Diskuze
Vodní cestu plánovali tři století, pak přišel Baťa a postavil ji
Děkujeme za pochopení.
J75a55r97o22s96l54a13v 35N18á96p34r29s96t70e35k
"rehabilitace v roce 2007 zásluhou T. Bati juniora"
Tomu sám nevěříte.
J19a92r56o89s24l52a66v 30N92á27p68r26s83t48e53k
On to pan Modrý napsal stručně, ale má dost velkou pravdu.
Baťův kanál je jistě zajímavá technická památka a v současné době hezky využitá turistická atrakce, ale bylo by rozumné si přiznat, že to byla účelová stavba místního významu a s onou několik staletí starou bmyšlenkou plavebního propojení Baltského a Černého moře to nemá a nikdy nemělo nic společného.
Možná by bylo lépe, kdyby autor článku dokázal opustit rodou ves a zajel se podívat na nějaký opravdový plavební kanál, po kterém plují opravdové lodě.
J38a13n 78M98r51s52k15o37š
Ve své knize Žil jsem s miliardářem popisuje spisovatel Edvard Valenta jak mu Jan Baťa vypráví o nápadu, jak se jim chytře podařilo přemístit miliony tun zeminy pří stavbě tohoto kanálu. Jan Antonín Baťa - nevlastní bratr Tomáše Bati - po jeho smrti v 1932 firmu a Zlín dotáhl do předválečné slávy. Za to si vysloužil po válce od Benešovy vlády (než to převzali komunisti) odsouzení skoro na smrt jako kolaborant - přestože od 1939 byl v Americe - a od svého nevl. synovce Tomáše Bati ml. dlouholeté procesy o majetek firmy v zahraničí.
Zatímco nikdo z těch, co firmu za Protektorátu vedli (mezi nimi Havlův děda Hugo Vavrečka) takové oplétačky se soudy neměli.
A29l71o38i76z 22J68e12ř59á83b43e71k
Kdybyste si o tom něco přečetl, tak byste věděl, že po válce byli souzeni všichni ředitelé Baťových závodů. Čipera, Vavrečka, J. A. Baťa. Po nástupu komunismu byli souzeni znovu....
P57a16v44e73l 97H33r87u77s29k78a
Jan Baťa napsal třicátých letech s kolegy knihu "Budujme stát pro 40 milionu lidi". Je to velice zajímavé dílo a mělo by byt inspiraci pro celou politickou sféru. Stojí za přečtení. Byl to opravdu 'narodovec'.
J84a86n 50M68o52d95r26ý
Ta morava se může z Bati cela přetáhnout, protože už 60 let nemá koho jiného optěvovat. Tragédie. Co třeba Škoda, Kolben atd.? Impéria stokrát větší než nějakej Baťa.
R27a70d82e65k 86V28a70ň51h24a89r17a
Až pan Modrý vybuduje minimálně to stejné jako jako Baťa, třeba jeho Modrý kanál bude na iDnesu obdobně opěvován
J33a25n 18M41o49d76r22ý
A v čem že je tak unikátní? Vždyť je to úzký jak nějaký potok.
D80a96v44i35d 53Š29a26f58r98á92n52e88k
Čili zjevně naprosto k ničemu, evidentně se nevrátily ani náklady na výstavbu. Tolik k plánovanému ukanálu Odra, Labe, Dunaj.
V70á98c58l63a67v 26M10e57r90g28l
No ve 30tych letech vyznam mel, zaplatil by se pokud by nebyla valka a po ni dalsich 40 let temna. Stejne tak by se zaplatil vcetne naslednych rekonstrukci, kdyby jej postavili uz v 17. stoleti. Vyznam by ztracel az ke konci 20. stoleti. S nazorem na zbytecnost kanalu Odra, Labe, Dunaj v dnesni dobe s Vami ale souhlasim.
J26a12n 55S19l97a70d94k63ý
jezdím tam na loď každé léto krásné prostředí a málo lidí
J76a54n 10A90d40l25e28r
Vídím, že novináři opravili faktické chyby, které vyběhly v tištěné versi novin (např. 100 let průplavu).
A82d44a39m 46R69y68c71h58l70ý
Takovyto podnikatel jako byl Bata mi tu chybí. Člověk který něco vybuduje. A ne lidi jako Rittig kteří mají firmy franta&franta consoulting a nikde nic. Jen sají peníze. .
R10a46d34i65m 54P73o33l75á64š88e78k
Ovšem Baťa začínal ještě před první světovou válkou. Ale všechny jím postavená a opěvovaná díla, od továrny přes domky a budovy v centru Zlína po třeba ten kanál se postavilo až ve 30 letech. 20 let po tom, co začal.
Takže je třeba mít trpělivost, 20 - 40 let takoví podnikatelé vznikají a teprve potom vytvářejí nějaké trvalé dílo.
Při nehodě zemřel řidič osobního auta, srazil se s náklaďákem plným kamení
Tragická nehoda nákladního a osobního auta uzavřela v pondělí dopoledne provoz na silnici mezi...
Tehdy a teď. Fotografie ukazují, jak se proměnila známá místa ve Zlíně
Některá místa se příliš nezměnila, jiná dostala moderní tvář, další už neexistují. Muzeum ve Zlíně...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Za med bychom neměli chtít méně než 200 kč za kilo, říká včelař. A bojí se sršní
Premium Díky nezvykle teplému únoru se příroda probudila o dost dříve, než bývá běžné. Rozkvetla řada...
Babiččiny zelové kraslice měl v pracovně i císař, říká krasličářka z Hradiště
Nová techniku zdobení velikonočních vajíček se poprvé objevila před více než sto lety. Tehdy ji...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Firma Cream už plánuje bytovky na Rybníkách, chce vybudovat novou čtvrť
Zlínští zastupitelé v únoru rozhodli o změně územního plánu, podle které se může východní polovina...
Mizera s číslem 99: Láme mi to srdce, bohužel musím Zubří vyřadit
Že Murphyho zákony fungují spolehlivě, poznal i lovosický házenkář Bohdan Mizera. První série play...
Zlín porazil Litoměřice a vynutil si v semifinále první ligy sedmý zápas
Zlínští hokejisté zvítězili v šestém utkání semifinále play off první ligy doma nad Litoměřicemi...
Připadá mi, že jsem v sále nejstarší, říká kapelník kultovní Mňágy a Žďorp Fiala
Premium Před pár dny oslavil šedesátiny, plánuje se „dohrabat“ k dalším kulatinám a mezitím si dělá radost...
Vydří trojčata dovádějí v tropické hale zoo, úspěšný odchov se podařil potřetí
Zlínská zoo představila vydří mláďata narozená koncem letošního ledna. Návštěvníci už je mohou...
Prodej pole, 18339 m2, Částkov
Částkov, okres Uherské Hradiště
641 893 Kč