- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Baťa byl bohužel také těžký kolaborant, který celou válku dodával Nacistům - přes opakované prosby Spojenců, aby vyráběl pro ně. Všechny jeho továrny pracovaly pro Němce, tedy i ty v zahraničí, které nemusely. Proto byl Zlín opakovaně bombardován anglo-americkým letectvem. Za kolaboraci byl také Baťa právoplatně odsouzen v Československu v roce 1946 a také v USA v roce 1947. Rodina se skrývala 50 let v Argentině a v Kanadě. Nedělejme z Bati idol a už vůbec ne hrdinu. Skvělý podnikatel, ale jako člověk?
Doporučuji, nežli začnete mlátit do klávesnice, něco si o problematice přečíst. Minimálně byste si nepletl Batě, o letopočtech ani nehovoře.
Nechápu jak může někdo soudruha Čubu srovnávat s panem Baťou
Velký Moravan, T. Baťa - zakladatel. Vzhledem k odlišným společenským podmínkám prakticky nenahraditelný.
Úvodní fotografii mají místní novináři zmatečnou: Nejde o bránu z poloviny třicátých let, tehdy již dva roky fungovala hlavní brána, jak jsme ji znali ze Svitu (chtělo by se napsat dnešní, ale dnes tam žádná pořádná tovární brána nestojí).
Navíc autobusy a automobily jsou označeny SPZ platnými do konce roku 1932.
Trochu více pozornosti, drahá M.M. (už jste se dosti zlepšila).
Do Baťovy velikosti jsme ještě nedorostli. O to horší je vědomí, co dokázal další vývoj udělat s dílem, na němž se dalo stavět.
"Mnozí lidé tvrdí, že nelze v naší zemi vybudovati veliké závody, protože nemáme moře a nemáme tolik uhlí a petroleje jako Amerika. Já tvrdím, že velký blahobyt amerického lidu vybudován jest především na moudrosti a pilnosti tamějšího obyvatelstva. Chci dokázati, že i v naší zemi lze takové závody vybudovati."
Staci 3 vety a je jasne, ze to byl Pan Podnikatel