Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Zlín se konečně dostane do hlavní železniční sítě, vznikne i tunel

Plány na elektrifikaci a zdvoukolejnění železniční tratě ze Zlína do Otrokovic jsou už konkrétnější a blíže uskutečnění. Pro krajské město to bude znamenat komfortní spojení po železnici s okolním světem, což zatím zoufale schází. V Otrokovicích budou vlaky zajíždět i do tunelu pod křižovatkou.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J26a64r12o65s35l72a57v 66S61t21u90p37k39a 6597749549224

7-10 miliard jsou penize, ktere se nikdy nevrati, naprosto zbytecna investce. Totalni nesmysl je i vlak Zlin-Brno, ktery by zdvojoval dalnici....

0/−6
26.8.2014 10:38

A87n71t63o80n47í23n 84Z82e67l39i19n48k58a 5224878985980

Vážení diskutéři, opravdu si /někteří/ myslíte, že Otrokovicko - Vizovická aglomerace může být zprůjezdněna do Valašské Polanky pro ČD? V současné době každý kontejnerový vagon působí jako buben,,vibrátor a reproduktor dohromady. Začít by se mělo odhlučněním kolejí a vystěhováním skladu kontejnerů z Lípy k dálnici a elektrifikované železnici.

+4/−2
26.8.2014 7:46

M67i27c56h90a91l 22V80a94l59s 9693864136214

Presne muj nazor !!!

0/0
26.8.2014 15:03

V98l71a23d74i54m19í52r 16Š77t50ě27r81b67a 2432481282137

Citji z článku: "Nechápou, že tak zanedbané může být nádraží krajského města."

To znamená, že neznají nádraží v Karlových Varech.;-)

+2/−1
26.8.2014 4:59

J97a13n 37S40o91u56k96u31p 1954584826855

Hehe...

0/0
26.8.2014 6:32

Š86t53ě97p78á56n39k46a 34P83a67v77l56í91k88o76v39á 1189349784421

;-D;-D... prima - a teď ještě tu o Smolíčkovi!!

+4/−1
25.8.2014 21:17

F75r56a71n83t75i79š17e24k 25P52o57l60í68v30k90a 8961285131218

Jak opravit starou? To myslíte vážně? To se jako v 7 tisících milionů nenajde pár na moderní budovu? Vždyť z té staré se dají zřejmě použít jen základy a to jen kdoví jestli a samozřejmě je to na současnost velice malé.

No a Scream :-P ať se jde bodnout se svými obchodními centry, zásadně vlakové nádraží co nejblíž k autobusovému. I kdyby to bylo těch 100 metrů, tak je to se zavazadly extrémně daleko Rv

Takže jsem zásadně pro velké moderní NOVÉ nádraží hned naproti autobusovému a v žádném případě ne směrem ke Svitovskému areálu.

+6/−1
25.8.2014 20:27

O13t11o 93N28o39v34ý 7798481125799

co 15 minut? a kolik lidí v něm?

tunel pro vlak pod silnicí je blbost i kvůli výškovým poměrům železnice

a proč vlastně někam v době internetu jezdit?

0/−7
25.8.2014 19:57

D67a22v71i79d 50Č19e39r80n23o13h75o32r31s18k40ý 1196274866706

kolik lidí ? Zlín - Otrokovice to jezdí pravidelně narvané :-)

+7/0
25.8.2014 21:39

K97a79r20e15l 22C74h40r81a38s41t59i94n41a 4153444560405

Méně plácat a víc se snažit. Zlínští občané i cestující odjinud jsou za celá desetiletí dokonale vyškoleni ve slibech, které se nikdy neuskutečnily. O životním stylu ve Zlíně a okolí jsem odevzdal diplomní práci již v roce 1972 a přesně o těchto problémech se už tehdy - před více než čtyřiceti lety vedly řeči stejné jako dnes. Uplynulo 42 let a jsme stále tam, kde jsme byli. Takže uvěřím, až se nebude tlachat, ale projedu se vlakem po slíbených kolejích a nastoupím z moderní staniční budovy  Zlín - střed.

+5/0
25.8.2014 19:34

J85a79r28d20a 60P25r14o98c44h80á78z84k87a 5293163910769

jste prosim vas tak hloupi a naivni vazeni diskutujici?tajovych clanku, jak se zacne stavet, zdvojkolenovat,elektrifikovat bylo za poslednich dvacet let desitky.a vsechny mely jedno spolecne. vsechny slibovaly termin zahajeni do 3, 4 let.

+6/0
25.8.2014 18:01

A13n10d57r16e58j 15O19l37e11k48s63a 3175431267861

Strašně vám držím palce. Jako pražák pak doufám, že nikoho nenapadne začít používat pro modernizaci trati termín "rychlodráha". To se totiž stalo staré buštěhradské a po dvaceti letech je jenom o těch 20 let ještě starší :-)

+4/0
25.8.2014 17:08

M60i98r33o46s67l60a47v 63Z15i16k76m92u60n95d 7509223524123

Pozoruhodné, před lety se radnice v Otrokovicích vyjádřila v tom smyslu, že v prostoru kvítkovické křižovatky je pod zemí mnoho infrastruktury, proto je tunel nereálný ... papír jsem měl v ruce ...

Podobně by bylo třeba řešit křižovatku na Podvesné, kde trať křižuje trakční vedení trolejbusové dráhy. Mezi Podvesnou a Přílukami je třeba vybudovat dvojkolejou vložku, bez níž se nedá vyjezdit obousměrně 30 minutový takt Zlín - Vizovice ... 

Ze strategického hlediska by bylo výhodné zapustit trať až na Podvesnou, resp. vyústění v prostoru bývalých "uhelných skladů" pod zem, vyřešil by se problém podjezdu na Dlouhé ... Zastávka na Dlouhé by se posunula do prostoru současného podjezdu, kde by se vytvořil přestupní uzel vlak / MHD ...

+3/0
25.8.2014 16:54

H64o11n44z98a 34K36a74r19á82s59e75k 1495901112638

Několik citací z článku + mých komentářů k nim.

"Nechápou, že tak malé a zanedbané může být nádraží krajského města. A někteří proto dokonce stanici omylem přejedou a musejí se vracet. I tento problém vyřeší elektrifikace a zdvoukolejnění železniční tratě z Otrokovic"

Nesmysl; velikost nádraží nesouvisí s podobou přilehlé tratě; i bez elektrizované dvoukolejky tam může být velké nádraží, stejně jako naopak - i s elektrizovanou dvoukolejkou tam může být maličké nádražíčko.

"Díky dvoukolejné trati se zkrátí doba cestování vlakem ze Zlína do Otrokovic z 20 minut na dvanáct." A srovnávají se srovnatelné údaje, tzn. stávající všudezastavující vlaky s budoucími všudezastavujícími vlaky? Anebo se chybně srovnává nesrovnatelné, tzn. stávající všudezastavující s budoucími expresními? (tzn. kdyby už dnes jezdily vlaky jako "ne všude zastavující", tak by ze Zlína-středu do Otrokovic dojely za kratší dobu než 20 minut).

"Ve špičce budou pendlovat mezi městy vlaky každých 15 minut." Správně má být uvedeno "budou moci pendlovat". Jestli opravdu budou, záleží na tom, zda si to někdo takto objedná A ZAPLATÍ. Na to už ale žádná EU nepřispěje. To si bude muset zaplatit ze svého Zlínský kraj (který přitom na jiných tratích počty vlaků spíše snižuje, viz např. Rožnov pod Radoštěm), případně město Zlín (u nějž je ale otázka, jestli by nemělo zájem spíše o ty "všudezastavující" vlaky).

"Každý přejezd je nebezpečný, proto hledáme jiné řešení, byť bude finančně náročnější." To že řekl mluvčí SŽDC? Dosud se např. při nehodách na přejezdech takoví mluvčí dušovali, že přejezdy jsou zabezpečené dostatečně; to jen lidé nedbají na výstrahu (a v podstatě měli pravdu, tzn. toto vysvětlení o "nebezpečnosti přejezdu" je dost podivné).

"U přejezdů by se navíc kvůli zvýšené frekvenci vlaků mohly tvořit řady aut, což by brzdilo provoz na frekventované cestě do Zlína"

Nesmysl. Snad jedině, že by se fronty aut tvořily ČASTĚJI než dnes. Ale ne delší než dnes.

+2/−1
25.8.2014 16:14

H91o34n87z95a 68K33a25r65á45s52e10k 1805211582418

(pokračování)

"„Ze Zlína by také měly začít jezdit přímé vlaky do Uherského Hradiště, Kroměříže, ale i do Brna či Prahy,“ upřesnil mluvčí Ministerstva dopravy Martin Novák."

V případě vlaků do UH a Kroměříže není jejich objednání v kompetenci MD, ale krajského úřadu Zlínského kraje. Tedy nic, do čeho má MD co mluvit. Mimochodem, vedení přímých vlaků např. v trase Vizovice - Otrokovice - Hulín - Kroměříž nic nebrání ani dnes. Ale ono to nezní tak "sexy" než říct, že něco bude možné až po nalití X miliard, že.

Patrně by tím pádem ale přestaly jezdit přímé Os vlaky z Přerova do Starého Města u UH, tedy kdo by jel touto trasou osobním vlakem, tak tomu by naopak přibyl nový přestup. Nic není černobílé, i když tento článek se bohužel tváří jako "ryze bílý".

Co se týče přímých vlaků do Brna, tak jejich existence závisí také na zkapacitnění tratě Brno - Přerov, dále zkapacitnění brněnského železničního uzlu a v neposlední řadě také na tom, zdali je ministerstvo skutečně objedná. Otázka objednávky/neobjednávky samozřejmě platí i pro případné vedení přímých vlaků Zlín - Praha. Také je potřeba přemýšlet nad tím, že při vedení vlaků ze Zlína se může stát, že naopak o přímé spojení s Prahou přijde Uherské Hradiště a Luhačovice (pokud nemá dojít k výraznému, leč už asi neefektivnímu, navýšení počtu rychlíků na hlavní trati mezi Prahou a Olomoucí; anebo pokud v Otrokovicích nemá docházet k nežádoucímu zdržování při rozpojování/spojování rychlíkových souprav).

+2/−1
25.8.2014 16:21

M60a36r21e14k 78M25a52r61t74i95n 8719584766870

Otázka ovšem je, co bylo řečeno ve skutečnosti a co bylo interpterováno v novinách. Takže dost věcí muže být jinak, než je zde popsáno.

+1/0
25.8.2014 16:49

M86i64c24h75a39l 68V70a62l25s 9823784486444

No ze trat potrebuje opravu to jako na 100 pro urcite . Ale ze by Zlin potreboval dvoukolej az do Vizovic , no to spis potrebuje nejmenovana firma v Lipe prosadit vic nakladnich vlaku a tim padem vic ***** lidi ve meste ! Kdyz sem pocital kolik lidi ve spicce sedi ve vlaku tak se napocital 6 lidi no neni to duvod ke vetsi frekvenci vlaku a dvoukoleji ? Reseni ? Jednoduche ! Firmu v Lipe prestehovat na kraj Zlina a trat udelat pouze pro osobni vlaky . Zlin si odpocine od 1km dlouheho uz z dalky slysitelneho mlaceni vagonu a 7miliard na tu bude urcite stacit a jeste neco i zbyde !

+2/−2
25.8.2014 15:37

P97e55t33r 55C63h60u51d97o49b38a 8864318476490

Pokud vím, dvoukolejka měla být pouze z Otrokovic do Zlína-střed. V úseku mezi nádražím Zlín-střed a zastávkou Zlín-Podvesná není šance, aby se tam vešla druhá kolej a taky se s tím ani nepočítalo.

+4/0
25.8.2014 15:50

M72i22c10h96a74l 48V77a58l86s 9853144816884

To same sem si rikal ze prece neni mozne aby nakladni vlak projizdel centrem mesta v hodinach nocniho klidu . A ejhle jde to a dokonce hned 4x . Takze nejake ze to NEJDE neberu . P.S. : Jo jinak sem si to pstane precet opravdu pisou Otrokovice - Zlin stred

+2/0
25.8.2014 16:46

V69í96t 21G37a35b40r80i53e15l 5514493176977

Tunel v Kvítkovicích je moudré řešení. Přejezd vždy zablokuje křižovatku tak na pět minut kvůli rozhození semaforů a na most tam není místo (ne jen na šířku, ale i vzhledem k stoupání od nádraží).

+3/0
25.8.2014 15:29

P35a88v47e35l 36V54e90l28e97c50k24ý 5854144103653

Trať bude muset klesnout tak hluboko, aby se pod silnici vešel celý průjezdný profil vlaku s nějakou odstupovou vzdáleností od trolejového vedení. Myslím, že ten sklon nebude o moc menší, než v případě železničního mostu.

+1/0
26.8.2014 21:20

P49e68t47r 50C81h70u81d11o37b11a 8604908666940

Já bych nejásal - podobný článek jsme totiž mohli číst i 11.6.2012, kde se náměstek zlínského hejtmana Libor Lukáš dušoval, že do  jara 2013 bude vyřízeno stavební povolení a do konce roku 2015 bude hotovo. Nezapomeňte, že je před volbami a slibem neurazíš.

+10/0
25.8.2014 15:10

J66o69s59e88f 75P22a88g21á61č 3586593892704

Takze dneska to jezdi minut 18 a vlak ma z Otrokovic do Zlina 6 zastavek. To se ty zastavky vyrusi, aby to jezdilo za 12 min? Tak ty zastavky zruste uz ted a usetri se 7 miliard . Boze, 7 miliard. Sem tam jezdim vlakem a jsem spokojeny. Vlaky ciste, doba jizdy taky v klidu. Jediné, co mi teda hrozne vadi je ten prijezd na nadrazi ve Zlíně. To je vizitka mesta 25 roku po revoluci jako pr..e. Ty budovy Svitu se mely zbourat, hruza a des.

+4/−2
25.8.2014 14:14

T70o56m95a51s 31N39o25v14o46t14n98y 3351376538879

Pokud by tam nejezdily nákladní vlaky, tak by bylo ideální to úplně překopat na něco jako tramvaj - rychlodráhu, kde by ty spoje jezdily co 5 minut a nahradily by tam MHD a v Otrokovicích by byl přímý přestup na vlaky a nemusely by se ani řešit přípoje. Tahat do centra Zlína více vlaků je kravina.

+5/0
25.8.2014 14:04

V19í34t 74B62r34z33o41b79o63h95a37t86ý 7750382173871

Ta elektrifikace tam ovšem vznikne právě kvůli té údajné nákladní přepravě. Jinak s Vaším příspěvek naprosto do puntíku souhlasím. Zlín nepotřebuje tahat do centra Vlaky, Zlín by potřeboval spíše Vámi zmíněnou variantu tramvaje-rychlodráhy.

+2/−1
25.8.2014 14:39

A90n90d10r21e53j 41O58l39e60k50s90a 3305651607631

Pozor! To je velmi nebezpečné slůvko, které nesmí nikdo vyslovit. Může se zvednout vlna občanskodemokratického odporu proti té "rychlodráze" s tím, že Zlín potřebuje metro!;-D

+3/−1
25.8.2014 17:12

F48r68a11n11t36i82š95e65k 46P39o76l41í54v92k52a 8481755381258

Konečně slovo do pranice. METRO! :-)

+1/0
25.8.2014 20:21

M17a43r37t42i43n 77K74o45u11t82n41i20k 4233137417889

Někdo se totálně zbláznil, jedna kolej je ve významné délce rekonstruovala nedávno mezi Trávníky a Malenovicemi a součástí toho byla i příprava na elektrifikaci, takže co bude stát 7 miliard ( 10 km tratě na střed ). že by prodej těch pozemků ve svitu pod budoucím nádražím od Creamu, radši ať protáhnou Vizovice - Valašská Polanka v profilu 1 koleje a na tunel v Otrokovicích sere pes, ať tam udělají to řešení s křížením drátů, které říkali že zkouší posledních 5 let, navíc proč zrychlovat z 15-20 na 12 minut za 7 miliard, teda IC bez zastávky to jede 12 minut už dnes. Další řešením je úplně se vykašlat na vlak a přejít na tramvaj, která by ty lidi taktéž přivezla na nádraží v Otrokovicích.

+4/−1
25.8.2014 13:27

P28e73t36r 79N15i93v35n62i81c75k98ý 3132464185127

Jo Vizovice - Valašská Polanka je mnohem rozumnější investice.

+2/−1
25.8.2014 15:31

A25n90d50r53e30j 21O36l67e33k60s47a 3935821157281

V Otrokovicích jezdí tramvaje? Nebo je to tak, že byste chtěl budovat nový, izolovaný druh závislé trakce na separovaném drážním tělese...

+2/0
25.8.2014 17:14

F63r38a23n13t33i73š48e58k 20P22o18l73í60v66k78a 8701985921798

;-DR^

0/0
25.8.2014 20:30

M26a28r72t58i21n 77K90o16u12t29n66i98k 4513577627229

Vlak bych úplně vynechal, stejně je ta trať udržovaná jedině díky nákladní kontejnerové dopravě na překladiště v Lípě a ten hluk v noci se line celým Zlínem. Překladiště bych přesunul směrem k Hulínu a budoucí rychlostní silnici na Slovensko. Tramvajová trať by mohla vést v trase stávajícího železničního kolejiště + výhybny jako v Ostravě ( levnější varianta ), mezi Otrokovicemi až po Zlín střed je místa dost i na dvě koleje a elektrifikaci, když se to bude dělat najednou vyjde to na míň než 7 miliard a na šaliny přispěje EU, přičemž by se mohlo eliminovat i křížení vedení, protože by tramvaje nahradily trolejbusy v trase Otrokovice nádraží -  Prštné, stejně je u Svitu vybudována nová točna a u trolejového vedení stačí dodělat smyčku k nádraží, která je stejně plánována.

0/−1
26.8.2014 11:41

P69e89t42r 83T37i75c42h39ý 4400221465754

To, ze vznikne tunel je jiste na 100%, otazkou je, do ktere kapsy.

+8/−1
25.8.2014 13:08

J10a54n 88S47o11u12k87u10p 1894784126355

Taky si říkám. Nakonec to bude tunel bez tunely, protože někdo něco odmítne financovat (ale konečný rozpočet se nezmění).

+1/−1
25.8.2014 13:19

T42o66m45á38š 52P23e65t26r96ů 8543180808666

Takže po poště strčíme do Svitu i hlavní nádraží? Rád bych upozornil, že centrum města je obvykle kolem náměstí. Ne v areálu bývalé továrny na kraji města.

+6/−1
25.8.2014 13:02

V18í51t 50B84r42z28o97b41o25h16a57t39ý 7280972483681

Rád bych upozornil zase Vás, že většina měst nemá hlavní vlakové nádraží v centru a tam kde ano, by jej rádi viděli spíše někde jinde (viz. stěhování nádraží Brno). Navíc Zlín elektrifikací této trati stejně zas tak velký přínos nezíská.

+2/−3
25.8.2014 13:15

J62a31n 89S87o16u51k70u39p 1134864276555

No, Praha má víceméně v centru nádraží hned dvě (z toho Hlavní 5 minut pěšky od Vjenčeslava..), v Brně je ten posun přibližně stejně markantní jako ve Zlíně (o 200 metrů).

+5/−2
25.8.2014 13:24

V29í77t 54B45r18z80o92b60o47h24a57t60ý 7130932263591

A popírám snad to co jste napsal svým původním příspěvkem? Já jsem napsal, že všechna města mají nádraží mimo centrum. Praha je se Zlínem navíc docela nesrovnatelná. Apropo navíc sám píšete, že ten posun je minimální.

0/0
25.8.2014 14:36

J87a97n 33S25o27u57k44u32p 1284914596655

No, píšete, že většina měst má žst mimo centrum. Hned největší město u nás má ale nádraží v centru hned dvě, píšu já (že nejde srovnávat Praha a Zlín je fakt, to nepopírám). Dále píšete, že kde ano, tam jej nechtějí - ale v Brně se má stěhovat žst víceméně jen o pár metrů (stále do areálu hlavního nádraží), navíc důvody jsou spíš logistické a věcné v brněnském případě. Pardubice mají žst víceméně v centru taky, Liberec ho nemá uplně blízko centra, ale defacto nejblíž, jak jen je to možné.

Rozhodně je ale pravda, že Zlín z toho celého srovnání trochu vypadává, ve Zlíně jsem trávil dost času a dodnes si nejsem jistý, kde je vlastně to centrum.

+2/0
26.8.2014 6:30

J80a20n 80S55o11u52k21u47p 1604214316475

Jezus, jakoby Zlín byla nějaká metropole nebo co a to ´na kraji města´ znamenalo posun o půl světelného roku. Pár kroků navíc, nic víc.

+2/−4
25.8.2014 13:21

J14a87n 30S47o73u39k84u22p 1354204506155

(tipl bych si, že mínusy tu udělují pyšní zlínští rodáci, kteří si stále myslí, jaká je ta přefouklá vesnice hrozně super město)

+3/−1
26.8.2014 6:24
Foto

J62a11n 38A71d42l32e27r 2256311366786

Jsme určitě rádi, že vznikne tunel. Můžeme se totiž začít sázet, zda díra bude pod silnicí nebo v rozpočtu stavby.

+4/−1
25.8.2014 12:57

V36á42c11l58a59v 81P78o97u75s75t85k20a 3380361962

Tak na tunely ve Zlíně bych se raději nesázel. :-P

+1/0
25.8.2014 13:01

V57e87r17o46n40i70k69a 75M92a98r23t48í14n38k93o16v25á 1773183930

Tunel bude dělat Chládek, co dělal i podchod a bude se pak vymlouvat, když tam bude zatékat, že nepočítal s tím, že by mohlo vůbec někdy pršet. ;-D.Ale vážně. Začít stavět v roce 2018, ukončění za 3 roky, takže vlastně nikdy. ;-D

+11/0
25.8.2014 13:07

I15v71a80n34a 39M55o21t73a38l75í90k98o45v45á 5744381170842

Když jsem se v roce 1985 vdala, říkali mi tcháni v Prštném, že se jejich dům nesmí přestavovat, protože se plánuje vybudování nadjezdu a veškerá výstavba kolem křižovatky Prštné má stopku. No, máme rok 2014 a kde je ten avizovaný nadjezd a pravobřežní komunikace;-Dtakže s tou tratí to, počítám, dopadne podobně, řeči, obzvlášť ty předvolební, se mluví a voda teče ...

+3/0
26.8.2014 8:36

V94e18r66o65n18i58k46a 43M73a69r81t69í70n41k29o42v90á 1843173820

Asi tak....;-D..Obávám se, že nové nádraží tu nebude ani za 10 let.

+2/0
26.8.2014 10:05







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.