Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Odborníci doporučili Zlínu přechod v centru města, radní to odmítli

Přestože pro návrat přechodu na velmi vytíženou Dlouhou ulici ve Zlíně byli obyvatelé města i odborníci, zebra se na silnici nakonec neobjeví. Podle radních by příliš brzdila dopravu, obzvlášť MHD.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

F62r70a92n31t67i76š31e68k 95O41d22s29t10r49č26i91l 7331291653843

Tak jak je řešena tranzitní doprava přes krajské město Zlín je neštěstí samo o sobě, a to jak pro řidiče, tak v mnoha uzlových bodech i pro chodce.Kdo má být z těch dvou skupin upřednostněn, toť otázka. Než na takovém místě přechod bez světelné signalizace, pak raději přechod žádný. Asi nesklidím příliš mnoho kladných bodů, ale v tomto případě si myslím, že tady má dostat přednost řidič a plynulost provozu motorových vozidel. Řidičům tam příliš nepomáhá ani organizace a rozdělení obou jízdních pruhů. Chápu chodce, že zvyk je železná košile, leč pravdou je, že v blízkosti je naprosto bezpečný podchod (řešený bezbariérově) a ten kdo nemá ony podzemní tunely v lásce, může použít přechod přes světelnou křižovatku u divadla, popř. světelné křižovatky s ulicí Vodní. Nechci spekulovat co ve skutečnosti vede zastupitele k neobnovení tohoto přechodu, zda je tu nějaký lobistický tlak, či prostý nezájem, nicméně 5 minutová (a možná ani to ne) zacházka je určitě z hlediska chodce lepší než riziko minimálně úrazu na nezabezpečeném přechodu. A je vcelku jedno, kdo za případný střet může - zda neurvalý řidič nebo bezhlavý chodec, spoléhající na svoje právo na přechodu.  Navíc podobných míst je ještě po Zlíně více, např. přechod přes Vodní ulici na křížovatce ulic Trávník, Vodní a Bartošova. Odbočit zde doleva při výjezdu od autobusového nádraží, přes neustále plný přechod a zprava přednost chodcům dávající vozidla se rovná malému zázraku.

0/0
17.6.2014 10:19

A11l96ž24b83ě79t87a 21C91h73o91l19k66o86v10á 3656843972817

Podle některých komentářů mám takový pocit, že nevíte nebo respektive nečtete celou historii kauzy přechod. Uzavření přechodu bylo sice na popud policie, ale až potom co několikrát požadovala od města aby přechod lépe vyznačili a zabezpečili. Když na to radní nedbali, tak přechod policie nakázala zavřít - o tom jsou dosvědčující materiály a záznamy. Po zrušení na základě protestů a petic, město nechalo zpracovat projekt nového přechodu, který již dlouho existuje a je schůdný, z hlediska dopravy i pěší. Tento projekt byl schválen i odborníky přes dopravní infrastrukturu z Brna, kterým bylo zadáno zpracovat studii právě magistrátem města Zlína. Takže suma sumárum, radní dostali k dispozici všechen materiál co požadovali, který vyhovuje všem současným normám a i přesto jsou stále proti??? proč? Jediné vysvětlení mě napadá, že někdo další tahá za nitky, aby za každou cenu lidé chodili jak ovce tím nesmyslným podchodem...Kolony v centru ve špičku každého města jsou běžné a navíc momentálně tam jsou kolony i bez přechodu, takže v případě semaforu to bude mít minimální vliv. Pokud píšete takovéto komentáře, tak se v daném místě zřejmě vůbec nepohybujete a nemáte nejmenší šajnu o tom, jak současné řešení komplikuje pohyb v celé křižovatce.

+1/0
16.6.2014 19:21

V50á25c48l33a68v 73P44o98u21s61t73k51a 3150821882

Já se v daném místě pohybuju a ten přechod na tom místě byl, je a bude naprostá kravina a dobrovolně bych na něj nikdy nevstoupil.

+2/0
16.6.2014 20:45

J89i69ř47í 86H23o43l56e83č56e75k 4863731340

Chodci přebíhají i nad podchodem u Jablka, tak že bychom tam dali taky přechod? Obávám se, že autor článku tak trochu vrtí psem. Když už se nemá nač odvolat, vytáhne experta, který chce zůstat v anonymitě. A výzkum, který řeší přechod, ale nebere v úvahu, kolik tam jezdí aut... To je vážně silná káva. Velkohubé dotazy, zda dát přednost chodcům či autům, tady vůbec nejsou na místě. Už teď je Dlouhá ve špičce totálně ucpaná a přidání dalšího semaforu to rozhodně nezlepší.

+1/−2
16.6.2014 19:09

P43e64t28r 20S81t14a27r60o42s32t78a 6836688360468

Auta by stratila na semaforu 10 s (hrůza), že chodec stratí (při rychlé chůzi) 5 minut nevadí?

+4/−5
16.6.2014 18:51

T50o68m19a29s 76N26o62v78o71t64n35y 3661676718469

Kecy. Je to pár metrů k podchodu nebo dolů na přechod.

+3/−2
16.6.2014 19:16

V93á48c25l64a56v 42P63o69u10s65t37k57a 3460671122

Pří opravdu rychlé chůzi ujdete za pět minut nejméně 500 metrů.

0/0
16.6.2014 20:43
Foto

J53a16n 19A43d87l66e66r 2966171656646

Udělal bych tam - s odstupem po deseti metrech - sedm přechodů. Určitě by mi je nějaký expert odsouhlasil.

Voliči jsou i smaďoši v plechovkách, někdo si na ně vzpoměl. Nyní připomeňme radnici obtížněji se pohybující spoluobčany.

+1/0
16.6.2014 15:07

K91a63r83e24l 46C54h24r47a83s62t29i22n92a 4813794670525

Lidé se  ve špičce těmi místy přes cestu dostat musí, stejně jako auta potřebují projet. Mohlo by pomoci synchronizované světelné řízení od Baťovy třídy až po Cígánov. Technicky i organizačně to vymyslet jde, takže do toho !! Jsou města s daleko většími dopravními oříšky a poradila si, tak to musí jít i ve Zlíně.

+6/−1
16.6.2014 13:16

V90á28c79l93a75v 27P57o26u33s78t15k78a 3950411592

Lidi se ve špičce těmi místy v pohodě mohou dostat podchodem a vámi navrhované řešení nebude třeba.

+6/−1
16.6.2014 14:41

K10a63r77e78l 54C63h20r23a19s62t15i82n41a 4233364620305

Pane Václave, pomyslel jste na špatně pohyblivé, nemocné lidi, seniory, maminky s dětmi a podobné případy? U lidí bez hendikepu je to snazší, ale u dědy s berlemi, než se proplete podchodem, je to utrpení.

+3/−3
16.6.2014 20:11

V23á74c77l37a71v 87P74o16u67s90t66k49a 3440511522

Jaké utrpení? Podchod je zcela bezbarierový.

+3/−1
16.6.2014 20:41

M13o28n57i24k13a 35S13l42a77v19i26c88k91á 6854448888695

Stejně chodci ten přechod používali jako pěší zónu... A hlavně proto se tvořily velké kolony...

+2/−1
16.6.2014 23:04

T57o90m14a27s 13N86o21v88o71t21n62y 3951696788679

Správně, navíc ti různí "dopravní" odborníci neustále dokazují, že žádnými odborníky nejsou, protože bojují proti smyslu dopravy a preferují módní zelené krávoviny. Ať už ve Zlíně či jinde. Jednou je tam podchod, tak snad nikoho nezabije jít podchodem nebo jiným přechodem o kus dál. To je pořád řečí, že řidiči jsou líní udělat pár kroků navíc když parkují co nejblíže svému cíli, ale chodci jsou ještě línější jak to tak vypadá....

+5/−5
16.6.2014 12:54

J20a11r63o82m97i33r 36C26h80a96l68o21u82p95k87a 4719787315187

To jsou ti odborníci, kteří předtím doporučili přechod zrušit?

+2/0
16.6.2014 12:03

V58l40a33s48t25a 17H68l52i90s72n16i71k98o50v15s86k38á 9129453650

Pokud je hlavní tah veden centrem, je pochopitelné, že přechod nebude. Centrum je přece pro řidiče, ně pro lidi.

+1/−5
16.6.2014 11:54

V43á41c20l16a57v 90P14o25u10s10t42k41a 3870211472

Malá otázečka.... kde má podle Vás Zlín centrum?

+2/−1
16.6.2014 12:20

T44o70m84a56s 24N54o41v63o19t18n96y 3281156948669

Pokud jste to ještě nepochopila, tak i řidič je člověk a potřebuje se někam dostat. Já chápu že je módní nadávat na ta "zlá" auta, ale o tom to fakt není.

+2/−3
16.6.2014 12:55

P85e35t23r 87S76t48a33r74o57s20t91a 6676528580418

Jezdím i chodím pěšky, čekat 10 s na semaforu je sice otravné, ale jako chodec tam teď strácím 5 min.

+1/−1
16.6.2014 18:56

T28o59m60a16s 43N11o81v87o90t33n78y 3311116188399

Jenže to není o 10s ale rozhodí se tím i semafory které tam jsou. Tak prostě půjdete o kousek dál pěšky.

+1/−2
16.6.2014 19:15

V84á18c57l24a73v 28P53o20u72s24t68k23a 3740631552

Starosta strácí. ;-D;-D

0/0
16.6.2014 20:45

P12e81t31r 89L57o46u21c70k93ý 8848977431889

Vlasto větší hloupost jsem v životě neslyšel.

+1/0
16.6.2014 17:59

V18l54a46s24t44a 71H11l43i53s77n39i87k18o86v46s46k30á 9369273420

Chodím po městě pěšky, pokud přecházím přes Baťovku nebo Dlouhou, musím stát na semaforech. Ještě se mi nestalo, že bych měla umožněný volný pohyb. Zkuste se někdy projít a zažít si to z pohledu chodce.

0/0
17.6.2014 6:55

J87a50r56o40m52i71r 28C23h24a71l25o39u39p44k64a 4359987345517

Takže auta tam jezdí s absolutní předností a naprostou volností pohybu?

0/0
18.6.2014 21:47

M72i30r11o34s51l43a81v 70T98i74š50e66r 4679649554472

A řidiči jsou co? Podlidi?

0/−1
16.6.2014 18:01

P60a24v92e52l 26M57a86l70i37n47a 9108523528600

Jsem spíš proti. Sice bych ten přechod často využíval, ale ve špičce by to způsobovalo kolaps dopravy. Už teď to není sranda v tom místě.

+4/−3
16.6.2014 10:41

V47á22c78l63a95v 40P63o98u23s58t81k71a 3530721572

"Každý dopravák vám řekne, že tam přechod má být. Na to ani nepotřebujete posudek," reagoval zlínský expert, který chtěl zůstat v anonymitě.

Jmenujte tři pane anonymní experte.

+6/−1
16.6.2014 10:32







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.