.12.2014 7:13

J42i74ř79í 22K59r71u13t42i25l 2750374410568

omlouvám se že jsem se nevyjádřil přesně, má být.

právě kvůli takovému železo betonovému myšlení vznikají tyto problémy.

0/0
10.12.2014 11:03

J17i10ř90í 28K80r88u79t96i91l 2950754880538

doufám že nezastáváte nějakou řídící funkci.

0/0
13.12.2014 18:57

P72e24t79r 46R55u34m79p40l47i48k 4899857269693

šak se podívejte co ztoho zbylo a auto tam nerazilo;-D

0/0
14.12.2014 17:51

J23a55n 13F49r78o14l33í15k 6986870615774

Koho to zajímá co se dělo před 4 roky bez nějakých následků? Mě a doufám, že většinu lidí zajímá proč bouchl ten druhý sklad. U toho prvního to lze svést na chybu těch dvou. Bránit se nemohou. K druhému případu však nemají vysvětlení, když pominu první reakci znalce v ČT24, že to mohlo být samovznícení fosforu z bomb. Fosofor je zakázaný a tak nastalo hluboké mlčení, včetně toho znalce v dalších pořadech. Logiku by to ale mělo. Samovznícení fosforu, který oschl a dostal se na vzduch je reálné.

+2/−1
9.12.2014 11:42

J92a89n 55U12l50r45i20c34h 7360963698848

Tak toto se bude jistě řešit u soudu a nějaký závěr, podložený jistě fundovanějšími odborníky než se vyskytují zde na diskuzi, se dozvíte. Teď je na takové otázky brzo. To, co se zde píše jen dokresluje bordel, který okolo toho panuje. Nikdo netvrdí, že to kvůli tomu dnes bouchlo.

+3/0
9.12.2014 11:44

F61r20a70n14t41i90š98e45k 30E43l22i17á76š 6637553945676

Ale ono to samozřejmě bouchlo především kvůli nedodržování předpisů.

0/0
10.12.2014 7:14

M10i27l11a77n 26V22á19c42h59a 4375834921367

Za totáče jsem sloužil u vnitřní stráže jako ostraha areálů tohoto typu. To co leze postupně na povrch kolem areálu ve  Vrběticích je neskutečný bordel. :-/

+3/0
9.12.2014 11:38

B89r72o90n25i79s53l56a82v 70Š41i77m89o85n58í76k 5472345852897

Bylo to vrozporu se zákonem, vyhláškou nebo nějakým jiným závazným nařízením ? Pokud ne, tak nevím co se tady řeší

+1/−2
9.12.2014 11:27

T24i65b35o78r 67N17o45v97á61k 5705800629258

přesně tak, volná ruka trhu vyřeší vše

0/−1
9.12.2014 12:29

J51i93ř53í 49K25r60u83t12i47l 2840394850338

zvláště když volná ruka trhu narazí na úplatného úředníka.

+1/0
9.12.2014 19:15

P86e40t62r 41M93o34t50y92č77k69a 1634921333184

Každopádně, bude zajímavé sledovat, jestli se Babiš nakonec definitivně znemožní těmi nesmysly, které vypouští, nebo se zjistí, že prostě některá z jeho firem obchoduje s vojenským materiálem a snaží se zničit konkurenci.

Tak jo, mějte se a Kheili - ANO, BEZ VÁS BUDE LÍP. ;-)

+1/−2
9.12.2014 11:21

J43a54n 94U21l88r77i61c48h 7910153368328

Jen nestraně, bez politických sympatií. Jsem přesvědčen, že Babišova slova se do tečky potvrdí. Vždyť jen připomenul, co je známo. Jestli to říkat měl nebo neměl, je otázka.

+3/0
9.12.2014 11:34

M73i12r87o76s80l95a92v 43Z29i15k45m29u75n55d 7219313734333

Asi jste špatně poslouchal, Babiš říkal opakovaně "údajně" ...

0/0
9.12.2014 18:51

P88e56t91r 51M49o56t52y72č49k17a 1704481473564

Je vidět, že mediální úderka už začíná hasit ty Babišovy bláboly. Tak co, dozvíme se ještě nějaká zajímavá fakta? Například, že nad tím areálem létaly větroně a některý tam mohl spadnout?

V předešlých článcích jste jasně přiznávali, že kolem skladů byly ochranné valy. Sklad munice je stavěný tak, aby mechanickému namáhání zvenčí odolal - určitě by přežil náraz auta. Vše proběhlo zjevně s povolením a vědomím patřičných orgánů. Všechny, co teď tvrdíte v článku jsou jakési nekonkrétní řeči někoho, kdo chce zůstat v anonymitě.

Chápu, Babiš si koupil vydavatelství, aby mu zajišťovalo propagandu, ale sakra, naučte se to dělat méně idiotsky okatě.

+1/−7
9.12.2014 11:13

J14i71ř60í 48K15r11u88t67i98l 2880874380188

když Pán Bůh dopustí i Motyka spustí.

0/0
9.12.2014 17:37
Foto

J74i45ř42í 66I40n74c67z26é79d40y 2324615401339

Cele to vypada jako umele vyrobeny problem. Zajimalo by me kdo zaplati ty "hlidace" toho arealu?;-D

0/0
9.12.2014 11:13

P17e55t85r 72M80o66t88y24č14k94a 1714261713434

Které? Protože vláda, včetně špatného herce Stropnického, co teď dělá ministra kapitulace, tvrdila: 1) Vybuchlo to, budeme hlídat. 2) Vybuchlo to znova, budeme hlídat (wtf?), 3) (Pár dnů po té) - mediální obraz je výbušný, budeme hlídat v počtu 450 a s dronem. Ale tam tam vlastně už byl...

Předpokládám, že příští týden na nejbližší rybník převezou ponorku. A pak tam vybuchne ten zbytek skladů.

+2/−4
9.12.2014 11:16

P30e56t12r 62K21o48l76á37ř 2178507404731

;-DR^

0/−1
9.12.2014 12:36

J78i39ř34í 41T37i85n73t76ě81r22a 6230269173700

Vážený  pane  Inczédy, 

na  vaši nejapnou  otázku,  cituji: "...  kdo  zaplati ty  "hlidace"..."  lze  odpovědět  stručně: Ta  samá  pokladna co  je  platila před  tím.  :-)

0/0
9.12.2014 12:51

M29a60r40t46i93n 23P12o34s95p32í37š68i50l 8915561786487

web se dá prohlédnout http://web.archive.org/web/20140108091852/http://rallyarena.cz/

0/0
9.12.2014 11:09

L44u41b16o86š 58M88a72r67e85k 1512935606181

No a? Tak tam jezdily auta. Čemu by to mělo škodit?

Na vojně jsem hlídal občas muničák a okolo chodily babky po houbách a taky se dělo prd.

Občas jsme tam z nudy střáleli po krysách a nikdy žádný muničák navybouchnul.

+4/−3
9.12.2014 11:02

J42a85n 55H50o28r26s96k69ý 2556260707545

Muničák v lese přístupný houbařům? Pohádky vypravuj dětem na dobrou noc!:-)

+1/0
9.12.2014 11:39

J42i12ř13í 68T45i81n30t13ě72r77a 6830109823690

Vážený  pane  Horský, 

co  je  vám  nesrozumitelného  na  textu:  "...  okolo  chodily  babky..."?  :-/

+1/0
9.12.2014 12:55

V70á67c78l18a71v 17P73o87u88s50t23k10a 3720401802

No jasně. ;-D;-D

0/−1
9.12.2014 12:35

D78a88l24i44b42o25r 86R68o97z49s68y73p56a44l 7630113546669

Babiš obviňováním všech okolo, včetně kraje, jen odvádí pozornost od Ministerstva obrany. MO je majitel areálu, tak se má o něj starat, udržovat a kontrolovat stav oplocení a hlavně ochranu areálu. To že tam mohl vlézt kdokoli je pěkný bo®del.

+3/−2
9.12.2014 10:26

J58a54n 38N90e47m54e63t80h 1549223626541

A proč by měl kontrolovat oplocení, opravovat jej, když tam nic nemá a objekt je určen k odprodeji jako nepotřebný. Ze zákona stát, tedy ani ministerstvo, nesmí nepotřebný majetek nijak zhodnocovat.

+3/−1
9.12.2014 10:44

D45a19l88i31b93o88r 69R65o50z53s82y98p79a67l 7120433266529

Pokud je to jeho majetek a pronajímá ho firmám, které tam uskladňují výbušniny, pak se o jeho bezpečnost starat musí. Pokud je nepotřebný, měl ho prodat. Tohle polovičaté řešení, o němž píšete je naprosto to nejhorší.

+4/0
9.12.2014 10:54
Foto

R34a48d68e43k 23P84o52l87i50c69k80ý 6601703741164

Objekt pronajímal VTÚ a podle všeho mu bylo placeno i za hlídání

0/−2
9.12.2014 11:11

J13i59ř84í 34T50i73n41t87ě25r14a 6710399203780

Vážený  pane  Polický, 

souhlasím  s  vaší  úvahou  a  jsem  si  vědom  toho,  že  smlouvy o  pronájmech  budou  starší  než  je  současný pronajímatel.  To  však  správu  budov  VTÚ  Brno  neopravňuje  k  vědomé  přehlížení dění  na  jim  svěřeném  majetku. 

 

P.  S. 

Omlouvám  se  za  uklepnutí,  správně mělo  být  "+".

+1/0
9.12.2014 13:17

B51á29r64a 12K86o23n85e12č94n14á 1783169480982

Jenom poznámka - VTÚ pronajímal sklad s. firmě. Mezi onou firmou a VTÚ je určitě nějaká smlouva o pronájmu. Tato smlouva určitě ošetřuje za jakých podmínek bude uzavřena. Pochybuji o tom, že výbuch objektu je zahrnut v oné smlouvě. Pak se jedná o nedodržení podmínek pronájmu, čili je plně na triku oné firmy.

0/0
9.12.2014 13:48

J83i88ř82í 18T92i36n63t52ě57r90a 6110599163790

Vážená  paní  Konečná, 

pokud  je mi  známo,  tak  správa  budov  VTÚ  Brno  je  plně  odpovědna  za  svěřený  majetek. Takže  shledal-li  vedoucí této  správy,  či  právní  odd.  VTÚ,  nějaký nedostatek  měli  jej  řešit.  Například doplněním  smlouvy,  či  jejím  přepracováním.  Mezi  takováto  opomenutí řadím  i  nepřítomnost klauzule  o  kontrole a  způsobech  kontroly pronajímaného  objektu.

0/0
9.12.2014 14:33

B27á19r23a 23K76o70n27e60č95n67á 1863919670112

Pardon, moje reakce nebyla na vás, ale na příspěvek výše. Ale děkuji za reakci.

Kontroly je VTÚ povinen provádět ze zákona jak uvádí vyjádření MO i VTÚ. Tyto kontroly byly provedeny, jsou od nich i písemné záznamy. Jde ale o kontroly stavu budov (hromosvody, požární bezpečnost atd.) a dále stav zabezpečení areálu. Je uváděna také kontrola oplocení v r. 2012. Vše bylo v pořádku podle zpráv.  Přikládám stanovisko VTÚ.

http://www.vtusp.cz/news/stanovisko-vojenskeho-technickeho-ustavu-s-p-k-mimoradne-situaci-v-objektu-vojenskeho-technickeho-ustavu-vyzbroje-a-munice-v-bohuslavicich-nad-vlari

+1/0
9.12.2014 14:55

J63i80ř55í 43T35i42n14t35ě31r63a 6450839253980

Paní  Konečná, 

děkuji  vám  za  odpověď  a  odkaz.  :-)

+1/0
9.12.2014 18:16

J71i72ř10í 36T16i15n83t85ě89r65a 6390779803320

Vážený  pane  Nemethe, 

je  zřejmé,  že  VTÚ  nepronajal celý  areál,  ale  jen  jeho  dílčí  části. Konkrétní  smlouvy  o  pronájmech  neznám, ale  předpokládám,  že  jsou  starší než  současný  pronajímatel. To  však  neopravňuje správu  budov  VTÚ  Brno  k  vědomému  přehlížení dění  na  jim  svěřeném  majetku. 

 

P.  S. 

Omlouvám  se  za  uklepnutí,  správně mělo  být  "-".

+1/0
9.12.2014 13:46

B92á25r30a 10K67o62n87e76č44n66á 1343739750902

Souhlasím, po areálu by se měli pohybovat jen osoby s povolením.

Bohužel, i kdyby byl areál dokonale oplocen, uzavřen, tak prvnímu výbuchu by to stejně nezabránilo. Pokud se tedy potvrdí pravděpodobná verze, že za výbuch mohli oni dva nešťastníci. Naštěstí samotné budovy byly navrženy dobře, že se předešlo rozsáhlejším škodám jak na majetku tak na zdraví lidí.

Druhý výbuch už je otázka asi jiná, tam ostrahu a bezpečnost již zajišťovala policie + armáda.

0/−1
9.12.2014 11:17

B86á59r76a 92K55o28n88e32č66n59á 1843619260762

To plus dáno omylem, klikla jsem vedle :-/

0/−1
9.12.2014 11:20

M89a89r14i57a60n 80N42o15v42á45k 8254618202935

Tenhle hlupákov jde do kytek.

+1/−3
9.12.2014 10:25

V38i43l12é42m 39P92ř97í40h87o46d31a 2614439693577

Zřejmě to tam testovali kvůli natáčení "Death Race 4".:-)

0/−2
9.12.2014 10:12

D70a24v16i45d 21B86r54a61d76á22č 4934579804268

Já se informaci o "ježdění rallye v areálu" dozvěděl na Mikuláše. Bral jsem tu informaci s rezervou, protože zdroj informace měl tak dvojku na žíle. Nicméně po pár dnech je to tady...

Nevím, proč se to vytahuje. Nevím, jestli se tím něco maskuje nebo odvádí pozornost od něčeho jiného, třeba závažnějšího.

Nevím, jaká je či není spojitost rallye s výbuchy (asi žádná, když se tam jezdilo před pár lety a nic se nestalo).

Nejsem stavař / pyrotechnik / expert na výbušniny, ale z logiky věci usuzuji, že sklad na běžnou pěchotní munici asi má poněkud jiná bezpečnostní a stavební nařízení, než sklad na letecké pumy. Nevím, nebyl jsem tam, nemůžu soudit, informace (ty přesné) se stejně nedozvíme. Ale když se dělají takové monstrprocesy s prodejci zábavné pyrotechniky, mohl by se udělat aspoň procísek s tím, kdo tento čurbes povolil. Proces za předpokladu, že se skutečně něco porušilo...

Pokud se to vyřeší a sjedná náprava - OK. Pokud se to zamete pod koberec - no comment...

+2/0
9.12.2014 10:04

J41i76ř92í 18T94i93n33t57ě52r32a 6330789583110

Vážený  pane  Bradáči, 

schvalovací  proces  pronájmů bude  určitě  bez  chyby.  Podle  mého  názoru k  chybám,  či  trestným  činům, došlo  až  při  dodržování  těchto smluv.  Zda  se  tak  dělo  díky  pronajímateli,  či  nájemci,  nechme posoudit  soud.  :-/

0/0
9.12.2014 13:54

J67o35s97e47f 72P56e71t30r19á26s98e17k 4824805347293

No mě to příjde stejně vadné, jako jezdit rallye 5 metrů od lidí ve vesnici....

+9/0
9.12.2014 9:59

L44u44b26o24š 55D68o37l53e47ž74a34l 4225714823214

Prosím Vás pane autore můžete tento článek přeložit do češtiny???, nebo vysvětlit lidem, co jste tím myslel...za tento blábol vám redakce fakt platí.....nebo kdo? vás vlastně platí???RvRvRv

+2/−2
9.12.2014 9:56

J41i37ř52í 93T50i24n56t84ě33r54a 6210679763190

Vážený  pane  Doležale, 

se  zlomyslnou  radostí sobě  vlastní  si  vás  dovoluji upozornit  na  to,  že  žvaníte nesmysly.  Což  mimo  jiné  dokazujete tím,  že  nerozeznáte autora  od  autorky, protože  článek  napsala Jana  Fuksová.  ;-€

0/0
9.12.2014 13:32

J87a21n 51K33r32á87s88a 9613446544

Nemyslím si, že by Babiš chtěl a potřeboval získávat politické body. Novináři se ho ptali, od odpověděl.  Celá kauza odhaluje fatální selhání státu, ke kterému došlo někdy před lety... Jako absolvent jsem v osmdesátých letech chodil rok jako velitel stráže hlídat muniční sklad, takže o tom něco vím. Jak je třeba možné, že muniční sklad měl poškozené oplocení? To je první věc, která se kontroluje... Někdo je za to odpovědný.

+10/−2
9.12.2014 9:54
Foto

R98a96d54e98k 97P32o58l57i35c14k66ý 6781393861824

Zrovna ty ploty ukazují vaši fatalní neznalost-to pochybení nebylo někdy dřív-to pochybení bylo v tom, že i letos tam nebyly v pořádku ploty-areál měl hlídat VTU-tedy stát.

Navíc problém není ani tak v prvním výbuchu-tomu se prostě na 100% předejít nedalo-problém je především fungování státních-krajských složek po prvním výbuchu.

+2/−2
9.12.2014 10:04

L15u87b58o92m68í44r 11S60a43z59e63č82e88k 7499948325793

Ááááááá, odborník na vše promluvil.

+1/−1
9.12.2014 10:38

J92a96n 93N53e68m56e86t11h 1959633416721

A proč to měl hlídat stát, když tam nic neměl. Proč si to nehlídala firma Imex Group. Ta tam měla svůj majetek. Přece doma si také hlídáte majetek sám a nehlídá ho nikdo jiný.

+2/0
9.12.2014 10:49







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.